مشاوره حقوقی اجرای احکام مدنی

مشاوره حقوقی اجرای احکام مدنی

مشاوره حقوقی اجرای احکام مدنی

مشاوره حقوقی اجرای احکام مدنی

اجرای احکام مدنی، مجموعه‌ای از اصول و مقررات كه راجع به امور حسبي، دعاوي مدني و بازرگاني در دادگاه‌های ‌عمومي، دادگاه‌های انقلاب، دادگاه‌های تجديد نظر، ديوان ‌عالي كشور و دیگر مراجع قانونی به كار مي‌رود. هيچ دادگاهی اجازه‌ی رسيدگي به مشکلی را ندارد مگر اينكه شخص ذي‌نفع(کسی که از ماجرا سود می‌برد)، وكيل يا نماينده قانوني آن فرد رسيدگي به‌ دعوا را براساس قانون درخواست نماید. قضاتی که در دادگاه فعالیت می‌کنند، موظفند براساس قوانين به دعاوي رسيدگي كنند. در صورتي كه قوانين‌ موجود در رابطه با موضوع مورد نظر كامل يا صريح نباشند، در تضاد یکدیگر باشند يا اصلا قانوني در رابطه با موضوع مطرح شده وجود نداشته باشد، قاضی موظف است با استناد به منابع معتبر اسلامي و يا فتواي معتبر كه مغاير با موازين شرعي نباشد، حكمی مناسبی را صادر نمايد.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

 اگر قاضي مجتهد باشد و قانونی که در رابطه با موضوع مورد پیگیری است را خلاف شرع بداند، پرونده به شعبه‌ی ديگری ارجاع خواهد داد. در سلسله مراتب قانونی رسیدگی به یک پرونده تا زماني كه در رابطه با مرحله‌ی نخست حكمي صادر نشود، نمی‌توان به مراحل بالاترِ پرونده رسیدگی کرد. هيچ مقام رسمي، سازمانی و  يا اداره دولتي نمي‌تواند حكم دادگاه را تغيير و يا از اجراي آن جلوگيري كند، مگر آنکه دادگاه حكمی ‌صادر نماید. آراي صادره از جانب دادگاه قابل اعتراض و تجديد نظر هستند و می‌توان در زمان صدور آنان اعتراض خود را اعلام نمود. تا زمانی که یک حکم قطعی نشده است قابل اجراء نمی‌باشد، زیرا اگر قبل از قطعی شدن حکم، اقدامی در رابطه با آن صورت بگیرد(جز در مواردی خاص)، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. دستور موقت عبارت است از حکمی که دادگاه در رابطه با پرونده‌ای به درخواست متقاضی صادر می‌کند و اجرای آن حکم، فوریت دارد. برای اجرای احکام مدنی، محکوم له(کسی که درخواست یا شکایتی را به دادگاه می‌برد) یا نماینده قانونی او باید به صورت کتبی تقاضانامه‌ای مبنی بر اجرای حکم را به دادگاه ارائه نمایند. سپس اجراییه‌ای از سوی دادگاه نخست صادر می‌شود که در پی صدور این اجراییه، از سوی دادگاه بدوی جواز اجرای حکم صادر خواهد شد. آخرین مرحله در تحقق اجرای احکام مدنی نیز ابلاغ اجرائیه طبق مقررات آیین دادرسی مدنی می‌باشد که ابلاغیه‌ای به محکوم علیه(کسی که برضد وی اقدام شده است) ارسال خواهد شد. جهت دریافت  مشاوره حقوقی تلفنی  با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

معرفی شاهد برای دادگاه

اجرای احکام مدنی چیست؟

در مباحث حقوقی دو موضوع احکام مدنی و احکام کیفری وجود دارد. قوانین مربوط به اجرای احکام مدنی به بررسی شرایط اجرای آراء حقوقی می‌پردازد و  قانون اجرای احکام کیفری، به بررسی تشریفات احکام صادر شده از سوی دادگاه‌ در امور کیفری خواهد پرداخت. پس از آنکه رای دادگاه حقوقی صادر و قطعی شد، اگر محکوم علیه (کسی که حکم دادگاه بر علیه او می‌باشد) با میل خود حکم دادگاه را اجرا نکند، محکوم له (کسی که حکم دادگاه به نفع او صادر شده است) می‌تواند با مراجعه به قسمت اجرای احکام، توقیف اموال محکوم علیه، ممنوع الخروج کردن وی و همچنین  حکم جلب محکوم علیه را دریافت نماید؛ یا به واسطه‌ی یک وکیل دادگستری این عمل را محقق سازد.

شرح وظایف اجرای احکام مدنی

یکی از مهمترین افرادی که در دادرسی حقوقی فعالیت می‌کند، مأمور اجرا یا دادورز می‌باشد که زیر نظر مدیر اجرا، رأی دادگاه مربوطه را اجرا می‌نماید. خود مدیر اجرا نیز مطابق با دستور رئیس دادگاه، عملیات اجرایی مربوطه را مدیریت می‌کند. هنگامی که فردی(ذی نفع= کسی که از ماجرا سود می‌برد) دادخواستی را به دادگاه ارائه می‌دهد، دادگاه حکمی را صادر می‌نماید که در این مرحله نیاز است تا مدارک لازم به دفتر دادگاه تسلیم شود. سپس مدیر دفتر پرونده را به دادگاه تقدیم می‌کند. رییس دادگاه با توجه به درخواست دریافتی و پیوست‌های موجود در آن و بررسی شرایط صدور اجراییه، در صورت مساعد بودن شرایط، اقدام به صدور دستور اجراییه می‌کند. از این به بعد وظیفه‌ی دادورز خواهد بود که به پرونده رسیدگی نماید. توجه نمایید اگر هنگام اجرای حکم، در برابر دادورز مقاومت یا سوء ‌رفتاری صورت بگیرد، دادورز می‌تواند از مأموران انتظامی برای اجرای حکم دادگاه کمک بخواهد. حتی در برخی مواقع فرد تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت. جهت دریافت مشاوره حقوقی آنلاین در وبسایت موسسه وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

مشاوره حقوقی اجرای احکام مدنی

آیا داشتن وکیل برای اجرای احکام مدنی الزامی می‌باشد؟

اجرای احکام مدنی یکی از مهمترین موضوعات حقوقی است. اگر در مراحل اجرای حکم قطعی، فردی متخصص، رشته‌‌ی امور را به دست نگیرد، زحماتی که از ابتدای فرآیند دادرسی در جهت پیشرفت دادگاه کشیده شده است بی‌حاصل خواهد ماند و هیچ حقی به حق دار نخواهد رسید. لذا حضور یک وکیل کاردان به علت پیچیده بودن مراحل دادگاه، از ملزومات یک پرونده‌ی حقوقی به شمار می‌آید. برای دریافت مشاوره حقوقی در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

چه وکلایی برای پیگیری پرونده برای اجرای احکام مدنی مناسب می‌باشند؟

وکلای قضایی که پروانه وکالت داشته و حق وکالت از طرف اشخاص برای حضور در دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی را دارند، می‌توانند اجرای احکام مدنی را پیگیری نمایند. این افراد با تحصیل در رشته حقوق و قبولی در آزمون وکالت، پروانه‌ی وکالت دادگستری خود را از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه دریافت می‌کنند و به عنوان وکیل دادگستری مشغول به کار می‌شوند. وکلای دادگستری به دو گروه عمده تقسیم بندی می‌شوند، وکلای پایه یک که مجرب‌ترین وکلا محسوب می‌شوند و می‌توانند در تمامی امور حقوقی مداخله نموده و امور مربوطه را پیگیری نمایند؛ وکلای پایه دو دادگستری که از اختیارات محدودتری برخوردار می‌باشند و تنها می‌توانند در محاکمه‌های کیفری با جرایم تعزیری که حبس کمتر از 10 سال، شلاق و جزای نقدی دارند، محاکمه‌های مالی کمتر از 50 میلیون تومان و همچنین خواسته‌های غیر مالی(به جز نکاح، طلاق، اثبات نسب و نفی نسب) فعالیت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه‌ی وکالت در اجرای حکم مدنی

مطابق تعرفه‌ی حق الوکاله وکلای دادگستری در سال 1399 برخی از هزینه‌های حق الوکاله به شرح زیر می‌باشند:

-در دعاوی مالی، مبلغی که وکیل می‌تواند از شما درخواست کند بسته به بهای خواسته شده( مالی که شما به دنبال دریافت آن هستید) چیزی مابین 10-3% از کل بها می‌باشد که هرچقدر بهای درخواستی شما بیشتر باشد، حق الزحمه‌ی وکیل درصد کمتری خواهد بود.

-در اعتراض به قرارهای حقوقی، حداقل 1 میلیون ریال و حداکثر 100 میلیون ریال است.

-در دعاوی خانوادگی یا دعاوی مالی بین زوجین و امور حسبی، حداقل 5 میلیون ریال و حداکثر 200 میلیون ریال خواهد بود.

-در جرایمی که شامل مجازات‌های سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد یا تعزیری درجه 1 است، حداقل 50 میلیون ریال و حداکثر 2 میلیارد ریال می‌باشد.

-دیگر جرایم، حداقل 2 میلیون ریال و حداکثر 200 میلیون ریال خواهد بود.

 

نگارش نامه اداری 
مشاوره حقوقی مصادره اموال 
نگارش دادخواست تجدید نظر 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
درباره ما 

 

سوالات رایج

-اگر دادورز در فرآیند اجرای حکم دچار تخلف گردد، آیا مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد؟

بله. در صورت بروز هرگونه تخلف مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

-در فرآیند تجدید نظر در دادگاه چه مبلغی را باید به وکیل پرداخت نمود؟

20% کل حق الوکاله به وکیل پرداخت می گردد.

-نخستین رسیدگی به پرونده در کدام دادگاه‌ها صورت می‌گیرد؟

پرونده ها در مرحله اول به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارسال می گردد.

-به ترتیب در حکم تاسیسی و حکم اعلامی چه چیزهایی تایید می‌شود؟

 وضعیت حقوقی جدید و سابق


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ بعد از ثبت شکایت یا شکوائیه از سوی اراد ذینفع ، فرایند رسیدگی به دعوای شروع می گردد و بعد از سپری کردن پیچ و خم ها فراوان و قطعیت پیدا کردن رای صادره ، مرحله آخر یعنی اجرای آن فرا می رسد . پس می توان اجرای احکام را به نوعی نتیجه و میوه شکایت از آرا دانست که به ثمر نشسته است . در مرحله اجرای احکم اصولا مانعی جهت صدور حکم وجود ندارد مگر در موارد بسیار خاص که آن هم به سختی ممکن خواهد بود. یکی از مسائل مهم در زمان اجرای حکم معسر بودن محکوم علیه می باشد که اگر نتواند مفاد رای را به اجرا گذارد دادگاه از اموال غیر منقولی که به نام وی می باشد بخشی را توقیف نموده و به مزایده خواهد گذاشت و اگر نتواند هیچ چیزی را تحویل محضر دادگاه کند و توانایی پرداخت اقساط خود را هم نداشته باشد دادگاه او را در بند خواهد کرد پس داشتن یک وکیل اجرای احکام برای هر دوطرف پرونده ضروری بوده و باید با آگاهی کامل در این مسیر حرکت نمود.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام در مباحث حقوقی دو موضوع احکام مدنی و احکام کیفری وجود دارد. قوانین مربوط به اجرای احکام مدنی به بررسی شرایط اجرای آراء حقوقی می‌پردازد و قانون اجرای احکام کیفری، به بررسی تشریفات احکام صادر شده از سوی دادگاه‌ در امور کیفری خواهد پرداخت. پس از آنکه رای دادگاه حقوقی صادر و قطعی شد، اگر محکوم علیه (کسی که حکم دادگاه بر علیه او می‌باشد) با میل خود حکم دادگاه را اجرا نکند، محکوم له (کسی که حکم دادگاه به نفع او صادر شده است) می‌تواند با مراجعه به قسمت اجرای احکام، توقیف اموال محکوم علیه، ممنوع الخروج کردن وی و همچنین حکم جلب محکوم علیه را دریافت نماید؛ یا به واسطه‌ی یک وکیل دادگستری این عمل را محقق سازد.


Mohamad sheykhi

مشاور حقوقی شخصی است که به سبب داشتن دانش نسبت به قوانین و خدمات حقوقی قادر است به شرکت‌ها و افراد در مثلا امور قراردادها و دعاوی و حل اختلاف مشاوره ارائه کند. در مسائل حقوقی به منظور پیشگیری از زیان‌های احتمالی، مشورت با یک مشاور حقوقی الزامی می باشد. این فرد با اشراف به قوانین و با تجاربی که برخوردار است افراد را راهنمایی می کند تا گزینه‌های مناسبی داشته باشند و از ورود زیان به آن ها جلوگیری شود. وظایف مشاور حقوقی -مشاور حقوقی دارای وظایف متفاوتی می باشد. اما تکلیف اصلی مشاوره راهنمایی حقوقی می باشد. او باید اطلاعات لازم حقوقی را داشته باشد تا بتواند متن قرارداد را تنظیم نماید و بر شکل گیری عقد نظارت کند. - مشاور حقوقی در هر زمینه ای باید اطلاعات دقیق راجع به آن موضوع و استفاده صحیح از قوانین را در در روند کار خود قرار دهد. - مشاور حقوقی در امور حقوقی و کیفری راجع به روابط خصوصی افراد نقش پررنگی دارد. - مشاور حقوقی قادر است در مسائل کاری و اداری و مربوط به مهاجرت و امور تجاری و موضوعات بین الملل به افراد کمک کند. . امور راجع به معاملات و قراردادها - مشاور حقوقی ابتدا پیش نویسی از متن قرارداد تنظیم می نماید و بر پیشبرد یک قرارداد و مواد مذکور در آن نظارت کننده است و در صورت لزوم باید اشخاص را نسبت به شرایط و اثراتی که در هر بند قرارداد درج شده است مطلع کند، تا کسی زیان نبیند. - مشاور حقوقی قادر است در معاملات ملکی مثل رهن و وکالت خرید و فروش و نیز موضوعات راجع به خانواده مثل طلاق ، حضانت ، نفقه و مهریه به افراد راهنمایی نماید. امور راجع به دعاوی کیفری مشاوره حقوقی این امکان را دارد که لایحه را تنظیم نموده و در پیگیری دعاوی به اشخاص راهنمایی و مشاوره بدهد.در شرایطی که پروانه وکالت داشته باشد قادر است به طور شخصی و مستقیم پرونده را به عهده بگیرد. مشاور در امر کیفری مثل قتل، اختلاس، کلاهبرداری ، خیانت در امانت ،چک بلامحل و دیگر عناوین، نقش پررنگی دارد و بعد از آن که مشاور کار خود را به درستی انجام دهد با توجه به موضوع مورد دعوا قادر است موکل را به وکیل معرفی کند. مثلاً اگر کسی خواهان مشاوره در مورد دعوای چک می باشد و کیل چک قادر است به او کمک کند. خصوصیات مشاور حقوقی خوب سن و جنس مشاورحقوقی اثری در ارائه کیفیت مشاوره او نخواهد داشت. بلکه باید مسلط به قوانین و دارای تجربه باشد. البته نکته قابل توجه این که پیش از مشاوره گرفتن از یک مشاور حقوقی باید در مورد او تحقیق به عمل آورد و تبلیغات به تنهایی کفایت نمی کن.د باید سوابق مشاوره را مورد بررسی قرار داد و ملاحظه نمود که چه تعداد مراجعان قبلاً در اولین قدم باید به وکلای پایه یک دادگستری رجوع نمود. چون آن ها به مقررات و رویه قضایی مسلط هستند، قادرند به بهترین شکل افراد را راهنمایی کنند. یک مشاور حقوقی خوب فردی است با تجربه که به مسائل و مقررات حقوقی اشراف دارد و صادق و امانت دار و متعهد است و در زمان مناسبی اتخاذ تصمیم می نماید و با قدرت تجزیه و تحلیل ، نسبت به امور حقوقی آگاهی دارد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.