مدیریت ریسک در حوزه استارتاپها با مشاوره حقوقی استارتاپی

مدیریت ریسک در حوزه استارتاپها با مشاوره حقوقی استارتاپی

مدیریت ریسک در حوزه استارتاپها با مشاوره حقوقی استارتاپی

جلوگیری از ریسک‌های بزرگ و حل و فصل چالش‌ها به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت‌تری به رشد کسب و کارتان مشغول باشید. برای اینکه بتوانید این دغدغه فکری را برطرف نمایید، پیشنهاد ما این است که همیشه یک وکیل استارتاپی و باتجربه در کنار خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا از ضرورت حضور یک وکیل آگاه شویم و ببینیم که چطور می‌توان با هزینه مناسب از مشاوره حقوقی بهره مند شد.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از استارتاپ چیست؟

واژه استارتاپ از آن دست کلماتی بوده که این روزها بسیار به گوش می‌خورد اما شاید همه ما به درستی ندانیم که معنای آن چیست. استارتاپ به کسب و کارهای نوپایی گفته می‌شود که قرار است یک راه حل نوآورانه را ارائه دهند. به عنوان مثال اولین باری که ایده تاکسی اینترنتی اجرا شد، یک استارتاپ به شمار می‌رفت. از آن جایی که ذهن انسان همیشه خلاقیتی از خود بروز می‌دهد، بنابراین استارتاپ‌ها هم می‌توانند بی‌نهایت باشند.

هر کسب و کار نوپایی فارغ از اینکه استارتاپ بوده یا خیر، در مسیر خود به مشکلات حقوقی مختلفی برخورد می‌کند. بعضی از این مشکلات خرد و ریز بوده اما برخی دیگر، بسیار بزرگ هستند. در نتیجه نیاز به حضور یک وکیل استارتاپی برای حل مشکلات و پیگیری روند حقوقی نیاز است که در ادامه آن را معرفی خواهیم نمود.

 

 

استارتاپ موفق چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از ایده‌های استارتاپی موفق نمی‌شوند اما در این بین برخی از ایده‌ها هم موفق شده و به نتیجه مطلوب می‌رسند. حالا سوال این است که در چه صورت می‌توانیم با شروع یک استارتاپ موفق شویم؟

در قدم اول ایده انتخابی شما باید نوآورانه بوده و بتواند یک مشکل مهمی را حل نماید. همچنین موضوعی باشد که مورد نیاز عده‌ای خاص است. در مسئله استارتاپ، نیازی نیست تا راه حل شما برای همه افراد جامعیت داشته باشد؛ همین که بتواند مشکل یک عده را هم حل نماید کافی است.

علاوه بر این، حتما باید با سازوکارهای قانونی آشنا باشید تا بدون مشکل کسب و کار را راه اندازی نمایید. این سازوکارهای قانونی زمانی به خوبی پیش می‌روند که شما یک وکیل استارتاپی یا مشاوره حقوقی در کنار خود داشته باشید. این کار جلوی هرگونه اختلال در کسب و کارتان را گرفته و آن را به سمت درستی هدایت می‌نماید. به علاوه همه موارد گفته شده، داشتن سرمایه گذار و آشنا بودن به حوزه کسب و کار هم از علل موفقیت یک استارتاپ به شمار می رود.

 

 

 

مشاوره حقوقی استارتاپی

 

مشکلات حقوقی رایج در حوزه استارتاپ

صاحبان کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ‌ها در سال‌های ابتدایی به مشکلات حقوقی مختلفی برخورد می‌کنند که حل و فصل آن‌ها چالش بزرگی به نظر می‌رسد.

  • عدم ثبت قانونی کسب و کار: یکی از مشکلات رایج این است که به دلیل عدم آشنایی با سازوکار حقوقی، بسیاری از مدیران به دنبال ثبت قانونی استارتاپ خود نیستند. این مسئله می‌تواند از جنبه‌های زیادی روی سودآوری و حتی بقای کسب و کار موثر باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا حتما با کمک یک وکیل استارتاپی از همان ابتدا کار را به شکل صحیح و قانونی جلو ببرید.
  • عدم کسب مجوزهای لازم: سهل انگاری در حوزه کسب مجوز­ برای کسب و کار یک تهدید جدی به حساب می­آید. مشکلی که این موضوع ایجاد می‌کند این است که در همان ابتدای راه اندازی به مشکلاتی برخورد می‌کنید که منجر به توقف کسب و کارتان می‌شود.
  • نداشتن قرارداد قوی: نگارش متن یک قرارداد باید حتما زیر نظر یک وکیل حقوقی انجام شود. در صورتی که قرارداد قوی نداشته باشید، در میانه‌های راه کارمندان به دلایل مختلف می‌توانند شما را ترک کنند. به خصوص اگر به مشکل مالی برخورد نموده باشید.
  • عدم آشنایی با امور مالیاتی: پرداخت مالیات برای تمام کسب و کارها ضروری است و در صورتی که با این مسئله آشنا نباشید؛ مجبور به پرداخت جریمه می‌شوید. در نتیجه باز هم لازم است تا از راهنمایی‌های یک وکیل استارتاپی در این زمینه بهره‌مند شوید.

 

 

اهمیت مشاوره حقوقی با وکیل استارتاپی

همانطور که بالاتر هم گفتیم، برای جلوگیری از مشکلات حقوقی مختلف باید با یک وکیل متخصص و باتجربه در زمینه امور استارتاپی مشورت نمایید. این فرد نه تنها ساز و کار استارتاپ شما را به شکل صحیح می‌چیند؛ بلکه می‌تواند با رسیدگی به بخش‌های حقوقی آن مانند مالیات، نگارش متن قرارداد، رسیدگی به شکایت و امور منابع انسانی از هرگونه ضرر مالی هم جلوگیری نماید.

در این بین برخی از کسب و کارها هزینه‌های زیادی در شروع دارند؛ در نتیجه نمی‌توانند به راحتی از پس هزینه‌های استخدام یک وکیل بربیایند. راهکار پیشنهادی ما در این چنین موقعیتی این است که با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی از بروز مشکلات کسب و کار جلوگیری نمایید.  

 

 

وکیل استارتاپی چه خصوصیاتی دارد؟

یک وکیل استارتاپی باید علاوه بر دانش و اطلاعاتی که در حوزه حقوقی دارد، نسبت به حوزه کسب و کار هم آگاه باشد. به خصوص این مسئله در کسب و کارهای دیجیتال و مبتنی برتکنولوژی اهمیت بیشتری پیدا می‌نماید. همچنین در دسترس بودن یک وکیل استارتاپی از دیگر ویژگی‌های مهم وی به شمار می‌رود.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

دریافت دستمزد مناسب به خصوص برای استارتاپ‌هایی که سرمایه کمی دارند، یک نکته ضروری محسوب می‌شود. با همه این موارد حضور یک وکیل و فرد آشنا به این حوزه بسیار ضروری‌تر و مهم‌تر از این است که هیچ فردی را در کنار خود نداشته باشید.

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل استارتاپی

رفع مشکلات بیزینسی در سریع‌ترین زمان ممکن، از نکات حیاتی برای ادامه بقای کسب و کارها است. به خصوص وقتی به سراغ استارتاپ‌ها می‌رویم این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دلیل آن هم این است که اگر در زمان مناسبی سرمایه گذاری انجام شده به سوددهی نرسد، این احتمال وجود دارد که سرمایه گذار پول خود را از کسب و کار خارج نماید.

بنابراین اگر قصدی برای شروع یک بیزینس دارید، حتما استخدام یک وکیل یا بهره‌مندی از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان را در نظر داشته باشید. این موضوع نه تنها صرف هزینه نیست که به نوعی سرمایه گذاری هم محسوب می‌شود.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در اختیار داشتن وکلای استارتاپی آماده بوده تا شما را از جنبه‌های حقوقی کار محافظت نماید. بنابراین می‌توانید به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید تا جلسات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن رزرو نمایید.

 

 

خدمات ثبت شرکت
مشاوره حقوقی عدم رعایت محرمانگی توسط کوفاندرها 
مشاوره حقوقی به شرکت های استارتاپی 
مشاوره حقوقی به شرکت ها 
درباره ما 


نظرات

علیرضا حکمتیان

با سلام و احترام به شخصه با کسب و کارهای استارتاپی زیادی در ایران کار کردم که در این نظردهی ، به برخی از مهمترین اقدامات قانونی آنها اشاره میکنم : ۱- شفاف سازیِ روابط بین افرادی که هسته اصلی استارتاپ . ۲- عقد قرارداد مشارکت مدنی فی مابین شرکاء ۳- ثبت شرکت بر اساس نیاز واقعی یک استارتاپ ۴- قراردادهای لازم به نسبت خدماتی که ارائه میدهند . ۵- حفظ و مراقبت از ایده ای که منجر به تسکیل استارتاپ شده است . ۶- تقسیم سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار . ۷- تقسیم سود بر اساس آورده ی هر یک از شرکاء . ۸- تشخیص و ارزش گذاری آورده ناملموس شرکاء ( مثل تخصص و فعالیت فنی هر یک از شرکاء ) موارد فوق ، فقط بخش بسیار کوچکی از اقدامات و شفاف سازیِ مسائلی است که یک شرکت استارتاپی در حوزه ی قوانین و حقوق تجارت باید به آن رسیدگی کند .


علی

به جرات به عنوان کسی که تا الان از چند موسسه به صورت حضوری و غیر حضوری مشاوره گرفتم میتونم‌بگم خدمات شما در عین دقت و کیفیت بسیار قیمت مناسب بوده و همین باعث میشه جامعه هدف گسترده تری داشته باشید من ممنونم که امکانات مشاوره ای موسسه تون رو عادلانه در اختیار همه مردم قرار میدهید


فاطمه عمادی

باسلام،، یکی از بزرگترین مشکلات حقوقی که استارتاپ‌ها با آن مواجه هستند، این است که موفق نمی­‌شوند قراردادهای عملیاتی با جزئیات کامل قانونی و دقیق منعقد نمایند تا از مشکلات مختلف پیشگیری کرد که نیاز به مشاوره و کمک از یک وکیل مجرب در این خصوص را میطلبد از مشکلات دیگر در این مقوله میتوان به درک نکردن ملاحظات مالیاتی و مفاهیم مالکیت فکری، نداشتن مجوزها و پروانه­‌های لازم و .. می‌باشد که نیاز به حضور وکیل متخصص را در این زمینه ضروری می‌نماید.


وحید قلی پور عباسی

مدیریت یک استارتاپ اصلا کار ساده‌ای نیست و همواره چالش‌ها و خطرات مختلفی در مسیر رشد و توسعه استارتاپ به وجود می‌آید. به همین خاطر یک مدیر موفق استارتاپ باید دارای توانایی مدیریت ریسک در استارتاپ باشد. به بیانی ساده، مدیریت ریسک یعنی ادامه دادن به مسیر پیشرفت با وجود پیدایش موانع و چالش‌های مختلف. کافی است که تنها موقعیت‌های زیر را فرض کنید: – یکی از هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ شما که مهره کلیدی برای تیم شما بوده است تصمیم به خروج از شرکت می‌کند. – مشکل جذب سرمایه و تامین مالی برای توسعه و یا نجات تجاری استارتاپ خود پیدا کرده‌اید. – مقررات کشوری که در آن فعالیت می‌کنید تغییراتی داشته است که فعالیت شما را با مانع روبرو می‌کند. – نقص فنی در بخشی از سیستم‌های رایانه‌ای استارتاپ شما سبب از دست رفتن بخش مهمی از داده‌ها شده است. – عده قابل توجهی از مشتریان از عملکرد استارتاپ شما ناراضی هستند و یا اقدام به طرح شکایت کردند. که در کل باعث افزایش توانایی در مدیریت ریسک خواهد شد.


آزاده

از زمان شکل گیری ایده تا زمان ثبت آن، مدیران و صاحبان استارت آپ ها، با چالش هایی روبرو هستند. این چالش ها می توانند با دریافت مجوزهای مربوطه برای راه اندازی کار. تا شروع فعالیت ادامه یابد. خاص بودن بستر فعالیت کسب و کارهای آنلاین، موجب وضع قوانین خاص در مورد فعالیت های اقتصادی در بستر وب شده است. همین امر تا حدودی، این بخش از فعالیت ها را از فعالیت های عادی شرکت ها متمایز ساخته است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان طور که می دانیم امروزه با رشد چشم گیر فناوری و شکل گیری استارتاپ ها که شاخصه اصلی آن نوآوری و تحول در بازار رقابت می باشد، جامعه حقوقی نیز می بایست متناسب با نیازهای استارتاپ ها به ارائه مشاوره و راه حل در خصوص مشکلات و معضلات حقوقی آنان بپردازد . یک وکیل استارتاپ اگر قصد ارائه خدمت و مشاوره به این استارتاپ ها را داشته باشد باید به مباحث خاصی تسلط داشته باشد: ایده های حقوقی، حقوق قراردادها،حقوق مالیات ، حقوق تجارت الکترونیک ، حقوق شرکت ها و ... تا بتواند راهنمایی درستی نسبت به کاربران خود داشته باشد. موسسه وکیل تلفنی این افتخار را دارد که از وکلای کارکشته در حوزه های مختلف از جمله استارتاپ ها استفاده کرده که می توانند در هر ساعتی از شبانه روز بهترین خدمات ممکن را ارئه نمایند. کافی است با یک شماره گیری ساده وارد دنیای وکیل تلفنی شده و از انواع خدمات حقوقی بهره مند شوید.


بهنام رحمانی فرد

با سلام استارتاپ از آن دست کلماتی بوده که این روزها بسیار به گوش می‌خورد اما شاید همه ما به درستی ندانیم که معنای آن چیست. استارتاپ به کسب و کارهای نوپایی گفته می‌شود که قرار است یک راه حل نوآورانه را ارائه دهند. به عنوان مثال اولین باری که ایده تاکسی اینترنتی اجرا شد، یک استارتاپ به شمار می‌رفت. از آن جایی که ذهن انسان همیشه خلاقیتی از خود بروز می‌دهد، بنابراین استارتاپ‌ها هم می‌توانند بی‌نهایت باشند. هر کسب و کار نوپایی فارغ از اینکه استارتاپ بوده یا خیر، در مسیر خود به مشکلات حقوقی مختلفی برخورد می‌کند. بعضی از این مشکلات خرد و ریز بوده اما برخی دیگر، بسیار بزرگ هستند. در نتیجه نیاز به حضور یک وکیل استارتاپی برای حل مشکلات و پیگیری روند حقوقی نیاز است که در ادامه آن را معرفی خواهیم نمود


Mohamad sheykhi

یکی از مشکلات رایج این است که به دلیل عدم آشنایی با سازوکار حقوقی، بسیاری از مدیران به دنبال ثبت قانونی استارتاپ خود نیستند. این مسئله می‌تواند از جنبه‌های زیادی روی سودآوری و حتی بقای کسب و کار موثر باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا حتما با کمک یک وکیل استارتاپی از همان ابتدا کار را به شکل صحیح و قانونی جلو ببرید. عدم کسب مجوزهای لازم: سهل انگاری در حوزه کسب مجوز­ برای کسب و کار یک تهدید جدی به حساب می­آید. مشکلی که این موضوع ایجاد می‌کند این است که در همان ابتدای راه اندازی به مشکلاتی برخورد می‌کنید که منجر به توقف کسب و کارتان می‌شود.


وحید فراست

در حوزه های مختلف حقوقی وکلای تخصصی وجود دارند که یکی از این حوزه ها استارتاپ می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.