کاهش مدت ملاقات فرزند

کاهش مدت ملاقات فرزند

کاهش مدت ملاقات فرزند

ملاقات فرزند پس از جدایی زوجین یکی از حقوق تصریح شده در قوانین خانواده بوده و هست. این حق تا زمانی محترم است که جسم و فکر فرزند در این ملاقات ها از آسیب مصون بماند. در صورت احتمال آسیب، وکیل خانواده می تواند دادخواست کاهش مدت ملاقات فرزند را به دادگاه خانواده ارائه دهد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا می توان مدت زمان ملاقات فرزند را کاهش داد؟

بعد از جدایی والدین از یکدیگر بزرگترین و مهمترین مشکل، وجود صدمات روحی و روانی فرزندان پس از جدایی است. قانونگذار برای جلوگیری از مشکلات بعد از طلاق، برای فرزندان با توجه به قوانین وضع شده در قانون مدنی حضانت فرزندان را پس از طلاق مشخص نموده است. و قوانینی نیز در رابطه با دیدار و ملاقات فرزند پیش بینی نموده است. بعد از طلاق حضانت فرزندان به یکی از والدین داده و حق ملاقات فرزند برای والد دیگر از منظر قانون محفوظ می ماند. مدت زمان این ملاقات با توجه به شرایط و مصلحت فرزند توسط قانون تعیین می شود.

در بسیاری از موارد دیده شده است که مادر و یا پدری که حضانت فرزند را بر عهده دارد نگران ملاقات  فرزند در زمان طولانی و صدمات احتمالی او در این دیدارها است و از دادگاه تقاضای کاهش مدت زمان ملاقات فرزند را داده است. حال این سوال پیش می آید آیا کم کردن ساعات ملاقات فرزند محدود به شرایطی است؟

در چه مواردی می توان مدت زمان ملاقات فرزند را کاهش داد؟

کارشناسان متخصص در مراجع قضایی می توانند مدت زمان ملاقات فرزند را کاهش دهند و پدر و یا مادری که حضانت فرزند را بر عهد دارد می توانند با ارائه مستندات و دلایلی مانند؛ آسیب های روحی و جسمی  پس از ملاقات و یا اثبات عدم صلاحیت اخلاقی برای ملاقات پدر و یا مادر که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را بر روح و روان فرزند وارد نماید و دیگر دلایل و مستندات، قاضی دادگاه را در کاهش مدت ملاقات فرزند متقاعد نماید.

با تشخیص کارشناسان متخصص در این حوزه کاهش مدت ملاقات فرزند با والدین موقعی اتفاق می افتد که: ملاقات با والدین چه مادر و چه پدر باعث لطمه روحی و جسمی به کودک شود.

 

ملاقات فرزند پس از طلاق

عدم صلاحیت اخلاقی پدر و یا مادر برای ملاقات فرزند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

برای کاهش مدت زمان ملاقات فرزند چه باید کرد؟

با توجه به اینکه قانون حق دیدار والدین با فرزند را محفوظ می داند، در صورت وجود مشکل برای کاهش مدت زمان ملاقات فرزند باید دادخواستی همراه با مستندات و مدارک لازم تنظیم نموده و به مراجع قضایی رسیدگی کننده ارائه دهید. شورای حل اختلاف توسط کارشناسان متخصص در این حوزه دادخواست کاهش ملاقات فرزند را مورد بررسی قرار داده  و رای نهایی صادر می شود. در صورت عدم اثبات ادعای مطرح شده در شورای حل اختلاف، توجهی به دادخواست نشده و مدت زمان ملاقات، کاهش نخواهد یافت.

جهت اطلاعات بیشتر از چگونگی ارائه دادخواست کاهش ملاقات فرزند و اقدام به موقع، برای پیشگیری از آسیب های روحی و روانی که در پی ملاقات فرزندتان بعد از طلاق با پدر و یا مادری که صلاحیت اخلاقی لازم ندارند، می توانید با مشاوره حقوقی تلفنی ارتباط برقرار نمایید و راهنمایی های لازم در جهت تنظیم دادخواست کاهش  مدت ملاقات فرزند دریافت نمایید.

 

ملاقات فرزند

حق الوکاله وکیل برای کاهش مدت ملاقات فرزند

اولین گام و مطمئن ترین راه برای کاهش مدت زمان ملاقات فرزند بدون کشمکش و دردسر، مشاوره با وکیل خانواده در موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. دریافت حق الوکاله در این موسسه با توجه به مراجعان بسیار زیاد، مبلغی منصفانه و منطقی است که در ابتدای قرارداد مشخص و به صورت توافقی تعیین می شود. شما با تماس تلفنی می توانید راهنمایی های لازم جهت چگونگی تنظیم دادخواست و ارائه مدارک و مستندات لازم در این حوزه را دریافت کنید و پیگیری و روند پرونده تان تا رسیدن به نتیجه ای مطلوب را به کارشناسان و وکلای متخصص ما در این حوزه بسپارید.

مدارک لازم برای دادخواست کاهش مدت ملاقات با فرزند

در صورتی که والدی که حضانت فرزند را بر عهده دارد به هر دلیلی به صلاح فرزند خود بداند که کاهش مدت زمان ملاقات فرزند با پدر و یا مادرش به نفع اوست می تواند همراه با مدارک، کارت ملی، شناسنامه، سند ازدواج و یا رونوشت آن، حکم طلاق و تنظیم دادخواستی که دلایل محکمه پسند مبنی بر کاهش زمان ملاقات ضمیمه آن شده باشد به مراجع قضایی مراجعه نماید. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه فرمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا می توان به کاهش زمان ملاقات فرزند اعتراض کرد؟

دادخواست ملاقات فرزند می تواند از طرف هر یک از زوجین به طرفیت همسر خود مطرح شود و دادگاه صالح نیز وظیفه دارد با تحقیق بیشتر در مورد مستندات ارائه شده در دادخواست حق حضانت را به یکی از والدین بدهد و حق ملاقات را برای دیگری محفوظ نگه دارد.

در صورت صدور رای بر کاهش ملاقات فرزند والد می تواند به این رای اعتراض و دلایل محکمه پسندی را به دادگاه ارائه دهد. با توجه به گستردگی قوانین حقوقی قبل از هر گونه اقدام جهت اعتراض به رای صادر شده بهتر است با وکیل خانواده در موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط برقرار نمایید و مناسب ترین راهکار را برای دریافت نتیجه ای خوب در پرونده تان دریافت نمایید.

با استناد به ماده 1174 قانون مدنی

در صورتی که به علت طلاق یا به هر علت دیگر ابوین طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند هر یک از ابوین که طفل تحت‌ حضانت او نمی باشد حق ملاقات طفل خود را دارد تعیین زمان و مکان ملاقات و سایر جزئیات مربوط به آن در صورت اختلاف بین ابوین با محکمه ‌است.

 

حضانت فرزند در صورت ازدواج دوم مادر 
مشاوره حقوقی فرزند 
موارد حضانت 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همه ما می دانیم که فرزندان مان مهمترین و پاک ترین دستاورد زندگی مشترک هستند و بسیاری از انسان ها تنها به خاطر حمایت از فرزندان شان است که حاضرند ادامه زندگی مشترک و سختی های آن را به جان بخرند تا فرزنداشان دچار کمبود محبت نشده و در آینده از بازخورد های منفی اجتماعی رنج نبرد . در زمانی هم که برخی از زندگی ها به بن بست رسیده و زوجین به ناچار از یکدیگر جدا می شوند قانون ما تمهیداتی را اندیشیده است که فرزندان کمترین لطمه ممکن را متحمل شده و بعد از جدایی نیز حق ملاقات فرزندان از بین نرود . بودن مادر در کنار فرزندان آن قدر مهم و تاثیر گذار است که قانون حتی برای کسانی که به زندان های طولانی مدت نیز محکوم شده است این حق را قائل شده که تحت شرایط خاصی به ملاقات فرزندان خود رفته و از این نعمت محروم نشوند اما در برخی موارد ، شاهد آن هستیم که بعلت کینه و دشمنی که بین والدین پیش می آید یکی از آنها از روی عناد و لجبازی حق ملاقات با فرزند را با کارشکنی سلب می نماید . مثلا به بهانه های چون رفتن به شهر و داری دیگر یا فرستادن فرزند به خارج از کشور برای ادامه تحصی و کار ، در چنین مواردی چه اقدامی باید انجام داد تا حقمان را استیفا نمائیم؟ توصیه اکید ما استفاده از وکلای با تجربه موسسه وکیل تلفنی بوده تا با استفاده از تجارب ارزنده ایشان گام برداشته و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


mohamad sheykhi

بر اساس ماده 1174 قانون مدنی ، " در صورتی که به علت طلاق یا به هر جهت دیگر ، ابوین طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند ، هر یک از ابوین که طفل تحت حضانت او نمی باشد ، حق ملاقات با فرزند خود را دارد " . احترام به حق ملاقات با فرزند به اندازه ای مهم است که به موجب قانون ، هیچ یک از والدین نمی تواند دیگری را از این حق محروم کند . بنابراین ، در صورتی که هر یک از آنان سبب ممانعت از ملاقات با فرزند گردد ، می توان از وی به دادگاه شکایت کرد . کاهش زمان ملاقات با فرزند همانگونه که در قسمت قبل توضیح داده شد ، هنگامی که پدر و مادر از هم جدا می شوند و حضانت به عهده یکی از آنها قرار می گیرد ، حق ملاقات برای دیگری محفوظ است که مدت زمان این ملاقات ، با توافق زوجین و یا به موجب حکمی که دادگاه مقرر داشته است ، تعیین خواهد شد . با این حال ممکن است مدت زمانی که برای ملاقات تعیین شده است ، به مصلحت فرزند نباشد و یا اینکه سبب آزار و اذیت فرزند بشود . در این صورت ، می توان زمان و ساعات ملاقات با فرزند را کم کرد تا هم حق ملاقات والدین محفوظ باشد و هم مصلحت فرزند تامین گردد .


سحر نیک پور

اولین گام و مطمئن ترین راه برای کاهش مدت زمان ملاقات فرزند بدون کشمکش و دردسر، مشاوره با وکیل خانواده در موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. دریافت حق الوکاله در این موسسه با توجه به مراجعان بسیار زیاد، مبلغی منصفانه و منطقی است که در ابتدای قرارداد مشخص و به صورت توافقی تعیین می شود. شما با تماس تلفنی می توانید راهنمایی های لازم جهت چگونگی تنظیم دادخواست و ارائه مدارک و مستندات لازم در این حوزه را دریافت کنید و پیگیری و روند پرونده تان تا رسیدن به نتیجه ای مطلوب را به کارشناسان و وکلای متخصص ما در این حوزه بسپارید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام بعد از جدایی والدین از یکدیگر بزرگترین و مهمترین مشکل، وجود صدمات روحی و روانی فرزندان پس از جدایی است. قانونگذار برای جلوگیری از مشکلات بعد از طلاق، برای فرزندان با توجه به قوانین وضع شده در قانون مدنی حضانت فرزندان را پس از طلاق مشخص نموده است. و قوانینی نیز در رابطه با دیدار و ملاقات فرزند پیش بینی نموده است. بعد از طلاق حضانت فرزندان به یکی از والدین داده و حق ملاقات فرزند برای والد دیگر از منظر قانون محفوظ می ماند. مدت زمان این ملاقات با توجه به شرایط و مصلحت فرزند توسط قانون تعیین می شود.


فرشته ابیاری

باسلام و احترام از موسسه حقوقی وکیل آنلاین در خدمتم موفق به تماس با شما نشدم لطفاً تماس بگیرید بسیار سپاسگزارم


سمیرا موسوی

من ۸سال است که جدا شدهولم و دخترم اکنون یازده سالهداست و پدرش حضانت دارد و بهدمن فقط جمعهدها ۷ساعت حق ملاقات داده اند آیا میتوان ملاقات بیشتر بخواهم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.