الزامات حقوقی برای اضافه کردن شروط در سند ازدواج بعد از ازدواج

الزامات حقوقی برای اضافه کردن شروط در سند ازدواج بعد از ازدواج

الزامات حقوقی برای اضافه کردن شروط در سند ازدواج بعد از ازدواج

 بعد از عقد، زن و مرد تعهداتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت که در سند آماده ازدواج درج شده است. اما زوجین می توانند شرط ها و تعهدات دیگری را نیز به این سند اضافه کنند که به آن شروط ضمن عقد گفته می شود.

بعد از امضای سند ازدواج توسط زوجین ازدواج ثبت خواهد شد. شرط هایی که توسط زوجین به سند ازدواج اضافه می کنند نباید مخالف ذات اصل عقد باشد. طبق ماده 10 قانون مدنی "قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است."

برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل شروط ضمن عقد می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره با کیفیتی را دریافت کنید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از سند ازدواج چیست؟

ازدواج در اکثر جوامع دنیا وجود دارد در ایران نیز دو نوع ازدواج دائم و موقت به رسمیت شناخته شده است. با انجام ازدواج سندی مابین زن و مرد به امضا می رسد که به آن سند ازدواج گفته می شود. در این سند جزئیاتی بر اساس قانون و دین اسلام درج شده است.

از طریق این سند واقعه ازدواج قابل اثبات است. همچنین توافقات مرتبط با ازدواج نیز با استناد به این سند قابل پیگیری است. شروط ضمن عقدی که در این سند درج می شود قابل پیگیری در مجامع قضایی است. به سند ازدواج قباله ازدواج یا برگه ازدواج نیز گفته می شود این سند توسط دفاتر ثبت ازدواج به ثبت خواهد رسید.

سند ازدواج تنظیم شده تعلق به طرفین عقد است اما ماده قانونی در مورد اینکه حق نگهداری با کدام طرف است وجود ندارد. اما به صورت عرف به دلیل اینکه اگر مرد خانه را ترک کند و زن باردار باشد برای شناسنامه فرزند نیاز به سند ازدواج است.

اما در واقع در هر زمانی زن یا مرد می توانند با مراجعه به دفتر ثبت ازدواج رونوشتی از سند ازدواج را دریافت کنند.

 

شروط ضمن عقد

 

تغییر شروط ضمن عقد بعد از ازدواج

طرفین ازدواج می توانند بعد از ازدواج نیز شروط ضمن عقد را تغییر دهند یا به آن اضافه کنند. طرفین می توانند به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با توافقی که در بین آنها حاصل شده است شروط قبلی را تغییر دهند یا شرطی را به شرط های موجود اضافه کنند. حتی می توانند شرطی را که قبلا در مورد آن به توافق رسیده اند را حذف کنند.

شرط هایی که تغییر پیدا می کنند یا اضافه می شوند نباید جزو شرط های باطل باشد. شرط های نامشروع، غیر مقدور یا بی فایده باطل هستند. اگر برای تغییر شروط ضمن عقد با مشکل مواجه هستید اصلا نگران نباشید قبل از انجام هر کاری با یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه شروط ضمن عقد مشاوره حقوقی انجام دهید تا بهترین راهنمایی ها را دریافت کنید.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده

یکی از مواردی که دختر و پسرها قبل از عقد به آن توجه نمی کنند مشاوره با وکیل در مورد مسائل عقد و شروط هایی است که قراره در سند ازدواج درج شود. وکیل خانواده در این موارد می تواند دختر و پسر را از تمامی شرط و شروط مندرج در سند ازدواج مطلع کند و شروط ضمن عقد را نیز برای آنها توضیح دهد.

مشاوره حقوقی با وکیل خانواده باعث می شود زوجین نسبت به حق و حقوق قانونی خود و پیامدهای حقوقی شروط ضمن عقد آگاهی پیدا کنند و بر اساس آن آگاهی تصمیم بگیرند.

وکلای کاربلد و باتجربه ای در موسسه حقوقی وکلای تلفنی فعالیت دارند که به صورت تخصصی مشاوره گیرندگان را راهنمایی و بهترین راه حل های حقوقی را در اختیار آنها قرار می دهند.

 

ارتباط در واتس اپ

چگونگی اصلاح سند ازدواج الکترونیک

جهت جلوگیری از تناقض در اسناد دفاتر ثبت ازدواج موظف به ثبت الکترونیکی سند ازدواج هستند. بعد از مصوبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمامی دفاتر ثبت ازدواج دفترهای سنتی خود را مسدود کردند و بعد از آن مصوبه تمامی ثبت ازدواج ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

سند ازدواج الکترونیک قابل تغییر است. اگر اشتباهی در آن صورت گرفته باشد این امکان وجود دارد که سند اصلاح شود. برای اصلاح برخی از اشتباهات در سند ازدواج باید به دفتر ثبت ازدواج مراجعه کرد. اما در برخی از موارد نیاز به دستور قضایی است.

اگر سوالات زیادی در مورد شروط ضمن عقد یا اضافه کردن شروط سند ازدواج دارید از طریق سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی بخش مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سوالات خود را مطرح کنید در کمترین زمان ممکن بهترین وکیل های حوزه خانواده به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

مشاوره حقوقی مهریه
اموزش انتخاب شوهر 
مشاوره حقوقی ازدواج 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

طرفین ازدواج می توانند بعد از ازدواج نیز شروط ضمن عقد را تغییر دهند یا به آن اضافه کنند. طرفین می توانند به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با توافقی که در بین آنها حاصل شده است شروط قبلی را تغییر دهند یا شرطی را به شرط های موجود اضافه کنند. حتی می توانند شرطی را که قبلا در مورد آن به توافق رسیده اند را حذف کنند. شرط هایی که تغییر پیدا می کنند یا اضافه می شوند نباید جزو شرط های باطل باشد. شرط های نامشروع، غیر مقدور یا بی فایده باطل هستند. اگر برای تغییر شروط ضمن عقد با مشکل مواجه هستید اصلا نگران نباشید قبل از انجام هر کاری با یک وکیل خوب و کاربلد در زمینه شروط ضمن عقد مشاوره حقوقی انجام دهید تا بهترین راهنمایی ها را دریافت کنید. مشاوره حقوقی با وکیل خانواده یکی از مواردی که دختر و پسرها قبل از عقد به آن توجه نمی کنند مشاوره با وکیل در مورد مسائل عقد و شروط هایی است که قراره در سند ازدواج درج شود. وکیل خانواده در این موارد می تواند دختر و پسر را از تمامی شرط و شروط مندرج در سند ازدواج مطلع کند و شروط ضمن عقد را نیز برای آنها توضیح دهد. مشاوره حقوقی با وکیل خانواده باعث می شود زوجین نسبت به حق و حقوق قانونی خود و پیامدهای حقوقی شروط ضمن عقد آگاهی پیدا کنند و بر اساس آن آگاهی تصمیم بگیرند. وکلای کاربلد و باتجربه ای در موسسه حقوقی وکلای تلفنی فعالیت دارند که به صورت تخصصی مشاوره گیرندگان را راهنمایی و بهترین راه حل های حقوقی را در اختیار آنها قرار می دهند.


محسن حاجی آبادی

 بعد از عقد، زن و مرد تعهداتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت که در سند آماده ازدواج درج شده است. اما زوجین می توانند شرط ها و تعهدات دیگری را نیز به این سند اضافه کنند که به آن شروط ضمن عقد گفته می شود. بعد از امضای سند ازدواج توسط زوجین ازدواج ثبت خواهد شد. شرط هایی که توسط زوجین به سند ازدواج اضافه می کنند نباید مخالف ذات اصل عقد باشد. طبق ماده 10 قانون مدنی "قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است." برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با بهترین وکیل شروط ضمن عقد می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید و مشاوره با کیفیتی را دریافت کنید.   منظور از سند ازدواج چیست؟ ازدواج در اکثر جوامع دنیا وجود دارد در ایران نیز دو نوع ازدواج دائم و موقت به رسمیت شناخته شده است. با انجام ازدواج سندی مابین زن و مرد به امضا می رسد که به آن سند ازدواج گفته می شود. در این سند جزئیاتی بر اساس قانون و دین اسلام درج شده است. از طریق این سند واقعه ازدواج قابل اثبات است. همچنین توافقات مرتبط با ازدواج نیز با استناد به این سند قابل پیگیری است. شروط ضمن عقدی که در این سند درج می شود قابل پیگیری در مجامع قضایی است. به سند ازدواج قباله ازدواج یا برگه ازدواج نیز گفته می شود این سند توسط دفاتر ثبت ازدواج به ثبت خواهد رسید. سند ازدواج تنظیم شده تعلق به طرفین عقد است اما ماده قانونی در مورد اینکه حق نگهداری با کدام طرف است وجود ندارد. اما به صورت عرف به دلیل اینکه اگر مرد خانه را ترک کند و زن باردار باشد برای شناسنامه فرزند نیاز به سند ازدواج است. اما در واقع در هر زمانی زن یا مرد می توانند با مراجعه به دفتر ثبت ازدواج رونوشتی از سند ازدواج را دریافت کنند.    تغییر شروط ضمن عقد بعد از ازدواج طرفین ازدواج می توانند بعد از ازدواج نیز شروط ضمن عقد را تغییر دهند یا به آن اضافه کنند. طرفین می توانند به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با توافقی که در بین آنها حاصل شده است شروط قبلی را تغییر دهند یا شرطی را به شرط های موجود اضافه کنند. حتی می توانند شرطی را که قبلا در مورد آن به توافق رسیده اند را حذف کنند.


محمدی

ضمن عرض ادب و احترام و خسته نباشید خواستم تشکر کنم بابت این سایت مفید و پرباری که در فضای مجازی در دسترس مردم قرار دادید مشاوره های موسسه وکیل تلفنی درکنار کلیه نقاط قوتی که دارد سهولت دسترسی به خدمات حقوقی برای کلیه افراد را فراهم کرده که باعث ایجاد عدالت در حفظ حقوق آحاد مردم دارد از مدیریت و کلیه پرسنل موسسه ممنونم


فاطمه موسوی نژاد

اگر بدون افزدودن شرطی به عقدنامه ازدواج کرده اید و حالا می خواهید شرط یا شروطی را اضافه کنید، باید به همراه همسرتان و با در دست داشتن شناسنامه ها و عقدنامه به یک دفتر اسناد رسمی (و نه دفتر ازدواج) مراجعه کنید.. در آنجا سندی جداگانه برای شروط شما تنظیم خواهد شد که معمولا سند وکالت است که به موجب آن شوهر شما به شما برای طلاق یا سایر امور وکالت می دهد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام بعد از عقد، زن و مرد تعهداتی نسبت به یکدیگر خواهند داشت که در سند آماده ازدواج درج شده است. اما زوجین می توانند شرط ها و تعهدات دیگری را نیز به این سند اضافه کنند که به آن شروط ضمن عقد گفته می شود. بعد از امضای سند ازدواج توسط زوجین ازدواج ثبت خواهد شد. شرط هایی که توسط زوجین به سند ازدواج اضافه می کنند نباید مخالف ذات اصل عقد باشد. طبق ماده 10 قانون مدنی "قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که در تعریف اسناد رسمی می خوانیم که اسناد رسمی اسنادی هستند که در ادارات ثبت ، دفاتر اسناد رسمی و نزد مامورین رسمی در حدود صلاحیت شان تنظیم می گردند، باید دانست که عقد نامه نیز یک سند رسمی محسوب و به راحتی نمی توان مفاد آن را جابجا نمود اما از سوی دیگر ما زوج های جوانی را می بینیم که به فراخور اوضاع و احوال زندگی مشترک قصد دارند چیزهای جدید به عقد نامه خود اضافه نموده یا از آن کم نمایند مانند بخشیدن مهریه ، زدن سه دانگ خانه به نام زوجه و امثالهم ، برای حل این مشکل کافی است مستند به ماده 10 قانون مدنی که چنین اجازه ای را به افراد داده است به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و نسبت به دادن تعهدات جدید اقدام نمایید که می تواند دادن حق طلاق ، ابرای مهریه و مثل آن باشد و از این به بعد این توافقات جدید نیز مانند توافقات قبلی برای طرفین عقد ازدواج لازم الاجرا خواهد بود و باید به مفاد آن پایبند باشند . برای دانستن دیگر جزئیات نیز می توانید از وکلای کارکشته موسسه بهره جسته و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


محسن جعفری

از سایت وکیل تلفنی و وکلای مجرب آن کمال تشکر را دارم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.