مرور زمان در جرم خیانت در امانت چند سال است؟

مرور زمان در جرم خیانت در امانت چند سال است؟

مرور زمان در جرم خیانت در امانت چند سال است؟

مرور زمان در جرم خیانت در امانت چقدر است؟ تعریف جرم خیانت در امانت چیست؟ مجازات خیانت در امانت کدام است؟ آیا جرم خیانت در امانت را می توان مشمول مرور زمان دانست؟ برای حل و فصل دعاوی مربوط به جرم مذکور آیا مشاوره با وکیل خیانت در امانت اجباری است؟ از جمله جرایمی که امروزه ارتکاب آنها افزایش چشمگیری داشته است، می توان به جرم خیانت در امانت اشاره دارد. به همین منظور هر روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی خیانت در امانت با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس هستند. سوالات زیادی، ذهن این افراد را به خود مشغول کرده است که به پرتکرارترین آنها در آغاز نوشته اشاره کردیم. از طرفی با توجه به اهمیتی که مرور زمان در جرم خیانت در امانت برای احقاق حق بزه دیدگان دارد، ضروری دانستیم که در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی ضمن پاسخ به سوالات ابتدایی مقاله با مرور زمان در جرم خیانت در امانت نیز آشنا شویم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف جرم خیانت در امانت از زبان وکیل

در اولین گام از بررسی و آشنایی با مرور زمان در جرم خیانت در امانت بایستی به صورت تخصصی با تعریف جرم خیانت در امانت آشنا شویم. در واقع امانت، اصطلاحی است که ناظر بر سپردن مال به شخص دیگری می باشد و در برابر کلمه «خیانت» قرار می گیرد. از طرفی اگرچه قانونگذار صراحتاً به تعریف جرم خیانت در امانت نپرداخته است، با این حال می توانیم با توجه به مصادیق این جرم که در مواد 673 و 674 قانون مجازات اسلامی ذکر شده اند، آن را تعریف کنیم. در همین راستا دکترین حقوقی، خیانت در امانت را جرمی می دانند که برای تحقق آن در ابتدا مالی بایستی به فرد دیگری سپرده شود. حال فرد مقابل با داشتن سوء نیت آن را پس ندهد یا در نگهداری آن کوتاهی کند. شما می توانید تمامی سوالات خود را پیرامون جرم خیانت در امانت از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان از ما بپرسید.

 

 

خیانت در امانت

 

مجازات خیانت در امانت چیست؟

گام دیگری که در راستای آشنایی با مرور زمان در جرم خیانت در امانت باید برداشته شود، بررسی مجازات خیانت در امانت می باشد. همانطور که گفته شد، قانونگذار خیانت در امانت را جرم انگاری کرده و برای آن نیز مجازات تعیین کرده است. به همین منظور بایستی به سراغ ماده 674 قانون مجازات اسلامی برویم. این ماده مجازات خیانت در امانت را حبس 6 ماهه تا 3 ساله می داند.

البته بایستی توجه داشته باشید که بر اساس قانون کاهش حبس مجازات تعزیری این جرم از یک جرم غیر قابل گذشت به جرم قابل گذشت تبدیل شده و از طرفی مجازات آن نیز نصف شده است. به همین منظور امروزه می توان مجازات خیانت در امانت را حبس 90 روز تا یک سال و نیم تلقی نمود. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

آیا جرم خیانت در امانت مشمول مرور زمان می شود؟

سوال مهمی که پیرامون مرور زمان در جرم خیانت در امانت پرسیده می شود این است که آیا اصلاً این جرم مشمول مرور زمان می شود یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است به سراغ ماده 105 قانون مجازات اسلامی برویم. بر اساس این ماده تمامی جرایم تعزیری قابلیت این را دارند که مشمول مرور زمان شوند. در واقع جرایم تعزیری از نظر قانون در برابر جرایم حدی قرار می گیرند. جرایم مستوجب حد آن دسته از جرایمی هستند که مجازات آنها توسط شارع مقدس تعیین شده است. از طرفی جرایم تعزیری، جرایمی هستند که مجازات آنها بنابر صلاحدید قانونگذار مشخص شده است. یکی از مهم ترین جرایم تعزیری، جرم خیانت در امانت می باشد.

 

 

مشاوره حقوقی عقد ودیعه
مشاوره حقوقی سوءاستفاده از سفید امضا
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

پس در پاسخ به سوال فوق الذکر بایستی بگوییم مرور زمان در جرم خیانت در امانت قابل تصور است. در صورتی که سوالاتی پیرامون این موضوع در ذهن دارید، می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

مرور زمان در جرم خیانت در امانت چقدر است؟

نکته دیگری که پیرامون مرور زمان در جرم خیانت در امانت بایستی بدان پرداخته شود، پاسخ به این سوال است که مرور زمان در این جرم چقدر است؟ با توجه به مجازاتی که قانونگذار در گذشته برای جرم مذکور در نظر گرفته بود، خیانت در امانت یک جرم تعزیری درجه 5 محسوب می شد. به همین منظور بر اساس ماده 105 قانون مجازات اسلامی، سابقا مهلت مرور زمان در جرم خیانت در امانت 7 سال بود. با این حال امروزه با توجه به قانون کاهش حبس مجازات تعزیری، علاوه بر اینکه مجازات مذکور نصف شده این جرم نیز از جمله جرایم قابل گذشت محسوب می شود. پس امروزه مرور زمان در جرم خیانت در امانت، یک سال از زمان وقوع جرم یا اطلاع از آن می باشد.

 

 

مجازات خیانت در امانت

 

وکیل کار بلد برای جرم خیانت در امانت چه خصوصیاتی دارد؟

حل و فصل کردن دعاوی مربوط به جرم خیانت در امانت کار بسیار تخصصی است. پس بهتر است این کار را به یک وکیل خیانت در امانت بسپارید. از جمله ویژگی های وکیل خیانت در امانت کاربلد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تسلط کامل بر قوانین جدید مربوط به خیانت در امانت.
  • تسلط کامل بر آیین دادرسی به جرم خیانت در امانت.
  • داشتن تجربه در حل و فصل این گونه دعاوی.
  • رضایت مراجعین قبلی از خدمات وکیل مورد نظر.
  • داشتن قلمی قوی برای نگارش اوراق قضایی مربوطه.

با توجه به اینکه پیدا کردن وکیل خیانت در امانت کاربلد کار بسیار دشواری است. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. کافیست از طریق مشاوره حقوقی اقدام کنید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

علیرضا

سفته ای مربوط به رابطه کاری که ۵سال میش قطع شده همچنان نزد کارفرمای سابق من امانت مانده یکبار شفاها تقاضاا کردم اما پاسخی دریافت نکردم خواستم ببینم اقدامات قانونی لازم به چه نحو باید انجام بشه ممنونم از اطلاعات مفیدتون


سیما غفوری

با توجه به قانون کاهش مجازات که طبق اون یک سری از جرائم مثل خیانت در امانت قابل گذشت در نظر گرفته شدن و این که مرور زمان برای طرح شکایت در جرائم قابل گذشت یک سال است .


زینب

متاسفانه من ماشینم رو برای تعمیر به تعمیر گاه بردم بعد ۶ ماه متوجه شدم چند قطعه رو تعویض کرده چطوری میتونم اثبات کنم؟ چون اصلا من تا به حال هیچ کدوم از قطعات خودرو رو تعویض نکرده بودم .


mohamad sheykhi

ا توجه به مجازاتی که قانونگذار در گذشته برای جرم مذکور در نظر گرفته بود، خیانت در امانت یک جرم تعزیری درجه 5 محسوب می شد. به همین منظور بر اساس ماده 105 قانون مجازات اسلامی، سابقا مهلت مرور زمان در جرم خیانت در امانت 7 سال بود. با این حال امروزه با توجه به قانون کاهش حبس مجازات تعزیری، علاوه بر اینکه مجازات مذکور نصف شده این جرم نیز از جمله جرایم قابل گذشت محسوب می شود. پس امروزه مرور زمان در جرم خیانت در امانت، یک سال از زمان وقوع جرم یا اطلاع از آن می باشد.


نیما عیسی زاده

با توجه به قانون کاهش مجازات که طبق اون یک سری از جرائم مثل خیانت در امانت قابل گذشت در نظر گرفته شدن و این که مرور زمان برای طرح شکایت در جرائم قابل گذشت یک سال است.


بشیر علی پاریاد

با سلام .جرم خیانت در امانت عبارت است از اینکه شخصی با سوء نیت مالی را که به او سپرده شده است تلف، استعمال، مفقود یا تصاحب نماید. جرم خیانت در امانت از زمره جرایم علیه اموال و مالکیت محسوب می شود. خیانت در امانت زمانی مطرح می شود که مالک مال، اموالش را به فردی به امانت می سپارد که نگهداری کند و یا برای کار معینی به مصرف برساند، ولی امین از انجام وظایفی که به او سپرده شده است امتناع نماید و اموال امانی را تصاحب، تلف، استعمال و یا مفقود نماید


ایمان فرامرزی

با توجه به قانون کاهش مجازات که طبق اون یک سری از جرائم مثل خیانت در امانت قابل گذشت در نظر گرفته شدن و این که مرور زمان برای طرح شکایت در جرائم قابل گذشت یک سال است.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ حسب قانون کاهش مجازات؛ ازجمله بزه خیانت درامانت ازجمله جرایم قابل گذشت تلقی گردیده؛ واینکه حسب قانون مرورزمان درجرایم قابل گذشت یکسال می باشد.


موسوی نژاد

طبق ماده 105 قانون مجازات اسلامی ، اگر جرمی در مهلت مقرر در قانون برای مرور زمان پیگرد قانونی نداشته باشد ، دیگر قابل پیگرد قانونی نیست. همچنین ، در صورت عدم صدور حکم قطعی از تاریخ آخرین تعقیب قضایی یا اقدامات تحقیقاتی تا پایان تاریخ تعیین شده برای مرور زمان ، موضوع مشمول مرور زمان مطرح می شود.


رضا صادقی

با سلام خیانت در امانت را جرمی می دانند که برای تحقق آن در ابتدا مالی بایستی به فرد دیگری سپرده شود. حال فرد مقابل با داشتن سوء نیت آن را پس ندهد یا در نگهداری آن کوتاهی کند


آزاده

مجازات جرم خیانت در امانت و میزان حکم آن، طبق قانون جدید، تغییراتی داشته است. بر اساس قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، جرم خیانت در امانت، در زمره جرایم قابل گذشت، قرار گرفته و با تغییر در حداقل و حداکثر مجازات برخی جرایم تعزیری، مجازات جرم خیانت در امانت و میزان حکم آن، از 6 ماه تا سه سال، به نصف، یعنی 3 ماه تا یک و نیم سال، تقلیل یافته است.


وحید فراست

کلیه جرایم تعزیری مشمول مرور زمان می شوند


بهنام رحمانی فرد

با سلام در قانون قدیم خیانت در امانت از جمله جرایم غیر قابل گذشت بود اما اکنون در قانون جدید خیانت در امانت از جمله جرایم قابل گذشت می‌باشد،بنابراین با توجه به اینکه مرور زمان شکایت فقط در جرایم مقابل قابل گذشت مطرح می‌باشد بنابراین بایستی گفت چنانچه شخص پس از وقوع جرم به مدت یک سال از وقوع جرم طرح دعوا ننماید دیگر نمی‌تواند طرح دعوا نماید و مشمول مرور زمان می‌شود. همچنین خیانت در امانت شامل عناصری می‌باشد که بایستی به وقوع بپیوندد به طور مثال شخص بایستی مال منقول یا غیرمنقول خویش را به شخصی تحویل و قرار بر این باشد که بعد از او مسترد نماید و شخص تحویل گیرنده مال امانی را مفقود یا تصاحب یا به نحوی از دسترس مالک خارج کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام از بررسی و آشنایی با مرور زمان در جرم خیانت در امانت بایستی به صورت تخصصی با تعریف جرم خیانت در امانت آشنا شویم. در واقع امانت، اصطلاحی است که ناظر بر سپردن مال به شخص دیگری می باشد و در برابر کلمه «خیانت» قرار می گیرد. از طرفی اگرچه قانونگذار صراحتاً به تعریف جرم خیانت در امانت نپرداخته است، با این حال می توانیم با توجه به مصادیق این جرم که در مواد 673 و 674 قانون مجازات اسلامی ذکر شده اند، آن را تعریف کنیم. در همین راستا دکترین حقوقی، خیانت در امانت را جرمی می دانند که برای تحقق آن در ابتدا مالی بایستی به فرد دیگری سپرده شود. حال فرد مقابل با داشتن سوء نیت آن را پس ندهد یا در نگهداری آن کوتاهی کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.