اعتراض ماده 251 قانون امور مالیاتی

اعتراض ماده 251 قانون امور مالیاتی

اعتراض ماده 251 قانون امور مالیاتی

اعتراض ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم

مشاوره حقوقی چیست؟

 ماده 251 قانون امور مالیاتی

ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم به این شرح است: « در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.»

برای طرح شکایت مودی مالیاتی بر اساس ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم اولا باید مالیات مودی قطعی شده و در هیچ مرجع دیگری امکان مطرح کردن آن وجود نداشته باشد. دوما مودی مالیاتی دلیل و مدارک کافی برای اثبات غیر عادلانه بودن مالیات تعیین شده را داشته باشد و در نهایت شکایتی که مطرح می شود توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد تایید قرار گیرد.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

آیا ماده 251 قانون امور مالیاتی قابل اعتراض است؟

بله با استناد به ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم اگر رای قطعی باشد و در هیچ مرجع دیگری قابل پیگیری نباشد می تواند بر اساس شرایط موجود در ماده 251 مکرر به رای اعتراض کرد و ناعادلانه بودن رای را مطرح کرد. اگر پرونده شرایط طرح در هیات سه نفره منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی را داشته باشد مجدد بررسی خواهد شد و رای جدید صادر خواهد شد این رای قطعی است. اما اگر مودی نسبت به رای اعتراض داشته باشد و تصور کند که توسط وزارت دارایی مورد ظلم قرار گرفته است می تواند از طریق دیوان عدالت اداری از وزارت خانه مذکور شکایت کند.

نگارش اعتراض موضوع ماده 251 امور مالیاتی

برای ثبت اعتراض به رای در هیات های موضوع ماده 251 ق.م.م باید شکایت توسط مودی مالیاتی یا وکیل او نگارش و تنظیم شود و در سامانه "مرکز عالی دادخواهی مالیاتی" ثبت شود. همچنین لازم است تمامی مدارک مربوط به شکایت و اسنادی که ادعا را اثبات کند به شکایت پیوست گردد و در سامانه بارگذاری شود. همانطور که به آن اشاره شد مودی باید دلیل کافی برای اثبات ناعادلانه بودن مالیات را ارائه دهد.

در مرحله بعدی طرح یا رد شکایت توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام می شود. در صورت طرح شکایت هیات سه نفره منتخب وزیر پرونده را بررسی خواهند کرد و در نهایت رای قطعی و لازم الاجرا را صادر خواهند کرد.

مشاوره امور مالیاتی با وکلای متخصص ماده 251 قانون امور مالیاتی

با توجه به اینکه مرجع های مختلف در مورد مالیات مودی نظر داده اند و آن را قطعی اعلام کرده اند اعتراض و طرح موضوع بر اساس ماده 251 ق.م.م طبق شرایطی که وجود دارد کمی پیچیده و سخت است و باید مودی برای نگارش و انجام اعتراض دارای دانش حقوقی باشد.

تعدادی از وکلا فقط در پرونده های مالیاتی وکالت قبول می کنند و با توجه به تحصیلات تکمیلی و داشتن دانش لازم در این زمینه به عنوان وکیل متخصص در حوزه امور مالیاتی شناخته شده اند. از آنجاییکه بعد از رای قطعی آخرین شانس مودی طرح پرونده در هیات سه نفره ماده 251 ق.م.م است لازمه قبل از طرح پرونده بر اساس قانون مذکور با وکیل متخصص در این زمینه مشاوره حقوقی انجام داد.

مشاور حقوقی راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد به طوری که بر اساس مستندات در دبیرخانه پذیرش و مورد تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد. جهت انجام مشاوره ارزان و با کیفیت می توانید با وکلای متخصص در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید و در کمترین زمان راه حل مناسبی را برای حل مسئله مالیاتی خود دریافت کنید.

 

ارتباط واتس اپی

هزینه نگارش اعتراض موضوع ماده 251 قانون امور مالیاتی

معمولا هزینه نگارش موضوعات حقوقی بستگی به نوع پرونده و سختی های آن خواهد داشت. هزینه نگارش اعتراض به موضوع ماده 251 قانون امور مالیاتی از یک میلیون تومان تا 4 میلیون تومان است. معمولا موسسه وکلای تلفنی هزینه منصفانه ای برای هزینه نگارش انتخاب خواهد کرد و بر اساس زمانی است که صرف نگارش اعتراض خواهد شد. افراد و موسسات گوناگونی نسبت به نگارش لایحه و اعتراضات اقدام می کنند اما حساسیت زیادی در نگارش اعتراض مالیاتی وجود دارد که حتما باید توسط وکیل متخصص نگارش شود. پس ممکن است مودی مالیاتی برای نگارش اعتراض خود  با تعرفه های مختلفی مواجه شود.

مدت زمان برای نگارش اعتراض موضوع ماده 251

مدت زمان نگارش نیز بستگی به موضوع خواهد داشت. برای موضوع ماده 251 ق.م.م مطالعه و بررسی حکم های صادر شده در مورد پرونده و بررسی مستندات مودی مالیاتی بسیار مهم است گاهی اوقات بررسی این موارد زمانبر است. اما وکلای متخصص حاضر در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت که در کمترین زمان ممکن اعتراض را نگارش و تحویل مودی مالیاتی نمایند.

جهت انجام مشاوره حقوقی با کیفیت با وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره های مندرج در سایت وکلای تلفنی تماس بگیرید و با یکی از دو روش تلفنی و آنلاین مشاوره انجام دهید.

 

مشاوره حقوقی امور اداری

چگونگی پیگیری شکایت ماده 251 قانون مالیاتی

مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وتشخیص صلاحیت حرفه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی سامانه ای تحت عنوان "سامانه هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم" راه اندازی کرده است که افراد حقیقی و حقوقی می توانند در آن ثبت نام کنند و مرحله به مرحله اعتراض خود را ثبت کنند. در این سامانه بخش راهنمای کار با سامانه وجود دارد که به راحتی بر اساس این راهنمایی مودیان می توانند مرحله به مرحله جلو بروند. در نهایت از طریق همین سامانه می توانند اعتراض خود را پیگیری کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی از موسسه وکلای تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی به سربازان نظام وظیفه
هزینه ارزیابی پرونده حقوقی 
مشاوره حقوقی داوری 
مشاوره حقوقی به جانبازان جنگ تحمیلی 
نگارش نامه اداری 

سوالات رایج

+ رای نهایی هیات موضوع ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم قابل اعتراض است؟

این رای قطعی و لازم الاجرا است و دیگر در سازمان امور مالیاتی قابل بررسی نخواهد بود.

+ رای قطعی غیر قابل اعتراض در سازمان امور مالیاتی قابل شکایت است؟

بله، این امکان وجود دارد به مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ رای نسبت به رای صادر شده شکایت کرد. حتما باید رای قطعی شده باشد و بدوا نمی تواند موضوع را در دیوان عدالت اداری مطرح کرد.

+ هیات سه نفره موضوع ماده 251 قانون امور مالیاتی توسط چه کسی انتخاب می شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از اینکه تایید کرد اعتراض مطرح شود آن را به هیات سه نفره منتخب خود ارجاع خواهد داد.

+ مشاور حقوقی برای موضوع ماده 251 قانون مالیات چقدر هزینه می گیرد؟

تعرفه مشاوره در موسسه وکلای تلفنی مشخص و مشاور بر اساس مقدار دقیقه انجام مشاوره و زمانی که برای بررسی موضوع می گذارد هزینه دریافت می کند.

+ هزینه نگارش اعتراض موضوع ماده 251 قانون مالیات مستقیم چقدر است؟

هزینه نگارش اعتراض توسط وکیل متخصص بستگی به سختی موضوع خواهد داشت و مبلغی ما بین یک میلیون تومان تا 4 میلیون تومان دریافت می شود.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از یک‌ سو، برای مؤدیان امکان دادخواهی از مالیات ناعادلانه را نزد وزیر امور اقتصادی و دارایی، به عنوان مقام مافوق سازمان امور مالیاتی فراهم کرده و از سوی دیگر، به وزیر اجازه به جریان انداختن پرونده مالیاتی را در یک آیین دادرسی‌ استثنایی و فوق‌العاده‌ داده­است براساس ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب مورخ 1370/07/02:در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلائل کافی ‌از طرف مؤدی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید. رأی هیئت به اکثریت آرا قطعی و لازم‌الاجرا می‌باشد و در صورتی که طرفین دعوا نسب به حکم صادره اعتراض داشته باشند می تواننداز طریق دیوان عدالت اداری از رای صادره هیئت مذکور و وزارت امور اقتصاد و دارایی اعتراض نموده و ثبت شکایت کنند تا اگر در رای صادره قانون نادیده انگاشته شده است توسط دیوان عدالت اداری ابطال گردد .


ف.م

طرح اعتراض در هیات موضوع ماده 251 مکرر نیازمند وجود شرایطی است. بنابراین همه مالیات های قطعی در این مرجع قابل اعتراض نمی باشد. طبق قانون “در مورد مالیات های قطعی موضوع این قانون و مالیات های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می تواند پرونده امر را به هیاتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید. رای هیات به اکثریت آراء قطعی و لازم الاجرا می باشد. حکم این ماده نسبت به عملکرد سنوات ۱۳۶۸ تا تاریخ تصویب این اصلاحیه نیز جاری خواهد بود.”


علیرضا

وقتتون بخیر افرادی که از طریق موسسه وکیل تلفنی با مراجعین‌تماس میگیرند تا آنجایی که در این چندبار مشاوره ای که در اختیار من قرار گرفت و من در حریان هستم همگی متخصص در زمینه پرونده بنده بودند وراهنمایی های بسیار مفیدی در اختیارم گذاشتند البته اینکه از طریق مراجعه به سایت میتوان رزومه وکلا و کارشناسان را بررسی کرد نیز نکته بسیار جالب توجه و مفیدی است که جای تشکر داره


سیما غفوری

مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری مدت اعتراض به رای هیات ماده ۲۵۱ مکرر در دیوان عدالت اداری برای اشخاص مقیم در داخل کشور سه ماه و برای اشخاص مقیم در خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ رای صادره است.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب ماده 251‌- مودی یا دادستان انتظامی مالیاتی می‌توانند ظرف دوماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر، به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی، با اعلام دلایل کافی به شورای‌عالی مالیاتی اعتراض نموده و تجدید رسیدگی را درخواست کنند."


فریبرز ذوالفقاری

با سلام ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم به این شرح است: « در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.» برای طرح شکایت مودی مالیاتی بر اساس ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم اولا باید مالیات مودی قطعی شده و در هیچ مرجع دیگری امکان مطرح کردن آن وجود نداشته باشد. دوما مودی مالیاتی دلیل و مدارک کافی برای اثبات غیر عادلانه بودن مالیات تعیین شده را داشته باشد و در نهایت شکایتی که مطرح می شود توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد تایید قرار گیرد.


Mohammad sheykhi

ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم به این شرح است: « در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.» برای طرح شکایت مودی مالیاتی بر اساس ماده 251 مکرر قانون مالیات مستقیم اولا باید مالیات مودی قطعی شده و در هیچ مرجع دیگری امکان مطرح کردن آن وجود نداشته باشد. دوما مودی مالیاتی دلیل و مدارک کافی برای اثبات غیر عادلانه بودن مالیات تعیین شده را داشته باشد و در نهایت شکایتی که مطرح می شود توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد تایید قرار گیرد


امین حسنوند

در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیر عادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید.»


بشیر علی پاریاد

با سلام.بر اساس ماده 251 مودی یا اداره امور مالیاتی میتوانند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی ، به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی ، با اعلام دلایل کافی به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقض رای و تجدید رسیدگی را درخواست کنند.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ ماده 251‌- مودی یا دادستان انتظامی مالیاتی می‌توانند ظرف دوماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی هیات حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر، به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی، با اعلام دلایل کافی به شورای‌عالی مالیاتی اعتراض نموده و تجدید رسیدگی را درخواست کنند.


کیوان امینی

تلفنی چطور میشه فهمید طرف واقعا وکیل هست و کلاهبرداری نیست؟


شرکت تعاونی روستایی کرفتو

دریافت مشاوره


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.