ملاقات شرعی در زندان های ایران

ملاقات شرعی در زندان های ایران

ملاقات شرعی در زندان های ایران

منظور از ملاقات شرعی در زندان چیست؟

ملاقات برای اعضای خانواده زندانی اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، همسر و پدر و مادر همسر وی  به شیوه های مختلف انجام می شود. به عنوان مثال حضوری، پشت شیشه یا تلفنی، زندانی با اعضای خانواده خود ملاقات خواهد کرد. چنانچه افرادی غیر از موارد فوق الذکر قصد ملاقات با زندانی را داشته باشند بایستی درخواست کتبی خود را به قاضی پرونده و یا دادسرا تقدیم کرده و در صورت تایید و موافقت آنها نسبت به ملاقات با زندانی اقدام نماید. علاوه براین نوع دیگری از ملاقات وجود دارد که مختص همسر شرعی و قانونی زندانی است که به آن ملاقات شرعی یا ملاقات خصوصی گفته می شود.

اگر از لحاظ دستور قضایی مانعی وجود نداشته باشد تمامی اعضای خانواده، آشنایان و بستگان می توانند از طریق مختلف که قانون تعیین کرده با متهم یا محکوم ملاقات و ارتباط داشته باشند. گاها قاضی تشخیص می دهد که ملاقات با متهم برخلاف روند پرونده است در چنین حالتی قاضی متهم را ممنوع الملاقات می کند.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

در واقع ملاقات شرعی همان ملاقات زناشویی یا خصوصی است. ملاقات شرعی در اتاق های مخصوص انجام می شود. در این نوع ملاقات زندانی و همسر او برای چند ساعت در یک اتاق با هم تنها خواهند بود. در این ملاقات شرایط به گونه ای است که زن و شوهر بتوانند رابطه جنسی با یکدیگر برقرار کنند. در چنین اتاق هایی امکانات بهداشتی لازم برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد. چنانچه ملاقات کننده دارای کودک باشد، از کودک در اتاق های مخصوص بازی نگه داری می شود. 

یکی از دلایل اینکار حفظ صمیمیت در میان زن و شوهر و پایدار نگه داشتن خانواده است. در واقعیت با اینگونه موارد به زندانی کمک می شود که به جامعه بازگردد. علاوه براین دادن حق ملاقات خصوصی به زندانیان می تواند به کاهش طغیان و سرکشی زندانی کمک کند. لازم به ذکر است هرگونه رفتار ناشایست از جانب زندانی، منجر به سلب این امتیاز از وی خواهد شد. این موضوع تنها مختص به زندان های ایران نیست و در بسیاری از کشورهای جهان ملاقات شرعی انجام می شود. 

 

مدارک لازم برای ملاقات شرعی در زندان

برای اینکه زندانی با همسر خود ملاقات شرعی داشته باشد باید مدارکی همچون سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی زن و شوهر ارائه دهد. صحت مدارک ارائه شده توسط مسئولان ذیربط احراز و تایید می شود. در صورت درستی مدارک هماهنگی برای ملاقات شرعی انجام می گیرد. لازم به ذکر است برای انجام ملاقات شرعی بایستی سند ازدواج دائم و یا سند صیغه 99 ساله ارائه گردد. 

بسیاری از خانواده ها از چنین ملاقات و شرایطی بی اطلاع هستند و نمی دانند درخواست خود را چگونه ارائه دهند. تعدادی از خانواده ها نیز به دلیل فرهنگ حاکم در جامعه تمایلی به انجام چنین ملاقاتی ندارند.

افرادی که از چنین ملاقاتی اطلاع ندارند و به نحوی سردرگم هستند می توانند با شماره 09212242670 تماس بگیرند و اطلاعات دقیقی را دریافت کنند. موسسه حقوقی وکلای تلفنی در کمترین زمان ارتباط شما با وکیل را برقرار می کند. مشاورین حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان می باشند. 

 

 

 

ملاقات شرعی

 

برای دریافت مجوز ملاقات شرعی در زندان چه باید کرد؟

یکی از مواردی که در برقراری ملاقات شرعی تاثیر گذار است خوش رفتاری زندانی در داخل زندان است. اگر زندانی پرخاشگر باشد یا قوانین زندان را نقص کند ملاقات شرعی یا حتی سایر ملاقات ها نیز از او سلب خواهد شد.

همانطور که گفته شد ملاقات زناشویی تاثیرات مثبتی در روحیه و رفع نیاز طبیعی زندانیان دارد و همین موضوع از انحراف و رفتارهای خطرناک زندانیان جلوگیری می کند. بنابر همین دلیل، این موضوع در دستور کار بسیاری از زندان های دنیا قرار گرفته است.

در زندان های ایران بنابر شرایط زندان، ملاقات خصوصی ساعتی یا روزانه خواهد بود که در صورت وجود فرزند خردسال نیز مکانی برای سرگرم شدن فرزند خردسال در نظر گرفته شده است. اما طبق آمارها این نوع ملاقات در زندان های کشور نسبت به سایر ملاقات ها درخواست کمتری دارد. مدت زمان ملاقات خصوصی در زندان های ایران، حداقل 3 ساعت و حداکثر 1 شبانه روز می باشد. در بین زندانیان افراد مجرد بسیاری هم وجود دارند. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا این افراد هم می توانند از ملاقات شرعی استفاده نمایند؟ در پاسخ باید گفت که چنین ملاقاتی برای زندانیان مجرد در نظر گرفته نمی شود مگر اینکه زندانی مدارک خود دال بر صیغه 99 ساله را ارائه نماید. 

آیا دریافت مجوز ملاقات شرعی در زندان هزینه دارد؟

برای اینکه زندانی بتواند از ملاقات شرعی استفاده کند هزینه ای پرداخت نخواهد کرد و بر اساس آیین نامه زندان این حق یک زندانی است که به صورت خصوصی با همسر خود ملاقات داشته باشد.

اگر با گرفتن ملاقات خصوصی با مشکل مواجه هستید و درخواست شما توسط قاضی ناظر یا مسئولان زندان ترتیب  اثر داده نمی شود. با یک وکیل باتجربه مشاوره حقوقی انجام دهید. وکیل شرایط شما و زندانی را بر اساس اطلاعاتی که در اختیارش می گذارید بررسی خواهد کرد اگر کم کاری از طرف قاضی و زندان باشد شما را به بهترین نحوه ممکن راهنمایی خواهد کرد.

اگر هم به صورت غیر قانونی برای انجام ملاقات زناشویی هزینه ای طلب کردند می توانید بعد از انجام مشاوره حقوقی با وکیل خبره از مسئولان شکایت کنید و حق خود را پیگیری کنید. مشاوره حقوقی به این دلیل سودمند است شما با هزینه ای ناچیز راه حل مناسبی را برای مشکل حقوقی خود پیدا خواهید کرد.جهت اطلاع از شرایط دریافت پابند الکترونیک می توانید با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

شرایط ملاقات شرعی در زندان

 

مشاوره حقوقی تلفنی برای شرایط ملاقات شرعی در زندان

برای گرفتن ملاقات شرعی در زندان اگر راهش را بلد نیستید می توانید با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره انجام دهید. مشاور در مورد چگونگی و مراحل گرفتن ملاقات شرعی شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای گرفتن مشاوره حقوقی تلفنی باکیفیت و ارزان قیمت در این ارتباط می توانید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل متخصص انجام دهید. در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با یکی از شماره های درج شده در همین سایت تماس بگیرید و درخواست مشاوره با وکیل را داشته باشید.

وکیل به تمامی سوالات حقوقی شما به صورت تخصصی پاسخ خواهد داد و شما را راهنمایی خواهد کرد. معمولا دادن ملاقات شرعی برای برخی از محکومان بر اساس جرمی که مرتکب شده اند راحت تر از محکومان امنیتی است.

اما در هر شرایطی در صورتی که زندانی ممنوع الملاقات نباشد اعضای خانواده حق ملاقات با او را دارند و اگر دادگاه و زندان بدون دلیل از این کار ممانعت کنند یک وکیل خوب می تواند شما را به صورت تخصصی راهنمایی و کمک کند. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از حضور وکلای مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آماده پاسخگویی و دادن خدمات مشاوره ای حتی به صورت انلاین و رایگان به کاربران است.

 

 

 

بازداشت یا حبس غیرقانونی
بازداشت غیرقانونی توسط مامورین بازداشتگاه
پابند الکترونیکی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.