نامه درخواست به وزارت ارشد برای رفع انسداد پنل کاربری ناشر در سامانه وزارت ارشاد

نامه درخواست به وزارت ارشد برای رفع انسداد پنل کاربری ناشر در سامانه وزارت ارشاد

نامه درخواست به وزارت ارشد برای رفع انسداد پنل کاربری ناشر در سامانه وزارت ارشاد

مدیر محترم اداره ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با عرض سلام و ادب، احتراما در خصوص انسداد پنل کاربری انتشارات ........ با شماره پروانه نشر ........ مراتب ذیل جهت رفع انسداد و پنل کاربری انتشارات ....... عنداللزوم تشکیل جلسه رسیدگی جهت دفاع از حقوق این انتشارات با توجه به آیین نامه رسیدگی به تخلفات ناشران مراتب ذيل به حضورتان معروض میدارم.

شرح ما وقع :

نشر ..... با شماره پروانه ........ از سال ....... عرضه تولید و چاپ کتابهای فارسی و ترجمه با حدود ۵۰۰ عنوان کتاب مشغول به فعالیت می باشد و تاکنون هیچ مشکلی حقوقی در زمینه چاپ کتابها با وزارت ارشاد، مولفین و مترجمین نداشته است با توجه به اینکه این موسسه انتشاراتی ...... در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال (........) بر اثر سهل انگاری پرسنل و عدم سوء نیت،اطلاع از کتابهای منتشر شده توسط ناشر تعدادی کتاب بدون مجوز و خارج از مجموعه نشر را در غرفه ارائه کردند و طبق آئین نامه نمایشگاه به اشد مجازات پلمپ غرفه از روز دوم  که منجر به ضرر و زیان مبلغی در حدود .......... میلیون تومان پیش بینی فروش و حدود ...... ميليون تومان بابت غرفه آرایی و اجاره غرفه گردید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی اعم از مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری و یا مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با شماره 09212242670 تماس بگیرید

 

توضیح اینکه کتابهای غیر مجاز متعلق به این انتشارات نبوده و صرفا جهت تکمیل نمودن سفارش یکی از مشتریان که خارج از ایران و در کشور عراق فعالیت دارند از دستفروشان انقلاب تهیه شده بود که اشتباها و بر اثر سهل انگاری پرسنل و عدم سوء نیت به نمایشگاه کتاب ارسال گردیده بود. لازم به توضیح است که بنده از محتویات داخل کتاب اطلاعی نداشته در صورت اطلاع از مفاد کتاب هرگز اجازه فروش و تهیه این کتاب را نمی دادم.

لذا با توجه به سوابق این موسسه چاپ حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب تالیف و ترجمه و زبان اصلی از سال ...... تاکنون و افزایش پرسنل ...... نفر در سال .......) و (......... نفر در سال ....... و در شرایط کرونا و سرمایه گذاری در لوازم چاپ و صحافی و تعهدی که انتشارات ........ نسبت به مولفین و مترجمین کتابها در اخذ مجوز کتاب از وزارت ارشاد و چاپ کتابها آنها دارد و غیر فعال شدن پنل این انتشارات برای بارگذاری آنها در سامانه وزارت ارشاد،  موجبات زیان مادی و  معنوی این انتشارات را فراهم اورده است.

 

 

سامانه وزارت ارشاد

 

دلایل و جهات قانونی لغو دستور انسداد پنل کاربری:

1-آیین نامه نحوه رسیدگی به تخلفات ناشران مستندا به بند ۲۲ ماده ۲ قانون اهداف وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ضابطه مندی شیوه نظارت به فعالیت ناشران در حوزه نشر توسط وزير محترم ارشاد اسلامی تقنین یافته که طبق آیین نامه موصوف رسیدگی به تخلفات ناشران با هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران میباشد در این آیین نامه تخلفات ناشران به طور حصری تقنین و مجازات انتظامی تخلف نیز تعیین گردیده لهذا با توجه به صراحت آیین نامه معنونه، احراز تخلف نیازمند به تشکیل پرونده وتحقیق، بررسی و النهایه صدور رای دایر بر برائت یا وقوع تخلف میباشد، که در مانحن فیه بدون هیچگونه پرونده ای یا حداقل رسیدگی، این وزارتخانه اقدام به انسداد و پنل کاربری  در سامانه وزارت ارشاد نموده اند که این اقدام وزارت خانه محترم مطابق با موازین قانونی نبوده چرا که طبق ایین نامه مذکور، صلاحیت احراز تخلف با هیات بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلف ناشران میباشد که در مساله  مطروحه این حق به  این انتشارات داده نشده تا بتواند در هیات مذکور دفاعیات خود را برای حقوق این انتشارات ارایه نمایند به عبارت دیگر اینجاب بعنوان ناشر هنوز از علت دقیق انسداد پنل کاربری در  سامانه وزات ارشاد اطلاع ندارم درحالی که ایین نامه موصوف درجهت ضابطه مندی و چگونگی رسیدگی به تخلفات ناشران وضع گردیده است و مستندا به همین ایین نامه باید تخلف ناشر با مجازات تعیین مطابقت داشته باشد و در فرض صحت تخلف، ایا انسداد پنل کاربری ناشر در سامانه وزارت ارشاد، با تخلف احتمالی ناشر مطابقت دارد؟ انچه در وضعیت فعلی برای اینجانب مبرهن میباشد انتشارات ...... با داشتن این همه سال سابقه فعالیت در حوزه فرهنگی، بدون رسیدگی به تخلف احتمالی در هیات مورد نظر ایین نامه به مجازات سالب حیات محکوم گردیده است و به عبارتی انسداد پنل کاربری انتشارات در سامانه وزارت ارشاد به مثابه مرگ یک کسب و کار تلقی میگردد چراکه وقتی من ناشر نتوانم برای اخذ مجوز اثر اقدام کنم به عبارتی کسب و کارم طبق دستور این وزارت خانه تعطیل گردیده است لهذا این تصمیم وزارت خانه محترم، با ایین نامه موضوع ماده 22 مطابقت نداشته فلذا استدعای رسیدگی دقیق و رفع انسدادی ان را دارم.

 

 

مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
نگارش نامه اداری 
مشاوره حقوقی در امور اداری یا دولتی 
درباره ما 

 

 

2- انچه را که در ایین نامه ماده 22 وضع گردیده است احراز تخلف ناشر نیازمند احراز سوءنیت ناشر در تخلف ارتکابی میباشد و انچه در صورت مساله این پرونده بیان گردیده ارایه کتاب بدون مجوز برای فروش بوده که توضیحات دقیق در این خصوص در شرح ماوقع تشریح گردیده به عبارت دیگر ارایه این کتب از به علت سهل انگاری کارمند انتشارات بوده و ارایه ان برای فروش بدون سوء نیت بوده لهذا با عنایت به مراتب مرقوم و توجها به نص ایین نامه استنادی نقل به عین (آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات ناشران بر اساس ملاک‌های شدت و اهمیت تخلف، عوامل موثر در وقوع تخلف، دفعات تکرار آن، سوءنیت ناشر یا سهل‌انگاری وی، این امکان را به هیات‌های بدوی و تجدیدنظر داده است که یکی از مجازات‌های اداری زیر را برای ناشران متخلف در نظر بگیرند) انچه که ملاک برای تعیین مجازات های موضوع ایین نامه میباشد احراز سوء نیت و عدم سهل انگاری میباشد که در مساله مطروحه بارها عنوان داشتم سهل انگاری کارمند و فقدان سو ء نیت موجبات این تخلف گردیده لهذا دستور به انسداد پنل کاربری این انتشارات در سامانه وزارت ارشاد بدون هیچگونه رسیدگی مطابق با موازین قانونی این وزارت خانه نبوده  لهذا استدعای رسیدگی و لغو دستور انسداد پنل کاربری این انتشارات در سامانه وزارت ارشاد را دارم .

 

 

با احترام


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.