وکالت در پرونده جرایم رایانه ای

وکالت در پرونده جرایم رایانه ای

وکالت در پرونده جرایم رایانه ای

منظور از جرایم رایانه ای چیست؟

به طور کلی منظور از جرایم رایانه ای جرایم خاصی هستند که با استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی محقق می شوند. قانون جرایم رایانه ای در سال 1388 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در بخش های مختلف آن، جرایم رایانه ای ذیل چند گروه مختلف، تعیین شدند. جرایم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی، گروه نخست جرایم رایانه ای است که دسترسی غیر مجاز، شنود غیر مجاز و جاسوسی رایانه ای را در بر می گیرد. دومین گروه جرایم رایانه ای، جرایم علیه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های مخابراتی و رایانه ای است. جعل رایانه ای، تخریب و اخلال در داده ها یا سامانه های رایانه ای و مخابراتی، از زمره جرایم رایانه ای گروه دوم هستند.

فصل سوم جرایم رایانه ای، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه است. دسته بعدی از جرایم رایانه ای، جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و آخرین گروه ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای است. جرایم رایانه ای از زمره جرایم تعزیری به شمار می روند.

جرم رایانه ای می تواند قربانی و بزه دیده داشته یا نداشته باشد. به عنوان مثال برای پرونده حقوقی جرم رایانه ای با بزه دیده می توان از دو جرم سرقت و کلاهبرداری رایانه ای نام برد. همچنین برای جرایم رایانه ای بدون بزه دیده نیز می توان به جرم جاسوسی رایانه ای اشاره کرد. در صورت تحقق هر یک از جرایم رایانه ای توصیه می شود پیش از انجام هر اقدامی با یک نفر وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا جرایم رایانه ای قابل ردیابی است؟

یکی از پرسش های متداول در خصوص وکالت در پرونده جرایم رایانه ای این است که، آیا جرایم رایانه ای قابل ردیابی است؟ پاسخ این پرسش ممکن است بر حسب نوع جرمی که فرد مرتکب شده، متفاوت باشد. این امر تا حد زیادی بستگی به نرم افزارها و سخت افزارهایی که در راه ارتکاب جرم رایانه ای استفاده شده اند دارد. برای مثال پیامک کوتاه قابل ردیابی است. در حالی که ممکن است نرم افزار دیگری مثل واتساپ و یا اینستاگرام قابل ردیابی نباشد. تنظیمات گوشی همراه یا تلفنی که برای ارتکاب جرم رایانه ای از آن استفاده شده است نیز در این خصوص تاثیر گذار خواهد بود. مثلاً اگر مکان یاب یک گوشی روشن باشد، به دست آوردن آدرس دقیقی که مالک آن حضور دارد، برای نیروهای پلیس فتا کار دشواری نخواهد بود.

وکیل جرایم رایانه ای در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

وکالت در پرونده جرایم رایانه ای مستلزم اشراف و تسلط بر حوزه های حقوقی و غیر حقوقی بسیاری است. هرچند از سال 1388 تا کنون، قانون جرایم رایانه ای تغییری نداشته است، ولی موارد و شیوه های ارتکاب جرایم رایانه ای با توجه پیشرفت دانش و تکنولوژی روز به روز بیشتر و پیچیده تر شده است. در نتیجه برای وکالت در پرونده جرایم رایانه ای علاوه بر تسلط بر قوانین و مقررات رایانه ای، وکیل کاربلد باید با خِیلِ گسترده ای از مفاهیم حوزه تکنولوژی از جمله «داده پیام»، «انتقال دهنده ها»، «فیلتر شکن ها» و ... آشنا باشد. برای داشتن مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکلای حوزه جرایم رایانه ای می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس حاصل فرمایید. این مجموعه با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان به صورت شبانه روزی در دسترس شماست.

 

جرائم رایانه ای

نقش پلیس فتا در جرایم رایانه ای

فتا مخفف «فضای تولید و تبادل اطلاعات» است. پلیس فتا در سال 1389 به دستور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی تشکیل شده و وظایف متعددی از جمله پیشگیری از ارتکاب جرایم رایانه ای و کشف جرم و تعقیب مجرمین فضای مجازی، دستگیری و تحویل آنان به مراجع قضایی را بر عهده دارد.

وکیل برای دفاع از حقوق قربانیان جرایم رایانه ای

وکالت در پرونده جرایم رایانه ای مسئله ای بسیار مهم است. در بسیاری از موارد ممکن است قربانیان جرایم رایانه ای به دلایلی از جمله ترس از بین رفتن آبروی خود، از شکایت خودداری کنند و حق آنها زائل گردد. حضور وکیل پایه یک دادگستری می تواند شانس برد در پرونده حقوقی جرایم رایانه ای را بالا ببرد. از همین جهت پیشنهاد می شود در صورت وقوع جرم رایانه ای، پیش از انجام هر اقدامی با یک وکیل کیفری مشاوره حقوقی داشته باشید.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارائه دهنده انواع خدمات وکالت در پرونده جرایم رایانه ای، از جمله مشاوره حقوقی تلفنی می باشد. شما می توانید برای برخورداری از مشورت حقوقی در زمینه جرایم رایانه ای، در هر ساعت از شبانه روز با مجموعه حقوقی وکلای تلفنی تماس داشته باشید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل در پرونده جرایم رایانه ای چگونه تعیین می شود؟

اجرت وکالت در پرونده جرایم رایانه ای، بستگی به توافق وکیل و موکل دارد. این امر نیز بر حسب نوع جرمی که ارتکاب یافته است، تعیین می شود. البته در صورتی که بر سر مبلغ معیّنی توافق نشده باشد، اجرت وکالت در پرونده جرایم رایانه ای به موجب تعرفه ای که کانون وکلا تنظیم کرده است محاسبه خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای 
حق الوکاله وکیل 
سوال از وکیل فتا 
نگارش شکوائیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.