مجازات نگهداری دستگاه فلزیاب

مجازات نگهداری دستگاه فلزیاب

مجازات نگهداری دستگاه فلزیاب

نگهداری دستگاه فلزیاب بدون رعایت موارد قانونی دردسرهای زیادی به دنبال دارد. احتمالا تا کنون با تبلیغ این نوع دستگاه ها در سایت های مختلف و فضای مجازی روبه رو شده اید و از خود پرسیده اید آیا خرید و فروش فلزیاب مجاز است؟ در صورت کشف فلزیاب بدون مجوز با شخص خاطی چگونه برخورد می شود؟ در این مطلب به سوالاتی که درباره فلزیاب ممکن است برای شما پیش آید پاسخ می دهیم. 

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا خرید و فروش دستگاه فلزیاب در ایران جرم انگاری شده است؟ 

دستگاه فلزیاب وسیله ای است که به کمک آن اشیاء فلزی ردیابی می شود. این دستگاه با توجه به قدرت و امکاناتی که دارد عمق و مسافت های مختلف را پوشش می دهد. پیش از انقلاب دستبردهای زیادی به منابع ملی و تاریخی ایران زده شد و افراد سودجو با انتقال آثار تاریخی به خارج از کشور خسارت های جبران ناپذیری به منابع فرهنگی و تاریخی کشور وارد کردند. در عملیات حفاری که انجام می‌شد استفاده از دستگاه فلزیاب کار را برای این افراد آسان می کرد.

بنابراین در سال 1379 قانون گذار با تصویب ماده واحده ضرورت اخذ مجوزهای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب تلاش کرد برای استفاده از فلزیاب یک چارچوب قانونی قرار دهد.

افراد با مراجعه به مشاوره حقوقی در سایت وکلای تلفنی می توانند از قوانین مختلف حفاری در مکان های مختلف و نگهداری فلزیاب اطلاعات لازم را به دست آورند. 

 

دستگاه فلزیااب

مجازات نگهداری دستگاه فلزیاب

در ماده واحد مصوب 1379 تصویب شد که نگهداری دستگاه فلزیاب نیازمند اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی است. بنابراین نگهداری و حمل این دستگاه بدون مجوز غیرقانونی می باشد. در صورتی که چنین جرمی کشف شود مجازات آن ضبط و مصادره دستگاه مربوطه خواهد بود.

مشاوره حقوقی تلفنی در چنین شرایطی به افراد کمک می کند که اقدامات حقوقی لازم را انجام دهند و با ارائه لایحه دفاعیه نتیجه پرونده را به نفع خود برگردانند. 

 برای شکایت از فردی که دستگاه فلزیاب دارد به کجا باید مراجعه کنیم؟

حفظ آثار ملی به عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشته شده است. این سازمان با تشکیل یگان های ویژه تلاش می کند از میراث ملی محافظت نماید. در صورتی که افراد از حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه فلزیاب اطلاعاتی به دست آورده اند می توانند از طریق یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موضوع را پیگیری نمایند. 

سازمان میراث فرهنگی به عنوان شاکی خصوصی وارد عمل شده و در مراجع قضایی برای افراد خاطی تشکیل پرونده می دهد و خواستار اعمال مجازات می شود. 

 

مشاوره حقوقی کیفری

 جهت دریافت مجوز دستگاه فلزیاب چه باید کرد؟

پس از تصویب قانون ضرورت اخذ مجوز فلزیاب دولت موظف شد که آیین نامه مربوط به آن را تهیه نماید. در این آیین نامه بیان شده است که افراد برای حمل، خرید، فروش، بکارگیری و نگهداری دستگاه فلزیاب باید به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کنند و مجوزات لازم را دریافت نمایند. 

فروشندگانی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند با ارائه فاکتور خرید به این سازمان و دریافت مجوز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. 

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان این فرصت را در اختیار افراد می گذارد که قبل از خرید و فروش و استفاده از فلزیاب با تمام قوانین مربوط به آن آشنایی شوند. 

مجازات تبلیغ دستگاه فلزیاب بدون مجوز میراث فرهنگی

همانطور که گفته شد متاسفانه در حال حاضر عدم نظارت نهادهای قانونی بر رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی دست افراد سودجو را در تبلیغ و خرید و فروش دستگاه فلزیاب باز گذاشته است. این افراد با تبلیغات فراوان و وسوسه انگیز سعی بر فروش این نوع دستگاه ها دارند.

 برخی اشخاص با ناآگاهی از موارد قانونی به سمت این تبلیغات کشیده شده و هزینه های زیادی برای خرید دستگاه صرف می کنند. غافل از اینکه دستگاه فلزیاب و گنج یاب جزو دستگاه هایی هستند که قانونگذار تدابیر ویژه ای برای نگهداری و استفاده از آن در نظر گرفته است. در صورتی که مشخص شود تبلیغ کنندگان دارای مجوز قانونی از سازمان میراث فرهنگی نیستند دستگاه های مربوطه به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط خواهد شد. 

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره حقوقی فوری نگهداری دستگاه فلزیاب 

نکته مهمی که در خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب وجود دارد آن است که چنانچه اشخاص از این دستگاه برای حفاری آثار تاریخی استفاده کنند علاوه بر ضبط دستگاه مجازات حبس یک تا سه سال برای آنها در نظر گرفته می شود. 

با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی به عنوان نهاد دولتی یک طرف پرونده قرار دارد تخفیف مجازات ها بسیار دشوار خواهد بود و به طور قطع افراد مجبور به تحمل مجازات حبس می شوند. 

در چنین شرایطی مراجعه به وکیل کیفری و آگاهی از هزینه مشاوره حقوقی تلفنی می تواند کمک کند که افراد با کارشناس متخصص گفتگو نمایند و اقدامات حقوقی لازم را برای دفاع از خود انجام دهند. 

 

مجازات حمل، نگهداری و تعمیر ماهواره 
مجازات حمل اسلحه بدون مجوز 
اثبات بی گناهی انلاین و فوری 
هزینه نگارش لایحه دفاعیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مصطفی

درود وقت خوش ، خسته نباشید ، آیا شرکت یا موسسه ای هست که بتونه مجوز نگهداری دستگاه فلزیاب رو برای شخص بگیره ، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. و اینکه اصلا مجوز نگهداری دستگاه فلزیاب به شخص میدن یا نه، درضمن مجوز حفاری دفینه وجود داره ؟؟ یا کلا یک دروغ هست ، و در آخر اگه یک شخص تمام اصل و اثبات در خصوص وجود یک دفینه رو بتونه ارائه کنه آیا شرکت یا شخصی هست که بتونه مجوز حفاری براش بگیره و اگر این چنین شرکت هایی باشن میشه براشون دفینه پیدا کرد و در قبال ازشون حقوق و یا مبلغی دریافت کرد ؟؟؟


حسین آق ار کاکلی

سلام من یک دستگاه دست دوم خریدم به قیمت ۱۵ ملیون یکی دو بار تست کردم که دستگاه ارور میزد فهمیدم که خراب وقتی داشتم دستگاه برای تعمیر به مشهد می‌بردم منو با دستگاه گرفتن و دادگاهی شدم دستگاه توقیف شد علان برای من جریمه یا حبس میاد تشکر برای راهنماییتون......


mohamadi

ضمن عرض ادب و احترام و خداقوت ممنونم از اطلاعات مفیدتون خواستم اینجا پیام بگذارم که همه مراجعین سایت امکان مطالعه داشته باشند من کمال رضایت داشتم از خدمات موسسه شما. واقعا خانم وکیلی که با بنده تماس گرفتند بسیار خوش برخورد و برخلاف عموم وکلا بسیار باحوصله پاسخگو بودند و تک به تک تمام سوالاتم را به روشنی جواب دادند ممنونم


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب در ماده واحد مصوب 1379 تصویب شده که نگهداری دستگاه فلزیاب نیازمند اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی است. بنابراین نگهداری و حمل این دستگاه بدون مجوز غیرقانونی می باشد. در صورتی که چنین جرمی کشف شود مجازات آن ضبط و مصادره دستگاه مربوطه خواهد بود.


فاطمه عمادی

باسلام همانطور که چنانچه بدون داشتن مجوز از دستگاه فلزیاب استفاده کنید، دستگاه شما توقیف و ضبط خواهد شد زمانی که شخصی یک فلزیاب تهیه کند یا خودش آن را بسازدو قصد حفاری و کاوش در آثار فرهنگی را دارد در صورتی ‌که این دستگاه در خانه یا محل کار او کشف شود، مرتکب به‌ علت ارتکاب جرم تحت تعقیب قرار می‌گیرد. چنانچه خودش آن دستگاه را ساخته باشد، به دلیل جرم ساخت فلزیاب قابل مجازات خواهد بود


احسان فلاح

با سلام و ارادت مطابق تبصره 2 ماده واحده، چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی ـ تاریخی مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر مجازات مصادره دستگاه، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس محکوم می‌گردد. بنابراین مجازات نگهداری یا همراه داشتن دستگاه بدون قصد حفاری غیر مجاز صرفا مصادره دستگاه به نفع سازمان میراث فرهنگی می باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام فلزیاب وسیله ای است که به کمک آن اشیاء فلزی ردیابی می شود. این دستگاه با توجه به قدرت و امکاناتی که دارد عمق و مسافت های مختلف را پوشش می دهد. پیش از انقلاب دستبردهای زیادی به منابع ملی و تاریخی ایران زده شد و افراد سودجو با انتقال آثار تاریخی به خارج از کشور خسارت های جبران ناپذیری به منابع فرهنگی و تاریخی کشور وارد کردند. در عملیات حفاری که انجام می‌شد استفاده از دستگاه فلزیاب کار را برای این افراد آسان می کرد.


حمید مرادی نیا

با سلام اشخاص به ‌علت شغل و فعالیتی که دارند، ممکن است به دستگاه فلزیاب نیاز ضروری داشته باشند. در این حالت آن‌ها باید با مراجعه به سازمان میراث فرهنگی برای حمل این دستگاه و نگهداری آن مجوز دریافت کنند.به ‌عنوان مثال، اشخاصی که در معدن مشغول به کار هستند، ممکن است برای اکتشافات خود در معدن به این دستگاه نیاز داشته باشند. آن‌ها با دریافت مجوز می‌توانند این دستگاه را حمل یا نگهداری کنند. در غیر این صورت حمل بدون داشتن مجوز منجر به ضبط این دستگاه و مجازات فرد خواهد شد. پس دریافت مجوز شرط لازم برای حمل و استفاده از این دستگاه محسوب می‌شود.


مجید پریدست فومنی

باسلام از آنجاییکه حفظ و حراست از آثار بستانی و کشف و نگهداری بدون در نظر گرفتن معادل ریالی آنها اثبات کننده فرهنگ و تمدن پارسی است و دست اندازی به این فرهنگ و تمدن در طول تاریخ برای افراد منفعت طلب لذت بخش بوده تا آنها را ضمیمه کلکسیونهای خود نموده یا با قیمتی گزافی در حراج به فروش برسانند لذا قانونگذار در این مسیر در تبصره ۲ ذیل ماده واحده قانون اخذ مجوز ساخت و نگهداری و فروش فلزیاب این عمل را جرم انگاری و ضمن مصادره بین یک تا سه سال حبس مجازات ماده ۵۶۲ق.م.ا برای مجرم در نظر گرفته است


صادق

سلام شب بخیر حمل دستگاه فلزیاب وبا بیل و کلنگ در منطقه صرفاجهت جستجو و متعاقب آن دستگیری وباقرار ۳۰۰هزا تومانی روانه زندان شدند چه دفاعی لازم هست ؟لطفا راهنمایی فرمایید باتشکر


ابراهیم

سلام وخسته نباشید خدمت وکلای عزیز کشورمان ایران شرکتی هست درکارتولید فلزیاب که قانونی هم فعالیت می‌کنه در قسمت فروش درسنددستگاه کارکردش را کشف معادن تاسیسات ساختمانی لوله کشی آب و گاز قید میکنندایا چنین دستگاهی باید بازهم به سازمان میراث‌فرهنگی مراجعه کنه ومجوز بگیره


مهدی مسرور

سلام من و برادرم از تهران ب شهرستان سبزوار رفتیم و ب همراه ما ی دستگاه اسکنر دست دووم بوده ک برادرم برای اسکن کردن حیاط ساختمانه نیمه کاره اش بازم میگم داره خونه میسازه و نیمه تمام است برای حفره آب زیر زمینی اسکن بزنیم چون زیر کل زمینش کلن سنگ هست تا رسیدیم ب یکی از شهرستان هایه سبزوار ساعت 6صبح ک نان و غذا تهیه کنیم مامور از ماشین بازرسی کرد و دستگاهو دیدن و ذکر کنم داخل ماشین هم بیل گلنگ و طناب هم بود ک ازشون استفاده ای نشده بود و نو برادرم از تهران برای کار نیمه کاره ساختمانش خریده بود الان لب تاب دستگاهو فرستادن مشهد برای چک کردن خودمونم نمی‌دونیم داخلش چیزی هست یا نه چون کارکرده خریدیمش. لطفا کمکم کنید قاضی پرونده خیلی بی اعصاب هست جوری ک میگه عمل کردن دماغ هم جرمه و تتو زدن جرمه تا این حد ب کمکتون واقعا نیاز دارم اگه میشه باهام تماس بگیرید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.