اعتراض به قرار منع تعقیب در پرونده افترا به کلاهبرداری

اعتراض به قرار منع تعقیب در  پرونده  افترا به کلاهبرداری

اعتراض به قرار منع تعقیب در پرونده افترا به کلاهبرداری

ریاست محترم دادگستری شهرستان...........

با عرض سلام وادب، احتراماً در خصوص پرونده به کلاسه ............موضوع شکایت موکل آقای ............ علیه آقای ........ دایر بر افترا و نشر اکاذیب که شکایت مذکور طی قرار بشماره ............... منتج به منع تعقیب گردیده است لذا در فرجه مقرر قانونی نسبت به قرار مذکور مراتب اعتراض را اعلان و تقاضای رسیدگی دقیق و صدور حکم به جلب دادرسی را دارم چرا که:

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

اولاً، دادیاری محترم با تمسک به اصل 34 قانون اساسی، که دادخواهی حق مسلم هر فرد است شکایت موکل با صدور قرار منع تعقیب پذیرش ننموده اند در حالی که شکایت موکل علیه آقای ........صرفاً جهت اتهاماتی بوده که ایشان در لوایح و شکواییه پرونده به کلاسه ........ شعبه ....... دادیاری داسرای شهرستان ....... بوده است و موکل بابت اتهامی که تحت تعقیب قرار گرفته بود از اقای ............. شکایت افترا نداشته بلکه عمده شکایت موکل بخاطر این بوده است که نامبرده در پرونده مطروحه شعبه ........ دادیاری این دادسرا موکل را به کرات تهمت رباخوری و کلاهبرداری زده در حالی که موکل مهندس و نقشه بردار اداره ثبت اسناد و از خانواده محترم شهدا میباشند و موکل فرسنگ ها از این اتهامات فاصله دارند و مشتکی عنه از روی غرض ورزی که منشا این غرض، پرونده حقوقی و اجرایی به کلاسه های .......... و............ شعبه ......... حقوقی شهرستان ..........بوده است، این اتهامات ( کلاهبردار و رباخوار) در لوایح به کار برده است.

 

 

اعتراض به قرار منع تعقیب

 

 علی ایحال با عنایت به مراتب معروضه و با توجه به اینکه مشتکی عنه در پرونده مذکور موکل آقای .......... در شکواییه و لوایح تقدیمی فرد رباخوار و کلاهبردار نامیده و حتی در صورت جلسات پرونده حاضر منجمله صورت جلسه بازجویی منعکس در صفحه .......... پرونده و در فتوکپی مصدق برگه شکواییه مضبوط در صفحه .........پرونده (سطر ....... و............شکواییه) موکل را مکرر تحت اتهامات رباخواری و کلاهبرداری قرار داده، فلذا تقاضای رسیدگی و نقض قرار قرا منع تعقیب صادر از دادسرا و صدور حکم به جلب به دادرسی مشتکی عنه، آقای ........... مورد استدعاست. 

در موسسه حقوقی وکلای تلفنی شما می توانید به صورت 24 ساعته در تمامی ایام هفته حتی در تعطیلات رسمی از خدمات حقوقی اعم از مشاوره حقوقی( مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان)، نگارش اوراق قضایی، حضور در جلسات، تنظیم انواع قرارداد و ... بهره مند گردید.

 

 

پرونده سازی برای شخص
مشاوره حقوقی کیفری 
نگارش دادخواست تجدیدنظر 
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

حمید عبدالهی

در اکثر موارد از جمله توهین و افترا و.. بر اساس اصل برائت شاکی نمی تواند دلایل خود را ارائه کند و قرار منع تعقیب از طرف مقام قضایی صادر میشود که ظرف 10 روز قابلیت اعتراض دارد.


آزاده حیدری

اعتراض به قرار منع تعقیب، به معنای اعتراض شاکی نسبت به قرار صادره از محاکم قضایی، در خصوص عدم تعقیب متهم است. این اعتراض دارای مهلت قانونی 10 روز، برای ساکنین ایران و یک ماه، برای افراد مقیم خارج از کشور است و شرایط و نحوه بیان ویژه خود را دارد و باید برای ثبت آن به دفاتر خدمات قضایی مراجعه شود.


mohammadi

برخلاف تصوری که در ذهن عامه مردم وجود دارد بابت هر شکایتی ولو اینکه بی نتیجه بوده و منع تعقیب فرد صادر شود امکان طرح افترا وجود ندارد بلکه شرایطی باید وجود داشته باشد تا قاضی وقوع افترا را احراز کند از اینکه با شرح و توضیحات مفید بتعث اطلاع رسانی به مردم میشدید سپاسگزارم فعالیت شما هم برای مردم مفید بوده هم برای دانشجویان حقوق و


کوکبی

همانگونه که بزه دیده و متضرر از جرم واقع شده حق دارد برای تعقیب کیفری بزهکار به دادسرا مراجعه کند .در صورت صدور قرار منع تعقیب به هر علت ،وی می‌تواند طرف ده روز از تاریح ابلاغ نسبت به قرار صادره اعتراض کند که پرونده به دادگاه کیفری ۲ جهت رسیدگی به اعتراض فرستاده می‌شود و در نهایت با توجه به ادله ارائه شده از طرف شاکی یا قرار صادر ه نقض یا عینا تایید می‌گردد.


مجید شیخی

با سلام بنظر بنده افترا در رویه قضایی ایران پذیرفته نیس مردم عوام ک ادعا میکنن که اگر شکایت کنی نتونی ثابت کنی میرم افترا ازت شکایت میکنم تهدیدی بیش نیس زیرا در رویه قضایی در موارد خاصی افترا پذیرفته شده است


بشیر علی پاریاد

با سلام . منع تعقیب از قرار های صادره از جانب دادسرا است که در قانون آیین دادرسی کیفری برای شاکی، امکان اعتراض به آن ظرف مدت ده روز از ابلاغ قرار پیش بینی شده است. تصمیم گیری در رابطه با این اعتراض، در صلاحیت دادگاه صالح است که نتیجه تصمیم گیری در خصوص اعتراض به قرار منع تعقیب ممکن است حالات مختلفی داشته باشد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام قرار منع تعقیب در موارد زیر صادر می شود جرم نبودن عمل ارتکابی : یعنی عمل ارتکابی متهم، در زمان ارتکاب آن با توجه به قوانین، جرم نباشد. یعنی قانونگذار طبق قانون مجازات اسلامی برای آن مجازاتی مقرر نکرده باشد. به عنوان مثال شخصی مبلغی را برای مدتی به دیگری قرض می دهد پس از پایان مدت مقرر، بدهکار از بازپرداخت بدهی خود امتناع می کند و طلبکار علیه او به عنوان کلاهبرداری شکایت می کند در حالیکه موضوع حقوقی است و فاقد وصف کیفری است و مطالبه طلب مستلزم تقدیم دادخواست حقوقی است. 2 – فقدان ادله کافی : برای انتساب جرم به متهم در این حالت بر خلاف مورد اول عمل انتسابی به متهم جرم است و تحقیقات هم حاکی از ارتکاب آن دارد، ولی دلایل کافی برای انتساب جرم به متهم وجود ندارد. 3 – عدم انتساب اتهام به متهم : در این حالت عمل مجرمانه است و دلایل هم وجود دارد ولی بعد از تحقیقات معلوم می‌شود که ارتکاب جرم از ناحیه متهم معرفی شده نبوده است، و یا به دلایل قانونی ( علل موجه جرم ) یا ( عوامل مسئولیت کیفری ) مانند دفاع مشروع و صغر سن متهم قابل تعقیب نباشد


نیما عیسی زاده

سلام وقت بخیر..در موارد هم چون پروندهای کلاهبرداری اکثر شاکی ها ادله کافی در دست ندارن و بد حسب این مورد رسیدگی و ماهیت بر این موضوع با نواقصات زیادی روبرو میشه به همین خاطر دادیار یا بازپرس دادسرا قرار منع تعقیب را صادر مینمایم


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب اعتراض به قرار منع تعقیب، به معنای اعتراض شاکی نسبت به قرار صادره از محاکم قضایی، در خصوص عدم تعقیب متهم است. این اعتراض دارای مهلت قانونی 10 روز، برای ساکنین ایران و یک ماه، برای افراد مقیم خارج از کشور است و شرایط و نحوه بیان ویژه خود را دارد و باید برای ثبت آن به دفاتر خدمات قضایی مراجعه شود.


موسوی

اعتراض به قرار منع تعقیب به موجب بند الف ماده 270 قانون آیین دادرسی مدنی از جمله حقوق شاکی در صورت صدور قرار منع تعقیب توسط مقامات دادسرا می باشد . قرار منع تعقیب به عبارت ساده به معنای رد شکایت شاکی توسط قاضی دادسرا می باشد . اگر شکایت شاکی نسبت به شخصی ، بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا ( بازپرسی یا دادیاری ) قرار منع تعقیب صادر شود شاکی حق اعتراض نسبت به تصمیم دادیار یا بازپرس خواهد داشت . اعتراض به قرار منع تعقیب از طریق دفاتر خدمات قضایی باید ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ انجام شود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، مطابق قانون آیین دادرسی کیفری اگر جرمی اتفاق افتاده باشد، دادسرا مرجعی است که نسبت به انجام تحقیقات مقدماتی اقدام می کند. پیش از اینکه دادگاه کیفری بخواهد رای صادر کند، مقامات دادسرا از جمله دادیار و بازپرس با انجام تحقیقات مقدماتی، نظر خود را نسبت به جرم بودن یا جرم نبودن و قابلیت انتساب آن جرم به متهم را بیان می کنند. در نهایت توسط دادسرا قرار نهایی صادر می شود که در سرنوشت پرونده و طرفین آن بسیار تاثیر گذار است. اما پرسش مهمی که وجود دارد این است که آیا امکان اعتراض به قرار نهایی دادسرا وجود دارد؟ مراحل اعتراض به قرار نهایی دادسرا چیست؟ مطابق قانون آیین دادرسی کیفری برخی از مهم ترین قرارهای نهایی دادسرا عبارتند از اول قرار منع تعقیب: قرار منع تعقیب هنگامی صادر می شود دلایل و مدارک کافی برای نسبت دادن جرم ارتکابی به متهم وجود ندارد و معتقدند که متهم بی گناه است. بر اساس قانون قرار منع تعقیب زمانی صادر می شود که رفتار مرتکب جرم نبوده یا اینکه رفتار مرتکب جرم است ولی دلیل کافی برای انتساب آن به متهم وجود ندارد.دوم قرار جلب به دادرسی: قرار جلب به دادرسی یا قرار مجرمیت یکی از انواع قرارهای نهایی دادسر است که بر اساس آن مقامات دادسرا معتقدند که متهم، مجرم است و باید به جرم او در دادگاه رسیدگی و حکم صادر شود. سوم قرار موقوفی تعقیب: قرار موقوفی تعقیب در نهایت موجب توقف تعقیب کیفری متهم می شود. مثلا اگر متهم فوت کند یا شاکی در جرایم قابل گذشت رضایت دهد یا مواردی همچون توبه متهم قبل از اثبات جرم، عفو متهم طبق قانون و یا مشمول مرور زمان دعاوی کیفری شدن و مواردی از این قبیل صادر می شود که شرایط آن به طور کامل در قوانین مرتبط مشخص شده است. چهارم قرار ترک تعقیب: در شرایطی صادر می شود که جرم متهم یکی از انواع جرایم قابل گذشت بوده و قبل از صدور کیفرخواست دادسرا، شاکی شکایت کیفری خود را پس بگیرد و گذشت کند. باید دانست که شاکی در صورتی که قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب صادر شده باشد می تواند در مهلت مقرر نسبت به قرار صادره اعتراض نماید ولی قرار ترک تعقیب بنا به درخواست خود شاکی صادر شده است، بنابراین قابل اعتراض نیست؛ البته شاکی از تاریخ صدور قرار ترک تعقیب برای یک بار دیگر می تواند تعقیب مجرم را تقاضا نماید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی.در مواردی شکایت شخصی که منتهی به قرار منع تعقیب گردیده ومتشکی عنه اقدام به شکایت از فرد شاکی به عنوان افترا می نماید معمولا قضات محترم این موضوع را افترا تلقی نمی کنند ومی گویند حق تظلم خواهی حق مسلم هر فرد ایرانی است


رضا صادقی

سلام در اکثر مواقع شکایت های مرتبط با افترا و تهمت و نشر اکاذیب توسط دادگاهها قرار منه تعقیب صادر می شود. خصوصا در مواردی مثل رباخواری.


وحید فراست

اصل بر برائت است و شاکی باید اتهامات خود را براساس ادله و منضمات اثبات کند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.