اثبات نسب در اثر سکس نامشروع

اثبات نسب در اثر سکس نامشروع

اثبات نسب در اثر سکس نامشروع

 چگونگی اثبات نسب به صورت قانونی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه مسائل حقوقی (و به خصوص بحث ارث و مسائلی از این قبیل) مطرح می‌شود نسب و چگونگی اثبات آن به صورت قانونی است. همان طور که می دانید فرزندان زن و مردی که با هم به طور قانونی ازدواج کرده‌اند، در اصطلاح حقوقی نسب آن ها محسوب می‌ شوند. به عبارت دیگر می توان گفت هرگونه ارتباط خونی بین فرزندان و پدر و مادر در واقع همان نسب است و از این رو قابلیت اثبات دارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی وقت‌ها اثبات نسب به صورت قانونی یک معضل و مشکل است. مثلاً تلقیح مصنوعی یک موضوعی است که بحث نسب در آن بسیار حساس و مهم است. همچنین روابط نامشروع یا شبهه ناک نیز مسائلی هستند که نسبت شناسی در آنها کمی سخت است. بدون شک برای اثبات نسب بین دو نفر آن چیزی که باید اثبات شود ازدواج زن و مرد یا نسب پدر و مادر است. دادگاهی که معمولاً مربوط به رسیدگی به این پرونده ‌ها است دادگاه خانواده می باشد. دادگاه خانواده سعی می کند که با استفاده از ادله متقن مسئله اثبات نسب را رد یا تایید کند. برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 آثار حقوقی اثبات نسب

واضح است که اثبات نسب مادر، خیلی راحت تر از اثبات نسب برای پدر است. چرا که ادله واضحی وجود دارد. اما برای مردان به واسطه اینکه توانایی ازدواج موقت دارند، نیازمند موضوعات مختلف از جمله آزمایش و تست DNA است. به همین دلیل اثبات نسب برای پدر دشواری‌ های خاص خود را دارد و آثار حقوقی زیادی بر آن مترتب است.

 تست DNA برای اثبات نسب

هر شخصی که ادعای نسب دارد باید بتواند به دادگاه خانواده شواهد و قرائن متقن را ارائه دهد. برای اثبات نسب چند موضوع بسیار مهم است که در ادامه به آنها می‌پردازیم. فقط قبل از آن باید با مفهوم اماره قانونی آشنا شویم. اماره قانونی یکی از مفاهیم حقوقی و فقهی در حوزه طفل یا فرزند است. اگر زن و شوهری ازدواج کرده باشد و بعد از ۶ تا ۱۰ ماه فرزندی به دنیا بیاید نسب پدر و مادر قانونی است. اما اگر فرزندی زودتر به دنیا بیاید قضیه کمی سخت ‌تر و پیچیده ‌تر خواهد شد. پس از ازدواج مجدد مادر نیز ، اگر فرزندی به دنیا بیاید طبق اماره قانونی، فرزند به شوهر دوم زن نسبت داده می شود.

 

مشاوره حقوقی اثبات نسب

اگر تشخیص این موضوع سخت باشد نیازمند آزمایشات پزشکی و دلایل متقن برای اثبات نسب هستیم. سند ولادت، شهادت، اماره و اقرار، از مهمترین دلایل اثبات نسب مادر هستند که مصادیق آن توسط دادگاه تعیین می‌شود. اما اثبات نسب پدری معمولا سخت است.از این رو یکی از مهمترین و شاید جدیدترین مسائلی که اتفاقاً هم قانونگذار و هم دادگاه صالحه آن را تایید می‌ کند، آزمایش های DNA است. علم ژنتیک می تواند نسب و تعیین رابطه پدری را به خوبی رد یا تایید کند. هم از طریق اصول فقهی و هم از طریق اصول عرفی و علمی آزمایش DNA در اثبات نسب به عنوان یک مدرک معتبر لحاظ می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 اثبات نسب برای ارث

خوشبختانه قانونگذار در موضوع شبهه در نسب دخالت کرده و برای حل این مشکل از اماره و نشانه قانونی استفاده کرده است. برای رابطه نامشروع هم همین موضوعات مطرح است. مثلا طبق قانون اگر نسب فرزندی از رابطه نامشروع اثبات شود، مرد به عنوان پدر عرفی نوزاد وظیفه دارد که نفقه فرزند را بپردازد و برایش شناسنامه بگیرد. البته اثبات آن کمی دشوار است! در کل، اثبات نسب برای پدر سخت و دشوار است و مفاهیم قانونی و موضوعات حقوقی خاص خود مخصوصا در حوزه ارث و میراث را دارد. .اگر نیازمند مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید می توانید از موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. موسسه ی ما در حوزه مسائل مربوط به نسب و مسائل خانواده با استفاده از حرفه ای ترین و مجرب ترین وکلای کشور ، سعی کرده در مسائل حقوقی به شما کمک کند. از این رو توصیه می کنیم با مراجعه به سایت ما و مشاوره حقوقی انلاین و رایگان،  اطلاعات لازم در این زمینه ها را کسب کنید.

 

قیمت ازمایش دی ان ای برای اثبات نسب

مثلاً برای احکام نسبی که ناشی از رابطه نامشروع یا ناشی از زنا باشد قوانین خاصی وجود دارد. اما چیزی که شاید امروزه بیشتر مطرح می‌شود احکام نسبی ناشی از تلقیح مصنوعی است. امروزه به واسطه روش ‌های پزشکی مختلفی که به خاطر درمان ناباروری مرد یا زن یا هر دوی آنها مورد استفاده قرار می ‌گیرد، احکام نسب ناشی از تلقیح مصنوعی نیز به اندازه کافی قابل اثبات هستند.

 حق الزحمه وکیل برای پرونده اثبات نسب

ازآنجاییکه این موضوع حساس و مهم است حق الزحمه وکیل برای پرونده نسب و اثبات ان هم ممکن است متغیر باشد.  معمولا حق الوکاله به صورت توافقی بین وکیل و موکل تعیین می گردد که بسته به میزان پیچیدگی پرونده این مبلغ کم و زیاد می شود.

ارتباط در واتس اپ

 دادخواست اثبات نسب از جانب پدر

یکی از اصلی ترین مسائلی که هم قانونگذار و هم شرع به آن توجه کرده است حفظ نظام خانواده است. حفظ نظام خانواده و ثبات نسل یکی از موضوعات اصلی است که در حوزه فقه و همچنین قانون مدنی برای آن احکام مختلفی تنظیم شده است. اثبات نسب پدری به واسطه اینکه منشأ آن عمدتاً پنهانی است، سخت‌تر از نسب مادری است و به همین دلیل مسائل مختلفی نسبت به آن وجود دارد.  نکته مهم این است که دادگاه چگونه به اثبات نسب می پردازد؟. خود این موضوع باز به دو بخش تقسیم می‌شود. اگر فرزند زیر سن قانونی باشد، دادستان به عنوان نماینده طفل و مادر او، سعی می‌کند که مدارک و شواهد لازم را مورد بررسی دقیق قرار بدهد. اگر هم که فرد بالای ۱۸ سال باشد شرایط و احکام دیگری برای این موضوع وجود دارد که توصیه می کنیم برای برای دانستن تمامی احکام و قوانین از وکلای مجرب و حرفه ای در حوزه خانواده مشاوره بگیرید.

 

مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
مشاوره حقوقی رحم اجاره ای 
رابطه زودانزالی با طلاق 
نگارش دادخواست سلب حضانت
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

علی محمدی

اگر با آزمایش دی ان آن فرزند ده ساله مشخص شود بچه از من نیست والان طلاق گرفته حضانت بچه با مادرش هس ولی آن موقع من زندان بودم ماهی یکبلر نزدیکی وجود داشت مجازات برای همچنین زن چیست؟


علی محمدی

اگر با آزمایش دی ان آی مشخص شود بعد از طلاق بچه ای ده ساله از من نیس وحضانتش با مادر ش ومن زندان بودم آن موقع خانم زوجه من بود فرزند متولد شده ماهی یکبار مرخصی میامدم بخاطر معتاد بودنم رابطه زناشویی نداشتیم مجازات زن چیست آن موقع وبچه چی میشه ؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.