انواع وکالت تام چیست؟

انواع وکالت تام چیست؟

انواع وکالت تام چیست؟

انواع وکالت تام چیست؟ وکالت نامه تام الاختیار چیست؟ برای وکالت تام الاختیار چه مدارکی لازم است؟ در چه مواردی می توان از وکالت تام الاختیار استفاده کرد؟ آیا وکالت نامه تام الاختیار قابل عزل است؟ چگونه می توان وکیل را عزل نمود؟ یکی از مباحث مهم حقوقی انواع وکالت تام می باشد که در این نوشته قصد داریم به آن بپردازیم. در واقع اهمیت این موضوع به دلیل کاربرد بسیار زیاد آن در زندگی روزمره تمامی افراد جامعه است. به عبارتی دیگر، کمتر کسی را می توان یافت که در طول زندگی خود مجبور به وکالت دادن به فردی دیگر برای امور مختلف نشده باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به موضوع انواع وکالت تام و سوالات پرتکرار مرتبط با آن بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکالت نامه تام الاختیار چیست؟

در ابتدا پیش از بررسی انواع وکالت تام لازم است تا با تعریف دقیق وکالت نامه تام الاختیار آشنایی پیدا کنیم. زمانی که افراد مختلف بخواهند تمامی امور خود اعم از مالی و غیر مالی را در اختیار فرد دیگری قرار دهند از اصطلاح وکالت تام الاختیار استفاده می کنند. در چنین شرایطی وکیل انتخابی می تواند در تمامی امور موکل خود دخالت داشته باشد، بدون اینکه محدودیتی برای او در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید که مفهوم وکالتنامه تام الاختیار با وکالت نامه مطلق متفاوت است. چرا که وکالت مطلق تنها وکالت در امور مالی را در بر می گیرد. ولی وکالت نامه تام الاختیار مفهومی اعم از مطلق دارد. گواه نکته ذکر شده ماده ششصد و شصت قانون مدنی می باشد. با این وجود که وکالت تام الاختیار در مورد تمامی امور موکل است؛ ولی اگر شخص موکل در امری اهلیت نداشته باشد، نمی تواند وکیل برای انجام آن امر انتخاب کند.

در صورتی که سوالات بیشتری در مورد تعریف وکالت تام، ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می توانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان  با ما همراه باشید.

 

 

 

وکالتن نامه تام الاختیار

 

 

انواع وکالت تام

اکنون نوبت آن رسیده تا با انواع وکالت تام آشنایی پیدا کنیم. وکالت تام الاختیار به دو دسته وکالت رسمی و عادی تقسیم می شود. در صورتی که وکیل و موکل برای تنظیم وکالت نامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، وکالت نامه رسمی است. در واقع به این دلیل که در تنظیم این نوع از وکالت تام، مامور دولتی نقش دارد به آن عنوان رسمی داده اند. حال اگر وکالت تام توسط طرفین خارج از دفاتر اسناد رسمی تهیه شود، عادی محسوب می شود.

اگر سوالات بیشتری در مورد انواع وکالت تام دارید، می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید. به علاوه بایستی بگوییم خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مدارک لازم برای وکالت تام الاختیار

وقتی صحبت از انواع وکالت تام میشود، ضروری است تا به مدارک لازم برای وکالت تام الاختیار نیز پرداخته شود. بدیهی است که اصلی ترین مدرک، مدارک شناسایی وکیل و موکل یعنی شناسنامه و کارت ملی می باشد. علاوه بر این موارد در صورتی که این وکالت برای احقاق حقی داده شده باشد، موکل باید سندی مبنی بر اینکه این حق بر او تعلق میگیرد نیز در اختیار وکیل قرار دهد.

 

 

 

بهترین وکیل تعزیرات در ایران
اشنایی با وکالت فوری
وکیل ارزان قیمت کیست؟
درباره ما 

 

 

همچنین اگر وکالت نامه در باب اموال باشد، باید سند اموال مذکور نیز در دسترس وکیل باشد. علاوه بر تقسیم بندی ذکر شده تقسیم بندی دیگری نیز برای انواع وکالت تام وجود دارد که شامل وکالت ساده و بلاعزل است. در وکالت تام ساده موکل هر وقت که بخواهد می تواند وکیل را عزل کند، در صورتی که این امکان در وکالت بلاعزل وجود ندارد.

در صورتی که پرسش های بیشتری در مورد انواع وکالت تام و مدارک مورد نیاز آن دارید، می توانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی  جواب پرسش های خود را از ما بخواهید.   

 

در چه مواردی می توان از وکالت تام الاختیار استفاده کرد؟

در ادامه برای تسلط بیشتر بر روی مبحث انواع وکالت تام  بایستی بدانیم که در چه اموری می توان از وکالت تام الاختیار استفاده کرد؟ اصولا می توان در تمامی امور وکالت داد. به استثنای مواردی که موکل در آن اهلیت ندارد. همچنین بایستی جهت و موضوع وکالت تام نیز مشروعیت داشته و قانونی باشد. در صورتی که پرسش های بیشتری در این حوزه دارید، میتوانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با همکاران ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط بگیرید

 

 

 

عزل وکیل

 

 

آیا وکالت نامه تام الاختیار قابل عزل است؟

یکی از سوالات مرتبط با انواع وکالت تام که همه روزه بسیاری از مراجعان از همکاران ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند، این است که آیا وکالت نامه تام الاختیار قابل عزل است؟ همانطور که در مطالب فوق توضیح دادیم، اگر وکالت نامه تام الاختیار به صورت ساده تنظیم شود، در هر لحظه می توان وکیل را عزل نمود.

گاهی این عزل به صورت مستقیم است و گاهی با انجام برخی اقدامات توسط موکل، وکیل خود به خود منعزل می شود. مثلا اگر قرار بوده وکیل خانه ای را به فروش برساند و موکل زودتر خانه را بفروشد، وکیل منعزل خواهد شد. ولی در صورتی که وکالت بلاعزل باشد. امکان عزل وکیل وجود ندارد. ولی در این شرایط نیز عواملی مانند جنون و فوت باعث از بین رفتن عقد وکالت خواهد شد.

 

 

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.