مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته

مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته

مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته

در جامعه پر از هیاهوی امروزی، بیماری و حوادث بسیاری  پیرامون ما اتفاق می افتد که به دنبال آن افراد ناگهان به کما می روند. کما در اثر آسیب به مغز ایجاد می شود و این آسیب از نظر پزشکی می تواند موقت و برگشت پذیر یا  دائم باشد. آگاهی و دریافت مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته از افراد متخصص و کارشناسان حقوقی در شرایط بحرانی، می تواند در طرح دعاوی ناصحیح و کاهش پرونده های حقوقی و کیفری در مراجع قضایی کمک شایانی کند.

شما می توانید با وکیل متخصص در این حوزه ارتباط برقرار نمایید و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته خود را در این حوزه به ما بسپارید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

معامله اموال فردی که در کما است چه حکمی دارد؟

از منظر قانون اموال  افرادی که به کما رفته در مدت زمان کمای شخص به ورثه تعلق نمی گیرد و اعضای خانواده می توانند از بین خودشان فردی را به عنوان امین در اموال یا قیم خود به مراجع قانونی معرفی نماینده و تا برگشتن شرایط به حالت عادی و مشخص شدن وضعیت بیمار مدیریت خرج  و مخارج خانواده و تصمیم در مورد اموال را به وی بسپارند.

 بر اساس قوانین و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می توان دریافت، قراردادهایی که فرد قبل کما منعقد نموده است مانند وکالت به وکیل باطل است و قراردادهای کاری و لازم الاجرا به اعتبار خود باقی است.

ماده ۱۱۸۷ قانون مدنی

هر گاه ولی قهری منحصر به واسطه غیبت یا حبس به هر علتی که نتواند به امور مولی‌ علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود معین ‌نکرده باشد حاکم یک نفر امین به پیشنهاد مدعی‌العموم برای تصدی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور راجع به او موقتا معین خواهد کرد.

کارشناسان و متخصصین این موسسه جزئیات بیشتری از مشاوره حقوقی تلفنی وضعیت افراد به کما رفته را در اختیار شما قرار خواهند داد

نفقه زن در صورت کما بودن زوج

با مطالعه قوانین و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته در میابیم اگر زوج در کما باشد و زوجه نفقه خود را مطالبه نماید، قیم تعیین شده می تواند از دارایی های زوج نفقه زوجه را پرداخت نمایید و تمامی خرج و مخارج خانواده را مدیریت و تا بهبودی و تعیین وضعیت شخص به کما رفته مدیریت در اموال وی را به عهده داشته باشد.

 

مشاوره حقوقی صندوق تامین خسارت

آیا در کما بودن زوج دلیلی محکمه پسند برای طلاق زوجه است؟

قوانین در مورد وضعیت فرزندان و زوجه در مواردی که مرد در کما است و توانایی رسیدگی به امور زندگیش را ندارد بسیار واضح و شفاف است. بطوریکه در ماده 1184 قانون مدنی اصلاحی 79 برای مشخص شدن وضعیت و مدیریت امور تا بهبود حال زوج فردی را به عنوان امین به ولی قهری تعیین می کند.

از منظر قانون زوجه در زمانی که زوج در وضعیت کما قرار گرفته است حق طلاق ندارد و برای اقدام به طلاق باید اطلاعات لازم و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته را کسب و بتواند در دادگاه عسر و حرج خود را به اثبات برساند تا دادگاه با تحقیق و تفحص و ادله و شواهد موجود و با توجه به شرایط، گواهی عدم سازش را برای زوجه صادر نموده و با توجه به شرایط و وضعیت زوج، قاضی پرونده حکم طلاق را صادر کند.

آیا به فردی که در کما است ارث تعلق می گیرد؟

بله زیرا فردی که در کما است زنده است و هر فردی که در قید حیات باشد سهم الارث به او مطابق قانون تعلق می گیرد .در ارتباط بودن  با وکلای پایه یک و ارتباط با مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می تواند بهترین گزینه باشد.

 

ارتباط در واتس اپ

دیه فردی که در اثر تصادف به کما رفته به چه کسی می رسد؟

فردی که بر اثر تصادف به کما رفته است زنده است و مرده پنداشته نمی شود و کما حالتی است بین مرگ و زندگی که از لحاظ پزشکی می تواند به دلایل بسیاری برای افراد اتفاق بیفتد. اگر کسی از روی عمد و یا به طور اتفاقی مسببی باشد برای بیهوشی و به کما رفتن کسی، باید دیه پرداخت کند. با انجام مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می توان دریافت که دیه فرد به کما رفته به دو صورت محاسبه می شود. در حالتی که فرد پس از کما به هوش می آید در این حالت مطابق قانون برای روزهایی که فرد در کما بوده است ارش تعیین می شود و با نظر کارشناسی و با شرایط بیمار و صدمات وارده دیه معلوم می گردد.

و در حالت دوم اینکه فرد به کما رفته به هوش نیاید و بعد از مدتی فوت کند. با توجه به شرایط و علت کما و فوت، توسط کارشناس ارش تبدیل به  دیه نفس می شود و دیه به بازماندگان تعلق می گیرد.

مشاوره حقوقی انلاین و رایگان  وضعیت افراد به کما رفته با ارتباطی آسان امکان پذیر است موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در دسترس بودن در تمامی ساعات شبانه روز با بهترین وکلا ی پایه یک در خدمت شماست تا پاسخ سوالات و ابهامات در این حوزه را دریافت کنید و پرونده حقوقی خود را با خیالی آسوده به بهترین و مطرح ترین وکلا بسپارید.

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه
مطالبه خون بها از اداره بیت المال
دیه کما رفتن 
نگارش شکوائیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب منظور از وضعیت حقوقی شخص درحال کما مواردی از اغمای عمیق است که نزدیکان فرد در حالت کما، در حالت بلاتکلیفی هستند و نه فرد را می توانند مرده بدانند و نه زنده و این وظیفه فقه و حقوق است که وضعیت چنین شخصی را بیان و احکام آن را مقرر دارد. از نظر شرعی ثبوت مرگ با کمای عمیق و مرگ مغزی روشن نیست اگر شخن پزشکان جدید ثابت شود که در مرگ مغزی فرد در واقع مرده است، می توان اعضای بدن او را اهدا کرد و احکام مرده بر او بار کرد. برخی فقها چنین شخصی را در حکم مرده می دانند و احکام مرده بر او بار می کنند.


ندای عدالت

باسلام و خدا قوت خدمت کارکنان موسسه حقوقی وکیل تلفنی ممنون از زحمات بی وقفه شما.


مجید شیخی

کما، مریضی نیست بلکه نشان از یک عارضه و صدمه به قوای دماغی است که منجر به بیهوشی طولانی مدت می شود و شخص در حال کما، زنده است و تمام احکام زندگان بر او جاری می شود و نمی توان به دلیل طولانی بودن مدت کما، شخص را مرده پنداشت و احکام مرده را بر وی جاری ساخت و با مرگ مغزی که در ان فرد علایم حیاتی ندارد و مغز به طور کلی اسیب دیده است فرق دارد چون در مرگ مغزی مرگ قطعی است در صورتی که شخص در حال کما احتمال بازگشت وی به زندگی روزمره وجود دارد و همچنین اموال شخص در حال کما به تصرف ورثه داده نمی شود. فرد ب کما رفته زنده تلقی میگردد و تمام احکام یک فرد زنده را داراست


سهند مهدی پور

بالا بردن سطح آگاهی حقوقی مردم می‌تواند حجم زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی را کاهش دهد و در وقت و هزینه مردم نیز صرفه‌جویی نماید. افزایش بسیار زیاد حجم پرونده‌ها و در نتیجه اطاله دادرسی (طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده) گاهی از مطرح شدن دعواهای نادرست، بیهوده و ناسنجیده نشأت می‌گیرد و قضات را برای صدور رای با مشکل مواجه می‌کند


مجید پریدست فومنی

با سلام کما وضعیتی است مابین حیات و ممات که انجام امور روزمره و وظایف از فرد سلب که دراین حال چند مورد قابل تامل است اولا مسبب کما ثانیا شخصی که در کما است در شق اول کسی که به واسطه وسیله یا به هرصورت مسبب کما شده است چنانچه فرددر حال کما فوت کند دیه نفس ثابت و در غیر اینصورت ارش ایام کما برقرار است و در شق دوم دیگر فرد کما رفته توان ایفا مسئولیتها قانونی خود را ندارد لذا قیم تعرفه شده مدعی العموم که به تایید حاکم رسیده عهده دار اموال و مسولیتها خواهد بود


بشیر علی پاریاد

با سلام . در خصوص وضعیت اموال شخصی که به کما رفته باید گفت به دلیل این ‎که فردی که در حالت کماست، از نظر قانون در ردیف محجورین قرار می‌گیرد (محجورین افرادی هستند که به دلیل زوال عقل نمی‌توانند امور خود را به‎ طور مستقل و بدون دخالت شخص یا اشخاص دیگر اداره کنند و از نظر قانون شخصا از انجام اعمال حقوقی منع شده‌‎اند) بنابراین در این موارد نیز باید توسط دادستان برای وی قیم تعیین شود


mohamad sheykhi

از منظر قانون اموال افرادی که به کما رفته در مدت زمان کمای شخص به ورثه تعلق نمی گیرد و اعضای خانواده می توانند از بین خودشان فردی را به عنوان امین در اموال یا قیم خود به مراجع قانونی معرفی نماینده و تا برگشتن شرایط به حالت عادی و مشخص شدن وضعیت بیمار مدیریت خرج و مخارج خانواده و تصمیم در مورد اموال را به وی بسپارند. بر اساس قوانین و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می توان دریافت، قراردادهایی که فرد قبل کما منعقد نموده است مانند وکالت به وکیل باطل است و قراردادهای کاری و لازم الاجرا به اعتبار خود باقی است. ماده ۱۱۸۷ قانون مدنی هر گاه ولی قهری منحصر به واسطه غیبت یا حبس به هر علتی که نتواند به امور مولی‌ علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود معین ‌نکرده باشد حاکم یک نفر امین به پیشنهاد مدعی‌العموم برای تصدی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور راجع به او موقتا معین خواهد کرد.


افشاری

با سلام کما مریضی نیست بلکه نشان از یک عارضه و صدمه قوای دماغی است که منجر به بیهوشی طولانی مدت می شود و شخص در حال کما زنده است و تمام احکام زندگان بر او جاری است و نمی توان به دلیل طولانی بودن مدت کما شخص را مرده پنداشت و احکام مرده را بر وی جاری ساخت و با مرگ مغزی که در آن فرد علائم حیاتی ندارد و مغز به طور کلی آسیب دیده است فرق دارد .اموال شخص در حال کما به تصرف ورقه داده نمی شود ، قراردادهای شخص در حال کما قبل از کما باطل است .


بهنام رحمانی فرد

باسلام از منظر قانون اموال افرادی که به کما رفته در مدت زمان کمای شخص به ورثه تعلق نمی گیرد و اعضای خانواده می توانند از بین خودشان فردی را به عنوان امین در اموال یا قیم خود به مراجع قانونی معرفی نماینده و تا برگشتن شرایط به حالت عادی و مشخص شدن وضعیت بیمار مدیریت خرج و مخارج خانواده و تصمیم در مورد اموال را به وی بسپارند. بر اساس قوانین و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می توان دریافت، قراردادهایی که فرد قبل کما منعقد نموده است مانند وکالت به وکیل باطل است و قراردادهای کاری و لازم الاجرا به اعتبار خود باقی است. ماده ۱۱۸۷ قانون مدنی هر گاه ولی قهری منحصر به واسطه غیبت یا حبس به هر علتی که نتواند به امور مولی‌ علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود معین ‌نکرده باشد حاکم یک نفر امین به پیشنهاد مدعی‌العموم برای تصدی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور راجع به او موقتا معین خواهد کرد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی از منظر قانون اموال افرادی که به کما رفته در مدت زمان کمای شخص به ورثه تعلق نمی گیرد و اعضای خانواده می توانند از بین خودشان فردی را به عنوان امین در اموال یا قیم خود به مراجع قانونی معرفی نماینده و تا برگشتن شرایط به حالت عادی و مشخص شدن وضعیت بیمار مدیریت خرج و مخارج خانواده و تصمیم در مورد اموال را به وی بسپارند. بر اساس قوانین و مشاوره حقوقی وضعیت افراد به کما رفته می توان دریافت، قراردادهایی که فرد قبل کما منعقد نموده است مانند وکالت به وکیل باطل است و قراردادهای کاری و لازم الاجرا به اعتبار خود باقی است. هر گاه ولی قهری منحصر به واسطه غیبت یا حبس به هر علتی که نتواند به امور مولی‌ علیه رسیدگی کند و کسی را هم از طرف خود معین ‌نکرده باشد حاکم یک نفر امین به پیشنهاد مدعی‌العموم برای تصدی و اداره اموال مولی علیه و سایر امور راجع به او موقتا معین خواهد کرد. کارشناسان و متخصصین این موسسه جزئیات بیشتری از مشاوره حقوقی تلفنی وضعیت افراد به کما رفته را در اختیار شما قرار خواهند داد


حمید مرادی نیا

با سلام باتوجه به اینکه شخص در حالت کما ممکن است دارای اموالی باشد و احتمال از بین رفتن آنها نیز وجود داشته باشد بررسی وضعیت اموال و این که در طول این مدت در اختیار چه کسی باشد و آیا ورثه می توانند تصرفی در آن کنند یا خیر؟ امری مهم است که با استفاده از قواعد موارد مشابه همچون غایب مفقودالاثر باید به تبیین آن پرداخت. بنابراین باید برای فرد درحالت کما امین اموال تعیین نمود و در حالت عملی نیز برای فرد قیم تعیین می شود.


احسان فلاح

با سلام و ارادت در خصوص شخصی که به کما رفته خویشاوندان و نزدیکان او میتوانند درخواست نصب قیم موقت یا امین نمایند و تا زمانی که فرد در کما می باشد اداره امور شخص با امین یا قیم می باشد.


رضااشرفی

در رابطه باقیومیت


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.