ترفند فوری برای تخلیه فوری مستاجر

ترفند فوری برای تخلیه فوری مستاجر

ترفند فوری برای تخلیه فوری مستاجر

تخلیه فوری مستاجر، همان مسئله ای است که موجر و مستاجر باید نسبت به آن آگاه باشند. امروزه قرارداد اجاره یکی از پر کاربرد ترین قرارداد های ایران محسوب می شود. در ادامه قصد داریم ضمن آشنایی با شرایط اخذ دستور تخلیه فوری با چگونگی دریافت آن و مرجع صالح برای رسیدگی به موضوعات مربوطه بپردازیم. همچنین با شرایط تخلیه فوری مستاجر در دوران کرونا نیز آشنا خواهیم شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شرایط لازم برای گرفتن دستور تخلیه فوری

اولین قدم برای بحث پیرامون تخلیه فوری مستاجر بررسی شرایط لازم برای گرفتن دستور تخلیه فوری می باشد. در ابتدا باید بگوییم که تخلیه فوری مستاجر زمانی ممکن است که روابط موجر و مستاجر بر اساس قانون روابط موجر و مستاجر تنظیم شده باشد. بر اساس مواد 2، 3 و 4 این قانون، شرایط گرفتن دستور تخلیه فوری از قرار ذیل است:

  • قرارداد اجاره، کتبی باشد.
  • مدت اجاره نامه مشخص باشد.
  • قرارداد اجاره در دو نسخه مجزا تهیه و تنظیم شده باشد.
  • هر دو قرارداد به امضای طرفین و دو شاهد رسیده باشد.
  • مدت اجاره، پایان یافته باشد.
  • موجر، مبلغ ودیعه را به حساب دادگستری تودیع کند.

 

چگونگی دریافت دستور تخلیه فوری

حال که به شرایط گرفتن دستور تخلیه فوری پرداخته شد، قدم بعدی که آشنایی با آن برای بررسی موضوع تخلیه فوری مستاجر ضروری است، بررسی چگونگی اخذ دستور تخلیه فوری می باشد. برای اخذ دستور تخلیه به صورت فوری باید مراحل ذیل را طی کنید:

  • اولین مرحله، تنظیم دادخواست تخلیه فوری می باشد. این مسئله باید توسط یک وکیل متخصص انجام گیرد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.
  • مرحله بعدی، ثبت نام در سامانه ثنا می باشد.
  • در مرحله سوم، خواهان یا همان موجر باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرده و دادخواست خود را برای مرجع صالح به رسیدگی ارسال نماید.
  • پس از آن، مرجع صالح ظرف یک هفته به پرونده رسیدگی می کند و حکم مقتضی صادر خواهد نمود.

تنظیم دادخواست تخلیه فوری، کاری تخصصی است که بهتر است با کمک یک وکیل مجرب انجام گیرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

تخلیه فوری مستاجر

 

مرجع صالح برای گرفتن دستور تخلیه فوری

همانطور که در قسمت قبلی گفته شد، موجر باید دادخواست تخلیه فوری را به مرجع صالح تحویل دهد. اما مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده های تخلیه فوری مستاجر چه مرجعی است؟ برای پاسخ به این سوال باید به قانون شورای حل اختلاف مراجعه نماییم. بر اساس بند «ب» ماده 9 این قانون، رسیدگی به تمامی دعاوی مربوط به تخلیه عین مستاجره به جز سرقفلی و حق کسب و پیشه در صلاحیت شورای حل اختلاف می باشد. پس دادخواست تخلیه فوری باید به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک تقدیم شود تا این شورا ظرف یک هفته به مسئله مذکور رسیدگی نماید و حکم مقتضی صادر کند.

 

دستور تخلیه فوری در شرایط بحرانی کرونا

اکنون باید به بررسی تخلیه فوری مستاجر در زمان کرونا بپردازیم. کرونا ویروسی بود که تمامی کسب و کار ها و درآمد ها را تحت الشعاع خود قرار داد و مدتی آنها را تعطیل کرد. به همین خاطر دولت ها درصدد حمایت از مستاجران بر آمدند. دولت ایران نیز برای حمایت از مستاجران، قانونی را به تصویب رساند. بر اساس این قانون در زمان کرونا که تمامی کسب و کارها را تعطیل کرده است، صدور دستور تخلیه فوری، ممکن نیست. اما باید توجه داشت که قانونگذار برای آن استثنائاتی نیز در نظر گرفته است. اگر موجر به دلایل مختلفی نظیر ساخت و ساز به ملک خود احتیاج داشته باشد یا مستاجر تخلفاتی خلاف مفاد قرارداد اجاره انجام داده باشد، می توان تخلیه فوری مستاجر را مطرح نمود. از آنجایی که رسیدگی به اینگونه پرونده ها امری تخصصی است، بهتر است با وکلای مجموعه ما مشاوره حقوقی داشته باشد.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

ترفند تخلیه فوری مستاجر در وکلای تلفنی

همانطور که تا کنون گفته شد، برای تخلیه فوری مستاجر باید شرایطی مهیا شود. در صورت وجود این شرایط می توانید دادخواست تخلیه فوری تنظیم کرده و به شورای حل اختلاف تقدیم کنید. علی رغم این که قانونگذار، شورای حل اختلاف را موظف کرده است که ظرف تنها 7 روز به بررسی پرونده های مربوط به تخلیه فوری مستاجر بپردازد و حکم مقتضی صادر کند، لکن گاهی اوقات این زمان بیشتر خواهد شد. چرا که در وهله اول فرد به دفاتر الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست خود را ثبت می کند. ثبت این دادخواست زمان بر است. به علاوه دادگاه باید شرایط تخلیه فوری مستاجر را احراز کند. مجموع این دلایل ممکن است منجر به طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده مذکور شوند.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره مندی از بیش از 1000 وکیل مجرب در زمینه های گوناگون، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان و پیشبرد هر چه سریع تر پرونده های مربوط به تخلیه فوری مستاجر می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

 

وکیل خوب برا تخلیه فوری مستاجر

اگر می خواهید بهترین نتایج را در پرونده های تخلیه فوری مستاجر داشته باشد، بهتر است در تمامی مراحل اقدام برای اخذ دستور تخلیه فوری و همچنین اجرای دستور تخلیه فوری، از یک وکیل مجرب مشاوره بگیرد. اما سوالی که وجود داشته دارد، این است که ویژگی های یک وکیل خوب برای تخلیه فوری مستاجر چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • تسلط بر قوانین مربوط به روابط موجر و مستاجر.
  • به روز بودن اطلاعات وکیل.
  • آشنایی با آیین دادرسی شورای حل اختلاف.
  • سابقه حل و فصل دعاوی مربوطه.
  • داشتن تجربه.

 

مشاوره حقوقی تخلیه فوری مستاجر 
الزام به تخلیه 
مشاوره حقوقی ملکی 
نگارش انواع دادخواست 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سهند مهدی پور

خواهان یا همان موجر باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرده و دادخواست خود را برای مرجع صالح به رسیدگی ارسال نماید


mohamad sheykhi

مراحل و نحوه گرفتن حکم تخلیه فوری مستاجر در صورتی که شرایط گرفتن حکم تخلیه فوری مستاجر وجود داشته باشد، موجر می تواند برای دریافت این حکم اقدام کند. اما، علاوه بر شرایط، به منظور گرفتن حکم تخلیه فوری، لازم است تا مقررات مربوط به نحوه دریافت این حکم نیز از سوی موجر رعایت گردد. لذا، در ادامه به توضیح مراحل و نحوه دریافت حکم تخلیه فوری می پردازیم. در اولین مرحله از مراحل نحوه دریافت حکم تخلیه فوری و تخلیه ید مستاجر، موجر باید شخصا یا توسط وکیل خود، دادخواست مربو به این دعوا را تنظیم کرده و فایل ورد این دادخواست را بر روی یک سی دی یا فلش مموری ذخیره نماید. در مرحله بعد، لازم است تا موجر، در سامانه ثنا ثبت نام کرده و نام کاربری و کلمه عبور ورود به این سامانه را دریافت کند. لازم به ذکر است که بدون ثبت نام در سامانه ثنا، امکان ثبت دادخواست، ولو توسط وکیل موجر، وجود نخواهد داشت. مطابق مقررات مربوط به نحوه دریافت حکم تخلیه فوری مستاجر، همانند سایر دعاوی، موجر متقاضی تخلیه نیز باید دادخواست خود را از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ثبت کرده و برای شورای حل اختلاف ارسال نماید. پس از ارجاع دادخواست، در صورتی که شرایط لازم وجود داشته و توسط شورا نیز احراز گردد، حکم تخلیه فوری مستاجر، ظرف حداکثر یک هفته صادر شده و با مراجعه مالک، به اجری احکام شورا، حکم صادره، اجرا می گردد. نکته ای که لازم است تا در رابطه با نحوه دریافت حکم تخلیه فوری مستاجر، به آن توجه شود، این است که در صورت درخواست مستاجر، شورا صرفا یک مرتبه و به مدت یک ماه، برای تخلیه ملک به مستاجر، فرصت خواهد داد. چنانچه، موجر، با وجود شرایط لازم، برای دریافت حکم تخلیه فوری مستاجر، مطابق مقررات نحوه دریافت این حکم اقدام کرده و در نهایت، حکم شورای حل اختلاف را کسب و آن را اجرا نماید، این حکم، دارای آثار متعددی در روابط موجر و مستاجر بوده که در ادامه، قصد داریم به توضیح آن بپردازیم. با صدور حکم تخلیه فوری مستاجر، به علت پایان یافتن مدت قرارداد اجاره، ملک، فورا تخلیه شده و تحویل موجر می گردد؛ مگر اینکه مستاجر، از شورای حل اختلاف، برای خالی کردن ملک، درخواست مهلت کرده که در این صورت، یک ماه به او مهلت داده می شود. پس از اجرای حکم تخلیه، مبلغ ودیعه ای که موجر، به حساب دادگستری واریز کرده، به مستاجر داده می شود. اما، در صورتی که موجر، مدعی عدم پرداخت قسط یا اقساط اجاره بها بوده یا مدعی ورود خسارت به ملک، از ناحیه مستاجر باشد، می تواند همزمان با تودیع ودیعه به حساب دادگستری، گواهی طرح دعوای اجاره بها یا خسارت را نیز به شورای حل اختلاف ارائه کرده تا معادل مبلغ اجاره بها یا خسارت، از ودیعه کسر شده و به مستاجر داده نشود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از پرکاربرد ترین عقود ممکن در جهان امروز و در کشور ما ایران ، عقد اجاره می باشد. انسان های زیادی را می شناسیم که از روستا های دور و نزدیک به حاشیه شهر ها پناه آورده و یا از شهر کوچک خود مهارجت کرده و به شهر های بزرگ نقل مکان می نمایند. طبیعتا چنین افرادی نمی توانند همگی صاحب ملک املاک باشند و به ناچار و بسته به تمکن مالی خود در منازل کوچک و بزرگ بعنوان مستاجر ساکن می گردند . افراد زیادی را می شناسیم که هم خانه ، مغازه ، انباری و حتی پارکینک استیجاری دارند و برای هر کدام از آنها قرارداد اجاره جدا منعقد نموده اند . پس دانستن تمام شرایط لازم جهت کمک به کسی که نیازمند کمک در این گونه موارد است لازم و ضروری می باشد . وکیل متخصص باید تمام شرایط عقد اجاره و قوانین مرتبط به آن را بشناسد تا بتواند به موکل خود کمک لازم را ارائه دهد. موسسه وکیل تلفنی بر اساس نیاز کابران خود از وکلای متخصصی بهره برده که می توانند نیاز کاربران خود را در حوزه روابط موجر و مستاجر شناخته و بر اساس آن تصمیم گیری نمایند . یکی از مهمترین این موارد درخواست تخلیه فوری بوده که باید شرایط آن به دقت رعایت شده و بر اساس آن اقدام نمود تا بتوانیم در صورت لزوم و با وجود مستاجری که قصد سوء استفاده را دارد را از منزل بیرون نموده و حقمان را استیفا نماییم.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.