مجازات قتل اتباع بدون گواهی

مجازات قتل اتباع بدون گواهی

مجازات قتل اتباع بدون گواهی

قتل اتباع بدون گواهی جرم است؟ مجازات به قتل رساندن اتباع بدون گواهی چیست؟ قانونگذار چه تعریفی از قتل ارائه می دهد و چه مجازاتی برای آن در نظر گرفته است؟ دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده قتل کدام است؟ وکیل قتل چه ویژگی هایی بایستی داشته باشد؟ امروزه هر اخباری را که نگاه می کنید بحث مهاجرت غیر قانونی اتباع به چشم می خورد. بایستی بدانید که این موضوع مخالفان و موافقان زیادی دارد. البته فارغ از دلایل مخالفان و موافقان مهاجرت بی حساب و کتاب اتباع به ایران نبایستی از مسائل مهم حقوقی پیرامون این موضوع نیز غافل شویم. یکی از مهم ترین مسائل مذکور، قتل اتباع بدون گواهی می باشد. به همین منظور تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به متداول ترین سوالات متقاضیان مشاوره حقوقی قتل که در ابتدای مقاله آنها را ذکر کردیم، پاسخ دهید. پس تا آخر همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف قتل از زبان وکیل

قبل از اینکه به پرسش آیا کشتن اتباع بدون مجوز جرم است یا خیر، پاسخ دهیم بایستی با تعریف حقوقی قتل آشنا شویم. در واقع از آنجایی که قتل، مهمترین جرم در سیستم های حقوقی جهان محسوب می شود افراد به صورت کلی با آن آشنا هستند. با این حال کمتر کسی را می توان یافت که به تعریف حقوقی قتل مسلط باشد. پس برای اینکه درک دقیق تری از تعریف حقوقی قتل داشته باشیم، بایستی با معنای لغوی آن آشنا شویم. در واقع لغتنامه ها در مقام آشنایی با معنای لغوی قتل به کلماتی نظیر کشتن و گرفتن جان دیگری اشاره داشته اند. همچنین اگرچه قانونگذار به تعریف حقوقی قتل نپرداخته با این حال، خوشبختانه دکترین حقوقی، قتل را عبارت از گرفتن جان شخص دیگری بدون داشتن مجوز قانونی می دانند. همچنین قانونگذار جرم قتل را به سه نوع کلی تقسیم کرده است که عبارتند از:

  • قتل عمد.
  • قتل شبه عمد.
  • قتل خطای محض.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

مجازات قتل اتباع

 

مجازات قتل در قانون ایران

گام دیگری که قبل از پرداختن به موضوع قتل اتباع بدون گواهی بایستی برداشته شود، آشنایی با مجازات قتل در قانون ایران می باشد. در واقع این مجازات بر اساس انواع قتل تعیین خواهد شد:

  • مجازات قتل عمدی عبارت است از قصاص. البته در صورتی که اولیای دم از قصاص صرف نظر کنند و بخواهند دیه بگیرند، مجازات قتل عمد، به دیه تبدیل خواهد شد. همچنین امکان دارد که قاتل به مجازات حبس تحت شرایطی که قانونگذار تعیین کرده نیز محکوم شود.
  • مجازات قتل شبه عمد بر اساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی عبارت است از 1 تا 3 سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه اولیای دم.
  • مجازات قتل خطای محض نیز پرداخت دیه می باشد.

شما می توانید تمامی پرسش های خود پیرامون قتل اتباع بدون گواهی را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از ما بپرسید.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده قتل

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که هنگام مشاوره حقوقی قتل از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود، این است که مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده قتل کدام است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی به قانون آیین دادرسی کیفری مراجعه کرده و به صلاحیت دادگاه های کیفری اشاره داشته باشیم. در همین راستا ماده 302 قانون مذکور به ذکر صلاحیت دادگاه کیفری یک پرداخته است. در بند «الف» این ماده اشاره شده که رسیدگی به جرایم مستوجب مجازات سلب حیات یا همان قصاص در قتل در صلاحیت دادگاه کیفری یک می باشد. در نتیجه مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده قتل، دادگاه کیفری یک استان است.

 

 

 

مشاوره حقوقی دیه
مشاوره حقوقی قتل
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

وکیل حرفه ای برای پرونده قتل چه خصوصیاتی دارد؟

همانطور که می دانید حل و فصل دعاوی قتل به ویژه قتل اتباع بدون گواهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی مقررات و قوانین پیچیده ای پیرامون این موضوع وضع شده اند که تسلط بر همه آنها از عهده افراد خارج است. به همین منظور مشاوره با وکیل قتل از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

در همین راستا تنها در صورتی می توان موفق شد که با یک وکیل قتل مجرب مشاوره داشته باشیم. پس بیایید با ویژگی های وکیل قتل مجرب بیشتر آشنا شویم:

  • تسلط کامل و مفصل بر قوانین و مقررات داخلی و خارجی پیرامون قتل.
  • تسلط بر نحوه رسیدگی به پرونده قتل در دادگاه کیفری یک.
  • داشتن ذهن تحلیلی برای پیدا کردن سرنخ ها و تطبیق شرایط با قوانین و مقررات موجود.

 

 

مجازات قتل اتباع بدون گواهی

 

  • توانایی نگارش اوراق قضایی لازم نظیر لایحه دفاعیه و دادخواست.
  • توانایی حضور در صحنه جرم برای پیدا کردن سرنخ های لازم.
  • امکان سخنوری و دفاع از موکل در دادگاه به صورت حضوری.

از آنجایی که پیدا کردن بهترین وکیل قتل کار بسیار دشواری است ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان مشورت با وکیل مجرب قتل را فراهم کرده ایم. کافیست از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

مجازات قتل اتباع بدون گواهی چیست؟

اکنون نوبت آن رسیده که با مجازات قتل اتباع بدون گواهی آشنا شویم. در ابتدا شاید اینگونه به نظر برسد، از آنجایی که این اتباع به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می کنند، به قتل رساندن آنها هیچ مجازاتی نخواهد داشت. در صورتی که این تصور اشتباه است. قانونگذار در تعیین مجازات برای قتل هیچ تفاوتی بین اتباع دارای گواهی و اتباع بدون گواهی در نظر نگرفته است. در نتیجه مجازات به قتل رساندن اتباع بدون گواهی همان مجازات قتل مذکور در قانون خواهد بود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه علی زاده

با سلام احتراما طبق قانون مجازات قتل عمد اعدام و قصاص می باشد مگر این که اولیا دم در قبال دیه گذشت نمایند ک تحت شرایطی از نظر عمومی قاتل به حبس محکوم می گردد شاید تصوری که بین عموم وجود دارد است ک اگه فردی ایرانی شخصی از اتباع خارجی مانند افغال به قتل برساند مجازاتی ندارد این تصور اشتباه می باشد و‌طبق قانون تفاوتی بین اتباع ایرانی و غیر ایرانی در مجازات قتل نمی باشد یک جان در مقابل ۱ جان برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و ۲۴ ساعته استفاده نمایید با تشکر


فاطمه عمادی

باسلام،، زمانی که قتل رخ داده تفاوت نمی کند که فعل مجرمانه قتل یک تبعه خارجی بدون گواهی و مجوز قانونی یا دارای گواهی قانونی رخ داده باشد یا یک اصلا تبعه ی ایرانی در هر صورت از نظر قانون اگر قتل عمد باشد مجازات آن قصاص است


mohamad sheykhi

مجازات قتل عمدی عبارت است از قصاص. البته در صورتی که اولیای دم از قصاص صرف نظر کنند و بخواهند دیه بگیرند، مجازات قتل عمد، به دیه تبدیل خواهد شد. همچنین امکان دارد که قاتل به مجازات حبس تحت شرایطی که قانونگذار تعیین کرده نیز محکوم شود. مجازات قتل شبه عمد بر اساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی عبارت است از 1 تا 3 سال حبس و پرداخت دیه در صورت مطالبه اولیای دم. مجازات قتل خطای محض نیز پرداخت دیه می باشد.


Mohammad sheykhi

قانونگذار در تعیین مجازات برای قتل هیچ تفاوتی بین اتباع دارای گواهی و اتباع بدون گواهی در نظر نگرفته است. در نتیجه مجازات به قتل رساندن اتباع بدون گواهی همان مجازات قتل مذکور در قانون خواهد بود.


آزاده

زمانی که قتلی در جامعه اتفاق می افتد فرقی نمی کند که قتل از سوی یک تبعه خارجی رخ داده باشد یا یک ایرانی و از نظر مجازات برابر شرع مقدس اسلام سزای قتل عمد قصاص است و در صورتی که اثبات شود فردی مرتکب قتل عمد شده است با تقاضای قصاص از سوی اولیای دم وی اعدام خواهد شد


شیرزاد افشاری

باسلام همانطور که در مقاله عنوان شده است صرف نداشتن گواهی ورود به کشور مجوز قتل نیست ، ولی همانطور که در قانون مجازات اسلامی اشاره شده اگر اتباع بیگانه کافر باشند ، مرتکب فقط به پرداخت دیه محکوم می گردد و قصاص نمی گردد .


مجید شیخی

با سلام قتل، مهمترین جرم در سیستم های حقوقی جهان محسوب می شود افراد به صورت کلی با آن آشنا هستند. با این حال کمتر کسی را می توان یافت که به تعریف حقوقی قتل مسلط باشد. پس برای اینکه درک دقیق تری از تعریف حقوقی قتل داشته باشیم، بایستی با معنای لغوی آن آشنا شویم. در واقع لغتنامه ها در مقام آشنایی با معنای لغوی قتل به کلماتی نظیر کشتن و گرفتن جان دیگری اشاره داشته اند. همچنین اگرچه قانونگذار به تعریف حقوقی قتل نپرداخته با این حال، خوشبختانه دکترین حقوقی، قتل را عبارت از گرفتن جان شخص دیگری بدون داشتن مجوز قانونی می دانند. همچنین قانونگذار جرم قتل را به سه نوع کلی تقسیم کرده است که عبارتند از:قتل عمد. قتل شبه عمد. قتل خطای محض.


معراج رمضان پور

باسلام؛ نظرات تمامی دوستان جامع وکامل بوده است.


نیما عیسی زاده

زمانی که قتلی در جامعه اتفاق می افتد فرقی نمی کند که قتل از سوی یک تبعه خارجی رخ داده باشد یا یک ایرانی و از نظر مجازات برابر شرع مقدس اسلام سزای قتل عمد قصاص است و در صورتی که اثبات شود فردی مرتکب قتل عمد شده است با تقاضای قصاص از سوی اولیای دم وی اعدام خواهد شد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب زمانی که قتلی در جامعه اتفاق می افتد فرقی نمی کند که قتل از سوی یک تبعه خارجی رخ داده باشد یا یک ایرانی و از نظر مجازات برابر شرع مقدس اسلام سزای قتل عمد قصاص است و در صورتی که اثبات شود فردی مرتکب قتل عمد شده است با تقاضای قصاص از سوی اولیای دم وی اعدام خواهد شد.


بشیر علی پاریاد

با سلام .زمانی که قتلی در جامعه اتفاق می افتد فرقی نمی کند که قتل از سوی یک تبعه خارجی رخ داده باشد یا یک ایرانی و از نظر مجازات برابر شرع مقدس اسلام سزای قتل عمد قصاص است و همچنین امنیت جامعه اقتضا می کند که با فرد قاتل برخورد شود. البته باید توجه داشت که تفاوتهایی در زمانی که قاتل مسلمان و مقتول غیر مسلمان است وجود دارد


وحید فراست

دادگاه کیفری یک محل وقوع جرم صالح به رسیدگی می باشد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام قبل از اینکه به پرسش آیا کشتن اتباع بدون مجوز جرم است یا خیر، پاسخ دهیم بایستی با تعریف حقوقی قتل آشنا شویم. در واقع از آنجایی که قتل، مهمترین جرم در سیستم های حقوقی جهان محسوب می شود افراد به صورت کلی با آن آشنا هستند. با این حال کمتر کسی را می توان یافت که به تعریف حقوقی قتل مسلط باشد. پس برای اینکه درک دقیق تری از تعریف حقوقی قتل داشته باشیم، بایستی با معنای لغوی آن آشنا شویم. در واقع لغتنامه ها در مقام آشنایی با معنای لغوی قتل به کلماتی نظیر کشتن و گرفتن جان دیگری اشاره داشته اند. همچنین اگرچه قانونگذار به تعریف حقوقی قتل نپرداخته با این حال، خوشبختانه دکترین حقوقی، قتل را عبارت از گرفتن جان شخص دیگری بدون داشتن مجوز قانونی می دانند. همچنین قانونگذار جرم قتل را به سه نوع کلی تقسیم کرده است


مجید پریدست فومنی

با سلام در تمام جوامع بشری زیستن یا حق حیات متعلق به تمام مخلوقات بوده و گرفتن حیات تمام نفوس دارای مجازات است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست فلذا تفاوتی مابین سلب حیات فردی با مجوزات قانونی جهت حضور درکشور یا بدون مجوز نخواهد بود تنها موردی که در چنین مواردی دارای اهمیت است نوع سلب حیات است بدان معنا که آیا عامدا بوده ویا در اثر حادثه مانند تصادف بدون گواهینامه یا در حوادثی مانند کاردر کارگاه ... که تفاوت در این حالات تعیین کننده نوع قتل و مجازات متناسب با آن خواهد بود


فریبرز ذوالفقاری

با سلام ابتدا شاید اینگونه به نظر برسد، از آنجایی که این اتباع به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می کنند، به قتل رساندن آنها هیچ مجازاتی نخواهد داشت. در صورتی که این تصور اشتباه است. قانونگذار در تعیین مجازات برای قتل هیچ تفاوتی بین اتباع دارای گواهی و اتباع بدون گواهی در نظر نگرفته است. در نتیجه مجازات به قتل رساندن اتباع بدون گواهی همان مجازات قتل مذکور در قانون خواهد بود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد


فاطمه

برای به قتل رساندن اتباع از کجا گواهی بگیریم؟آیا گرفتن این گواهی هزینه هم دارد؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.