شیوه درخواست طلاق بعلت مفارقت جسمانی

شیوه درخواست طلاق بعلت مفارقت جسمانی

شیوه درخواست طلاق بعلت مفارقت جسمانی

دلایلی که موجبات طلاق را به وجود می آورد، در قانون بسیار گسترده هستند و زوجین می توانند به استناد آنها برای طلاق اقدام کنند. مرد به لحاظ قانونی برای طلاق لازم نیست که دلایلی را برای دادگاه عنوان کند اما باید حقوق مالی همسر خود را پرداخت نموده یا شرایط پرداخت حقوق زوجه را مشخص کرده باشد. اما شرایط برای درخواست طلاق از طرف زوجه متفاوت است و برای این که بتوانند از همسر خود جدا شوند، می بایست ادله محکمه پسندی داشته باشند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

یکی از موضوعاتی که به تبع آن بحث طلاق مطرح می شود، مفارقت جسمانی است. گاهی اوقات ممکن است که زن و مرد به دلایل مختلفی از هم جدا زندگی کنند اما از هم طلاق نگرفته باشند که در این شرایط طلاق به دلیل مفارقت جسمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در مورد این مسئله که می توان مفارقت جسمانی را به عنوان عسر و حرج در نظر گرفت بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد و در این زمینه شاهد صدور احکام مختلفی از طرف دادگاه ها هستیم. به طور معمول مراجع قضایی به دلیل مفارقت به مدت چهار سال حکم طلاق را صادر می کنند و زوجه می تواند از زوج جدا شود.

مفارقت بین زوجین سبب یکسری مشکلات در روابط زوجیت می شود و در نهایت ممکن است که زوجه در این زمینه تقاضای طلاق نماید. به طور مثال مفارقت و به تبع آن نبود رابطه جنسی بین طرفین باعث می شود تا ادامه شرایط زندگی برای زوجه دشوار گردد و در صورت اثبات، مصداق عسر و حرج بوده و دادگاه را متقاعد به صدور حکم طلاق می کند.

در صورتی که برای شیوه درخواست طلاق به دلیل مفارقت جسمانی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از مشاوره های موسسه حقوقی وکلا تلفنی بهره مند شوید. در خصوص استفاده از مشاوره حقوقی این موسسه، می‌توانید از طریق شماره 09212242670 اقدام کنید.

 

هزینه مشاوره حقوقی طلاق

منظور از مفارقت جسمانی چیست؟

مفارقت در لغت به معنای جدایی است که اصطلاح مفارقت جسمانی در علم حقوق شرایطی است که موجبات طلاق میان زوجین را فراهم می کند. این موضوع در شرع صراحتا اعلام شده است که مفارقت جسمانی می تواند ادامه زندگی و روابط زوجیت را دچار اختلال کند و سبب جدایی زن و مرد از هم شود.

وجود اختلاف بین زن و شوهر امری طبیعی است و در مواقعی ممکن است که زوجین به صورت جداگانه از هم زندگی کنند و مفارقت آنها حتی چندین سال طول بکشد. در چنین شرایطی زوجه اگر بتواند به مصادیق قانونی طلاق اشاره کند مانند این که در عسر و حرج می باشد، محمکه با جدایی طرفین مخالفتی نکرده و گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند.

مفارقت جسمانی در واقع به شرایطی گفته می شود که بین زوجین جدایی رخ داده که این قضیه در جهت وقوع طلاق بین طرفین تاثیرگذار خواهد بود. این که زن از مرد برای مدت معینی به صورت مستقل و جدا زندگی می کند، دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد. در صورت طولانی بودن مفارقت، قانون این امکان را به زن داده است تا بتواند دادخواست طلاق به دادگاه ارائه کند و با ذکر دلایل موجه از زوج جدا شود.

آیا مفارقت جسمانی ادله محکمه پسندی برای طلاق است؟

یکی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود آن است که مفارقت جسمانی ادله طلاق که مورد قبول دادگاه باشد، محسوب می شود یا خیر؟ در واقع زوجه به دلیل مفارقت می تواند درخواست طلاق به دادگاه بدهد؟

به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد مفارقت جسمانی یک قاعده کلی نیست که بتوان به استناد آن درخواست طلاق به دادگاه داد. در واقع نمی توان به صرف مفارقت و این که زوجین از یکدیگر جدا زندگی می کنند، تقاضای طلاق نمود. بلکه این موضوع مستقیما دایر بر صدور حکم طلاق نمی باشد.

به بیان دیگر، در صورتی مفارقت جسمانی ادله محکمه پسندی برای طلاق به شمار می رود که زوجه بتواند این موضوع را به بحث عسر و حرج و یا سایر دلایل قانونی طلاق ارتباط دهد.

 

مشاوره حقوقی طلاق

برای درخواست طلاق به دلیل مفارقت جسمانی زوج به کجا مراجعه کنم؟

برای طلاق مفارقت جسمانی ابتدا باید دادخواست تنظیم شده را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت رساند. بعد از ثبت دادخواست، پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعبات دادگاه خانواده ارجاع داده می شود. طرفین دعوا به همراه وکلا خود در دادگاه خانواده حضور پیدا کرده و مراحل دادرسی را طی می کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید

در دادخواست طلاق به دلیل مفارقت جسمانی چه باید نوشت؟

در دادخواست طلاق به دلیل مفارقت جسمانی می توان به موارد گوناگونی که زمینه قانونی داشته و به نوعی ادله محکمه پسند برای صدور حکم طلاق محسوب شود، ذکر کرد. در واقع در متن دادخواست طلاق می بایست به این موضوع اشاره کرد که مفارقت سبب عسر و حرج زوجه گردیده و در چنین شرایطی از دادگاه صدور گواهی عدم امکان سازش تقاضا می شود.

به طور مثال، در ستون شرح دادخواست می توان نوشت که به دلیل مفارقت جسمانی و با توجه به این که رابطه جنسی برای مدت طولانی بین زن و شوهر برقرار نشده است، سبب عسر و حرج زوجه گردیده است.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا زن ناشزه می تواند بابت مفارقت جسمانی طلاق بگیرد؟

زن ناشزه که برای مدت مشخص در منزل شوهر سکونت نداشته می تواند بابت مفارقت جسمانی و همچنین عدم پرداخت نفقه از طرف همسر، تقاضای طلاق بنماید. در واقع زن ناشزه برای این که بتواند به علت مفارقت، درخواست طلاق به دادگاه بدهد، باید به شرایط قانونی طلاق اشاره کند، مگر آن که مفارقت به مدت حداقل چهار سال به طول انجامیده باشد که در این صورت دادگاه ها معمولا حکم طلاق را صادر می کنند.

در صورتی که برای طرح دعوا طلاق در دادگاه نیاز به وکیل دادگستری متخصص در امور خانواده دارید، با موسسه حقوقی وکلا تلفنی در ارتباط باشید. همچنین جهت استفاده از مشاوره حقوقی طلاق می توانید با شماره تلفن 0921224267 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان درسایت موسسه استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی طلاق عاطفی 
محکم ترین دلایل طلاق از دیدگاه دادگاه 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همه ما اسم طلاق عاطفی را بارها و بارها شنیده ایم . طلاقی که در آن زوجین فقط و فقط در شناسنامه زن وشوهر هستند اما به لحاظ عاطفی فرسنگ ها دور از هم قرار گرفته اند . در بسیاری از مواقع وقتی زن و شوهر به هیچ طریقی نمی توانند با هم سازش نمایند هر کدام به سمت شهر و دیار خود رفته و به جز دوری عاطفی از نظر جسمی نیز از همسر خود جدا می گردد . در چنین مواقعی قانون ما شرایطی را پیش بینی کرده که هر کدام از زن و شوهر می توانند با استناد به قوانین و مقررات موضوعه کشور از یکدیگر جدا شده و راه خویش را به صورت رسمی و قانونی از یکدیگر جدا نمایند. بعنوان مثال اگر زنی نه ماه متناوب یا شش ماه متوالی همسر خویش را در اختیار نداشته باشد می تواند با استناد به غیبت زوجه درخواست جدایی بدهد یا اگر مردی چنین شرایطی برایش رخ بدهد این اجازه را دارد که هر زمان که اراده کند نسبت به ثبت دادخواست طلاق اقدام نماید . البته برای دانستن جزئیات در خصوص ثبت دادخواست برای چنین مواردی توصیه اکید ما استفاده از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بوده که هزار توی این موارد را بارها و بارها طی کرده و می توانند بهترین و کوتاه ترین مسیر ممکن را برای نجات شما معرفی نمایند.


سهند مهدی پور

مرد به لحاظ قانونی برای طلاق لازم نیست که دلایلی را برای دادگاه عنوان کند اما باید حقوق مالی همسر خود را پرداخت نموده یا شرایط پرداخت حقوق زوجه را مشخص کرده باشد. اما شرایط برای درخواست طلاق از طرف زوجه متفاوت است و برای این که بتوانند از همسر خود جدا شوند، می بایست ادله محکمه پسندی داشته باشند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مفارقت در لغت به معنای جدایی است که اصطلاح مفارقت جسمانی در علم حقوق شرایطی است که موجبات طلاق میان زوجین را فراهم می کند. این موضوع در شرع صراحتا اعلام شده است که مفارقت جسمانی می تواند ادامه زندگی و روابط زوجیت را دچار اختلال کند و سبب جدایی زن و مرد از هم شود. وجود اختلاف بین زن و شوهر امری طبیعی است و در مواقعی ممکن است که زوجین به صورت جداگانه از هم زندگی کنند و مفارقت آنها حتی چندین سال طول بکشد. در چنین شرایطی زوجه اگر بتواند به مصادیق قانونی طلاق اشاره کند مانند این که در عسر و حرج می باشد، محمکه با جدایی طرفین مخالفتی نکرده و گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند.


محسن جعفری

از مواردی که ممکن هست عسر و حرج زوجه ثابت بشه مفارقت جسمانی زوجین هستش که البته صرف مفارقت کافی نیست و میباید با ادله محکمه پسند این امر برای قاضی اثبات گردد ، ممنون از نکات و مطالب خوبتون


سلام شما به هیچ وجه نمی توانید طلاق بگیرید

سلام شما به هیچ وجه موفق به طلاق نخواهید شد


معصومه .ن

با سلام .من زنی هستم که شش سال از همسرم‌جدا زندگی میکنم‌ .و به هیج وجه حاضر به برگشت نیستم .ایشون اعتیاد به الکل دارن و اهل کار و تلاش تو زندگی مشترکمون به هیچ وجه نبودن.و رفتار پر خطر هم دارن،چه با من و چه با فرزندانش.آیا من از طریق مفارقت میتونم طلاق بگیرم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.