مجازات عدم پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما

مجازات عدم پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما

مجازات عدم پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرما

تعهدات کارفرما در برابر کارگر

از جمله تعهدات کارفرما در برابر کارگر پرداخت حق السعی، رعایت شرایط کار، پرداخت حق سنوات، حق بیمه کارگران، پرداخت معوقه کارگران، تسلیم گواهی انجام کار، نبود تبعیض و کار اجباری است. تعهدات کارفرما نسبت به کارگر بر اساس قرارداد کتبی یا شفاهی جهت شروع کار ایجاد می شود. بر اساس قانون کارفرمایان ملزم به رعایت و تبعیت از قانون کار هستند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل قانون کار چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل قانون کار باید دارای دانش حقوقی بالایی باشد و بر مواد قانون کار تسلط کافی داشته باشد. در امر وکالت تجربه تاثیر زیادی دارد. وکیل هایی که در یک حوزه خاص تحصیلات تکمیلی دارند و در کنار آن سال ها وکالت در آن حوزه را انجام داده اند به عنوان وکیل متخصص شناخته می شوند. وکیل قانون کار نیز باید متخصص حوزه مورد نظر باشد. کم نیستند کارگر و کارفرما هایی که در طول سال با همدیگر بر سر مسائل مختلف از جمله عدم پرداخت حق بیمه کارگران با مشکل مواجه می شوند. از این رو وکیل هایی که در حوزه قانون کار فعالیت می کنند جزو وکلای پر مشغله هستند.  یک وکیل خوب باید توانایی و مهارت کافی برای شرکت در جلسات رسیدگی و قانع کردن قاضی را داشته باشد. اگر وکیل بر آیین نامه ها و مواد قانونی تسلط نداشته باشد نمی تواند به راحتی از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. 

 

اداره کار

شکایت از کارفرما بابت عدم ایفای تعهدات

بیشتر شکایت ها از کارفرما به دو دلیل دریافت نکردن دستمزد و عدم پرداخت حق بیمه کارگران است. در چنین مواردی مرجع رسیدگی به شکایت کارگر اداره کار شهرستان محل کار است. اما اگر شکایت کیفری شود و به دلیل صدمات جسمی یا حیثیتی باشد مرجع رسیدگی کننده دادسرای محل است .

آیا عدم پرداخت بیمه کارگر توسط کارفرما جرم انگاری شده است؟

کارفرماهایی هستند برای اینکه سود بیشتر از کسب و کار به دست بیاورند از حق و حقوق کارگران کسر می کنند. یکی از مهمترین مسائل در رابطه کارگری و کارفرمایی پرداخت حق بیمه کارگران است که بعضا سهل انگاری هایی در پرداخت آن صورت می گیرد. اگر کارفرمایی حق بیمه کارگران را پرداخت نکند علاوه بر اینکه باید یکجا حق بیمه کارگران را پرداخت کند به پرداخت جریمه نیز محکوم خواهد شد. 

 

اداره کار

مجازات عدم پرداخت بیمه کارگر

از جمله مشکلات گسترده حوزه کارگری عدم پرداخت حق بیمه کارگران به صورت منظم توسط کارفرمایان است. بیمه کارگر از جمله موارد حساس و با اهمیت برای کارفرمایان است.  در ماده 148 قانون کار آمده است: " کارفرمایان کارگاه های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه کردن کارگران واحد خود اقدام نمایند و در صورتی که از بیمه کردن کارگران خودداری نمایند علاوه بر تادیه تمامی حقوق متعلقه به کارگر (سهم کارفرما) با توجه به شرایط و امکانات و مراتب جرم، به جریمه نقدی معادل 2 تا 10 برابر حق بیمه مربوطه خواهند شد." 

حق بیمه کارگران در سال 1400

پرداخت بیمه بر اساس حداقل دستمزد و حداقل پرداختی است که در سال 1400 برای ماه 31 روزه مبلغ کل بیمه 11 میلیون و 382 هزار و 35 ریال است. همچنین برای ماه های 30 روزه 11 میلیون و 116 هزار و 485 تومان است.  از حق بیمه مذکور تقریبا 30 درصد مبلغ دریافتی کارگر است که از این مقدار 23 درصد توسط کارفرما و 7 درصد توسط کارگر پرداخت می شود.  همچنین مبنای محاسبه حق بیمه کارگران به مانند فرمول زیر است: 

((تعداد روزهای کارکرد x پایه حقوق روزانه) + حق مسکن + بن کارگری) x سی درصد

 

ارتباط در واتس اپ

از کجا بفهمیم کارفرما حق بیمه من را پرداخت نکرده است؟

سازمان تامین اجتماعی سامانه ای را طراحی کرده است که سوابق بیمه کارگر را به صورت کلی و تفکیکی نمایش می دهد. کارگر برای اینکه مطمئن شود که بیمه او توسط کارفرما پرداخت شده است باید به سامانه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند. کارگر با وارد کردن کد ملی و گذرواژه می تواند به سامانه وارد شود و سوابق بیمه ای خود را مشاهده کند . برای دریافت  مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

حق الوکاله وکیل بیمه

برای شکایت های مرتبط با تامین اجتماعی و کار تعرفه ای برای حق الوکاله وکیل در نظر گرفته نشده است. معمولا تعیین حق الوکاله بر اساس توافق میان وکیل و موکل است. معمولا وکلا به صورت توافقی در آغاز کار مبلغی را دریافت می کنند و بعد از پایان کار و صدور حکم قطعی نیز مابقی مبلغ را می گیرند. در واقع برای انجام وکالت قراردادی در بین وکیل و موکل ایجاد می شود که بر اساس خواسته طرفین شرایط در آن درج می شود. برای اینکه به صورت دقیق در مورد حق الوکاله وکیل اطلاعاتی را به دست بیاورید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. بهترین وکیل تامین اجتماعی در کمترین زمان به سوالات حقوقی شما در مورد عدم پرداخت حق بیمه کارگران  مشاوره حقوقی آنلاین جواب خواهد داد. 

 

مشاوره حقوقی امور اداری و دولتی 
مشاوره حقوقی امور استخدامی 
مشاوره حقوقی مشاغل سخت و زیانبار
نگارش شکوائیه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

عظیم محمودی

باسلام بنده سال ۷۱تا ۷۴ دریک شرکت کارحسابداری انجام داده ام ولی بیمه نبودم الان شرکت در اداره کارمحکوم‌گردیده به پرداخت حق بیمه نزد تامین اجتماعی اباشرکت میتواند این بدهی را تقسیط نماید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.