اعتراض به رای طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری

اعتراض به رای طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری

اعتراض به رای طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری

طلاق توافقی زمانی رخ می دهد که زوجین هردو برای جدایی رضایت کافی داشته باشند. در واقع زن و شوهر به صورت مشترک تصمیم می گیرند که از هم جدا شوند و در نهایت برای انجام مراحل قانونی طلاق توافقی اقدام می کنند. بعد از آن که پروسه طولانی مراحل قبل از ثبت دادخواست طلاق انجام شد، نوبت به مرحله رسیدگی به پرونده طلاق توافقی در دادگاه می رسد. در صورت وجود شرایط قانونی و عدم موانع طلاق، دادگاه در نهایت اقدام به صدور رای طلاق توافقی می کند.

چنانچه براساس رای صادره از دادگاه، مجوز طلاق صادر نگردیده باشد، زوجین می توانند نسبت به حکم صادر شده اعتراض کنند. اعتراض به حکم طلاق به سه روش کلی انجام می شود که شامل تجدید نظر خواهی، واخواهی و فرجام خواهی است. البته روش دیگری برای اعتراض به احکام قطعی مراحع قضایی وجود دارد که تحت عنوان اعاده دادرسی شناخته می شود که در خصوص پرونده های طلاق چندان کارایی ندارد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

رای طلاق توافقی قابل تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی است اما به دلایلی طرفین و وکلای آنها امکان حق اعتراض به اینگونه آراء را اسقاط می کنند. فرآیند اعتراض به آراء دادگاه ها پروسه طولانی دارد و از این حیث برای رسیدگی بهتر به اینگونه پرونده ها، زوجین از وکیل کمک می گیرند. وکلا ی دادگستری با توجه به سابقه طولانی مدت و داشتن مهارت کافی در امر وکالت دعاوی طلاق خصوصا طلاق توافقی، می توانند در این زمینه به موکلین خود کمک زیادی کنند.

از این حیث برای اخذ وکیل در دعاوی طلاق و همچنین روند اعتراض به رای طلاق توافقی، موسسه حقوقی وکلای  تلفنی به شما پیشنهاد می شود. جهت بهره مندی از مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری می ‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید.                                                                                                                                                  

منظور از طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین به صورت توافقی از هم جدا می شوند. در این نوع طلاق، زن و شوهر هیچگونه مخالفتی برای جدایی نداشته و بدون مشکل خاصی رابطه زوجیت به پایان می رسد. در روابط زن و شوهری در اغلب مواقع شاهد آن هستیم که مرد تمایلی برای طلاق ندارد و زن نیز نمی تواند از راه قانونی برای طلاق اقدام کند. در این صورت مشکلات زیادی برای زن و شوهر در خصوص طلاق به وجود می آید و امکان جدایی طرفین وجود ندارد.

اینگونه مسائل در طلاق توافقی وجود ندارد و زوجین با رضایت کامل از یکدیگر جدا می شوند. توافق دو طرفه شرط اصلی وقوع طلاق توافقی است و به همین مناسبت این نوع طلاق تحت عنوان طلاق توافقی شهرت دارد. زن و شوهری که هردو قصد دارند از هم جدا شوند، عموما از طریق طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

طلاق توافقی

اغلب زن و شوهر هایی که متقاضی طلاق هستند، در مورد طلاق توافقی اینگونه تصور می کنند که صرفا با ثبت دادخواست طلاق، دادگاه حکم طلاق را صادره نموده و ظرف مدت چند روز می توانند از هم جدا شوند. اما طلاق توافقی مراحل و پروسه نسبتا طولانی دارد که باید تمامی فرآیند آن توسط زوجین انجام شود. دادگاه زمانی اقدام به صدور رای طلاق توافقی می کند که مراحل قانونی طلاق توسط زوجین یا وکلا آنها انجام شده باشد. در هرصورت طلاق توافقی فرآیند مختلفی دارد که مراحل آن به شرح زیر است:

  • تنظیم گواهی نامه کتبی طلاق توافقی(توافق نامه طلاق)
  • ثبت نام در سامانه تصمیم و شرکت در جلسات مشاوره
  • ثبت دادخواست طلاق در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • حضور در جلسات دادگاه
  • اخذ گواهی عدم امکان سازش و ثبت رسمی طلاق در دفترخانه

افرادی که قصد طلاق گرفتن از یکدیگر را دارند آن هم به صورت توافقی، باید مراحل فوق را به صورت کامل انجام دهند. مرحله اول طلاق توافقی، شرکت در جلسات مراکز مشاوره امور خانواده است که حضور زوجین در این جلسات اجباری است. بعد از شرکت در این جلسات، گواهی عدم امکان انصراف از طلاق به زوجین داده می شود که از طریق آن می توانند دادخواست طلاق را ثبت کنند.

در جلسات دادرسی، گواهی نامه کتبی طلاق توافقی باید ضمیمه دادخواست گردد. در صورت صلاحدید قاضی، حکم طلاق توافقی صادر می شود. از تاریخ صدور حکم، زوجین ظرف مدت سه ماه فرصت دارند که برای ثبت طلاق در محضر اقدام کنند. برای ثبت طلاق توافقی در دفترخانه ارائه گواهی عدم امکان سازش الزامی است. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلای طلاق توافقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

               

وکیل برای طلاق توافقی

آیا می توان به رای طلاق توافقی اعتراض کرد؟

رای طلاق توافقی مانند سایر احکام قضایی قابل اعتراض است. اما زوجین برای آن که روند رسیدگی به پرونده سریع تر انجام شود و بتوانند در اسرع وقت حکم طلاق را دریافت کنند، حق اعتراض به رای شامل تجدد نظر خواهی و فرجام خواهی را از بین می برند.

در صورتی که حق اعتراض به حکم بدوی طلاق یا حکم قطعی طلاق ساقط نشده باشد، زوجین می توانند نسبت به حکم صادره اعتراض بزنند.

راه های اعتراض به رای طلاق توافقی

در خصوص اعتراض به رای طلاق توافقی، سه راه اصلی وجود دارد که عبارتند از:

  1. تجدیدنظر خواهی از رای طلاق: یکی از روش های اعتراض به حکم طلاق توافقی که توسط دادگاه خانواده صادر شده است، تجدید نظر خواهی است.
  2. واخواهی به رای غیابی طلاق: زمانی که برای دعاوی طلاق حکم غیابی صادر می شود، امکان اعتراض به آن از طریق روش واخواهی وجود دارد.
  3. فرجام خواهی از رای طلاق: روش دیگر جهت اعتراض به حکم طلاق توافقی، فرجام خواهی است. آرای صادره از دادگاه تجدید نظر قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. 

 

ارتباط در واتس اپ

مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به اعتراض به رای طلاق توافقی

با صدور رای طلاق توافقی از دادگاه بدوی همان دادگاه خانواده، طرفین می توانند اعتراض خود را نسبت به حکم صادره اعلام کنند. اعتراض به حکم طلاق توافقی صادره از دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی می شود. حال با صدور رای از مرجع تجدید نظر، امکان اعتراض مجدد به حکم طلاق طی فرجام خواهی وجود دارد. فرجام خواهی از رای طلاق توافقی، در دیوان عالی کشور رسیدگی می شود.

حق الوکاله وکیل برای اعتراض به رای طلاق توافقی

حق الوکاله وکلا عموما به صورت توافقی بین طرفین تعیین می شود. میزان حق الوکاله وکیل جهت اعتراض به رای طلاق توافقی، متغییر است و براساس این که اعتراض به رای طی چند مرتبه انجام شده است، مبلغ آن ممکن است متفاوت باشد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی شرایطی را برای موکلین به وجود آورده است که بتوانند به بهترین شکل ممکن به وکلا متخصص در دعاوی طلاق توافقی دسترسی داشته باشند.

به همین جهت برای داشتن وکیل طلاق توافقی و یا اخذ مشاوره حقوقی طلاق می ‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت موسسه استفاده نمایید.


 

وکیل طلاق توافقی غرب تهران 
مشاوره حقوقی طلاق توافقی 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

عرفان

با سلام من حق طلاق دادم به همسرم ایشان اقدام کرده طلاق کوفته ایا به حکم طلاق میتونم اعتراض کنم


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که می دانیم از زمان جاری شدن صیغه عقد فی مابین زن و شوهر، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند . " ماده1102- همينكه نكاح بطور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود و حقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار ميشود ماده1103- زن و شوهر مكلف بحسن معاشرت با يكديگرند." و هر عقل سلیمی می داند که زندگی مشترک بدون محبت بین انسان ها و نیز بدون رعایت حقوق بین زوجین در مدت زمان کوتاهی به بن بست رسیده و دوامی نخواهد داشت . یکی از مفاد قانونی که صراحت در حقوق مالی زوجه دارد بحث مربوط به پرداخت نفقه زوج و فرزندان ، اما علیرغم تمام سفارش های قانونی و اخلاقی توصیه شده به افراد، ما شاهد آن هستیم که زوج های بسیاری در زندگی خود به بن بست رسیده و در دوراهی جدایی قرار می گیرند ، خواه این طلاق به صورت توافقی باشد و خواه به درخواست یکی از طرفین . فرایند طلاق پروسه ای است که هر انسانی که قصد جدایی دارد باید آن را سپری نماید و هر انسانی به فراخور اوضاع و احوال دلیل خاصی برای جدایی خود ذکر می کند اما مساله بسیار مهم آن است که بتوانیم با ارائه یک روش مناسب از این پیچ وخم ها به سلامتی عبور کرده و حقوق مان را به طور کامل استیفا نمائیم پس توصیه به مشورت با افراد آگاه همواره ما را به مسیر درست رهنمون می سازد.


میلاد

در خصوص اعتراض به طلاق توافقی معمولا موارد اعتراض به رای محدود است چون طرفین تمام مراحل را به صورت توافقی انجام داده اند و مورد قبول خودشان بوده است جایی برای اعتراض باقی نمی ماند مگر اینکه یکی از اقدامات بدون رضایت طرف مقابل صورت گرفته باشد


محسن حاجی آبادی

در صورتی که حق اعتراض به حکم بدوی طلاق یا حکم قطعی طلاق ساقط نشده باشد، زوجین می توانند نسبت به حکم صادره اعتراض بزنند. راه های اعتراض به رای طلاق توافقی در خصوص اعتراض به رای طلاق توافقی، سه راه اصلی وجود دارد که عبارتند از: تجدیدنظر خواهی از رای طلاق: یکی از روش های اعتراض به حکم طلاق توافقی که توسط دادگاه خانواده صادر شده است، تجدید نظر خواهی است.واخواهی به رای غیابی طلاق: زمانی که برای دعاوی طلاق حکم غیابی صادر می شود، امکان اعتراض به آن از طریق روش واخواهی وجود دارد.فرجام خواهی از رای طلاق: روش دیگر جهت اعتراض به حکم طلاق توافقی، فرجام خواهی است. آرای صادره از دادگاه تجدید نظر قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.    مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به اعتراض به رای طلاق توافقی با صدور رای طلاق توافقی از دادگاه بدوی همان دادگاه خانواده، طرفین می توانند اعتراض خود را نسبت به حکم صادره اعلام کنند. اعتراض به حکم طلاق توافقی صادره از دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی می شود. حال با صدور رای از مرجع تجدید نظر، امکان اعتراض مجدد به حکم طلاق طی فرجام خواهی وجود دارد. فرجام خواهی از رای طلاق توافقی، در دیوان عالی کشور رسیدگی می شود.


محمد

طلاق توافقی زمانی رخ می دهد که زوجین هردو برای جدایی رضایت کافی داشته باشند. در واقع زن و شوهر به صورت مشترک تصمیم می گیرند که از هم جدا شوند و در نهایت برای انجام مراحل قانونی طلاق توافقی اقدام می کنند. بعد از آن که پروسه طولانی مراحل قبل از ثبت دادخواست طلاق انجام شد، نوبت به مرحله رسیدگی به پرونده طلاق توافقی در دادگاه می رسد. در صورت وجود شرایط قانونی و عدم موانع طلاق، دادگاه در نهایت اقدام به صدور رای طلاق توافقی می کند.


محمدی

سلام خداقوت سایتهای زیادی هستند که در زمینه امور حقوقی فعالیت میکنند اما به جرات میتونم بگم هیچ سایتی به اندازه وکیل تلفنی برای من جذاب نبود چرا که اطلاعات بسیار زیادی را با زبان و بیانی ساده و آسان آموختم و قطعا پس از آشنایی با موسسه شما برای انجام امور خودم و خانواده ام از مشاوره های تخصصی شما استفاده خواهم کرد وجود موسساتی مانند شما برای کمک به حل مشکلات مردم بسیار موثر و مفیده


محسن جعفری

آشنایی با نکات و روشهای طلاق و مسائل مربوط به کوتاه شدن پروسه زمانی آن امری تخصصی و در حیطه وکلای تخصصی میباشد که با توجه به تفکیک تخصص در سایت وکیل تلفنی این امر محقق گردیده است


فریبرز ذوالفقاری

با سلام طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین به صورت توافقی از هم جدا می شوند. در این نوع طلاق، زن و شوهر هیچگونه مخالفتی برای جدایی نداشته و بدون مشکل خاصی رابطه زوجیت به پایان می رسد. در روابط زن و شوهری در اغلب مواقع شاهد آن هستیم که مرد تمایلی برای طلاق ندارد و زن نیز نمی تواند از راه قانونی برای طلاق اقدام کند. در این صورت مشکلات زیادی برای زن و شوهر در خصوص طلاق به وجود می آید و امکان جدایی طرفین وجود ندارد. اینگونه مسائل در طلاق توافقی وجود ندارد و زوجین با رضایت کامل از یکدیگر جدا می شوند. توافق دو طرفه شرط اصلی وقوع طلاق توافقی است و به همین مناسبت این نوع طلاق تحت عنوان طلاق توافقی شهرت دارد. زن و شوهری که هردو قصد دارند از هم جدا شوند، عموما از طریق طلاق توافقی اقدام می کنند


mohamad sheykhi

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین به صورت توافقی از هم جدا می شوند. در این نوع طلاق، زن و شوهر هیچگونه مخالفتی برای جدایی نداشته و بدون مشکل خاصی رابطه زوجیت به پایان می رسد. در روابط زن و شوهری در اغلب مواقع شاهد آن هستیم که مرد تمایلی برای طلاق ندارد و زن نیز نمی تواند از راه قانونی برای طلاق اقدام کند. در این صورت مشکلات زیادی برای زن و شوهر در خصوص طلاق به وجود می آید و امکان جدایی طرفین وجود ندارد. اینگونه مسائل در طلاق توافقی وجود ندارد و زوجین با رضایت کامل از یکدیگر جدا می شوند. توافق دو طرفه شرط اصلی وقوع طلاق توافقی است و به همین مناسبت این نوع طلاق تحت عنوان طلاق توافقی شهرت دارد. زن و شوهری که هردو قصد دارند از هم جدا شوند، عموما از طریق طلاق توافقی اقدام می کنند.


بیگی

من و همسرم چندروز قبل توافقی طلاق گرفتیم و رای هم از طرف دادگاه صادر شده حق واخواهی وداعتراض به حکم را هم اطلاعی ندارم که ساقط شده باشه من به شرایط توافق اعتراض دارم آیا اگر برای جاری شدن خطبه ی عقد در دفتر طلاق حاضر نشوم و مهلت ۳ ماه قانونی بگذره میتوان شرایط توافق شده را تغییر داد با تشکر


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.