اقدام حقوقی فوری برای تجاوز به عنف

اقدام حقوقی فوری برای تجاوز به عنف

اقدام حقوقی فوری برای تجاوز به عنف

اقدام حقوقی فوری برای تجاوز به عنف

زنای به عنف، یکی از جرایم کیفری که این روزها به وفور در حال انجام است. قانون گذار مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته است. در صورت بروز چنین موضوعی، افراد برای حفظ آبرو معمولا سکوت می کنند و به دادگاه مراجعه نمی کنند اما این کار نه تنها درست نیست بلکه منجر به تکرار شدن تجاوز به عنف می گردد. لذا در صورت بروز چنین جرمی، لازم است فورا از طریق قانون اقدام نمود. برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

منظور از تجاوز به عنف چیست؟

چنانچه مردی علیرغم میل و رضایت زنی با او رابطه جنسی برقرار کند و برای این کار از ابزارهایی همچون دادن مشروب یا داروی خواب آور به زن، تهدید یا ترساندن زن، اغفال و فریب دختران و یا ربودن استفاده نماید متهم به زنای به عنف است. در صورت بروز چنین اتفاقاتی بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی تلفنی  از وکیل کیفری است. پس از آن باید به دادگاه مراجعه نموده و طرح شکایت نمود؛ تا قاضی به پرونده رسیدگی نماید و مجرم را مجازات کند. 

 مجازات تجاوز به عنف

مجازات جرم زنای به عنف طبق ماده 224 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392اعدام است خواه محصن باشد خواه غیر محصن.  البته بسته به برخی شرایط این مجازات می تواند مصادیق دیگری نیز داشته باشد. طبق ماده 231، در صورتی که زن باکره باشد، زانی باید علاوه بر حکم اعدام، ارش البکاره و مهرالمثل محکوم را نیز بپردازد.  در صورت باکره نبودن فرد مورد تجاوز، زانی باید تنها مهرالمثل زن را پرداخته و به مجازات تجاوز به عنف محکوم گردد. می توان برای پرسش و پاسخ فوری حقوقی با مشاوران و وکلای حقوقی ارتباط برقرار کرد. 

 

نگارش شکوائیه

مجازات تجاوز به عنف در صورت رضایت شاکی 

اعدام؛ حکم قاطع قانونی برای جرم زنای به عنف است لذا جرم صورت گرفته باید به صورت دقیق بررسی و مجازات آن تعیین گردد. اثبات جرم زنای به عنف، تنها باید توسط قربانی انجام شود. در صورتی که شواهد و قرائن برای قاضی محرز گردد ایشان حکم قطعی را صادر خواهند نمود. اما مسئله ای که در چنین جرایمی مطرح است، رضایت شاکی در پرونده زنای به عنف است. در صورتی که شاکی رضایت به زنا داشته، طبق قانون زانی هیچ مسئولیتی ندارد و مجازات نخواهد شد. اما در صورتی که تجاوز رخ داده اما فرد مورد تجاوز به دلایل مختلف قادر به طرح شکایت و رسیدگی به آن نیست، یا فرد زانی انکار نموده و فرد مورد تجاوز ادله کافی برای اثبات ادعای خود ندارد و رضایت می دهد، قاضی می تواند از شهادت 4 مرد عادل برای اثبات جرم استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص بهتر است برای دریافت مشاوره حقوقی  با موسسه وکلای تلفنی ارتباط برقرار نمایید. 

 

مشاوره حقوقی زنا

چگونگی اثبات تجاوز به عنف 

اصولا اثبات جرم زنای به عنف یکی از پیچیده ترین و دشوارترین مراحل اثبات جرم در نظام دادرسی ایران است. معمولا دادگاه ادعای برخی از اشخاص که مدعی تجاوز هستند را به دلایل مختلف نمی پذیرد. حتی دادگاه در برخی موارد ادعای فرد مورد تجاوز را دال بر این که در موقعیت خطرناکی بوده و مجبور به برقراری رابطه جنسی شده است را نیز نمی پذیرد. البته این مسئله زمانی مطرح می شود که دختر و پسری در روز اول آشنایی با یکدیگر، به منزل پسر رفته و مرتکب زنا می شوند. در این حالت زن نمی تواند مدعی زنای به عنف شود. زیرا تجاوز به عنف اصولا با خشونت و اجبار همراه است. بار اثبات این جرم نیز بر روی دوش شاکی است. می توان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از طریق  مشاوره حقوقی آنلاین سوالات خود را مطرح نمود.

مقام صالح برای رسیدگی به تجاوز به عنف 

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، تنها مرجع صالح رسیدگی به جرم زنای به عنف، دادگاه کیفری استان است. طبق نظر قوه قضاییه به طور کلی تمام جرایم منافی عفت، در صلاحیت دادسرای عمومی است. لازم است برای طرح شکایت به دادگاه کیفری مراجعه نموده و تشکیل پرونده داد. پس از آن قاضی به پرونده رسیدگی نموده و حکم لازم را برای مجازات مجرم صادر خواهد نمود.  این نکته را در نظر داشته باشید که دادسرا به هیچ عنوان مرجع صالح رسیدگی به جرایم منافی عفت نخواهد بود. زیرا در این نوع جرایم، تحقیقات توسط دادگاه کیفری 2 صورت می گیرد. بهتر است با موسسه وکلای تلفنی ارتباط برقرار نموده و در خصوص مرجع صالح رسیدگی به جرم زنای به عنف سوال خود را مطرح نمایید.  

 

ارتباط واتس اپی

مشاوره حقوقی فوری در خصوص تجاوز به عنف 

به طور کلی افراد بسیاری در کشور وجود دارند که در مورد مسائل حقوقی هیچ گونه اطلاعاتی ندارند. یا آنکه در مورد برخی از جرایم خاص همچون زنای به عنف اطلاعات دارند، اما جسارت طرح شکایت را ندارند. این دسته از افراد بهتر است پیش از هر اقدامی با مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را مطرح نمایند. بدون تردید وکلا و مشاوران حقوقی که به صورت آنلاین خدمات ارائه می دهند، می توانند بسیاری از مسائل حقوقی را برای مردم کشور آسان نمایند. از سوی دیگر دریافت مشاوره به افرادی که درگیر مسائل و مشکلات حقوقی شده اند، این امکان را می دهد که بتوانند بهترین اقدام را در رسیدگی به مسئله مورد نظر انجام دهند.

 

مشاوره حقوقی آدم ربایی
مجازات مزاحمت های خیابانی 
مشاوره حقوقی زنای ذهنی 
مشاوره حقوقی اجرای احکام 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مقتدری

پرونده های کیفری عواقب سنگینی دارن حبس و شلاق از کمترین محازات هاست اگر افراد دچار چنین پرونده هایی شوند باید به وکیل کیفری مراجعه کنند تا امید رهایی داشته باشند موسسه حقوقی وکیل تلفنی بهترین وکلای کیفری را معرفی می کند


ناهیده عیسی زاده پته خور

جرم زنای به عنف با عنایت به اینکه مجازات حدی دارد نیاز به شهادت ۴ مرد عادل یا چهار بار اقرار متشاکی می باشد تا به عنوان دلیل ارتکاب جرم ، این جرم قابل اثبات باشد، هر چند این جرم سنگین ترین مجازات را دارد ولی اثبات آن نیز به همین نسبت سخت می باشد، بنابراین قطعا در مواردی که قبل از ارتکاب جرم پیام های غیرمتعارف بین طرفین رد و بدل شده باشد یا جرم در منزل شاکی اتفاق بیفتد می تواند به عنوان اماره هایی حاکی از رضایت شاکی باشد، در چنین مواردی احتمال صدور حکم به شلاق ، حبس و تبعید تقویت می گردد.


مجید شیخی

کلمه عنف معادل با عباراتی چون جبر، خشونت، بی رحمی، زور، درشتی و … در نظر گرفته شده است؛ از این رو تجاوز به عنف به صورت انجام نزدیکی اجباری و بدون رضایت زن با او تعریف می شود. در انجام این جرم زور و فشار به نزدیکی، تجاوز به فرد مورد تعرض محسوب می شود و در برخی منابع از آن با عنوان زنای به عنف نیز یاد می کنند.افرادی که با مسئله تجاوز به عنف و مجازات آن درگیر هستند اغلب افراد مجردی می باشند که توانایی ازدواج و برقراری رابطه جنسی مشروع را ندارند. در حقیقت این افراد از آنجایی که به طور عادی، قانونی و به صورت مشروع نمی توانند نیازهای جنسی خود را ارضا کنند دارای عقده های روانی هستند و این عقده ها سبب می شود مرتکب جرم وقیحی چون زنای به عنف شوند.از آنجایی که اغلب افراد متجاوز به عنف در مراحل قضایی مربوط به پرونده خود ارتکاب جرم تجاوز به عنف را منکر می شوند و از این طریق می خواهند خود را از اعدام و طناب دار نجات دهند، بیشتر بانوان و دختر خانم هایی که مورد تعرض جنسی قرار می گیرند از آنجایی که توانایی اثبات جرم در دادگاه را در خود نمی بینند و پیامدهای ناگوار خانوادگی و اجتماعی این موضوع را در نظر می گیرند از افشای آن خودداری می کنند. در این مورد در صورت انکار فرد متجاوز و نداشتن ادله کافی می توان از شهادت چهار مرد عادل و علم قاضی برای اثبات جرم انجام شده استفاده کرد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از جرایمی که چه در کشور ما ایران و چه در کشورهای توسعه‌یافته دنیا دارای مجازات بسیار شدیدی می‌باشد جرم زنای به عنف هست. در کشور آمریکا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای توسعه‌یافته دنیا این جرم حتی از قتل عمد نیز از سنگین‌تر شمرده شده و دارای مجازات اعدام است. اما مسئله مهمی که این جرم را از دیگر جرایم متمایز می‌سازد نوع برخورد شاکی دعوا یا همان شخص آسیب‌دیده است که نمی‌داند دقیقاً باید چه تصمیمی بگیرد زیرا از بازخوردهای منفی این جرم بسیار هراسان است و این بازخوردهای منفی در کشوری مانند ایران بسیار شدیدتر خواهد بود.به‌همین علت بسیاری از قربانیان چنین جرایمی در کشور ما تا چند روز گیج و سردرگم هستند نمی‌دانند که چه تصمیمی باید بگیرند و چون از مدت زمان وقوع این جرم مدتی سپری گشته اثبات آن بسیار دشوارتر خواهد شد، پس بهتر است به‌محض وقوع چنین جرمی و قبل‌از اتخاذ هر نوع تصمیمی با وکلای کارکشته مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ نمایید زیرا می‌دانند که چگونه شما را راهنمایی کرده و توجیه نمایند که چه تصمیمی درست و چه تصمیم اشتباه است. بدون شک کسی که قربانی هم‌چین مسئله‌ای شده به‌علت شوک ناشی از حادثه نمی‌داند که تصمیم درست در این مواقع چگونه است و احتمال دارد با انجام اموری که ناشی از احساسات شدید وی می‌باشد باعث خراب‌تر شدن کار خود گردد پس بهتر است از وکلای خبره و زبده استفاده نماییم تا حقمان پایمال نشود.نوع شکایت تنظیمی، زمان مراجعه به نیروی انتظامی، استفاده از ابزارهای دفاعی جهت اثبات جرم، و نوع دفاع در دادگاه همه و همه موادی است که وکلای کارکشته مؤسسه به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از آن‌ها حقتان را ثابت نموده و از نتیجه کار مطمئن باشید پیروز و موفق باشید.


امین چراغی شیخ آباد

اما باید به یاد داشته باشیم که در بحث جرم زنای به عنف بالاترین دلیل به منظور صادر کردن حکم علم قاضی است. قاضی باید در هر صورتی که قرائن و امارات مستند در دسترس را در حکم خود احراز نماید. امارات و قرائن برای اثبات جرم شامل مواردی مانند نظریه پزشکی وجود منی یا خون متهم در واژن زن یا وجود اثر انگشت متهم روی بدن زن که به وسیله انگشت نگاری یا ضبط فیلم های دوربین مدار بسته به دست آمده باشد، می شود. و امیدوارم شاهد این مسائل نباشیم.


احسان فلاح

جرایم منافی عفت با توجه به اینکه دارای مصادیق متفاوت و مجازات های سنگین می باشند به همین دلیل راهای اثبات این جرایم نیز با توجه به نحوه ارتکاب جرم متفاوت می‌باشد. که بزه دیده در اولین اقدام باید به پزشکی قانونی ارجاع داده شود تا آثار تجاوز قبل از بهبود، توسط پزشک قانونی معاینه و در پرونده منعکس گردد و با جمع ادله دیگر بتوان از حقوق بزه دیده دفاع و مرتک را به سزای کیفر خود رساند.


حمید مرادی نیا

با سلام عنف در لغت به به معنای زور و خشونت می باشد و تجاوز به عنف یا زنای به عنف براساس قانون ، انجام نزدیکی با زن بدون رضایت وی می باشد و در واقع نزدیکی که با قهر و غلبه یعنی خشونت و زور صورت گرفته است. تجاوز به عنف در قانون تمام کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل خدشه دار کردن عواطف عمومی و ضربات روحی جبران ناپذیری که دارد شدیدیترین مجازات ها برای آن در نظر گرفته شده است.در قانون مجازات کشور ایران نیز مجازات سنگینی برای این جرم در نظر گرفته شده است .


mohamad sheykhi

مجازات جرم زنای به عنف طبق ماده 224 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392اعدام است خواه محصن باشد خواه غیر محصن. البته بسته به برخی شرایط این مجازات می تواند مصادیق دیگری نیز داشته باشد. طبق ماده 231، در صورتی که زن باکره باشد، زانی باید علاوه بر حکم اعدام، ارش البکاره و مهرالمثل محکوم را نیز بپردازد. در صورت باکره نبودن فرد مورد تجاوز، زانی باید تنها مهرالمثل زن را پرداخته و به مجازات تجاوز به عنف محکوم گردد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.