مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT

مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT

مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT

مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT

درباره مالکیت معنویNFT چه می‌دانید؟ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که امروزه توکن غیرمثلی یا همانNFT در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. NFT کوتاه شده‌ی کلمه‌ی Non- Fungible Token است که به آن توکن غیرمثلی یا تعویض ناپذیر می‌گویند. توکن‌ها برای اصالت سنجی و اعتبارسنجی محصولات یا خدمات به کار می‌روند و به منزله‌ی سند یا شناسنامه کالا در قانون است. ما در ادامه این مقاله به شرح مالکیت معنوی NFT و مشاوره حقوقی در این زمینه می‌پردازیم.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

منظور از توکن غیرمثلی چیست؟

توکن غیرمثلی در لغت به معنای توکنی است که هیچ مانندی ندارد. توکن یک رمز ارز غیرقابل مبادله است که معرف مالکیت معنوی یک کالا یا خدمات است. همانطور که گفته شد توکن غیرمثلی یا همان رمز غیرمعوض برای اصالت سنجی و اعتبار سنجی بسیاری از خدمات و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر این رمزینه‌ها می‌توانند برای بسیاری از محصولات به منزله‌ی سند حقوقی عمل کنند. خوب است بدانید که اگر محصول مورد نظر خود را به نام خود رمزینه کنید، در واقع مالک آن محصول به حساب خواهید آمد و می‌توانید در فرایند نقل و انتقال از این توکن استفاده کنید. توکن غیرمثلی به افراد این اجازه را می‌دهد که بدون هیچ دغدغه‌ای از آثار خود مراقبت کنند. همچنین از جعل، تردید و انکار نیز در فرایند نقل و انتقال جلوگیری می‌کند. اشاره به این نکته ضروری است که توسط توکن‌ها کپی شدن آثار و محتواهای هنری کاهش پیدا می‌کند و حقوق هنرمندان حفظ می‌شود. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی پلیس فتا

آیا استفاده از توکنNFT در ایران قانونی است؟

دانستیم که یکی از آثار مهم و حائز اهمیت توکنNFT، حفظ حقوق مالکیت و همچنین حق مولف است. خوب است بدانید که در قانون اساسی نیز مواد مختلفی به این حوزه می‌پردازند. به عنوان مثال ماده 2 قانون اساسی درباره حمایت از حقوق هنرمندان و مولفان صحبت می‌کند و با روی کار آوردنNFT سعی در حمایت از آثار و حقوق آن‌ها دارد. در ایران نیز استفاده از مالکیت معنویNFT قانونی است و به موجب آن پدیدآورنده‌ی یک اثر دارای حقوق معنوی اثر خود است. این حقوق معنوی عبارتند از حق پخش، عرضه، نشر، اجرای اثر و... است. مطابق با ماده 62 قانون اساسی، که به قانون تجارت الکترونیک معروف است، پخش و انتشار غیرقانونی یک اثر در فضای مجازی، در حوزه حقوق پدیدآورنده‌ی اثر است و جرم محسوب می‌شود. این جرم اغلب از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود. چنانچه حقوق شما هم در این زمینه پایمال شده است، می‌توانید از طریق دریافت مشاوره حقوقی آنلاین، با وکیلی خبره و مجرب در این باره مشورت کنید.

 

مشاوره حقوقی توکن

 

برای دریافت مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT به کجا مراجعه کنیم؟

خوب است بدانید که امروزه جرم در زمینه مالکیت معنوی NFT بسیار افزایش پیدا کرده است و حقوق بسیاری از هنرمندان و مولفان در معرض خطر قرار گرفته است. با توجه به این موضوع اگر شما هم توکن غیرمثلی اثر خود را دریافت کرده‌اید، توصیه می‌شود که حتما در این باره با وکیل حقوقی مشورت داشته باشید. علاوه بر این اگر حقوق شما در این زمینه در معرض خطر است، بهتر است پیش از وارد شدن خسارات غیر متقربه، با وکیل خود صحبت کرده و این پرونده حقوقی را پیگیری کنید. اگر قصد دریافت مشاوره حقوقی مالکیت معنوی NFT را دارید، باید بدانید که وکلای تلفنی در این حوزه خدمات منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. وکلای متخصص در این حوزه آماده پاسخ به سوالات شما از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین می‌باشند. این خدمات با مناسب‌ترین قیمت ممکن و بالاترین کیفیت به شما ارائه داده می‌شود.

آیا داشتن توکن غیرمثلی یک اثر هنری، مالکیت قانونی ما را نشان می‌دهد؟

همانطور که می‌دانید در جوامع امروزی معمولا از یک تکه کاغذ به نام سند برای نشان دادن مالکیت قانونی استفاده می‌شود. توکن NFT نیز تقریبا مشابه سند است اما تفاوت‌هایی با سند دارد. دانستیم که دریافت توکن غیرمثلی به معنای مالکیت قانونی بر کالا یا خدمات مورد نظر است. با توجه به این جمله، چنانچه پدید آورنده یک اثر توکن غیرمثلی دریافت کرده باشد، آنگاه مالک آن به حساب می‌آید و در صورتی که حقوقش در این راستا پایمال شود، می‌تواند از طریق قانون اقدام به پیگیری پرونده خود کند. لازم است بدانید که وکیلی خوب و مجرب می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. خوب است بدانید که اغلب هنرمندان کشور از این قضیه بی‌خبرند! در واقع تمام هنرمندان و خالقان یک اثر حق ساختن توکن NFT را دارند و می‌توانند با ساختن توکن از حقوق خود در فضای مجازی حفاظت کنند. لازم به ذکر است که دریافت مالکیت معنویNFT اقدامی نوظهور است و ممکن است برخی از اختلافات قضایی و حقوقی در این باره وجود داشته باشد.

 

ارتباط در واتس اپ

مالکیت حقوقی توکن NFT در ایران

لازم است بدانید که مالکیت حقوقی در ایران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مالکیت حقوقی NFT معمولا برای موارد زیر استفاده می‌شود:

بازی‌های کامپیوتری: توسط NFT در این زمینه می‌توان وسایل و آیتم‌های موجود در بازی‌ها را خرید و فروش کرد.

دارایی‌های عینی و فیزیکی: این زیر مجموعه شامل وسایل نقلیه، اشیا گران بها، املاک و... می‌شود.

دارایی‌های فکری: این دارایی‌‌ها می‌توانند یک نقاشی، حق ثبت اختراع، آهنگ و... باشند.

اسناد مالی: سفارشات، ضمانت‌ها، قبض‌ها، فاکتورها و... امکان تبدیل بهNFT را دارند و می‌توان با آن‌ها از طریق معامله کرد.

مدارک تایید هویت: NFT می‌تواند به مدارکی همچون گواهی تولید، مجوزها، مدارک علمی و... نیز تعلق بگیرد. لازم است بدانید که امروزه امکان خرید و فروشNFT در ایران نیز وجود دارد که این حوزه نیز مسائل حقوقی خاص خود را دارد. اگر شما هم قصد خرید مالکیت معنوی NFT را دارید، می‌توانید از طریق دریافت مشاوره حقوقی شبانه روزی از موسسه وکلای تلفنی، سوالات خود را با وکلای پایه یک دادگستری در میان بگذارید. برای دریافت مشاوره حقوقی با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی دعاوی بورسی 
مشاوره حقوقی قرارداد 
مشاوره حقوقی جعل
نگارش شکوائیه
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

محمدیان

برام جالب بود که در یک سایت که مربوط به مباحث حقوقی و قانونی است به موضوع ان اف تی اشاره شود از اطلاعاتی که دادید بسیار ممنونم ضمنا بابت مشاوره تلفنی با یک وکیل متخصص در امور سایبری که دریافت کردم هم کمال رضایت داشتم


مجید شیخی

با سلام رمزینه‌ها می‌توانند برای بسیاری از محصولات به منزله‌ی سند حقوقی عمل کنند. خوب است بدانید که اگر محصول مورد نظر خود را به نام خود رمزینه کنید، در واقع مالک آن محصول به حساب خواهید آمد و می‌توانید در فرایند نقل و انتقال از این توکن استفاده کنید. توکن غیرمثلی به افراد این اجازه را می‌دهد که بدون هیچ دغدغه‌ای از آثار خود مراقبت کنند


بهنام رحمانی فرد

با سلام یکی از آثار مهم و حائز اهمیت توکنNFT، حفظ حقوق مالکیت و همچنین حق مولف است. خوب است بدانید که در قانون اساسی نیز مواد مختلفی به این حوزه می‌پردازند. به عنوان مثال ماده 2 قانون اساسی درباره حمایت از حقوق هنرمندان و مولفان صحبت می‌کند و با روی کار آوردنNFT سعی در حمایت از آثار و حقوق آن‌ها دارد. در ایران نیز استفاده از مالکیت معنویNFT قانونی است و به موجب آن پدیدآورنده‌ی یک اثر دارای حقوق معنوی اثر خود است. این حقوق معنوی عبارتند از حق پخش، عرضه، نشر، اجرای اثر و... است. مطابق با ماده 62 قانون اساسی، که به قانون تجارت الکترونیک معروف است، پخش و انتشار غیرقانونی یک اثر در فضای مجازی، در حوزه حقوق پدیدآورنده‌ی اثر است و جرم محسوب می‌شود. این جرم اغلب از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود. چنانچه حقوق شما هم در این زمینه پایمال شده است


Mohammad sheykhi

در قانون اساسی نیز مواد مختلفی به این حوزه می‌پردازند. به عنوان مثال ماده 2 قانون اساسی درباره حمایت از حقوق هنرمندان و مولفان صحبت می‌کند و با روی کار آوردنNFT سعی در حمایت از آثار و حقوق آن‌ها دارد. در ایران نیز استفاده از مالکیت معنویNFT قانونی است و به موجب آن پدیدآورنده‌ی یک اثر دارای حقوق معنوی اثر خود است. این حقوق معنوی عبارتند از حق پخش، عرضه، نشر، اجرای اثر و... است. مطابق با ماده 62 قانون اساسی، که به قانون تجارت الکترونیک معروف است، پخش و انتشار غیرقانونی یک اثر در فضای مجازی، در حوزه حقوق پدیدآورنده‌ی اثر است و جرم محسوب می‌شود. این جرم اغلب از طریق پلیس فتا پیگیری می‌شود.


امین

یکی از آثار مهم و حائز اهمیت توکنNFT، حفظ حقوق مالکیت و همچنین حق مولف است. خوب است بدانید که در قانون اساسی نیز مواد مختلفی به این حوزه می‌پردازند. به عنوان مثال ماده 2 قانون اساسی درباره حمایت از حقوق هنرمندان و مولفان صحبت می‌کند و با روی کار آوردنNFT سعی در حمایت از آثار و حقوق آن‌ها دارد. در ایران نیز استفاده از مالکیت معنویNFT قانونی است و به موجب آن پدیدآورنده‌ی یک اثر دارای حقوق معنوی اثر خود است


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، حق مالکیت ، یکی از بنیادی ترین حقوقی است که انسان ها از آن بهره مند هستند و این حق بر خلاف گذشته صرفا شامل اموال مادی افراد نبوده بلکه دامنه آن به حدی گسترش یافته که فرآورده های فکری انسان ها را هم شامل می شود. لذا بر خلاف گذشته که محدوده مالکیت بیشتر ناظر بر اموال فیزیکی و مادی بود، فکر انسان نیز محترم و دارای ارزش قلمداد شده و محصولات و فرآورده های آن ، می بایست از گزند دیگران در امان باشد . به همین مناسبت ، یکی از شاخه های مهم حقوق، ناظر بر حقوق مالکیت معنوی ایجاد گردیده که به معنای احترام به محصولات ناشی از تلاش های فکری انسان ها است و به آن ، مالکیت معنوی نیز، گفته شده و در عصر حاضر ، از اهمیت فراوانی برخوردار شده است . به همین مناسبت ، آشنایی با اینکه مالکیت معنوی یا فکری چیست و چه ضوابطی بر آن حاکم است ، به اشخاص این امکان را می دهد تا از حقوق ناشی از مالکیت معنوی خود محافظت نمایند. در گذشته ، مال را فقط شامل اشیایی می دانستند که از لحاظ فیزیکی ، قابل مشاهده و محسوس بودند . اما در عصر حاضر ، اموال را دیگر نمی توان صرفا شامل اموال فیزیکی یا مادی دانست ؛ چرا که انسان ها ، تلاش های فکری گسترده ای انجام می دهند و در پی این تلاش ها ، آثار و تولیدات مهمی از قبیل اختراع ، تولید علم ، شعر ، داستان ، فیلم ، موسیقی ، آثار هنری و غیره ، ایجاد می گردد که از این منظر ، می توان آنها را نیز ، مال محسوب کرد . باید دانست که در دنیای امروز یکی از شاخه های مالکیت یعنی مالکیت معنوی NFT بسیار افزایش پیدا کرده است که خود نیز به شاخه های دیگری تقسیم می گردد و چون یکی از شاخه های نوظهور است باید برای دانستن جزئیات بیشتر با وکلای موسسه هماهنگ نمائید تا از حقوق خود در امان باشید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.