آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم است

آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم است

آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم است

آیا اگر شخصی اقدام به احراز هویت در صرافی های خارج کند، مجرم محسوب می شود؟ این سوال همواره یکی از مهمترین پرسش هایی بوده است که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. همانطور که می دانید امروزه بحث رمز ارزها یا همان ارزهای دیجیتال بسیار داغ است. این مسئله نیاز روزافزون به احراز هویت در صرافی های خارج از کشور را افزایش داده است. با این حال همواره یک سوال مهم در ذهن متقاضیان احراز هویت در صرافی های خارج وجود دارد و آن این است که آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم محسوب می شود؟ با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به طور تفصیلی به این موضوع بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

آیا صرافی بایننس قانونی است؟

اولین گام در جهت بررسی قانونی بودن یا نبودن احراز هویت در صرافی های خارج این است که با صرافی بایننس آشنا شویم و ببینیم که آیا فعالیت در آن قانونی است یا خیر؟ صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های جهان و محبوب ترین صرافی بین ایرانیان شناخته می شود. چرا که در ابتدا برای انجام مبادلات ارزی نیازی به احراز هویت نداشت. با این حال در چند ماه اخیر کاربرانی که قصد دریافت خدمات کامل تر انتقال ارز را دارند، بایستی حداقل تا سطح متوسط در این وب سایت احراز هویت کنند. در واقع با توجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریمی می باشد، شهروندان ایرانی نمی توانند اقدام به احراز هویت در این صرافی کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مبنی بر قانونی بودن یا غیر قانونی بودن صرافی بایننس از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با یک وکیل رمز ارزها در ارتباط باشید.

نحوه احراز هویت در صرافی های خارج

اکنون باید به سراغ نحوه احراز هویت در صرافی های خارج برویم. متاسفانه هنگام بررسی این موضوع باید بگوییم 99 درصد از صرافی های خارج از کشور، احراز هویت برای کاربران ایرانی را به دلیل وجود تحریم ها ممنوع کرده اند اما امروزه به خوبی می بینید که بسیاری از ایرانیان در صرافی های خارج از کشور مشغول فعالیت و ترید کردن هستند. پس قضیه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسیاری از صرافی های خارج از کشور اگرچه احراز هویت برای کاربران ایرانی را ممنوع کرده اند، با این حال احراز هویت در این صرافی ها اجباری نیست. در نتیجه کاربران ایرانی می توانند بدون نیاز به احراز هویت در این صرافی ها به فعالیت بپردازند. البته فعالیت بدون احراز هویت دارای محدودیت هایی همچون محدودیت برداشت روزانه خواهد بود. در آخر نیز بایستی بگویم حتما برای وارد شدن به سایت صرافی های خارج از کشور از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده نمایید.

 

 

احراز هویت در صرافی های خارجی

 

کلاهبرداری با وعده احراز هویت در صرافی های خارجی

متاسفانه علیرغم هشدارهایی که از جانب پلیس فتا مبنی بر عدم امکان احراز هویت در صرافی های خارج برای کاربران ایرانی وجود دارد، هنوز هم بسیاری از افراد قربانی کلاهبرداری با وعده احراز هویت در صرافی های خارجی که یکی از جرایم سایبری می باشد، می شوند. همانطور که در بخش قبلی بدان اشاره کردیم به دلیل وجود تحریم ها کاربران ایرانی حتی کاربرانی که در کشور ایران نیستند اما پاسپورت ایرانی دارند، نمی توانند در صرافی های خارج از کشور، احراز هویت کنند. در نتیجه اگر شخصی به شما وعده داد که می تواند جهت احراز هویت صرافی های خارج به شما کمک کند، بدانید که قطعاً کلاهبردار است. همچنین بهتر است قبل از اقدام و اعتماد به این افراد حتماً با یک وکیل رمز ارزها مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

 

مشاوره حقوقی چک،سفته،اوراق
مشاوره حقوقی جرم پولشویی
مشاوره حقوقی دعوای بورس
مشاوره حقوقی فارکس
درباره ما

 

 

مرجع صالح برای رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال

یکی دیگر از مباحثی که هنگام بررسی احراز هویت در صرافی های خارج بایستی بدان بپردازیم، مرجع صالح برای رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال می باشد. همانطور که می دانید تخلفات حوزه ارز دیجیتال بسیار گسترده و متنوع هستند. از جمله مهم ترین تخلفات این حوزه می توان به پانزی و فیشینگ اشاره داشت که توضیح تفصیلی آنها از حوصله این بحث خارج است. همچنین در قسمت قبلی به کلاهبرداری جهت احراز هویت در صرافی های خارج اشاره شد.

به علاوه قانونی تحت عنوان قانون جرایم رایانه ای تصویب شده است که شاید بتوان تخلفات حوزه ارز دیجیتال و رسیدگی به آنها را مشمول این قانون دانست. بر اساس این قانون، دادسرای جرایم رایانه ای نیز به وجود آمده است. در نتیجه اگر به دنبال شکایت از تخلفات حوزه ارز دیجیتال هستید، بهتر است شکایت خود را ابتدا به دادسرای جرائم رایانه ای تقدیم فرمایید. البته قبل از آن بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

 

 

تخلفات  حوزه ارز دیجیتال

 

مشاوره حقوقی با وکیل رمز ارزها

در آخرین بخش از مقاله احراز هویت در صرافی های خارج بایستی به اهمیت دریافت مشاوره حقوقی با وکیل رمز ارزها بپردازیم. مباحث حقوقی مربوط به رمز ارز ها از جمله جدیدترین مباحث حقوقی هستند که کمتر کسی را می توان یافت که بر آنها تسلط داشته باشد. در نتیجه مشورت با یک وکیل رمز ارزها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین از آنجایی که رمز ارز ها به طور مستقیم با اموال اشخاص در ارتباط هستند، کمترین سهل انگاری در حل و فصل آنها ممکن است، سرمایه شما را به باد دهد. در نتیجه مشاوره با یک وکیل رمز ارزها ضروری است. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی با مشاوران ما در ارتباط باشید.


سوالات متداول

نظرات

مجید شیخی

با سلام آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم است ۱۲خرداد ۱۴۰۲ فاطمه رضایی کیفری آیا اگر شخصی اقدام به احراز هویت در صرافی های خارج کند، مجرم محسوب می شود؟ این سوال همواره یکی از مهمترین پرسش هایی بوده است که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی ارز دیجیتال از متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. همانطور که می دانید امروزه بحث رمز ارزها یا همان ارزهای دیجیتال بسیار داغ است. این مسئله نیاز روزافزون به احراز هویت در صرافی های خارج از کشور را افزایش داده است. با این حال همواره یک سوال مهم در ذهن متقاضیان احراز هویت در صرافی های خارج وجود دارد و آن این است که آیا احراز هویت در صرافی های خارج جرم محسوب می شود؟ با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به طور تفصیلی به این موضوع بپردازیم. آیا صرافی بایننس قانونی است؟ اولین گام در جهت بررسی قانونی بودن یا نبودن احراز هویت در صرافی های خارج این است که با صرافی بایننس آشنا شویم و ببینیم که آیا فعالیت در آن قانونی است یا خیر؟ صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های جهان و محبوب ترین صرافی بین ایرانیان شناخته می شود. چرا که در ابتدا برای انجام مبادلات ارزی نیازی به احراز هویت نداشت. با این حال در چند ماه اخیر کاربرانی که قصد دریافت خدمات کامل تر انتقال ارز را دارند، بایستی حداقل تا سطح متوسط در این وب سایت احراز هویت کنند. در واقع با توجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریمی می باشد، شهروندان ایرانی نمی توانند اقدام به احراز هویت در این صرافی کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مبنی بر قانونی بودن یا غیر قانونی بودن صرافی بایننس از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با یک وکیل رمز ارزها در ارتباط باشید. نحوه احراز هویت در صرافی های خارج اکنون باید به سراغ نحوه احراز هویت در صرافی های خارج برویم. متاسفانه هنگام بررسی این موضوع باید بگوییم 99 درصد از صرافی های خارج از کشور، احراز هویت برای کاربران ایرانی را به دلیل وجود تحریم ها ممنوع کرده اند اما امروزه به خوبی می بینید که بسیاری از ایرانیان در صرافی های خارج از کشور مشغول فعالیت و ترید کردن هستند. پس قضیه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسیاری از صرافی های خارج از کشور اگرچه احراز هویت برای کاربران ایرانی را ممنوع کرده اند، با این حال احراز هویت در این صرافی ها اجباری نیست. در نتیجه کاربران ایرانی می توانند بدون نیاز به احراز هویت در این صرافی ها به فعالیت بپردازند. البته فعالیت بدون احراز هویت دارای محدودیت هایی همچون محدودیت برداشت روزانه خواهد بود. در آخر نیز بایستی بگویم حتما برای وارد شدن به سایت صرافی های خارج از کشور از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده نمایید


محمدی

چند روزیه که به علت بروز مشکلی در زمینه رمز ارزها به دنبال کسب اطلاعات حقوقی بودم با مراجعه به سایت شما هم در این مورد وهم در مورد سایر دعاوی تجاری و مالی بسیار تگاه شدم ممنونم و اطلاعاتتون قطعا برای من خیلی ارزشمند بود موفق باشید و ادامه بدید


فاطمه موحدین

سلام، با توجه به ماده ۷۴۱ قانون مجازات اسلامی شرایط کلاهبرداری اینترنتی یا رایانه ای تعریف شده است. در این ماده قانون برای مجرم یک تا ۵ سال حبس تعزیری، رد مال و جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. در کلام ساده تر این تمام مجازاتی است که می توان برای کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال در نظر گرفت.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارجی به احراز هویت هم نیاز دارند. مدارک شناسایی ایرانی برای احراز هویت کفایت نمی‌کند. بنابراین بعضی از کاربران از مدارک جعلی بین‌المللی برای احراز هویت بهره می‌برند؛ این کار نیز یک فعالیت مجرمانه به شمار می‌آید.


بهنام رحمانی فرد

باسلام از مباحثی که هنگام بررسی احراز هویت در صرافی های خارج بایستی بدان بپردازیم، مرجع صالح برای رسیدگی به تخلفات حوزه ارز دیجیتال می باشد. همانطور که می دانید تخلفات حوزه ارز دیجیتال بسیار گسترده و متنوع هستند. از جمله مهم ترین تخلفات این حوزه می توان به پانزی و فیشینگ اشاره داشت که توضیح تفصیلی آنها از حوصله این بحث خارج است. همچنین در قسمت قبلی به کلاهبرداری جهت احراز هویت در صرافی های خارج اشاره شد. به علاوه قانونی تحت عنوان قانون جرایم رایانه ای تصویب شده است که شاید بتوان تخلفات حوزه ارز دیجیتال و رسیدگی به آنها را مشمول این قانون دانست. بر اساس این قانون، دادسرای جرایم رایانه ای نیز به وجود آمده است. در نتیجه اگر به دنبال شکایت از تخلفات حوزه ارز دیجیتال هستید، بهتر است شکایت خود را ابتدا به دادسرای جرائم رایانه ای تقدیم فرمایید. البته قبل از آن بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید


معراج فرجی

از نظر قانونی کسی که صاحب حساب است، باید جوابگوی تمام تراکنش‌های انجام شده در حسابش باشد. بنابراین، در صورتی که با حساب شما کار غیرقانونی انجام شود، کسی که مرتکب جرم شده است، شما هستید و باید پاسخگو باشد اما با توجه به اصل کلی برائت چنین منظوری جرم بنظر نمیرسد


بشیر علی پاریاد

با سلام، با توجه به ماده ۷۴۱ قانون مجازات اسلامی شرایط کلاهبرداری اینترنتی یا رایانه ای تعریف شده است. در این ماده قانون برای مجرم یک تا ۵ سال حبس تعزیری، رد مال و جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. در کلام ساده تر این تمام مجازاتی است که می توان برای کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال در نظر گرفت.


ایمان فرامرزی

با عرض سلام و ادب و احترام در سال ۲۰۱۸، ایران تجارت و مالکیت ارزهای دیجیتال را به دلیل نگرانی‌های مربوط به پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ممنوع اعلام کرد. تمامی مؤسسات مالی ایرانی مانند بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صرافی‌ها از کارکردن با ارزهای دیجیتال یا تبلیغ آنها به هر نحوی منع شدند. با این حال، در سال ۲۰۱۹ دولت شروع به لغو این محدودیت‌ها کرد؛ زیرا تحریم‌ پول ملی برای آن‌‌ها مشکلاتی را به وجود آورده بود. در همین راستا قانون ارز دیجیتال در ایران کمی تغییر کرد، مالکیت و استخراج ارز دیجیتال بلامانع اعلام شد؛ اما همچنان استفاده از رمزارزها به‌عنوان یک سیستم پرداخت ممنوع است.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر برای استفاده از امکانات صرافی تبدیل، خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. فرایند احراز هویت صرافی تبدیل برای تایید معاملات، حفظ امنیت اطلاعاتی و دارایی کاربران طراحی شده است و همه کاربران ملزم هستند این مراحل را پشت سر بگذارند. البته باید دانست با وجودی که در کشور های خراجی احراز هویت کاربران ایرانی ممنوع شده است اما به صورت کلی عدم احراز هوست مانع انجام کارهای مربوط به صرافی نمی باشد و همین امر باعث شده است که ریسک حضور در این نوع امور بسیار بالا رفته و اگر سرمایه کسی از دست برود امکان استرداد آنر ا نداشته باشد لذا عقل سلیم ایجاب می نماید در صورت اقدام به هر نوع تصمیم در خصوص این نوع صرافی های ابتدا با وکلای موسسه مشورت کرده و بعد از آن اقدام به انجام مبادلات اقتصادی بزنیم زیرا سودجویانی همیشه در کمین ما نشسته اند که نیتی جز کلاهبرداری ندارند.


مهران رمضان پناه

باسلام به دلیل تحریم های اقتصادی ایران،ففالیت درصرافی های بین المللی ارزدیجیتال برای مامحدودیت هایی رابه همراه داردحتی امروزه می بینیم کوکوین هم احرازهویت رااجباری کرده است.


آزاده حیدری

صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارجی به احراز هویت هم نیاز دارند. مدارک شناسایی ایرانی برای احراز هویت کفایت نمی‌کند. بنابراین بعضی از کاربران از مدارک جعلی بین‌المللی برای احراز هویت بهره می‌برند؛ این کار نیز یک فعالیت مجرمانه به شمار می‌آید


بهناز اسکندری

بی نظیرهستید


وحید فراست

استعلام در خصوص صرافی های خارج از کشور با توجه به تحریم ها علیه ایران بسیار مشکل است


نیما عیسی زاده

شما، طبق قوانین صرافی ارز دیجیتال و توافقی که هنگام ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین کرده‌اید، مسئول حساب کاربری خود هستید. از نظر قانونی کسی که صاحب حساب است، باید جوابگوی تمام تراکنش‌های انجام شده در حسابش باشد. بنابراین، در صورتی که با حساب شما کار غیرقانونی انجام شود، کسی که مرتکب جرم شده است، شما هستید و باید پاسخگو باشید. والکس در زمان ایجاد حساب کاربری، این هشدار را به کاربر می‌دهد.


مجید پریدست فومنی

با سلام باتوجه به توسعه تکنولوژهای نوین و گسترش حوزه تجارت به فضای مجازی و بازار الکترونیک قانونگذار قانون جامع تجارت الکترونیک را درسال ۱۳۸۸ به تصویب رسانید و نوع فعالیت و سرمایه گذاری و مخاطرات و ریسک بازار را قانونا تشریح نمود فلذا اگر فعالیت در تجارت الکترونیک مقدمه جرم دیگر نگردد فعالیت مجاز شناخته خواهد شد و اما احراز هویت برای اشخاص حقیقی مستقل در صرافی به تنهایی فاقد اشکال است مگر آنکه به واسطه صرافی اقدام به تجارت و مبادلات خلاف مانند قمار بیانجامد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام در جهت بررسی قانونی بودن یا نبودن احراز هویت در صرافی های خارج این است که با صرافی بایننس آشنا شویم و ببینیم که آیا فعالیت در آن قانونی است یا خیر؟ صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های جهان و محبوب ترین صرافی بین ایرانیان شناخته می شود. چرا که در ابتدا برای انجام مبادلات ارزی نیازی به احراز هویت نداشت. با این حال در چند ماه اخیر کاربرانی که قصد دریافت خدمات کامل تر انتقال ارز را دارند، بایستی حداقل تا سطح متوسط در این وب سایت احراز هویت کنند. در واقع با توجه به اینکه ایران در لیست کشورهای تحریمی می باشد، شهروندان ایرانی نمی توانند اقدام به احراز هویت در این صرافی کنند.


رضا صادقی

سلام جامع و کامل بود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.