محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری

محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری

محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری

در مراحل دادرسی و رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری، مهمترین مرحله، ابلاغ رای است. در صورت دلخواه نبودن رای دادگاه محاسبه زمان اعتراض به رای تجدید نظر خواهی بسیار اهمیت دارد. محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری در تخصص کارشناسان و وکلای تلفنی موسسه ماست. کافی است با شماره 09212242670 از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

هزینه محاسبه فوری مهلت اعتراض به رای دادگاه

هر گونه دادرسی در مراجع قضایی، مستلزم پرداخت هزینه دادرسی توسط خواهان پرونده و طی نمودن مراحل اعتراض به رای دادگاه است. هزینه دادرسی بابت رسیدگی به پرونده های مالی، نوع دعوی، مرحله طرح دعوی، مرجع رسیدگی و حقوقی و یا کیفری بودن آن وابسته است.  قابل ذکر است  تا زمانی که هزینه دادرسی در پرونده های حقوقی و کیفری و مالی پرداخت نشود دعوی قابل طرح و قابل رسیدگی نیست مگر در موارد استثنایی که در قانون به آن اشاره شده است.

هزینه دادرسی با توجه به نوع پرونده و مرحله رسیدگی به آن و با توجه به مراحل اعتراض به رای دادگاه می تواند مبلغی متفاوت باشد. برای اطلاع از محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری می توانید از طریق سایت عدل ایران اقدام نمایید. برای محاسبه زمان اعتراض به رای و مراحل اعتراض به رای دادگاه نیز می توانید با مراجعه به همین سایت اقدامات لازم را انجام دهید.

محاسبه مهلت اعتراض به رای دادگاه

تجدید نظر خواهی و طی نمودن مراحل اعتراض به رای دادگاه حق مسلم است که  قانونگذار برای افراد در نظر گرفته است. قاضی رسیدگی کننده به پرونده ملزم به پذیرش تجدیدنظرخواهی است.

افرادی که می توانند به رای دادگاه اعتراض کنند طرفین دعوا، وکیل و یا نماینده قانونی آنان می باشند. این افراد بهتر است با محاسبه زمان اعتراض به رای و مراحل اعتراض به رای دادگاه اقدامات لازم را انجام دهند،

برای محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری با توجه به نوع پرونده از سایت رسمی قوه قضایی عدل ایران کمک بگیرید.  مهلت اعتراض به رای دادگاه در بسیاری از پرونده ها برای اشخاص مقیم ایران 20 روز است. برای افرادی که در خارج کشور اقامت دارند این زمان 2 ماه می باشد.

 

اعتراض به رای دادگاه به صورت فوری

ماده 336 قانون آیین دادرسی مدنی، " زمان آغاز مدت و مهلت تجدید نظر خواهی از رای را از تاریخ ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی میداند."

با استناد به ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری" زمان آغاز مدت و مهلت تجدید نظر خواهی از قرار های قابل اعتراض از تاریخ ابلاغ رای به خواهان، مدت 20 روز می باشد. شما می توانید از مشاوره حقوقی با برترین وکلای ایران از شماره 02147625900 استفاده نمایید.

برای اعتراض به رای چه باید کرد؟

برای انجام مراحل اعتراض به رای دادگاه ، طرفین دعوی و یا وکیل هر یک از آنها می توانند در مهلت تعیین شده اقدام نمایند. مراجعه به دفتر دادگاه صادر کننده رای و یا دفتر شعبه اول دادگاه تجدید نظر و ارائه درخواست واخواهی اولین قدم در این مسیر است. باید اعتراض به رای دادگاه در مهلت تعیین شده قانونی تنظیم شود و تقدیم مدیر دفتر دادگاه بدوی شود. ایرادات و نواقص پرونده برطرف و پرونده ظرف دو روز به مرجع تجدید نظر ارسال می شود. در غیر اینصورت قرار دادگاه صادر کننده رای بدوی، تایید می شود. در تمامی پرونده ها، دادگاه بعد از صدور رای باید قابل تجدید نظر بودن و یا نبودن آن و مرجعی که می تواند رای تجدید نظر را صادر کند را معلوم نماید.

 

اعتراض به رای

به چه آرایی می توان اعتراض کرد؟

تجدید نظر خواهی و مراحل اعتراض به رای دادگاه ، یکی از فرآیندهای مهمی در نظام قضایی است. که به رای صادر شده در دادگاههای بدوی صورت می گیرد و حداقل یک مرجع بالاتر  به آن رسیدگی میکند. آگاهی از قواعد مربوط به اینکه چه آرایی که می توان تقاضای تجدید نظر خواهی کرد. می تواند نقش مهمی اقدامی درست و به جا و ایجاد عدالت در قوانین دانست. آرایی در آیین دادرسی وجود دارند. که اعتراض و واخواهی و تجدید نظر نسبت به آنها قابلیت طرح را ندارند و رای صادر شده توسط دادگاه قابل اجرا می باشد.

اعتراض به آراء و تقاضای تجدید نظر فقط  با محاسبه زمان اعتراض به رای در موعد مقرر امکان پذیر است. مگر اینکه دلایل و مستنداتی مبنی بر متقاعد نمودن دادگاه برای تاخیر ارائه داد. آرایی که در دادگاه تجدید نظر صادر می شوند را نمی توان اعتراض کرد و رای صادره قطعی می باشد.  در شرایط خاص و استثنایی که در قانون تعیین شده است، افراد می توانند به رای صادره در تجدید نظر اعتراض کنند. این راه ها می تواند از طریق واخواهی، اعتراض به شخص ثالث، فرجام خواهی و اعاده دادرسی باشد.

محاسبه فوری زمان ابلاغ و زمان اعتراض به آرای محاکم دادگستری در تخصص وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی است.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل کاربلد برای اعتراض به رای دادگاه

وکیل متبحر و متخصص در این حوزه میتواند بهترین انتخاب جهت هرگونه اقدام در زمینه مراحل اعتراض به رای دادگاه باشد. اطلاع از مراحل و چگونگی اقدامی سریع در موعد مقرر می تواند نتیجه پرونده را به کلی تغییر دهد.

شما می توانید اطلاعات لازم در زمینه محاسبه زمان اعتراض به رای ، مراحل اعتراض به رای دادگاه ، و...را از وکلای پایه یک دادگستری دریافت کنید.  این ارتباط می تواند در تمامی ساعات شبانه روز، به صورت تلفنی و یا مشاوره حقوقی انلاین و رایگان  از طریق سایت باشد.

 

مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری 
متن اعتراض به رای دادگاه 
مشاوره حقوقی بررسی فوری سامانه ابلاغ 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

بهزاداحمدی

سلام دوروزاززمان تجدیدنظر گذشته چکار کنم راهنمایی فرمایید(پرونده به دادگاه بدوی به علت دوروزاضافه برگشت)مجددا20روزبرای اعتراض به شعبه برگشت


فاطمه عمادی

باسلام پس از آن که رای بدوی از دادگاه صادر شد، هر یک از اصحاب دعوا می توانند، بعد از بررسی مفاد رای صادر شده، در صورتی که آن رای را مخالف قانون بدانند، در مهلت قانونی مقرر به آن اعتراض نمایند. روش های اعتراض به رای دادگاه به دو صورت عادی و فوق العاده می باشد. روش های عادی اعتراض به رای دادگاه، شامل واخواهی و تجدیدنظر می باشد. روش های فوق العاده، شامل فرجام خواهی ( اعتراض به آرای صادره در دیوان عالی کشور)، اعاده دادرسی و اعتراض به شخص ثالث است.


متقی راد

با سلام مهلت اعتراض به آرا مسئله بسیار مهمی است چرا که امکان دارد رای در مرحله اعتراض نقض شود و به نفع فردی که اعتراض کرده تمام شود‌.بخاطر همین محاسبه مهلت از این جهت دارای اهمیت بسیار زیادی است.


mohamadi

اینکه انتظار داشته باشیم عامه مردم از مواعد قضایی و قانونی آگاه باشند چندان صحیح نیست اما توصیه کردن به کلیه افراد جهت کسب اطلاعات حقوقی جهت حفظ حقوق قانونی خویش و مراجعه حضوری و غیرحضوری به موسسات حقوقی مانند موسسه خوب وکیل تلفنی واقعا به جا و کارساز است از کلیه پرسنل بابت تلاشهای شبانه روزی آنها در جهت ارائه خدمت سپاسگزارم


مجید پریدست فومنی

باسلام از آنجاییکه حق دوطرف دعوی در عدم پذیرش رای صادره در هرمرحله از رسیدگی را قانونگذار واحب دانسته لذا طرفین یا وکلا و یا نمایندگان قانونی طرفین دعوی در مدت ۲۰ روز برای افراد داخل ایران و یک ماه برای افراد خارج ایران فرصت اعتراض به آرا صادره از شعب بدوی و تجدید نظر را دارند که اعتراض به آرا قطعی شده در قالب اعاده دادرسی انجام میگیرد


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب ماده 336 قانون آیین دادرسی مدنی، " زمان آغاز مدت و مهلت تجدید نظر خواهی از رای را از تاریخ ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی میداند." با استناد به ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری" زمان آغاز مدت و مهلت تجدید نظر خواهی از قرار های قابل اعتراض از تاریخ ابلاغ رای به خواهان، مدت 20 روز می باشد.


بشیر علی پاریاد

سلام.بر طبق قانون که در ماده 331 آمده ، در مورد رای های صادر شده که در ذیل بیان شده است ، می توان درخواست تجدیدنظر کرد : - در دعاوی مالی که خواسته یا ارزش آن چیزی که خواهان از دعوا می خواهد از سه میلیون (3000000 ) ریال بیشتر باشد . - در مورد کلیه حکم های صادر شده در دعاوي غیرمالی میتوان درخواست تجدیدنظر کرد . - حکم راجع به متفرعات دعوا درصورتی که حکم راجع به اصل دعوا قابل تجدیدنظر باشد . - احکام مستند به اقرار در دادگاه یا مستند به رأي یک یا چند نفر کارشناس که طرفین کتباً رأي آنان را قاطع دعوا قرار داده باشند قابل درخواست تجدیدنظر نیست مگر درخصوص صلاحیت دادگاه یا قاضی صادرکننده رأی . ( منظور از این تبصره این است که رای و حکمی براساس اقرار طرفین باشد و برطبق نظر یک یا چندنفر کارشناس باشد که طرفین توافق کتبی بر اینکه نظرشون قطعی است دیگر نمی توانند درخواست تجدیدنظر کنند . )


مجید شیخی

در مراحل دادرسی و رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری، مهمترین مرحله، ابلاغ رای است. در صورت دلخواه نبودن رای دادگاه محاسبه زمان اعتراض به رای تجدید نظر خواهی بسیار اهمیت دارد.هر گونه دادرسی در مراجع قضایی، مستلزم پرداخت هزینه دادرسی توسط خواهان پرونده و طی نمودن مراحل اعتراض به رای دادگاه است. هزینه دادرسی بابت رسیدگی به پرونده های مالی، نوع دعوی، مرحله طرح دعوی، مرجع رسیدگی و حقوقی و یا کیفری بودن آن وابسته است.  قابل ذکر است  تا زمانی که هزینه دادرسی در پرونده های حقوقی و کیفری و مالی پرداخت نشود دعوی قابل طرح و قابل رسیدگی نیست مگر در موارد استثنایی که در قانون به آن اشاره شده است. هزینه دادرسی با توجه به نوع پرونده و مرحله رسیدگی به آن و با توجه به مراحل اعتراض به رای دادگاه می تواند مبلغی متفاوت باشد مرحله بدوی ۳.۵درصدو مرحله تجدید نظر ۴.۵ درصد میباشد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام هر گونه دادرسی در مراجع قضایی، مستلزم پرداخت هزینه دادرسی توسط خواهان پرونده و طی نمودن مراحل اعتراض به رای دادگاه است. هزینه دادرسی بابت رسیدگی به پرونده های مالی، نوع دعوی، مرحله طرح دعوی، مرجع رسیدگی و حقوقی و یا کیفری بودن آن وابسته است. قابل ذکر است تا زمانی که هزینه دادرسی در پرونده های حقوقی و کیفری و مالی پرداخت نشود دعوی قابل طرح و قابل رسیدگی نیست مگر در موارد استثنایی که در قانون به آن اشاره شده است. هزینه دادرسی با توجه به نوع پرونده و مرحله رسیدگی به آن و با توجه به مراحل اعتراض به رای دادگاه می تواند مبلغی متفاوت باشد


مهدی مظفری اناری

با سلام رعایت مواعد قانونی برای اعتراض به آرای حقوقی و کیفری از مهم ترین مسائل مورد توجه در پرونده های قضایی است. چنان که اگر این مواعد رعایت نشود و دادخواست اعتراض به رای در خارج از مهلت مقرر صورت گیرد، حق تجدیدنظر یا فرجام یا واخواهی ساقط می شود. باید توجه داشت مواعد اصولا برای اشخاص مقیم ایران ۲۰ روزه است که روز ابلاغ و روز اقدام محاسبه نمی شود


پروانه برغمدی

با سلام مهلت تجدیدنظرخواهی برای افراد مقیم ایران 20 روز و برای اشخاص خارج از کشور 2 ماه از تاریخ ابلاغ یا پایان مدت واخواهی است. دادخواست تجدیدنظر می بایست به دفتر دادگاه صادرکننده رای یا دادگاه تجدیدنظر تقدیم گردد. دادگاه تجدید نظر در شهرستان مرکز استان و با حضور 3 قاضی تشکیل می یابد. بنابر تبصره 3 ماده 339 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه نخستین می بایست در ذیل رای خود قابل تجدید نظر بودن یا نبودن آن را قید می نماید. افرادی که حق تجدیدنظرخواهی دارند عبارتند از طرفین دعوا، وکیل یا نمایندگان قانونی آنان حق تجدید نظر خواهی دارند.


حمزه آقاجانی

با سلام و خسته نباشید ببخشید بنده رای در شعبه کیفری برعلیه بنده صادر شده اما بنده از زمان مشاهده ابلاغ تجدیدنظر خواهی انجام دادم اما بدلیل اطلاع نداشتن که از زمان ابلاغ در سامانه محاسبه میشه دوروز با تاخیر انجام دادم الان راهی دارم که بتونم بفرستم پرونده تجدیدنظر ...از زمان مشاهده در موعد بیست روز انجام دادم اما از زمان درج در سامانه تا اقدام دو روز گذشته چکار میتونم بکنم خواهشا راهنمایی کنید پرونده رفته اجرا احکام


محمد پدرام

درود فراوان از مطالب پست شده استفاده وافر بردم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.