موارد انحلال شرکت های خصوصی

موارد انحلال شرکت های خصوصی

موارد انحلال شرکت های خصوصی

اتفاقات و حوادثی در مسیر یک کسب و کار پیش می‌آید که گاهی منجر به تعطیلی آن می‌شود. در این موارد باید حقوق کارمندان پرداخت شده و برخی از هزینه‌ها قبل از تعطیلی پرداخت شوند. این موضوع هم برای شرکت‌ های خصوصی پیش می‌آید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تعریف شرکت خصوصی پرداخته و سپس به بررسی موارد انحلال شرکتهای خصوصی بپردازیم؛ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف شرکت خصوصی از زبان وکیل

زمانی به یک موسسه می‌توان شرکت گفت که در دفاتر ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده باشند. از آنجا که یکی از بهترین سیاست‌های دولت خصوصی‌سازی شرکت‌ها و دفاتر مختلف است، موضوع راه اندازی و انحلال شرکت‌های خصوصی بسیار مورد توجه قرار گرفت است. با تاسیس شرکت‌های خصوصی، رقابت میان این موسسات بیشتر شده و تجارت زنده می‌شود. خصوصی‌سازی سیاستی است که اکثر کشورهای پیشرفته در پی آن رفته‌اند و شما نیز می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی در مورد ساخت یا انحلال یک شرکت خصوصی بیشتر بدانید.

زمانی می‌توان یک شرکت را خصوصی نامید که آن موسسه حاصل شراکت افراد حقیقی و حقوقی غیر دولتی و اشخاص حقوقی خصوصی باشد. با توجه به این تعریف و این موضوع که بخش خصوصی نقش مهمی در حیات اقتصادی یک کشور دارد، افراد زیادی علاقمند هستند که سرمایه خود را در راه تاسیس شرکت‌هایی خصوصی خرج کرده و در یک موضوع اقدام به فعالیت تجاری کنند. باید توجه داشته باشید که تاسیس یا انحلال شرکت‌های خصوصی بدون کمک گرفتن از یک وکیل شرکت ها کار اشتباهی است و ضررهای متعددی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

منظور از انحلال شرکت چیست؟

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که پس از گذشت مدتی رو به افول رفته و دیگر مانند گذشته سودده نیستند. به انتها رسیدن دوره کاری شرکت‌های خصوصی نیز دور از ذهن نیست و در سال تعداد زیادی از شرکت‌ها از مسیر رقابت حذف می‌شوند. در صورتی که یک موسسه به پایان دوره حرفه‌ای خود برسد اما این موضوع را به بقیه اعلام نکند، از نظر حقوقی و مالی به مشکلات زیادی دچار خواهد شد و در ادامه در برابر شرکا، مدیران و نیز افراد طرف معامله نیز مسئول خواهد بود.

برای جلوگیری از این مشکلات، بهترین راه اعلام رسمی انحلال شرکت‌های خصوصی است. در این حالت پس از انجام مراحل انحلال و تسویه حساب و پرداخت بدهی‌های موجود، دیگر هیچ مسئولیتی بر گردن شرکت نبوده و بدون اتلاف زمان و هزینه‌های بیشتر، پرونده این کسب و کار بسته می‌شود. برای جلوگیری از ضربات مختلف و همینطور رویارویی با اتفاقات قریب الوقوع، تصمیم گیری برای انحلال شرکت، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

 

 

انحلال شرکت

 

مواردی که منجر به انحلال شرکت خصوصی می شود؟

در قانون، مواردی وجود دارد که در صورت رسیدن به این شرایط، شرکت خصوصی منحل خواهد شد. اولین موضوع، بحث اراده شرکا است. شرکا می‌توانند با اراده خود مدت زمان شرکت در اساسنامه را کاهش داده یا اینکه بعد از اتمام زمان، آن را تمدید نکنند، در این شرایط شرکت به خودی خود منحل می‌شود. اگر یکی از عناصر مهم شرکت، مانند منتفی شدن موضوع شرکت یا منتفی شدن این نوع شرکت توسط قانونگذار یا موارد اینچنینی، و حتی ورشکسته شدن اتفاق افتد، شرکت منحل خواهد شد.

اگر شرکا بخواهند شرکت منحل شود اما شرایط بالا پیش نیاید، می‌توانند با رجوع به دادگاه و با ارائه دلایل کافی، درخواست انحلال شرکت دهند. در صورت بررسی و قبول دادگاه، کار انحلال شرکت آغاز خواهد شد. در نهایت نیز اگر یکی از شرکا فوت کند و یا حجر شرکا یا عدم توانایی شرکا در پرداخت دیون شخصی پیش آید، مراحل انحلال با کمک یک وکیل شرکت آغاز خواهد شد. می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی به موسسه وکلای تلفنی مراجعه کنید و از راهنمایی‌های وکلای تجاری آن بهره‌مند شوید.

 

برای انحلال شرکت چه باید کرد؟

انحلال شرکت روال مشخصی دارد و اکثر شرکت‌های خصوصی نیز باید از همین ترتیب تبعیت کنند. در اولین قدم باید مجمع عمومی در شرکت تشکیل شده و در خصوص انحلال صحبت گردد. در صورت توافق همگی، یک مدیر تصفیه مشخص شده و یک نسخه از صورت جلسه که به امضای همگی رسیده است، تهیه می‌گردد. نسخه‌ای از این صورت جلسه به همراه مدارک لازم به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌گردد تا روند انحلال آغاز شود. در صورت تایید کارشناس اداره ثبت شرکت‌ها در خصوص صحیح بودن مدارک، در سامانه اعلام می‌گردد و می‌توانید برای پرداخت هزینه‌ها و امضا اسناد به این اداره مراجعه کنید.

بهتر است از وکیل مناسب برای انحلال شرکت های خصوصی استفاده گردد تا در این مرحله مشکلی بابت تهیه مدارک و تنظیم اسناد ایجاد نشود. اگر در این خصوص سوالاتی داشتید، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان بهترین گزینه پیش روی شما است. در نهایت باید انحلال شرکت در روزنامه‌های کثیر الانتشار ثبت شده و تمامی بدهی‌های شرکت تسویه گردد. در این جایگاه، کار انحلال شرکت تمام شده و می‌توانید آخرین اقدامات برای جمع‌آوری سازمان را انجام دهید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مشاوره حقوقی با وکیل شرکت ها

همانطور که بالاتر مشخص شد، چه برای انحلال شرکت‌های خصوصی برای هر موضوعی در خصوص یک شرکت، باید از یک وکیل شرکت ها استفاده کرد. تنوع قوانین تجاری و مسائل حقوقی موجود در مورد شرکت‌ها باعث شده است که مدیران و صاحبان شرکت‌ها نتوانند با قوانین آشنا شوند و از طرفی فرصت مطالعه و یادگیری این قوانین را نیز ندارند. بهترین کار، استخدام یک وکیل حقوقی برای شرکت است که در طول سال با تمامی زمینه‌های حقوقی شرکت آشنا شده و بتواند بهترین دفاع را انجام دهد.

در صورتی که نمی‌خواهید یک وکیل ثابت را استخدام کنید و یا اینکه هزینه اینکار برای شما زیاد از حد می‌شود، بهتر است به گزینه  مشاوره حقوقی نیز فکر کنید. مجموعه‌های باکیفیتی وجود دارند که می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل حقوقی و یا در خصوص انحلال شرکت های خصوصی به آن‌ها مراجعه کنید. موسسه حقوقی وکلاب تلفنی با دارا بودن بهترین وکلای پایه یک دادگستری و همینطور متخصص در امور شرکت‌ها، در هر ساعت از شبانه‌روز آماده خدمات رسانی است.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی در زمینه وکالت انحلال شرکت های خصوصی و دیگر حوزه‌های حقوقی، جلسات مشاوره ارائه می‌دهد. برای رزرو وقت مشاوره می‌توانید به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

 

مشاوره حقوقی به شرکت ها 
مشاوره حقوقی به شرکت های خصوصی
انحلال شرکت در ثبت شرکت ها 
ثبت موسسه 
درباره ما 


نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، ابتدا با توافق شرکایتان یک صورتجلسه در خصوص انحلال تنظیم شده و شرکا آن را امضا می کنند، سپس در سامانه اداره ثبت، ثبت و سپس در روزنامه رسمی آگهی می شود. انحلال از طریق سامانه نیز بدین شکل است که بعد از تشکیل مجمع و تنظیم صورتجلسه انحلال و امضا آن ، به سامانه اداره ثبت شرکت مراجعه نموده و در گزینه پذیرش صورتجلسه، اطلاعات شرکت را وارد و دستور جلسه را که همان انحلال شرکت است انتخاب می کنید.سپس اطلاعات اعضا را وارد و و متن صورتجلسه را بارگزاری کرده و پذیرش نهایی انجام میشود.


علی زاده

مواردی که شرکت خصوصی قابلیت انحلال دارد انحلال مبتنی بر اراده شرکا انحلال به سبب از بین رفتن یکی از عناصر شرکت انحلال مبتنی بر دلایل موجه انحلال به سبب وضعیت یکی از شرکا


وحید قلی پور عباسی

دلایل انحلال شرکت 1- شرکت به منظور هدف خاصی تاسیس شده باشد اما آن هدف تامین نشود و یا انجام آن مقدور نباشد. 2- شرکت دچار ورشکستگی گردد. 3- شرکت برای مدتی محدود تشکیل شده باشد؛ مدت به پایان رسیده و صورتجلسه تمدید به اداره ثبت شرکتها تسلیم نشده باشد. 4- در صورت تصمیم شرکا در مجمع عمومی فوق العاده. 5- در صورت تراضی تمام شرکا. 6- در صورتی که یکی از شرکا طبق دلایلی از محاکم قضایی درخواست انحلال کرده باشد و آن محکمه ادله ایشان را موجه دانسته و حکم به انحلال دهد. 7- در صورتی که یکی از شرکا به شرط اینکه در اساسنامه اختیار انحلال به ایشان در نظر گرفته شده باشد درخواست فسخ نماید. 8- در صورت فوت یا محجور شدن یکی از شرکا و قید این امر در اساسنامه. 9- انحلال شركت به حكم دادگاه با درخواست ذينفع. مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت 1- مدارک ثبتی شرکت 2- مدارک شناسایی شرکا 3- صورتجلسه انحلال که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. موارد انحلال شرکت های سهامی شرکت سهامی، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. انحلال قهری هرگاه شرکت سهامی ورشکسته شود و حکم ورشکستگی اش صادر گردد، منحل می شود. این مورد تنها موردی است که در آن برای انحلال شرکت، حکم دادگاه ضرورت ندارد و همین که حکم ورشکستگی شرکت صادر شود، منحل شده و باید طبق مقررات راجع به ورشکستگی، تصفیه شود. انحلال به تصمیم مجمع عمومی مجمع عمومی فوق العاده یکی از ارکان شرکت سهامی است و صلاحیتش در مورد تغییر مواد اساسنامه، تغییر در سرمایه شرکت و انحلال شرکت قبل از موعد می باشد. مطابق بند 4 لایحه قانونی 1347، هر زمان که مجمع عمومی فوق العاده اراده کند می تواند به تشخیص خود و به هر علت قبل از موعد، شرکت را منحل کند. این تصمیم مجمع عمومی نیاز به توجیح ندارد، البته این تصمیم زمانی اعتبار دارد که در جلسه رسمی و با اکثریت دو سوم آرا حاضر در جلسه اتخاذ شود. انحلال به حکم دادگاه موارد انحلال شرکت سهامی به حکم دادگاه شامل این موارد است: وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد. در صورتی که مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام جهت اعلام انحلال شرکت در خصوص ورد بالا و زمانی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد، تشکیل نشود و یا رای ‌به انحلال شرکت ندهد.


بشیر علی پاریاد

انحلال شرکت می‌تواند، نتیجه درخواست شرکای شرکت باشد. در مواقعی‌که شرکا و سهامداران شرکت بخواهند شرکت را منحل کنند، باید مجمع عمومی فوق‌العاده را دعوت کنند و موضوع انحلال شرکت را مورد بررسی قرار دهند. در صورتی‌که دو سوم اعضای حاضر در مجمع، رأی به انحلال شرکت بدهند، شرکت منحل خواهد شد


مهران رمضان پناه

سلام؛ همان طور که تشکیل شرکت ناشی از اراده شرکاست، انحلال آن نیز با اراده شرکا میسر است. در نهایت ممکن است در طول حیات شرکت، وقایع دیگری حادث شود که انحلال شرکت را ایجاب کند. این موارد را قانون گذار در قانون تجارت پیش بینی کرده است.


آزاده

شرکت‌ها به‌عنوان شخصیت‌های حقوقی برای فعالیت اقتصادی شکل می‌گیرند. دلایل گوناگونی وجود دارد که می‌تواند باعث اتمام فعالیت این اشخاص حقوقی شود. دلایل انحلال شرکت ‌های سهامی خاص در ماده 199 لایحه اصلاحی قانون تجارت به صورت زیر بیان شده است: وقتی‌که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده است، انجام داده یا انجام آن غیرممکن شده باشد. هر شرکتی برای موضوعی تأسیس می‌شود. برای مثال شرکتی برای انجام یک پروژه راه‌سازی ایجاد شده است. وقتی که این پروژه تمام شود، شرکت نیز منحل می‌شود. هم‌چنین است وقتی که انجام دادن پروژه غیرممکن شود. مثلاً در این مثال، ساخت راه و جاده در آن مکان، غیرقانونی شود یا ممکن نباشد. در صورتی‌که شرکت برای مدت معین تشکیل شده باشد. در این حالت، پس از پایان مدت، شرکت منحل می‌شود. اگر شرکت برای مدتی معین ایجاد شود، به محض اتمام آن مدت منحل می‌شود. مثلاً در اساسنامه ذکر شده است که این شرکت سهامی خاص به مدت 3 سال ایجاد شده است. در پایان سال سوم، شرکت منحل خواهد شد مگر این‌که مدت آن تمدید شده باشد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام به انتها رسیدن دوره کاری شرکت‌های خصوصی نیز دور از ذهن نیست و در سال تعداد زیادی از شرکت‌ها از مسیر رقابت حذف می‌شوند. در صورتی که یک موسسه به پایان دوره حرفه‌ای خود برسد اما این موضوع را به بقیه اعلام نکند، از نظر حقوقی و مالی به مشکلات زیادی دچار خواهد شد و در ادامه در برابر شرکا، مدیران و نیز افراد طرف معامله نیز مسئول خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکلات، بهترین راه اعلام رسمی انحلال شرکت‌های خصوصی است. در این حالت پس از انجام مراحل انحلال و تسویه حساب و پرداخت بدهی‌های موجود، دیگر هیچ مسئولیتی بر گردن شرکت نبوده و بدون اتلاف زمان و هزینه‌های بیشتر، پرونده این کسب و کار بسته می‌شود. برای جلوگیری از ضربات مختلف و همینطور رویارویی با اتفاقات قریب الوقوع، تصمیم گیری برای انحلال شرکت، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.


امین

در قانون، مواردی وجود دارد که در صورت رسیدن به این شرایط، شرکت خصوصی منحل خواهد شد. اولین موضوع، بحث اراده شرکا است. شرکا می‌توانند با اراده خود مدت زمان شرکت در اساسنامه را کاهش داده یا اینکه بعد از اتمام زمان، آن را تمدید نکنند، در این شرایط شرکت به خودی خود منحل می‌شود. اگر یکی از عناصر مهم شرکت، مانند منتفی شدن موضوع شرکت یا منتفی شدن این نوع شرکت توسط قانونگذار یا موارد اینچنینی، و حتی ورشکسته شدن اتفاق افتد، شرکت منحل خواهد شد.


نیما عیسی زاده

شرکت‌های سهامی خاص طبق قانون در این موارد منحل می‌شوند: صدور حکم قطعی دادگاه، تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، ورشکستگی شرکت، اتمام مدت زمان


Mohammad sheykhi

در قانون، مواردی وجود دارد که در صورت رسیدن به این شرایط، شرکت خصوصی منحل خواهد شد. اولین موضوع، بحث اراده شرکا است. شرکا می‌توانند با اراده خود مدت زمان شرکت در اساسنامه را کاهش داده یا اینکه بعد از اتمام زمان، آن را تمدید نکنند، در این شرایط شرکت به خودی خود منحل می‌شود. اگر یکی از عناصر مهم شرکت، مانند منتفی شدن موضوع شرکت یا منتفی شدن این نوع شرکت توسط قانونگذار یا موارد اینچنینی، و حتی ورشکسته شدن اتفاق افتد، شرکت منحل خواهد شد.


وحید فراست

موارد انحلال شرکتهای تجاری در قانون تجارت تعیین گردیده است که یکی از آنها عدم فعالیت در عرض 6 ماه می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.