شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه

شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه

شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه

دفاع از کیان و کشور اسلامی در برابر تجاوز خارجی وظیفه ای انکار ناپذیر است. بسیاری از جوانان این مرز و بوم بهترین سالهای عمر خود را در جبهه های نبرد گذرانده اند. پس از پایان دفاع مقدس،  شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه، به دغدغه بسیاری از این عزیزان تبدیل شده است. مشاوره حقوقی با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای منظور نمودن سابقه جبهه در سوابق کاری ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از سختی کار چیست؟

سختی کار در مشاغل سخت و زیان آور مانند سابقه جبهه، وابسته به عوامل مهم فیزیکی ، شیمیایی، مکانیکی، و بیولوژیکی در محیط کار غیر استاندارد است. فعالیت در این مشاغل تنش هایی بالاتر از ظرفیت را به کارگر وارد می کند. در مدت زمان فعالیت در این مشاغل، فشار کاری و آسیب های جسمی و روانی به کارگر وارد می شود. از مهمترین آسیب های کار های سخت و زیان آور ، آسیب های حرکتی، بروز مشکلات تنفس، شنوایی، قلبی و عروقی است.  آسیب وارده در این مشاغل به حدی است که زمینه بروز مشکلات غیر قابل جبرانی را حتی قبل از بازنشستگی برای کارگر بوجود می آورد. تعین و تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل یا مشاغل بر اساس سوابق و شرایط محیط کار است.  مصداق این مشاغل توسط کمیته کارشناسان اشاره شده در ماده 2 آیین نامه اجرایی و در ماده 8 کمیته استانی این  آیین نامه تعیین می شود.

آیا سابقه حضور در جبهه جز سختی کار است؟

شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه در مصوبات جدید هیات عمومی دیوان عدالت اداری لحاظ شده است. بر اساس این مصوبه سابقه جبهه با در نظر گرفتن برخی شرایط، در سوابق فرد به عنوان سابقه مشاغل سخت و زیان آور محاسبه می شود.

‌تبصره 1 - مدت خدمت نظام وظیفه شاغلین مشمول قانون کار یا شرکت داوطلبانه ‌آنان در جبهه قبل از اشتغال و یا حین اشتغال جزو سوابق خدمتی آنان نزد سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌گردد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل دریافت ‌میانگین حق بیمه دو سال آخر فرد بیمه شده تامین می‌گردد.

‌تبصره 2 - آن دسته از بیمه‌شدگانی که مشمول اصلاحیه تبصره (2) ماده (76)‌قانون تأمین اجتماعی مصوب 1380.7.14 مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند به‌ شرط آن که خدمت نظام وظیفه خود را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طی نموده یا‌حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند. سوابق خدمتی آنان جزء کارهای سخت و زیان‌آور ‌محسوب می‌شود.

 

مشاوره حقوقی سختی کار

برای اثبات سابقه جبهه برای سختی کار چه مدارکی لازم است؟

 یکی از شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه، ارائه مدارک مستند حضور در جبهه و مناطق عملیاتی است. به این منظور فرد متقاضی باید یکی از مدارک زیر را به مراجع قانونی ارائه دهد.

1-کارت ایثارگری هوشمند که سابقه حضور داوطلب در مناطق عملیاتی را داشته باشد.

2-سازمان ذیربط از مراجع ذیصلاح مانند سپاه و بسیج استعلام گرفته و مستندات حضور در جبهه را راسا دریافت نماید. بدیهی استعلام مذکور باید به امضای بالاترین مسئول سازمانی استان رسیده باشد.

3- ارائه مدارک شغلی مانند حکم کارگزینی و مدارک شناسایی جهت احتساب سابقه جبهه در سوابق خدمتی متقاضی.

برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی پاسخگوی ابهامات شما در این زمینه خواهند بود.

مبنای محاسبه مدت سختی کار برای سابقه جبهه

بر اساس آیین نامه دیوان عدالت اداری شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه شامل بخش مهم دیگری است که به آن خواهیم پرداخت. مدت زمان قابل محاسبه برای استعلام سابقه جبهه در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور از 31 شهریور 59 تا 27 مرداد 67 به صورت کامل و 100% و از این تاریخ لغایت 30 مهر 75 به میزان 80% محاسبه می شود. سابقه جبهه در مناطق درگیری با اشرار و ضد انقلاب از اول فروردین 58 تا 25 مرداد 67 به میزان 100% قابل محاسبه است. لازم به ذکر است مطابق تصویب‌نامه شماره 15365/ت36005هـ مورخ 5/2/1386 ، تمام یا قسمتی از خدمت نظام وظیفه در جبهه های نبرد حق علیه باطل یا حضور داوطلبانه در جبهه که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد جزء سوابق کارهای سخت وزیان آور محسوب می گردد.

 شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه  این اصل مهم را هم در بر میگیرد. که میزان سابقه حضور مانند همه مشاغل سخت و زیان آور  به نسبت یک سال یک و نیم سال  محاسبه و لحاظ گردد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی در این مسیر یاریگر شما خواهد بود.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا می توان بابت عدم احتساب سابقه جبهه برای سختی کار شکایت کرد؟

از آنجا که قانونگذار احتساب سابقه جبهه برای سختی کار را تعیین و تکلیف کرده است. متقاضی بایستی با رعایت شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه، با تنظیم شکوائیه به دیوان عدالت اداری مراجعه کند. پیشنهاد ما قبل از اعلام شکایت، مشاوره با حقوقی با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. تا ضمن تنظیم شکوائیه دقیق، اسناد و مدارک مورد نیاز را ضمیمه دادخواست نموده و در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید.

مرجع قضایی صالح برای الزام محاسبه سابقه جبهه برای سختی کار

شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه، دیوان عدالت اداری را برای ارائه شکوائیه و دادخواست علیه شرکت های دولتی و نهادهای وابسته به وزارتخانه ها، در نظر گرفته است.  کافی است به مراکز استانی این دیوان مراجعه و دادخواست محاسبه سابقه جبهه برای سختی کار را ارائه دهید. برای شرکت های خصوصی و نهادهای غیر دولتی این مرجع ادارات کار و رفاه اجتماعی شهرستان یا استان محل سکونت متقاضی خواهد بود. موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمامی مراحل و  شرایط حقوقی برای اثبات سختی کار سابقه جبهه در کنارتان خواهد بود. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان بهره مند شوید.

 

مشاوره حقوقی مشاغل سخت و زیان بار 
مشاوره حقوقی اداره کار 
مشاوره حقوقی به جانبازان جنگ تحمیلی 
مشاوره حقوقی اداری و دولتی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

علی‌کلمر

سلام چرادیوان‌عدالت‌به‌بیمه‌ها‌ابلاغ‌یاحکم‌نمی‌کنه‌که‌جبهه‌جزع‌سختی‌کاره مردم‌این‌همه‌وقت‌نزارن‌درراه‌بیمه‌ودیوار اخه‌این‌چه‌کاریه چند‌ماه‌دور‌خودمون‌میگردیم اخرش‌هیچ اگر‌قانونه‌موظف‌کنید‌اطاعت‌کنن ولسلام


جواد شاسمند

پیگیری سوابق جبهه به عنوان سخت و زیان آور


ساسان

باسلام رزمنده و جانباز هستم خدمت سربازی را در جبهه گذراندم دادخواست محاسبه سختی کار به دیوان را دادم ۹ماه پذیرفتن وبیمه تامین اجتماعی در گرگان اعلام نمودبایدمبلغ ۲۷ ملیون پرداخت کنید تا لحاظ کنیم پولی ندارم راهی دارد که رایگان لحاظ کنند ممنون. لطفاً کمکم کنید


مرتضی صفری

اینجانب از 1363 الی 1367 به مدت 4 سال در مناطق عملیاتی حضور داشته ام آیا مزایای سختی کار به اینجانب که بازنشسته دولت هستم تعلق می گیرد


حسن

با سلام درخصوص دادخواست محاسبه سابقه جبهه برای سختی کار با شماره تماسی که در سایت قرار داده بودین تماس گرفتم


بالدی

با پیمانکار کار کردم واز یک ماه نزدیک به ۱۸ روز بیمه رد میکنن و نزدیک به پنج سال ما خبر نداشتیم پیمانکار فوت کرده و هیچ مدارکی ازش ندارم ..اخه مسولیت بیمه چطور قبول میکنه از یک ماه ۱۷ روز پیمانکار رد کنن ومن حقوق ۱۷ روز که نگرفتن حقوق یک ماه دادن حالا ما به کی شکایت کنیم آیا امکانش هست رسیدگی کنن یا هر کی به ترکیه


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.