جرائم مشهود و غیرمشهود

جرائم مشهود و غیرمشهود

جرائم مشهود و غیرمشهود

جرائم در یک دسته بندی کلی به دو دسته جرائم مشهود و جرائم غیرمشهود تقسیم می‌شوند. به نظر می‌رسد معیار قانونگذار برای نامگذاری و تقسیم جرائم به مشهود و غیرمشهود، مکان و شرایط وقوع جرم بوده است. همین مسئله ممکن است باعث سردرگمی بسیاری از افراد و گاها حتی مجریان قانون شود. از طرفی مسلما قانونگذار برای هر گروه از جرائم مذکور، مجازات هایی در نظر گرفته است که پس از تشخیص نوع جرم، اجرا خواهند شد.

در نتیجه بررسی کامل جرائم مشهود و غیرمشهود و تفاوت میان آن ها، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در همین راستا ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به طور کامل این جرائم را بررسی کنیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف جرائم مشهود در قانون ایران

به طور کلی جرائم مشهود در نظر عرف به جرائمی که در ملاعام و مکان های عمومی رخ دهند تعریف می‌شوند. اما قانونگذار تعریف گسترده‌تری از جرم مشهود ارائه داده و در ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری بیان می‌کند "جرم در موارد زیر مشهود است:

الف. در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود، یا ماموران یاد شده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند.

ب. بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند.

پ. بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود. یا تعلق اسباب و ادله یاد شده به متهم محرز گردد.

ت. متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود.

ث. جرم در منزل یا محل سکنای افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود ماموران را به منزل یا محل سکنای خود درخواست کند.

ج. متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد.

چ. متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز سوء شهرت داشته باشد."

 

جرائم مشهود و غیر مشهود

مصادیق بارز جرائم مشهود

با توجه به تعریف ذکر شده از جرائم مشهود در پاراگراف قبل، به راحتی می‌توان با تطبیق نوع جرم با ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، تشخیص داد که جرم واقع شده مشهود است یا نه. اما با این حال ممکن است جرمی از نظر مردم مشهود باشد ولی مقام قضایی آن را غیرمشهود بداند. زیرا گاها برخی از جرائم به قدری پیچیده هستند که تشخیص نوع آن ها فراتر از توان مردم عادی است، جرم قتل یکی از همین جرائم محسوب می‌شود.

بنابراین نمی‌توان گفت مثلا جرم سرقت از جرائم مشهود است و جرم تهدید از جرائم غیرمشهود، بلکه تشخیص مشهود بودن یا نبودن جرم به شرایط و مکان وقوع آن بستگی دارد.

تعریف جرائم غیرمشهود از زبان وکیل

جالب است بدانید در قانون هیچ تعریفی برای جرائم مشهود و جرائم غیرمشهود بیان نشده است. همانطور که گفته شد قانونگذار در ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، به بیان مصادیق و مواردی که در صورت وقوع مشهود شناخته می‌شوند پرداخته است. بنابراین تعریف این نوع جرائم کار چندان دشواری نیست.

اما برای جرائم غیرمشهود، هیچ مصداق و شرایطی ذکر نشده است. در نتیجه وکلای دادگستری جرائم غیرمشهود را جرائمی می‌دانند که در ملاعام رخ نداده و به طور کلی فاقد شرایط گفته شده برای جرم مشهود باشند.

 

مشاوره حقوقی با وکیل کیفری

مصادیق بارز جرائم غیرمشهود

در بیان مصداق جرم غیرمشهود باید گفت: هر جرمی که مشهود نباشد غیرمشهود محسوب می‌شود. به عبارت دیگر جرمی که شرایط جرائم مشهود را نداشته باشد از جرائم غیرمشهود شناخته خواهد شد. با این حال همانطور که در بیان مصادیق جرم مشهود گفته شد، تشخیص این که جرم واقع شده از کدام نوع است به مکان وقوع آن و شرایط آن بستگی دارد.

برای اطلاع از این که جرم واقع شده از نوع مشهود است یا غیرمشهود بهتر است با شماره 09212242670 تماس بگیرید. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی در قالب مشاوره حقوقی تلفنی، شرایط جرم را بررسی کرده و نوع آن را تشخیص می‌دهند.

 

ارتباط در واتس اپ

جرائم مشهود و غیرمشهود چه تفاوتی با هم دارند؟

جرائم غیرمشهود و مشهود دو تفاوت اساسی با یکدیگر دارند؛

  1. اثبات جرائم مشهود با استناد به شهادت شهود امری امکان‌پذیر است. زیرا این نوع جرائم در اماکن عمومی و ملاعام اتفاق افتاده اند. اما در جرائم غیرمشهود چنین چیزی ممکن نیست.
  2. در جرائم مشهود ضابطان قضایی و ماموران نیروی انتظامی به راحتی می‌توانند وارد عمل شوند. اما در جرائم غیرمشهود چنین اجازه‌ای به آن ها داده نخواهد شد مگر این که مکان وقوع جرم در منطقه آن ها بوده و همچنین رسیدگی به جرم در حیطه وظایف آنان باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، میان جرم مشهود و غیرمشهود تفاوت های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال مجازات های در نظر گرفته شده برای هر یک از این جرائم و مدارک لازم جهت اثبات وقوع هر یک از آن ها از دیگر تفاوت های میان آن ها به حساب می‌آیند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از مجازات هر یک از این جرائم، می‌توانید سوال خود را در قالب مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی مطرح کنید.

 

مجازات جرم خودارضایی در ملاعام 
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی مزاحمت تلفنی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

محمد حسین انصاری مهیاری

سلام جرم به رفتارها و اعمالی اطلاق می گردد که به دنبال انجام فعل یا ترک فعلی صورت پذیرفته باشند که در قانون به آن اشاره و برای آن مجازات تعیین شده است. بنابراین در صورتی که ارتکاب جرم از سوی شخصی به اثبات برسد، مجرم بودن او محرز است و قطعا برای او مجازاتی مطابق باقانون در نظر گرفته می شود. مسئله ای که در این میان می تواند شبهات زیادی به وجود بیاورد و در حقیقت پروسه ی اثبات جرم را با چالش هایی روبرو نماید، نحوه و وضعیت ارتکاب جرم است.همانطور که پیش تر به آن اشاره شد اعمال مجرمانه از منظر قانون به جرم مشهود وغیرمشهود دسته بندی می شوند.از نظر تعاریف قانونی جرم مشهود به آن دسته از اعمال مجرمانه اشاره می کند که در مقابل دید عموم مردم ،بازپرس، دادستان، ضابطین دادگستری و قضایی و به طور کلی در فضاهای عمومی به وقوع بپیوندد. چنین جرمی به هیچ وجه قابل انکار نیست و مجرم بودن شخص محرز است. برای مثال چاقوکشی و قدرت نمایی با سلاح در یک مکان عمومی مانند خیابان جرم مشهود به حساب می آید و مجرم نمی تواند آن را انکار کند.


بهنام رحمانی فرد

باسلام به طور کلی جرائم مشهود در نظر عرف به جرائمی که در ملاعام و مکان های عمومی رخ دهند تعریف می‌شوند. اما قانونگذار تعریف گسترده‌تری از جرم مشهود ارائه داده و در ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری بیان می‌کند "جرم در موارد زیر مشهود است: الف. در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود، یا ماموران یاد شده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند. ب. بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب معرفی کنند. پ. بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود. یا تعلق اسباب و ادله یاد شده به متهم محرز گردد. ت. متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود. ث. جرم در منزل یا محل سکنای افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود ماموران را به منزل یا محل سکنای خود درخواست کند. ج. متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد. چ. متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز سوء شهرت داشته باشد."


مجید شیخی

در یک دسته بندی کلی به دو دسته جرائم مشهود و جرائم غیرمشهود تقسیم می‌شوند. به نظر می‌رسد معیار قانونگذار برای نامگذاری و تقسیم جرائم به مشهود و غیرمشهود، مکان و شرایط وقوع جرم بوده است. همین مسئله ممکن است باعث سردرگمی بسیاری از افراد و گاها حتی مجریان قانون شود. از طرفی مسلما قانونگذار برای هر گروه از جرائم مذکور، مجازات هایی در نظر گرفته است که پس از تشخیص نوع جرم، اجرا خواهند شد.در نتیجه بررسی کامل جرائم مشهود و غیرمشهود و تفاوت میان آن ها، بسیار حائز اهمیت خواهد بود


فاطمه علی زاده

با سلام احتراما جرم از منظر قانون به ۲ دسته جرائم مشهود و غیر مشهود تقسیم می شود که مقنن در قانون شرایط وقوع جرم مشهود را بیان نموده که بستگی به مکان و شرایط وقوع جرم دارد هر جرمی ک در ملاء عام واقع شود جرم مشهود که با شهادت شهود نیز قابلیت اثبات دارد و شرایط آن در ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا بیان شده و هر چیزی غیر از واقع شود جزو جرائم غیر مشهود می باشد


محمدی علی

خواستم به عنوان یک کاربر که با پیش زمینه تقریبا صفر از مباحث حقوقی و قانونی با موسسه شما تماس گرفتم و مشاوره تخصصی در زمینه کیفری موضوع پرونده ام دریافت کردم از مدیریت و پرسنل موسسه بابت تلاش شبانه روزی پاسخگویی سریع و تجربه و تخصص مشاورین موسسه تشکر کنم همه چیز عالی بود و پاسخ همه سوالاتم گرفتم


پروانه برغمدي

با سلام قانون گذار برای اینکه مجازاتی را برای یک جرم تعریف کند فاکتورها و عوامل متعددی را در نظر می گیرد مثل اینکه جرم در چه شرایطی رخ داده است یا اینکه اوضاع و احوال مرتکب در حین ارتکاب جرم چگونه بوده است . در نظر گرفتن این مسائل باعث می شود که وضع و حال متهم نیز برای تجویز مجازات در نظر گرفته شود . علاوه بر این قانون گذار دسته بندی هایی دیگری نیز برای جرم در نظر گرفته است مثل جرم حدی ، جرم تعزیری یا جرم مشهود و جرم نامشهود که هر کدام در شرایط متفاوتی از دیگری احراز می شود . یکی از جالب ترین و پرکاربردترین این دسته بندی ها ، تقسیم بندی جرم به مشهود و غیرمشهود است که به نظر می رسد معیار تشخیص آن ، وقوع جرم در مکان عمومی و در جلوی دید دیگران و یا در خفاست .


سیما غفوری

جرم مشهود جرمی است که اندکی پس از ارتکاب آن قابل تعقیب است و جرم غیرمشهود به جرایمی گفته می‏شود، که از زمان ارتکاب آن مدتی گذشته است و برای اثبات آن به شهود آنی دسترسی نیست


متقی راد

باسلام در مورد تفاوت جرایم مشهود و غیرمشهود می توان به این موارد اشاره کرد : 1- اولین تفاوت جرم مشهود و نامشهود را می توان در این دانست که جرم مشهود به گونه ای رخ داده است که اثبات آن به واسطه دیده شدن یا تازه بودن وقوع جرم راحتتر از جرم غیرمشهود امکان پذیر است اما در جرائم غیرمشهود ، به دلیل اینکه جرم در شرایطی پنهان و یا در زمانی دور رخ داده است ، اثبات به سادگی ممکن نیست . 2- دومین تفاوت در جرائم مشهود و نامشهود عملکرد ضابطان دادگستری است به این ترتیب که در جرائم مشهود ضابط بلافاصله وارد عمل می شود و آثار و دلایل جرم را جمع آوری می کند و هم چنین می تواند از فرار متهم نیز جلوگیری کند و بعد از آن مراتب را به دادستان اطلاع دهد تا پرونده در روند رسیدگی دادسرا قرار بگیرد اما ضابطان دادگستری در رسیدگی به جرائم نامشهود از این آزادی عمل برخوردار نیستند و زمانی می توانند اقدام به رسیدگی نمایند که جرم در حیطه وظایفشان باشد و قانونا اجازه انجام اقداماتی از قبیل جمع آوری دلایل و دستگیری متهم را داشته باشند .


معراج فرجی

قانون گذار دسته بندی هایی دیگری نیز برای جرم در نظر گرفته است مثل جرم حدی ، جرم تعزیری یا جرم مشهود و جرم نامشهود که هر کدام در شرایط متفاوتی از دیگری احراز می شود . یکی از جالب ترین و پرکاربردترین این دسته بندی ها ، تقسیم بندی جرم به مشهود و غیرمشهود است که به نظر می رسد معیار تشخیص آن ، وقوع جرم در مکان عمومی و در جلوی دید دیگران و یا در خفاست.


امانی

ضابطان قضایی در جرایم مشهود می توانند اقدامات لازم و فوری را برای تعقیب، دستگیری، حفظ ادله جرم و سایر فعالیت های قانونی را صورت دهند و برای مداخله در موضوع، نیازی به دستور مقام قضایی ندارند اما در جرایم غیرمشهود، ماموران انتظامی و ضابطان قضایی تنها در صورتی حق مداخله در موضوع را دارند که مقام قضایی، دستورات لازم را در این خصوص برای آنها صادر کرده باشد.


فاطمه عمادی

باسلام جرم مشهود جرمی است که اندکی پس از ارتکاب آن قابل تعقیب است و جرم غیرمشهود به جرایمی گفته می‏شود، که از زمان ارتکاب آن مدتی گذشته است و برای اثبات آن به شهود آنی دسترسی نیست. در صورتی که جرم در یکی از شرایط زیر رخ بدهد ، مشهود است . این شرایط به طور خلاصه از قرار رخ دادن جرم در منظر ضابطان داگستری ، معرفی فردی مشخص به عنوان متهم بلافاصله بعد از وقوع جرم ، دستگیری متهم در حال فرار ، رخ دادن جرم در خانه و محلی مانند آن و درخواست کمک فوری از ماموران ، اعتراف خود متهم بعد از وقوع جرم و ولگرد بودن متهم


احسان فلاح

"جرم مشهود" یعنی جرمی که شواهد و دلایل قابل مشاهده و اثبات دارد. و در جلو چشم ماموران نیرو انتظامی یا ضابطین اتفاق افتاده باشد. "غیر مشهود" به معنای جرمی است که شواهد و دلایل قابل مشاهده ندارد و دور از چشم ضابطین اتفاق می‌افتد مانند جرمی که در منزل یا خفا اتفاق می‌افتد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، مستند به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها معروض می دارم قانون گذار برای اینکه مجازاتی را برای یک جرم تعریف کند فاکتورها و عوامل متعددی را در نظر می گیرد مثل اینکه جرم در چه شرایطی رخ داده است یا اینکه اوضاع و احوال مرتکب در حین ارتکاب جرم چگونه بوده است. در نظر گرفتن این مسائل باعث می شود که وضع و حال متهم نیز برای تجویز مجازات در نظر گرفته شود . علاوه بر این قانون گذار دسته بندی هایی دیگری نیز برای جرم در نظر گرفته است مثل جرم حدی ، جرم تعزیری یا جرم مشهود و جرم نامشهود که هر کدام در شرایط متفاوتی از دیگری احراز می شود . یکی از جالب ترین و پرکاربردترین این دسته بندی ها ، تقسیم بندی جرم به مشهود و غیرمشهود است که به نظر می رسد معیار تشخیص آن ، وقوع جرم در مکان عمومی و در جلوی دید دیگران و یا در خفاست. قانون گذار در ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری مصادیقی را برای جرم مشهود در نظر گرفته است و بیان داشته است که در صورتی که جرم در یکی از شرایط زیر رخ بدهد ، مشهود است . این شرایط به طور خلاصه وار شامل: رخ دادن جرم در منظر ضابطان داگستری ، معرفی فردی مشخص به عنوان متهم بلافاصله بعد از وقوع جرم ، دستگیری متهم در حال فرار ، رخ دادن جرم در خانه و محلی مانند آن و درخواست کمک فوری از ماموران ، اعتراف خود متهم بعد از وقوع جرم و ولگرد بودن متهم می باشد . بنابراین می توان گفت در صورتی که جرم در یکی از شرایط گفته شده ، رخ بدهد ، مشهود تلقی خواهد شد . با وجود اینکه مقنن به تعریف هیچ کدام از دو جرم مشهود و نامشهود در قانون نپرداخته است اما با در نظر گرفتن مصادیقی برای جرم مشهود ، شناسایی آن را تا حدی ممکن ساخته است ولی در متن قانون مصداق و مثالی برای جرم نامشهود نیامده است از این رو در تعریف جرم نامشهود می توان گفت ، این دسته از جرائم ، جرائمی هستند که در دید عموم رخ نداده اند و از وقوع آنها زمان زیادی گذشته از این رو اثبات آنها به راحتی جرائم مشهود ممکن نیست مثل وقتی که ماه گذشته ضرب و جرحی رخ داده و شاکی در حال حاضر از مراجع قضایی درخواست رسیدگی کرده است .


سیدی سید عبدالحمید

با سلام.جرم مشهود و شرایط ان در قانون امده و موارد ان و ورود ضابطان دادگستری به ان هم مشخص و بیان شده است یعنی ما طبق معیارهای جرم مشهود می توانیم مشهود بودن و غیر مشهود بودن یک جرم را تشخیص دهیم و می توانیم بگوییم هر جرمی که مشهود نباشد غیر مشهود وورود ضابطان دادگستری تابع مجوز ورود به ان است. تشخیص جرم مشهود و غیر مشهودتابع شرایط و مکان وقوع جرم است و جرم مشهود همانطور که از اصطلاح ان مشخص است یعنی قابل مشاهده و با شاهد قابل اثبات است.


مجید پریدست فومنی

با سلام باتوجه به تعریف قانون از جرائم مشهود به معنی مخالف هر جرمی که دارای آثار مشهود نباشد میبایست غیر مشهود لحاظ شود اما سکوت قانون در جرائم غیر مشهود دلیلی بر تشخیص و تفکیک نیست برای مثال در جرائم فضای مجازی نمیتوان گفت سرقت از حساب یا اطلاعات دارای شرایط جرم غیر مشهود و یا مشهود است لذا اوضاع و احوالات پرونده نوع جرم را مشخص خواهد نمود


مهدی مظفری اناری

با سلام جرایم از حیث فاصله زمانی وقوع تا اطلاع به دو دسته مشهود و غیرمشهود تقسیم می شود. اثراتی بر این نوع تقسیم بندی جرایم بار می شود؛ اولا باید گفت اثبات این گونه جرایم به واسطه مشهود بودن بهتر محقق می شود و ثانیا باید گفت ضابطان دادگستری در جرایم مشهود اختیار عمل بیشتری در این خصوص دارند. اما در جرایم غیرمشهود می بایست جهت هرگونه اقدام از مقام قضایی کسب تکلیف کنند.


آرش سلیمی

با سلام جرم مشهود به جرمی اطلاق می شود که بستر برای وجود شاهد برای ارتکاب آن فراهم بوده و به همین دلیل ممکن است باعث بر هم زدن نظم عمومی و نا امنی در جامعه شود بخاطر این قانونگذار در قانون آیین دادرسی کیفری برای این جرم تعاریف و مصادیقی را پیش بینی نموده است که در ماده ۴۵قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده اند.ظاهرا با توجه به اینکه تعریف خاصی برای جرائم غیرمشهود در قانون ذکر نشده می توان از مفهوم مخالف جرائم مشهود استفاده و هر جرم را که مطابق مصادیق ذکر شده در ماده۴۵قانون آیین دادرسی کیفری مشهود نباشد،غیرمشهود به حساب آورد.در واقع غیرعلنی و پنهان بودن جرائم و آثار آنها تعریف غیرمشهود بودنشان می تواند باشد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب جرم مشهود جرمی است که اندکی پس از ارتکاب آن قابل تعقیب است و جرم غیرمشهود به جرایمی گفته می‏شود، که از زمان ارتکاب آن مدتی گذشته است و برای اثبات آن به شهود آنی دسترسی نیست. جرایم مشهود و جرایم غیر مشهود یکی از اصطلاحاتی است که امروزه در حوزه حقوق کیفری و علی الخصوص آیین دادرسی کیفری دیده می‌شود .


فریبرز ذوالفقاری

با سلام جرائم در یک دسته بندی کلی به دو دسته جرائم مشهود و جرائم غیرمشهود تقسیم می‌شوند. به نظر می‌رسد معیار قانونگذار برای نامگذاری و تقسیم جرائم به مشهود و غیرمشهود، مکان و شرایط وقوع جرم بوده است. همین مسئله ممکن است باعث سردرگمی بسیاری از افراد و گاها حتی مجریان قانون شود. از طرفی مسلما قانونگذار برای هر گروه از جرائم مذکور، مجازات هایی در نظر گرفته است که پس از تشخیص نوع جرم، اجرا خواهند شد.


Mohamad sheykhi

در بیان مصداق جرم غیرمشهود باید گفت: هر جرمی که مشهود نباشد غیرمشهود محسوب می‌شود. به عبارت دیگر جرمی که شرایط جرائم مشهود را نداشته باشد از جرائم غیرمشهود شناخته خواهد شد. با این حال همانطور که در بیان مصادیق جرم مشهود گفته شد، تشخیص این که جرم واقع شده از کدام نوع است به مکان وقوع آن و شرایط آن بستگی دارد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.