بررسی صفر تا صد کلاهبرداری در اگهی های استخدامی

بررسی صفر تا صد کلاهبرداری در اگهی های استخدامی

بررسی صفر تا صد کلاهبرداری در اگهی های استخدامی

آیا کلاهبرداری در اگهی های استخدامی امکان پذیر است؟ امروزه متقاضیان زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری به موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه می کنند. این مسئله به خودی خود نشان دهنده افزایش جرم کلاهبرداری در آگهی های استخدامی می باشد. در واقع امروزه با توجه به شرایط بد اقتصادی، افراد بسیار زیادی به دنبال استخدام و پیدا کردن کار هستند. همین مسئله باعث شده است تا افراد زیادی از این موضوع سوء استفاده کرده و به کلاهبرداری در اگهی های استخدامی بپردازند. کلاهبرداری از این طریق آنقدر رایج شده است که اگر همین الان به تلگرام یا اینستاگرام خود سری بزنید، قطعاً با یکی از آگهی های استخدامی که ممکن است، شما را طعمه جرم کلاهبرداری خود کند، مواجه خواهید شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به موضوع کلاهبرداری در اگهی های استخدامی بپردازیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف کلاهبرداری از زبان وکیل

اولین گام جهت بررسی کلاهبرداری در اگهی های استخدامی آشنایی با تعریف جرم کلاهبرداری می باشد. برای این کار ابتدا بایستی به لغت نامه ها مراجعه کنیم تا معنای لغوی کلاهبرداری را بیابیم. هنگامی که کلمه کلاهبرداری را در لغتنامه ها جستجو می کنیم، با تعریفی همچون گرفتن مال دیگری با استفاده از فریب و خدعه مواجه می شویم. در واقع معنای حقوقی جرم کلاهبرداری نیز از معنای لغوی آن دور نیست. در نتیجه دکترین حقوقی، کلاهبرداری را جرمی می دانند که در آن، فرد کلاهبردار با استفاده از وسایل متقلبانه، مال شخص دیگری را از وی گرفته باشد. البته لازم به ذکر است که صاحب مال، با اختیار مال خود را به کلاهبردار داده است. این اقدام به خاطر استفاده کلاهبردار از وسایل متقلبانه می باشد. همچنین ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری نیز به همین موضوع اشاره دارد.

به علت گستردگی استفاده از وسایل متقلبانه در جرم کلاهبرداری، این جرم مصادیق بسیار فراوانی دارد که یکی از آنها جرم کلاهبرداری در اگهی استخدام است. شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه جرم کلاهبرداری با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نشانه های بارز کلاهبرداری در اگهی استخدام

از آنجایی که جرم کلاهبرداری در اگهی های استخدامی بسیار رایج شده است، بایستی به بررسی نشانه های بارز کلاهبرداری در اگهی استخدام بپردازیم. این نشانه ها عبارتند از:

  • درخواست پول جهت استخدام متقاضی.
  • درخواست از متقاضی جهت ارسال اطلاعات حساس نظیر شماره تامین اجتماعی، تصویر گواهینامه و کارت ملی یا اطلاعات حساب بانکی در مراحل مقدماتی استخدام.
  • عدم معروف بودن نام شرکت و استفاده از اطلاعات شرکت دیگر.
  • ارسال ایمیل به متقاضی از طریق ایمیل شخصی به جای ایمیل شرکت.
  • طی کردن مراحل استخدام تنها از طریق چت و متن.
  • آسان بودن مراحل استخدام.
  • ارسال پیام یکسان به افراد متعدد.
  • استفاده کلاهبردار از سرویس های ایمیل رایگان نظیر جیمیل یا یاهو.
  • درخواست همکاری برای مشاغلی که درخواستی از جانب شما وجود نداشته است.
  • پیشنهاد یک شغل آسان با حقوقی بسیار بالا.
  • نوشته شدن آگهی استخدام با غلط های املایی و نگارشی.
  • عدم نیاز به داشتن صلاحیت و مهارت جهت استخدام.

 

کلاهبرداری آگهی استخدام

 

آیا کلاهبرداری در اگهی های استخدامی قابل پیگیری است؟

یکی دیگر از متداول ترین سوالاتی که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری از وکلای موسسه ما می پرسند، این است که آیا می توان از کلاهبرداری در اگهی های استخدامی شکایت نمود؟ پاسخ این سوال قطعاً مثبت است. از آنجایی که فرد کلاهبردار در جرم کلاهبرداری از طریق آگهی های استخدامی با استفاده از وسایل متقلبانه، مالی را از متقاضی گرفته است، می توان وی را ذیل جرم کلاهبرداری مجازات نمود. همچنین لازم به ذکر است، اگر این کلاهبرداری در فضای اینترنت صورت بگیرد، مسئله کلاهبرداری رایانه ای یا اینترنتی مطرح خواهد شد. به همین خاطر اگر شما نیز از جمله قربانیان جرم کلاهبرداری در اگهی استخدام هستید و به دنبال گزارش کلاهبرداری می باشد، بهتر است با یک وکیل کلاهبرداری، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

مشاوره حقوقی امور استخدامی
مشاوره حقوق کار
مشاوره حقوقی اداره کار
مشاوره حقوقی در امور اداری و دولتی
درباره ما

 

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری آگهی استخدام

از آنجایی که کلاهبرداری در اگهی های استخدامی معمولاً در فضای اینترنتی رخ می دهد، می توان آن را ذیل کلاهبرداری اینترنتی معرفی نمود. به همین خاطر رسیدگی به کلاهبرداری در اگهی های استخدامی منتشر شده در فضای اینترنت در صلاحیت دادسرای جرائم رایانه ای می باشد. این دادسرا یک دادسرای تخصصی است که جهت رسیدگی به جرائم اینترنتی نظیر کلاهبرداری در اگهی استخدام تشکیل شده است. پس از اینکه جرم کلاهبرداری مذکور در دادسرای جرایم رایانه ای مطرح شد، این دادسرا موظف است با همکاری پلیس فتا آن را پیگیری و بررسی نماید. البته برای صدور رای، پرونده بایستی به دادگاه کیفری فرستاده شود. همچنین اگر کلاهبرداری در اگهی های استخدامی در فضایی غیر از اینترنت باشد، دادگاه کیفری محل وقوع جرم، صالح به رسیدگی خواهد بود.

 

جرم کلاهبرداری در آگهی استخدام

 

مراحل شکایت از کلاهبرداری در اگهی استخدام

در آخرین بخش از این مقاله بایستی به سراغ مراحل شکایت از کلاهبرداری در اگهی های استخدامی بپردازیم. برای انجام این کار شما ابتدا بایستی یک شکواییه جهت رسیدگی به کلاهبرداری در اگهی استخدام تنظیم نمایید. همچنین مدارک و اسناد اثبات کننده ادعای خود (نظیر شماره کارت کلاهبردار، آدرس کانال یا پیج در صورت وجود داشتن و غیره) را نیز فراهم نمایید. در آخرین مرحله هم بایستی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. همچنین بایستی بگوییم از آنجایی که برای ثبت شکایت باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید، حتماً مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، می توانید مشکل خود را از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با مشاورین ما در میان بگذارید.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موحدین

با سلام از آنجایی که کلاهبرداری در اگهی های استخدامی معمولاً در فضای اینترنتی رخ می دهد، می توان آن را ذیل کلاهبرداری اینترنتی معرفی نمود. به همین خاطر رسیدگی به کلاهبرداری در اگهی های استخدامی منتشر شده در فضای اینترنت در صلاحیت دادسرای جرائم رایانه ای می باشد. این دادسرا یک دادسرای تخصصی است که جهت رسیدگی به جرائم اینترنتی نظیر کلاهبرداری در اگهی استخدام تشکیل شده است. پس از اینکه جرم کلاهبرداری مذکور در دادسرای جرایم رایانه ای مطرح شد، این دادسرا موظف است با همکاری پلیس فتا آن را پیگیری و بررسی نماید. البته برای صدور رای، پرونده بایستی به دادگاه کیفری فرستاده شود. همچنین اگر کلاهبرداری در اگهی های استخدامی در فضایی غیر از اینترنت باشد، دادگاه کیفری محل وقوع جرم، صالح به رسیدگی خواهد بود


مهران رمضان پناه

باسلام،مجرمان سایبری وافرادسودجو همیشه ازنیازهای جامعه سوء استفاده کرده وکلاهبرداری خودرابراین نیازهاتمرکزمی کنند تقلب وکلاهبرداری درحین استخدام معمولاازطریق خدمات آنلاین ازجمله ایمیل های جعلی،پیامک های جعلی و...آدرس های اینتری جعلی(وب سایت ها) رخ می دهد


مجید پریدست فومنی

با سلام نظر به تعریف و نوع جرم کلاهبرداری که اشاره به مانور یا وسائل وابزار متقلبانه به نوعی که فرد به اختیار مال و اموال خود را به کلاهبردار بدهد به این نتیجه خواهم رسید که در آگهی های استخدامی با نیت کلاهبرداری ارکان متشکله جرم فراهم است لذا چنانچه پس از پرداخت وجه عدم پاسخگویی یا هرنوع از سرباز نمودن توسط صاحبان آگهی نمونه بارز جرم کلاهبرداری است


آزاده حیدری

مجرمان سایبری و افراد سودجو همیشه از نیازهای جامعه سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری‌های خود را بر این نیازها متمرکز می‌کنند. سودجویان با شیوه های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، پرداخت نکردن دستمزد بعد از انجام کار به بهانه های مختلف،سوء استفاده از مدارک هویتی، سوء استفاده از کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می زنند. مردم در برخورد با این آگهی ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی و... در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.


مجید شیخی

با سلام از آنجایی که کلاهبرداری در اگهی های استخدامی معمولاً در فضای اینترنتی رخ می دهد، می توان آن را ذیل کلاهبرداری اینترنتی معرفی نمود. به همین خاطر رسیدگی به کلاهبرداری در اگهی های استخدامی منتشر شده در فضای اینترنت در صلاحیت دادسرای جرائم رایانه ای می باشد. این دادسرا یک دادسرای تخصصی است که جهت رسیدگی به جرائم اینترنتی نظیر کلاهبرداری در اگهی استخدام تشکیل شده است. پس از اینکه جرم کلاهبرداری مذکور در دادسرای جرایم رایانه ای مطرح شد، این دادسرا موظف است با همکاری پلیس فتا آن را پیگیری و بررسی نماید. البته برای صدور رای، پرونده بایستی به دادگاه کیفری فرستاده شود. همچنین اگر کلاهبرداری در اگهی های استخدامی در فضایی غیر از اینترنت باشد، دادگاه کیفری محل وقوع جرم، صالح به رسیدگی خواهد بود


ابوالفضل علی مددی

سلام.کلاهبرداری به شیوه های مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد.یکی از روش های کلاهبرداری،کلاهبرداری از طریق آگهی استخدامی میباشد.یکی از نشانه های بارز کلاهبرداری ازاین طریق این است که بدون اینکه شخص برای استخدام به جایی درخواستی داده باشد،باشخص تماس گرفته می‌شود وپیشنهاد استخدام می‌دهند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ قوانیین در کشور ما بر اساس موضوعات مختلفی دسته بندی شده اند. قوانین حقوقی ، جزایی ، اداری و ... جرایم کیفری از جمله جرایمی هستند که دادسرا و دادگاه های کیفری کشور ما به شدت با آن درگیر بوده و مجازاتهای زیادی در کشور مربوط به موضوعات کیفری است و یکی از مهمترین جرایم کیفری جرم کلاهبرداری می باشد که انواع متفاوتی برای آن در کشور ما تعریف شده است و با توجه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها بسیار مهم و حیاتی است که نزد کسی یا کسانی برویم که در خصوص این جرم مطالعه داشته و مصادیق آن را به صورت دقیق بشناسند زیرا بارها اتفاق افتاده که ما ندانسته از کسی تحت عنوان جرم کلاهبرداری شکایت می نمائیم اما بعدها مشخص می شود که این جرم اصلا مصداق جرم کلاهبرداری نبوده و بعد از مدت ها کش و قوس و رفتن به محاکم مختلف قضایی، طرف مقابل ما از جرم انتسابی تبرئه شده و دست مان به هیچ کجا بند نیست. برای این که نگارش مناسبی داشته باشیم باید عناصر سه گانه جرم کیفی را به خوبی تشریح نمائیم، مصادیق مانور متقلبانه را بشناسیم و ادله اثبات دعوای مناسب را به کار بگیریم تا نتیجه مللوب حاصل گردد لذا به دلیل اهمیت فراوان این موضوع باید از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بهره جسته و باکمک ایشان گام برداشت تا احتمال هرگونه ریسک و خطری را پایین بیاوریم و حق مان را با طور کامل استیفا نمائیم.


افشاری

با سلام کلاهبرداران با وعده‌های اغوا کننده و استفاده از آدرس‌ها و مشخصات ساختگی در آگهی‌های استخدام، از افراد جویای کار می‌خواهند که تصاویر مدارک هویتی خود را ارسال کرده و در گام بعدی با ارائه شماره کارت یا هدایت آن‌ها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه ثبت نام، از آن ها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند. مجرمان سایبری ترفندهای مختلفی را برای به دام انداختن طعمه های خود به کار می گیرند، برخی در گام اول از فرد رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می‌خواهند که در پی جمع‌آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا هدایت آن‌ها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آن ها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.


بهنام رحمانی فرد

با سلام اولین گام جهت بررسی کلاهبرداری در اگهی های استخدامی آشنایی با تعریف جرم کلاهبرداری می باشد. برای این کار ابتدا بایستی به لغت نامه ها مراجعه کنیم تا معنای لغوی کلاهبرداری را بیابیم. هنگامی که کلمه کلاهبرداری را در لغتنامه ها جستجو می کنیم، با تعریفی همچون گرفتن مال دیگری با استفاده از فریب و خدعه مواجه می شویم. در واقع معنای حقوقی جرم کلاهبرداری نیز از معنای لغوی آن دور نیست. در نتیجه دکترین حقوقی، کلاهبرداری را جرمی می دانند که در آن، فرد کلاهبردار با استفاده از وسایل متقلبانه، مال شخص دیگری را از وی گرفته باشد. البته لازم به ذکر است که صاحب مال، با اختیار مال خود را به کلاهبردار داده است. این اقدام به خاطر استفاده کلاهبردار از وسایل متقلبانه می باشد. همچنین ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری نیز به همین موضوع اشاره دارد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام جهت بررسی کلاهبرداری در اگهی های استخدامی آشنایی با تعریف جرم کلاهبرداری می باشد. برای این کار ابتدا بایستی به لغت نامه ها مراجعه کنیم تا معنای لغوی کلاهبرداری را بیابیم. هنگامی که کلمه کلاهبرداری را در لغتنامه ها جستجو می کنیم، با تعریفی همچون گرفتن مال دیگری با استفاده از فریب و خدعه مواجه می شویم. در واقع معنای حقوقی جرم کلاهبرداری نیز از معنای لغوی آن دور نیست. در نتیجه دکترین حقوقی، کلاهبرداری را جرمی می دانند که در آن، فرد کلاهبردار با استفاده از وسایل متقلبانه، مال شخص دیگری را از وی گرفته باشد. البته لازم به ذکر است که صاحب مال، با اختیار مال خود را به کلاهبردار داده است. این اقدام به خاطر استفاده کلاهبردار از وسایل متقلبانه می باشد. همچنین ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری نیز به همین موضوع اشاره دارد.


مجتبی خسروی

باسلام تفاوتهایی بین جرم کلاهبرداری کلاسیک و کلاهبرداری رایانه ای وجودداردماده 741 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) کلاهبرداری رایانه ای را اینگونه تعریف کرده است: هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مرتکب کلاهبرداری رایانه ایی شده است مهمترین تفاوت :برای تحقق جرم کلاهبرداری رایانه ای فریب و اغفال انسان نیاز نیست، در حالی که در کلاهبرداری سنتی با انسانی رو به رو هستیم که با استفاده از صحنه سازی متقلبانه فریب خورده و اموالش را در اختیار کلاهبردار قرار می دهد.موفق باشیدخسروی


محدثه عابدی

جرم کلاهبرداری رایانه ای با توجه به پیشرفت و فناوری اطلاعات بسیار گسترش رفته و افراد با داشتن مدارک و شواهد می توانند با شکایت علیه کلاهبردار به حق قانونی خود دست یابند.کلاهبرداری یارانه ای باید به دادسرای مربوط به جرایم رایانه ای ارجاع شود که دادسرا با همکاری پلیس فتا به موضوع رسیدگی خواهند کرد.


سیما غفوری

کلاهبرداران معمولا برای سودجویی از کاربران کارجو در پلتفرم‌های کاریابی آنلاین، از آن‌ها به دلایلی واهی درخواست مبالغ نه‌چندان زیادی برای بعضی مسائل کاری می‌کنند. این مبالغ معمولا آنقدر زیاد نیست که وقتی کاربرِ کارجو با کلاهبرداری آن مواجه شد، اقدام به شکایت کند. این موضوع، به کلاهبرداران فرصت می‌دهد تا با گسترش این شیوه کلاهبرداری، اقدام به دریافت پول‌های هنگفتی از تعداد زیادی از کارجویان کنند. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های کلاهبرداری توسط آگهی‌های استخدامی، دریافت پول در ازای استخدام است. به طور مثال بعضی آگهی‌های استخدامی هستند که کارجو پس از تماس با کارفرما، با موضوع پرداخت پول در ازای ارسال فرم استخدام، ویدیوی آموزشی یا ارسال مواد اولیه کار مواجه می‌شود. این موضوع به شکل‌های مختلف اتفاق می‌افتد و مهم‌ترین نکته این است که در هیچ شرایطی پولی برای استخدام پرداخت نکنید.


رضا صادقی

با سلام و خسته نباشید به طور کلی برای جلوگیری از سو استفاده از حسن نظرتان ، ابتدا بایستی به ارائه دهنده آگهی مطمئن شد. متاسفانه اکثر عزیزانی که گرفتار این موضوع می شوند، ناشی از اعتماد و عدم دقت است .


وحید فراست

کلاهبرداری انواع گوناگونی دارد که یکی از آنها کلاهبرداری از طریق امور استخدامی است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.