شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی

شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی

شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی

یکی از مهمترین چالش های جامعه امروزی بحث حجاب و اجباری بودن آن است. از یک سو موافقان حجاب اجباری به قوانین شرع استناد نموده و مصر به اجرای آن هستند و از سویی دیگر اقشار جوان و تحصیلکرده و مرتبط با سایر فرهنگ ها، حجاب اجباری را ناقض آزادی های فردی دانسته و به هر شکل ممکن با آن مقابله می کنند و تعداد پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی موید این مطلب است. کشف حجاب، در فضای واقعی و مجازی جرم بوده و لازم است با کمک مشاوره حقوقی از شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی آگاهی کافی داشته باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا کشف حجاب در صفحات فضای مجازی جرم است.

در قوانین اسلام و شرع حدود پوشش زن و مرد مشخص شده است و پوشاندن اندام های زن در فضای عمومی از وظایف و الزامات به شمار می آید. بر همین اساس در قانون مقرر شده است که زنانی که بدون داشتن حجاب شرعی، در خیابانها و یا انظار عمومی و یا در خودرو ظاهر شوند به مجازاتی معادل حبس از 10 روز تا 2 ماه، و یا جریمه ای نقدی از 50  تا 500  هزار ریال محکوم خواهند شد.

با گسترش تکنولوژی در جامعه و در دسترس بودن فضای مجازی برای عموم، قانون در این حیطه نیز قوانینی را تعیین نموده است . اصولا گذاشتن عکس بدون رعایت حجاب شرعی در فضا های مجازی جرم انگاری نشده است و در قوانین مجازات های اسلامی برای آن مجازات تعیین نشده است اما باید توجه داشت قوانین جرایم رایانه ای برای افرادی که پا را فراتر از قوانین گذاشته باشند احکامی را مقرر نموده است و بر همین اساس انتشار عکس بی حجاب و فیلم  مستهجن و مبتذل در فضای مجازی از دیدگاه قانون  جرم است و می تواند مطابق شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، مشمول مجازات اسلامی قرار گیرد.

برای شکایت از پیج هایی که کشف حجاب کرده اند چه باید کرد؟

با مشاهده هر گونه تخلفی اعم از توهین، کلاهبرداری ، عکس ها و فیلم های بی حجاب و مستهجن که موجبات ضرر و زیان  عمومی جامعه را فراهم آورده اند، می توانید با تنظیم گزارش تخلف از شخص، پیج و یا اکانت اینستاگرام مراحل قانونی را طی نمایید.

روش هایی که می توانید جهت گزارش و شکایت از پیج های اینستاگرامی استفاده نمایید:

  • با در نظر گرفتن شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی می توانید به دادسرای جرائم رایانه ای ( پلیس فتا) مراجعه نمایید و در بخش جرایم رایانه ای تشکیل پرونده دهید.
  • از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  و ورود به این سایت و کلیک کردن بر روی گزینه اطلاعات مردمی، شکایتان را ثبت کنید و از طریق همین سایت موضوع را پیگیری نمایید.

مشاوره حقوقی تلفنی  و وکیل متخصص با در نظر گرفتن شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی می تواند بهترین گزینه  برای خلاصی از مشکلات بوجود آمده باشد موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمامی ساعات شبانه روز راهنما و پاسخگوی مشکلات حقوقی شما در این زمینه  هستند.

 

مشاوره حقوقی کیفری

مجازات کشف حجاب در فضای مجازی چیست؟

قانون جرایم رایانه ای، گذاشتن هرگونه عکس های مستهجن و مبتذل بی حجاب و منافی عفت عمومی جامعه را جرم دانسته و مشمول مجازات نموده است.

عکس های مبتذل و خارج از عرف و شرع به عکس هایی گفته می شود که دارای صحنه ها و صور قبیحه باشد و عکس های مستهجن در قانون اسلامی به عکس هایی گفته می شود که برهنگی کامل زن یا مرد را نشان دهد و یا اندام های زنانه و مردانه آنها نشانگر رفتارهای جنسی و آمیزشی باشد.

با توجه به شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، مجازات تعیین شده توسط قانونگذار شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال است.

با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی

"هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد.

 

پلیس فتا

آیا مجازات کشف حجاب در فضای مجازی قابل گذشت است؟

کشف حجاب در فضا های مجازی یکی از ناهنجاری های جامعه محسوب می شود و با توجه به اینکه ایران کشوری مسلمان است و قوانین تعیین شده تکیه بر شرع اسلام دارد، عدم رعایت حجاب جرم انگاری شده و در صورت ارتکاب به این جرم مجازات هایی را پیش بینی نموده است.

با توجه به اهمیت موضوع و با شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، جرم بی حجابی در قانون غیر قابل گذشت است و اگر جرمی در فضای مجازی بعد از بررسی توسط مرجع قضایی اثبات نشود قاضی می تواند قرار منع تعقیب را صادر نماید و دادگاه مطابق قوانین رای بر برائت شخص صادر می نمایند.

 

ارتباط در واتس اپ

مقام صالح برای رسیدگی به کشف حجاب در فضای مجازی

پلیس فتا با نظارت کامل بر فضا های مجازی، برای امنیت بخشیدن به این فضا چارچوب و محدودیت هایی را مشخص نموده و مردم را موظف به رعایت این قوانین نموده  است و خروج از این گستره را تخطی از قانون اعلام و برای مجرمان مجازات تعیین نموده است.

بی حجابی در فضا های  مجازی جرم است و شخص مجرم توسط پلیس فتا مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

با توجه به شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، بی حجابی از منظر قانون یک عمل مجرمانه است و در دسته جرایم با جنبه عمومی قرار می گیرد و دادستان و تمامی افراد در جامعه می توانند این جرم را اعلام و در صورت صدمه دیدن از موضوع بی حجابی، می توانند به عنوان شاکی خصوصی از مراجع قضایی بخواهند تا برخورد قانونی با موضوع انجام گیرد. مشاوره حقوقی انلاین و رایگان نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد .

 

مجازات انتشار فیلم پورن در شیکه های اجتماعی 
سوال از پلیس فتا
مجازات چالش های غیراخلاقی در اینستاگرام 
مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای 
مشاوره حقوقی جرم کشف حجاب 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

پروانه احتشامی نسب

با سلام مجازات گذاشتن عکس بی حجاب در فضای مجازی، شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال ، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال می باشد. مجازات کشف حجاب چیست؟ زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به ۱۰ تا ۶۰ روز حبس یا ۵ تا ۵۰هزار تومان جزای نقدی محکوم می‌شوند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، حجاب در لغت به معنای در پرده کردن و روگیری است. مساله حجاب یکی از مسایل مهم مورد توجه در فقه و سنت اسلامی بوده و بر زنان مسلمان همواره واجب بوده که بدن و موی خود را بپوشانند و آن را از چشم نامحرمان در امان دارند. وجوب حجاب مورد توافق و قبول تمام فقهای شعیه و اهل سنت می باشد و از حیث شرعی و دینی زنان مسلمان ملزم به رعایت حجاب در حدود مذکور در اسلام می باشند در سوی مقابل، کشف حجاب به معنای برداشتن حجاب یا همان روسری و شال در ایران می باشد. در قانون ایران تمامی بانوان در پایان سن 9 سالگی مستلزم رعایت حجاب و پوشش اسلامی می باشند. در صورتی که بانوان و دختران حجاب و پوشش را از خود بردارند در این صورت کشف حجاب نموده اند. اسلام برای پوشش زنان حد و حدود مشخصی را در نظر داشته که این امر مورد توجه قانون گذار ما نیز بوده و عدم رعایت حجاب شرعی و کشف حجاب را جرم انگاشته و زنانی که اقدام به کشف حجاب و بی حجابی نمایند را به حکم جرم زنان و دختران بی حجاب محکوم خواهد نمود. مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی مجازات بی حجابی، حبس و یا جزای نقدی خواهد بود. در تبصره ماده فوق آمده که " زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر انظار عمومی ظاهر می شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا جریمه نقدی از پنجاه تا پانصد هزار ریال محکوم خواهند شد." این مجازات تعیین شده، مجازات بد حجابی یا بی حجابی زنان است.


فاطمه عمادی

باسلام،، قانون جرایم رایانه ای، گذاشتن هرگونه عکس های مستهجن و مبتذل بی حجاب و منافی عفت عمومی جامعه را جرم دانسته و مشمول مجازات نموده است. جرم بی حجابی یا کشف حجاب ، جرمی است که معمولا در فضای عمومی جامعه رخ می دهد و بر اساس آن ، شخصی که در فضای عمومی جامعه ، حجاب شرعی خود را برداشته است ، قابل مجازات خواهد بود .بر اساس ماده 14 قانون جرائم رایانه ای ، اگر شخصی ، به وسیله سامانه های رایانه ای ، محتویات و تصاویر مستهجن را منتشر نماید ، به مجازات حبس از نود و یک روز تا دو سال ، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال ، یا هر دوی این مجازات ها محکوم خواهد شد . علاوه بر این ، هر کس تصاویری با ماهیت مبتذل در فضای مجازی نیز منتشر نماید ، ( چه عکس خود فرد ، چه عکس های دیگران ) ، به حداقل یکی از مجازات های ذکر شده ، محکوم می شود .


مجید پریدست فومنی

با سلام باید بدانیم فرهنگ یک جامعه برگرفته از تمام مواردی است که آحاد جامعه خودرا به آن پایبند میدانند که یکی از این موارد در جامعه ایرانی که ارتباطی به تشرع اسلامی ندارد نوع پوشش بانوان است که برگرفته از وضعیت جغرافیایی و فرهنگ آن منطقه از ایران است که از دیرباز رایج بوده و به عنوان هنجار منطقه ای شناخته میشود لکن اگر شخص یا اشخاصی در همان منطقه و یا افرادی که وارد آن منطقه میشوند نسبت به آن هنجار بی توجه باشند ماقبل رسیدگی به تعریف مجرمانه اهالی آن منطقه سعی در طرد نمودن ایشان خواهند نمود فلذا اگر چنین فرهنگی را نافذ بدانیم که هست و آن را به فضای مجازی نیز بسط دهیم قبل از آنکه بحث قانون را برآن مترتب بدانیم نوعی توهین به باورهای یک جامعه مدنی است لذا این حق چه برای آحاد مردم و چه برای مدعی العموم(دادستان) محفوظ است که نسبت به این ناهنجاری اقدام قانونی نمایند


Mohammad sheykhi

ا توجه به شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، مجازات تعیین شده توسط قانونگذار شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال است. با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی "هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد


مجید شیخی

با سلام یکی از مهمترین چالش های جامعه امروزی بحث حجاب و اجباری بودن آن است. از یک سو موافقان حجاب اجباری به قوانین شرع استناد نموده و مصر به اجرای آن هستند و از سویی دیگر اقشار جوان و تحصیلکرده و مرتبط با سایر فرهنگ ها، حجاب اجباری را ناقض آزادی های فردی دانسته و به هر شکل ممکن با آن مقابله می کنند و تعداد پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی موید این مطلب است. کشف حجاب، در فضای واقعی و مجازی جرم بوده و قابل پیگیری می‌باشد لذا باید تا وقتی رعایت حجاب ب صورت قانون می‌باشد رعایت نمود موفق باشید


مجید شیخی

با سلام یکی از مهمترین چالش های جامعه امروزی بحث حجاب و اجباری بودن آن است. از یک سو موافقان حجاب اجباری به قوانین شرع استناد نموده و مصر به اجرای آن هستند و از سویی دیگر اقشار جوان و تحصیلکرده و مرتبط با سایر فرهنگ ها، حجاب اجباری را ناقض آزادی های فردی دانسته و به هر شکل ممکن با آن مقابله می کنند و تعداد پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی موید این مطلب است. کشف حجاب، در فضای واقعی و مجازی جرم بوده و قابل پیگیری می‌باشد لذا باید تا وقتی رعایت حجاب ب صورت قانون می‌باشد رعایت نمود موفق باشید


بهنام رحمانی فرد

با سلام 0 logo صفحه اصلی شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی ۲۶اسفند ۱۴۰۰ هادی توکلی جرایم رایانه ای یکی از مهمترین چالش های جامعه امروزی بحث حجاب و اجباری بودن آن است. از یک سو موافقان حجاب اجباری به قوانین شرع استناد نموده و مصر به اجرای آن هستند و از سویی دیگر اقشار جوان و تحصیلکرده و مرتبط با سایر فرهنگ ها، حجاب اجباری را ناقض آزادی های فردی دانسته و به هر شکل ممکن با آن مقابله می کنند و تعداد پرونده های موجود در مراجع انتظامی و قضایی موید این مطلب است. کشف حجاب، در فضای واقعی و مجازی جرم بوده و لازم است با کمک مشاوره حقوقی از شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی آگاهی کافی داشته باشید. هزینه مشاوره حقوقی آیا کشف حجاب در صفحات فضای مجازی جرم است. در قوانین اسلام و شرع حدود پوشش زن و مرد مشخص شده است و پوشاندن اندام های زن در فضای عمومی از وظایف و الزامات به شمار می آید. بر همین اساس در قانون مقرر شده است که زنانی که بدون داشتن حجاب شرعی، در خیابانها و یا انظار عمومی و یا در خودرو ظاهر شوند به مجازاتی معادل حبس از 10 روز تا 2 ماه، و یا جریمه ای نقدی از 50 تا 500 هزار ریال محکوم خواهند شد. با گسترش تکنولوژی در جامعه و در دسترس بودن فضای مجازی برای عموم، قانون در این حیطه نیز قوانینی را تعیین نموده است . اصولا گذاشتن عکس بدون رعایت حجاب شرعی در فضا های مجازی جرم انگاری نشده است و در قوانین مجازات های اسلامی برای آن مجازات تعیین نشده است اما باید توجه داشت قوانین جرایم رایانه ای برای افرادی که پا را فراتر از قوانین گذاشته باشند احکامی را مقرر نموده است و بر همین اساس انتشار عکس بی حجاب و فیلم مستهجن و مبتذل در فضای مجازی از دیدگاه قانون جرم است و می تواند مطابق شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، مشمول مجازات اسلامی قرار گیرد. برای شکایت از پیج هایی که کشف حجاب کرده اند چه باید کرد؟ با مشاهده هر گونه تخلفی اعم از توهین، کلاهبرداری ، عکس ها و فیلم های بی حجاب و مستهجن که موجبات ضرر و زیان عمومی جامعه را فراهم آورده اند، می توانید با تنظیم گزارش تخلف از شخص، پیج و یا اکانت اینستاگرام مراحل قانونی را طی نمایید. روش هایی که می توانید جهت گزارش و شکایت از پیج های اینستاگرامی استفاده نمایید: با در نظر گرفتن شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی می توانید به دادسرای جرائم رایانه ای ( پلیس فتا) مراجعه نمایید و در بخش جرایم رایانه ای تشکیل پرونده دهید. از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و ورود به این سایت و کلیک کردن بر روی گزینه اطلاعات مردمی، شکایتان را ثبت کنید و از طریق همین سایت موضوع را پیگیری نمایید. مشاوره حقوقی تلفنی و وکیل متخصص با در نظر گرفتن شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی می تواند بهترین گزینه برای خلاصی از مشکلات بوجود آمده باشد موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمامی ساعات شبانه روز راهنما و پاسخگوی مشکلات حقوقی شما در این زمینه هستند. مشاوره حقوقی کیفری مجازات کشف حجاب در فضای مجازی چیست؟ قانون جرایم رایانه ای، گذاشتن هرگونه عکس های مستهجن و مبتذل بی حجاب و منافی عفت عمومی جامعه را جرم دانسته و مشمول مجازات نموده است. عکس های مبتذل و خارج از عرف و شرع به عکس هایی گفته می شود که دارای صحنه ها و صور قبیحه باشد و عکس های مستهجن در قانون اسلامی به عکس هایی گفته می شود که برهنگی کامل زن یا مرد را نشان دهد و یا اندام های زنانه و مردانه آنها نشانگر رفتارهای جنسی و آمیزشی باشد. با توجه به شرایط حقوقی کشف حجاب در فضای مجازی، مجازات تعیین شده توسط قانونگذار شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال است. با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی "هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد.


آزاده

بر اساس قانون جرایم رایانه ای ، در صورتی که گذاشتن عکس بی حجاب در فضای مجازی ، به صورت انتشار تصاویر مبتدل یا مستهجن باشد ، مشمول مجازات خواهد بود . در این صورت ، مجازات گذاشتن عکس بی حجاب در فضای مجازی، شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال ، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال می باشد . نحوه شکایت از این جرم ، به صورت طرح شکواییه از طریق دفاتر خدمات قضایی می باشد .


مهران رمضان پناه

باسلام؛ وکیل عباس اسدی عضو کانون وکلای مرکز عباس اسدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جستجو ۰۹۱۲-۳۵۷۶۰۳۷ کشف حجاب در فضای مجازی وکیل عباس اسدیمقالاتکشف حجاب در فضای مجازی وکیل عباس اسدی ۱۴ تیر ۱۴۰۲ کشف حجاب در فضای مجازی به دلیل آنکه کشور ایران بر اساس قانون اساسی یک کشور اسلامی است یعنی حد و مرز قوانین آن را شرع اسلام مشخص می کند کشف حجاب در فضای مجازی از مصادیق جرم بوده و در صورت تایید دادستانی یک عمل مجرمانه محسوب می شود که باید حد اسلامی در مورد آن اجرا شود. همچنین قانونگذار به این حد اکتفا نکرده و در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ، کتاب پنجم تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب سال ۱۳۷۵ در بیان جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی بد حجابی را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است. منتهی باید به این نکته توجه داشت که کشور ایران بر اساس قانون اساسی یک کشور اسلامی است و حاکمیت کشور در قالب دادستانی کل به عنوان مدعی العموم با استناد به شرع اسلام برای برخورد با بد حجاب ها و مجازات آن ها اقدام می کند. فهرست مقاله جرم کشف حجاب و بد حجابی جرم کشف حجاب و بد حجابی از مصادیق ترویج بی بند باری در فضای عمومی و رسانه ای جوامع اسلامی محسوب می شود و اگر نوع حکومت اسلامی باشد به وسیله قانونگذار برای بد حجابی یا کشف حجاب مجازات مشخصی با توجه به اصول شرع در نظر گرفته می شود. حجاب در لغت به معنای پوشاندن، در پرده کردن و رو گیری اطلاق می شود. مسئله حجاب از زمان محمد بن عبدالله پیغمبر اسلام مورد توجه بوده و بطور رسمی از سال پنجم بعثت با آیات مدنی که بر پیغمبر اسلام در مورد پوشیده بودن زنان نازل می شود این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بر رعایت آن تاکید می شود. بر اساس فقه اسلام برای زنان مسلمان واجب است که سر و بدن خود را در برابر مردانی که به سن بلوغ رسیده و نا محرم محسوب می شوند بپوشانند و اجازه ندهند در معرض دید آن ها قرار گیرد. در مورد میزان و چگونگی پوشش زنان در فضاهایی که نا محرم وجود دارد و یا چه کسانی محرم یا نا محرم هستند میان فقه های فرقه های مختلف اسلام تفاوت وجود دارد و آن ها تفسیرهای خاص خود از پوشش اطرافیان پیامبر برای تایید سخنان خود ملاک قرار می دهند. اما در مورد کلیت پوشش زنان مسلمان بین فرقه های مختلف اسلامی اختلافی وجود ندارد فقط در مورد حد و میزان آن، اما ها و اگر های است که هر فرقه یا گروه با توجه به نظرات علمای آن فرقه حد و میران آن را مشخص می کند. مثلا فقهای تشیع معتقدند که همه جای بدن زن بجز قرص صورت و دست ها از مچ دست تا انگشتان باید پوشیده باشد اما علمای اهل تسنن معتقدند که حتی قرص صورت زن را هم نباید نامحرمی ببیند و زن مسلمان می بایست برای پوشیده نگاه داشتن صورت از روبنده استفاده کند. جرم کشف حجاب و بد حجابی از نظر فقهای اسلامی عملی خلاف است که با اسلام و سیره پیامبر منافات دارد به همین دلیل به شدت با آن مقابله می کنند. حتی معتقدند که بر هر فرد مسلمان چه زن چه مرد واجب کفایی است و باید به شکل لسانی به فرد بی حجاب در جامعه اسلامی حتی اگر مسلمان نباشد تذکر داده شود. اگر در جامعه ای، حکومت اسلامی تشکیل شده باشد برخورد با افراد بد حجاب به تذکر لسانی محدود نمی شود و با توجه به نظر فقها و مراجع اسلامی قانونگذار حد و شرایط قانونی برای کشف حجاب و بد حجابی در نظر گرفته شده و به وسیله مجریان قانون، قابل پیگیری و مجازات می باشد. بر اساس قوانین جاری مجازات برای کشف حجاب یا بد حجابی بین ده روز تا دو ماه حبس و جریمه نقدی بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت که اگر قاضی صلاح بداند می تواند مجازات حبس را به جریمه نقدی تبدیل کند. کشف حجاب در فضای مجازی مجازات کشف حجاب در فضای مجازی مجازات کشف حجاب در فضای مجازی با کشف حجاب در فضای جامعه متفاوت است. در فضای مجازی به دلیل گستردگی این فضا کشف حجاب از مصادیق ترویج بی عفتی و بی بند باری در فضای عمومی محسوب می شود و اگر فردی که کشف حجاب کرده از افراد سرشناس یا سلبریتی باشد میزان و نوع جرم با شرایط طبیعی و معمولی متفاوت می شود و مجازات و جریمه سنگین تری برای آن در نظر گرفته می شود. منتهی باید توجه داشت اگر در قانون برای این عمل مجرمانه مجازاتی در نظر گرفته نشده باشد. دادستان عمومی به عنوان مدعی العموم می تواند وارد عمل شده و به صورت مقطعی تا زمانی که برای کشف حجاب در فضای مجازی قانون و مجازات مشخص در نظر گرفته می شود. بر اساس قوانین جاری و نظر رئیس قوه قضائیه که از علمای امور دینی است مجازات و جریمه تعیین کند و این جریمه می تواند در مورد افراد مختلف متفاوت باشد چون برای استناد، قانون مشخص وجود ندارد و براساس برداشت فقها از شرع در مورد آن تصمیم گرفته می شود. بر اساس قانون جرایم رایانه ای در صورتی که گذاشتن عکس در فضای مجازی از مصادیق انتشار تصاویر مستهجن یا ترویج بی بند و باری در فضای عمومی جامعه تلقی شود مشمول مجازات می شود. در این صورت مجازات کشف حجاب در فضای مجازی مشتمل بر حبس از ۹۱ روز تا دو سال و جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون تومن است که با توجه به نوع جرم و میزان تاثیر گذاری آن بر جامعه به وسیله مقام قضایی تعیین تکلیف می شود.


معراج فرجی

بر اساس قانون جرایم رایانه ای ، در صورتی که گذاشتن عکس بی حجاب در فضای مجازی ، به صورت انتشار تصاویر مبتدل یا مستهجن باشد ، مشمول مجازات خواهد بود . در این صورت ، مجازات گذاشتن عکس بی حجاب در فضای مجازی، شامل حبس از نود و یک روز تا دو سال ، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال می باشد.


بشیر علی پاریاد

مجازات کشف حجاب در فضای مجازی مشتمل بر حبس از ۹۱ روز تا دو سال و جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون تومن است که با توجه به نوع جرم و میزان تاثیر گذاری آن بر جامعه به وسیله مقام قضایی تعیین تکلیف می شود.


نیما عیسی زاده

عباس اسدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جستجو ۰۹۱۲-۳۵۷۶۰۳۷ کشف حجاب در فضای مجازی وکیل عباس اسدیمقالاتکشف حجاب در فضای مجازی وکیل عباس اسدی ۱۴ تیر ۱۴۰۲ کشف حجاب در فضای مجازی به دلیل آنکه کشور ایران بر اساس قانون اساسی یک کشور اسلامی است یعنی حد و مرز قوانین آن را شرع اسلام مشخص می کند کشف حجاب در فضای مجازی از مصادیق جرم بوده و در صورت تایید دادستانی یک عمل مجرمانه محسوب می شود که باید حد اسلامی در مورد آن اجرا شود. همچنین قانونگذار به این حد اکتفا نکرده و در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ، کتاب پنجم تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب سال ۱۳۷۵ در بیان جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی بد حجابی را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است. منتهی باید به این نکته توجه داشت که کشور ایران بر اساس قانون اساسی یک کشور اسلامی است و حاکمیت کشور در قالب دادستانی کل به عنوان مدعی العموم با استناد به شرع اسلام برای برخورد با بد حجاب ها و مجازات آن ها اقدام می کند. فهرست مقاله جرم کشف حجاب و بد حجابی جرم کشف حجاب و بد حجابی از مصادیق ترویج بی بند باری در فضای عمومی و رسانه ای جوامع اسلامی محسوب می شود و اگر نوع حکومت اسلامی باشد به وسیله قانونگذار برای بد حجابی یا کشف حجاب مجازات مشخصی با توجه به اصول شرع در نظر گرفته می شود. حجاب در لغت به معنای پوشاندن، در پرده کردن و رو گیری اطلاق می شود. مسئله حجاب از زمان محمد بن عبدالله پیغمبر اسلام مورد توجه بوده و بطور رسمی از سال پنجم بعثت با آیات مدنی که بر پیغمبر اسلام در مورد پوشیده بودن زنان نازل می شود این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بر رعایت آن تاکید می شود. بر اساس فقه اسلام برای زنان مسلمان واجب است که سر و بدن خود را در برابر مردانی که به سن بلوغ رسیده و نا محرم محسوب می شوند بپوشانند و اجازه ندهند در معرض دید آن ها قرار گیرد. در مورد میزان و چگونگی پوشش زنان در فضاهایی که نا محرم وجود دارد و یا چه کسانی محرم یا نا محرم هستند میان فقه های فرقه های مختلف اسلام تفاوت وجود دارد و آن ها تفسیرهای خاص خود از پوشش اطرافیان پیامبر برای تایید سخنان خود ملاک قرار می دهند.


کوکبی

ماده ۶۳۸ق.م:هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد. تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد. که با گسترش تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی تعمیم پیدا کرده و زنانی که تصویر بی حجاب خود را در معرض دید قرار می‌دهند تحت پیگرد قرار می‌گیرند


مهدی

ما دو نوع جرم داریم جرم بی کلاس جرم با کلاس اعتیاد سرقت قتل جرم های بی کلاس هستند و باید شدیدا برخورد شود و می‌شود. اما بی حجابی رواج بی حجابی در سینما و فضای مجازی و فضای واقعی جرم های با کلاس هستند و راه مبارزه ای برایش تعریف نشده و نمیشود آلات داروخانه ها و مطب پزشکان سینما فضای مجازی این جرم با کلاس را آزادانه مرتکب میشوند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.