مشاوره حقوقی قوانین شهرداری در حقوق ایران

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری در حقوق ایران

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری در حقوق ایران

تعریف شهرداری در قانون ایران

بر اساس قوانین شهرداری، شهرداری به مجموعه ای اطلاق می شود که متشکل از شهردار و اعضای شورای شهر بوده و دارای قدرت اعمال سیاسی و خدمات رسانی در زمینه هایی از قبیل آب و فاضلاب، گاز و پیشگیری از جرم می باشد. شهرداری یک سازمان عمومی غیر انتفاعی و غیر دولتی است که با مجوز دولت امکانات مردمی را اداره می کند. شهرداری ها این وظیفه را با انجام اقداماتی از قبیل وضع و اجرای نظامات شهری و تامین نیازهای مشترک میان اهالی از قبیل فضای سبز، آسفالت کوچه و خیابان و ... انجام می دهد. شهرداریها همچنین مطابق با قانون و برابر با شیوه ای منطقی هزینه خدمات مذکور را به طور مساوی و یکسان از شهروندان دریافت می کنند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل متخصص امور شهرداری

یکی از خدمات مجموعه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی قوانین شهرداری به صورت تلفنی است. قوانین شهرداری معمولا در بر دارنده موضوعات تخصصی گوناگونی هستند. از مقررات مختلف مربوط به نظام مهندسی برای ساخت مسکن، تا رفع موانع خیابان ها و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی از وظایف شهرداری ها به شمار می رود. شما می توانید در خصوص هر یک از موضوعات تخصصی قوانین شهرداری با وکیل متخصص امور شهرداری مشاوره حقوقی داشته باشید. برای این کار کافی است با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

مشاوره رایگان با وکیل شهرداری

مجموعه حقوقی وکلای تلفنی این امکان را فراهم آورده است که در زمینه مشاوره حقوقی قوانین شهرداری به صورت آنلاین از خدمات  مشاوره حقوقی رایگان وکیل شهرداری بهره مند شوید. برای این کار کافی است به سامانه اینترنتی وکلای تلفنی وارد شده و و سوال خود را به صورت دقیق تایپ نمایید وکلای متخصص در حوزه شهرداری موضوع را بررسی و پاسخ شما را به صورت دقیق ارسال می کنند.   

 

وکیل شهرداری

چگونگی شکایت از شهرداری

مطابق با اصل 173 قانون اساسی مرجع رسیدگی به شکایات مردم نسبت به تصمیمات و اقدامات شهرداری، «دیوان عدالت اداری» است. بر اساس قوانین شهرداری برای رسیدگی به موضوع در دیوان عدالت اداری باید دادخواست تنظیم کرد. رسیدگی در دیوان عدالت اداری مستلزم پرداخت هزینه دادرسی بوده و معمولا رسیدگی به صورت غیر حضوری صورت می گیرد. خواهان باید دادخواست خود را به طرفیت شهرداری طرح کند. در ضمن دادخواست، خواهان علاوه بر مدارک هویتی از جمله رونوشت کارت ملی، مدارک و مستندات لازم برای اثبات ادعای خود را نیز ضمیمه کند. خواهان همچنین باید رونوشتی از تصمیم شهرداری که موجب ضرر وی شده است را ضمن دادخواست به دفاتر دیوان عدالت اداری تحویل دهند. احکام صادره از دیوان عدالت اداری اصولا قطعی بوده و نسبت به موضوعات مشابهی که در مراجع یکسان به وقوع می پیوندند لازم الاجرا خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین شهرداری و نحوه طرح شکایت در دیوان عدالت اداری می توانید با مجموعه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. این موسسه به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی قوانین شهرداری به صورت تلفنی و آنلاین است.

 

 

مشاوره حقوقی شهرداری

منظور از کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

کمیسیون ماده 100 شهرداری کمیسیونی است که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات ساختمانی بوده و مقر آن در شهرداری قرار دارد. از منظر مشاوره حقوقی قوانین شهرداری کسانی که مطابق با قوانین شهرداری مبادرت به ساخت بنا و ساختمان می کنند، باید مقررات و نظامنامه های خاصی را که شهرداری تعیین نموده رعایت کنند. موضوعاتی از قبیل پیشروی در ساخت، تعداد طبقات بنا، لزوم تعبیه پارکینگ و راه پله و ... از مسائلی هستند که تخلف از آنها، مطابق با قوانین شهرداری ضمانت های اجرایی و جریمه هایی در پی دارد. به طور کلی مواردی که کمیسیون ماده 100 شهرداری نسبت به آن رسیدگی می کند از قرار زیر است:

  • ساخت بنا بدون پروانه ساخت یا خارج از حدود آن.
  • عدم تعبیه پارکینگ یا غیر استفاده بودن آن.
  • تجاوز به معابر شهری.
  • نداشتن استحکام بنا، یا عدم رعایت ضوابط بهداشتی، فنی و شهرسازی.
  • تغییر کاربری به صورت غیر مجاز.
  • تخلفات مهندسین ناظر ساختمان.

 

ارتباط در واتس اپ

شیوه رسیدگی در کمیسیون ماده 100 شهرداری به چه صورت است؟

از منظر مشاوره حقوقی قوانین شهرداری اعضای کمیسیون ماده 100 را نماینده شهرداری، نماینده شورای شهر، نماینده وزارت کشور، نماینده دادگستری و یکی از اعضای شورای شهر تشکیل می دهند. حضور نماینده شهرداری در کمیسیون ماده 100 صرفاً از جهت ارائه توضیحات است و او حق رای ندارد. در مواردی که یک بنا بدون پروانه ساخت قانونی ساخته شود، کمیسیون ماده 100 شهرداری به مالک ابلاغ می کند تا ظرف ده روز مدارک و مستندات خود را در این خصوص تحویل دهد. اگر مالک مستنداتی نداشت یا داشت و ارائه نکرد، کمیسیون حکم به تخریب بنا صادر می کند.

همچنین باید توجه داشت که بسیاری از تخلفاتی که در صلاحیت رسیدگی کمیسیون ماده 100 شهرداری قرار دارند، قابل تبدیل به جریمه نقدی می باشند. یعنی به جای حکم به تخریب بنا مالک مبلغی را تحت عنوان جریمه کمیسیون ماده 10 شهرداری پرداخت می کند. برای آشنایی بیشتر با کمیسیون ماده 100 شهرداری می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس باشید. این موسسه با عضویت بهترین وکلای شهرداری از استان ها و شهرهای سراسر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی به صورت شبانه روزی می باشد.

 

اعتراض به رای کمیسیون در دیوان 
اعتراض به رای دادگاه در 30 دقیقه
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی امور اداری یا دولتی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.