کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ

کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ

کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ

مهمترین اصل استفاده از فضای مجازی برای مبادلات مالی و اقتصادی، ایجاد امنیت شبکه برای پرهیز از افتادن در دام کلاهبرداری های سایبری مانند فیشینگ است. کلاهبرداریهای اینترنتی اغلب در شبکه هایی رخ می دهد که امنیت کافی نداشته و کاربر در حین فرآیند عادی کار، با باز کردن ایمیل فرد یا موسسه به ظاهر معتبر، به صفحه جعلی هدایت و با بدست آوردن اطلاعات فردی اشخاص و یا مشخصات حساب های بانکی افراد، در زمانی کوتاه حساب را خالی و سپس ناپدید می شوند. با ارتباط با مشاوره حقوقی می توانید، با کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ آشنا و نحوه مقابله و برخورد دست با این پدیده نو ظهور را یاد بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از فیشینگ چیست؟

فیشینگ یا کلاهبرداری از طریق اینترنت به معنی دستیابی به اطلاعات شخصی و حسابهای مالی افراد به منظور سوء استفاده محتوایی از اسناد و مدارک افراد و یا سرقت مالی و خالی کردن حسابهای افراد است. در اغلب موارد، کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ با ارسال ایمیل جذاب و وسوسه انگیز انجام می شود و فرد پس از باز کردن ایمیل مذکور به صفحات جعلی که بسیار ماهرانه طراحی شده هدایت و مورد دستبرد اطلاعاتی یا مالی قرار میگیرد. سایر اشکال کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک جعلی از یک موسسه یا بانک معتبر و یا استفاده از ربات تلگرام و یا سایر کانال های ارتباطی است که حاصل نهایی کلاهبرداری و سرقت خواهد بود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

کلاهبرداری رایانه ای

مصادیق فیشینگ در ایران

در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، فیشینگ و یا همان کلاهبرداری اینترنتی به اشکالی مشابه و با هدف دستیابی به حسابها و اطلاعات افراد و سرقت یا کلاهبرداری های دیگر انجام می شود. کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ بیشتر در خریدهای اینترنتی و نتورک مارکتینگ، و با ایجاد درگاههای بانکی جعلی اما بسیار شبیه به درگاههای بانکی معتبر انجام می شود. هکر و مهاجم سایبری اطلاعات بانکی کارت کاربر را در صفحه جعلی  و بلافاصله حساب فرد را خالی می کنند. سایر شکل های کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ به شکل هک سیستم ها به منظور دریافت اطلاعات محرمانه و حقوقی افراد و شرکت ها، سرقت اطلاعات فنی پروژه ها و... در ایران متداول است.

مسدود شدن حساب بانکی قربانیان فیشینگ

مسدود شدن حسابهای بانکی به دستور مقام های قضایی در بسیاری از جرائم و پرونده ها، بویژه جرائم مالی، متداول است و یکی از جرایمی که حساب افراد مسدود می شود، کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ است. گاهی کلاهبرداران به منظور در امان ماندن از تعقیب پلیس، مبلغ کلاهبرداری شده را به حساب فرد دیگری منتقل می کنند. در این حالت با شکایت مالباخته و به دستور مقام قضایی حساب مسدود و حق برداشت از آن ممنوع می شود.

 

فیشینگ

مجازات فیشینگ در قانون ایران

 در کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ و بر حسب نوع کلاهبرداری انجام شده، مرجع قضایی مجازات های متفاوتی در نظر میگیرد اما مجازات جرم فیشینگ، صرف نظر از میزان کلاهبرداری، از بندهای 12 و 13 قانون جرایم رایانه ای قابل استناد است. بر اساس این بندها" مجازات ربایش اطلاعاتی که اصل آن در اختیار مالک اطلاعات باشد، شامل جزای نقدی یک تا بیست میلیون ریال و حبس 91 روز تا یکسال و کسب مال، منفعت و خدمات از طریق تغییر، محو، ایجاد یا اختلال داده ها در سیستم رایانه ای سایر افراد، علاوه بر رد مال، یک تا 5 سال حبس یا جزای نقدی 20 تا 100 میلیون ریال و یا هر دو را در پی خواهد داشت."

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی راهکارهای مناسب برای در امان ماندن از کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 آیا کانال های فیشینگ در فضای مجازی مانند تلگرام قابل ردیابی است؟

بخش مهمی از کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ در بستر تلگرام و کانال های تلگرامی جریان دارد. از آنجا که این شبکه اجتماعی در کشورمان فیلتر و غیر قانونی است به کاربران توصیه شده است از فعالیت در این اپلیکیشن بویژه در حیطه مالی خودداری کنند. رسیدگی به جرائم در فضای تلگرام با دستور مقام قضایی و توسط پلیس فتا ممکن است . پلیس فتا با رصد دائمی پیام رسان های داخلی و خارجی، با کلاهبرداری های جاری در این فضا برخورد و متخلفان را به مقام صالح قضایی معرفی خواهد کرد.

 

مشاوره حقوقی مطالبه فیش واریزی

چگونگی شکایت از کانال فیشینگ در تلگرام

در برخی موارد کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ توسط کانال یا اکانت تلگرامی انجام میگیرد. در این حالت با ارسال محتوای وسوسه کننده به تلگرام افراد، امکان فیشینگ و کلاهبرداری را فراهم و حساب افراد را خالی می کنند. در صورت مواجهه  با فیشینگ در بستر تلگرام کافی است با مراجعه به پلیس فضای مجازی(فتا) مراتب را اعلام و به مرجع قضایی ذیصلاح دادخواست بدهید اما توصیه اکید ما این است که قبل از هر شکوائیه با وکلای تلفنی و کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا راهکار و مسیر مناسب برای پیگیری کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ را پیشنهاد ودر مراحل پیگیری همراهتان باشند.

رفع مسدودی حساب قربانیان فیشینگ توسط وکیل

مسدود شدن حساب بانکی افراد می تواند به دلیل قوانین داخلی بانک باشد که در این صورت با مراجعه به شعبه و رفع نقص، میتوان رفع مسدودی انجام داد اما اگر مسدودی حساب به دلیل وقوع جرم هایی مانند کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ باشد، دستور مسدودی حساب از طرف دادسرای جرایم پولی و بانکی صادر و تا رسیدگی به پرونده و اجرای حکم و اختتام پرونده رفع مسدودی غیر ممکن خواهد بود.موسسه حقوقی وکلای تلفنی و کارشناسان با تجربه حل پرونده های جرایم پولی و بانکی در این مسیر گره گشا هستند و با رفع اتهام، موجبات رفع توقیف حساب را فراهم و امکان بهره وری از موجودی حساب را فراهم خواهند کرد.

 

ارتباط در واتس اپ

اثبات بی گناهی قربانیان فیشینگ

قربانیان کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ دو دسته اند.

- افراد ساده ای که اسیر دام کلاهبرداران سایبری شده و موجودی حساب ویا اطلاع سری و محرمانه شان به سرقت رفته است.

-افرادی که دانسته یا ندانسته با در اختیار قرار دادن مشخصات حساب بانکی خود به کلاهبرداران، زمینه انتقال غیر قانونی مبلغ کلاهبرداری را به حساب خود فراهم می کنند.این افراد برای اثبات بی گناهی خود باید با مستندات کافی به پلیس فتا و یا دادسراهای جرایم رایانه ای و یا دادگاه عمومی محل سکونت خود مراجعه و طرح شکایت کرده و با سپردن پرونده خود به وکیل مجرب کلاهبرداری های نوین از نوع فیشینگ، امکان اثبات بیگناهی خود را فراهم آورند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره های 02147625900 و یا 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی تحصیل مال از طریق نامشروع
مشاوره حقوقی سایت شرط  بندی و قمار
استفاده از مهر نظامی جعلی 
نگارش شکوائیه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.