شیوه محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق برای وکیل طلاق

شیوه محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق برای وکیل طلاق

شیوه محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق برای وکیل طلاق

محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق به چه صورت انجام می شود؟ مطمئنا این سوال در ذهن شما نیز به وجود آمده است. همانطور که می دانید و در تیتر یک اخبار نیز دیده می شود، طلاق امروزه نه تنها یکی از متداول ترین دعاوی مطروحه در دادگاه خانواده محسوب می شود، بلکه رایج ترین دعوای حقوقی ایران نیز می باشد. به طوری که بر اساس آمارهای رسمی، بیش از ۴۰ درصد از دعاوی موجود در دادگاه های ایران، مربوط به طلاق می باشد. همین مسئله اهمیت استخدام یک وکیل طلاق مجرب را نمایان می کند که البته بسیاری از افراد به علت هزینه های این موضوع، از داشتن وکیل خودداری می نمایند. در نتیجه بررسی چگونگی محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق ضروری به نظر می رسد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل طلاق چه خصوصیاتی دارد؟

قدم اول برای بررسی محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق، آشنایی با ویژگی های وکیل طلاق می باشد. همه ما با تعریف وکیل طلاق آشنا هستیم و می دانیم که وکیل طلاق، وکیلی است که به ما در حل و فصل پرونده های مربوط به طلاق کمک می کند اما سوالی که پاسخ به آن ضروری می باشد، این است که بهترین وکیل طلاق چه خصوصیاتی دارد؟ در پاسخ به این سوال می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • آشنایی و تسلط بر قوانین مربوط به دعاوی طلاق.
  • آشنایی کامل و تسلط بر چگونگی رسیدگی به دعاوی طلاق.
  • صبر و حوصله بسیار زیاد.
  • احترام به ارزش های خانواده.
  • رازداری.
  • آشنایی با جزئیات روابط خانوادگی طرفین.
  • بررسی دقیق و جزئی اسناد و مدارک موجود.
  • نرخ بالای حل و فصل پرونده های مربوط به طلاق.
  • داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه دعاوی طلاق.

 

منظور از حق الوکاله وکیل چیست؟

موضوع بعدی که هنگام بررسی چگونگی محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق بایستی به آن پرداخته شود، تعریف حق الوکاله می باشد. در ابتدا بیایید، کار خود را با یک مثال شروع کنیم. تصور کنید، دندان شما شدیدا درد گرفته و نیاز اورژانسی به مراجعه به یک دندانپزشک دارید. دندانپزشک برای اینکه دندان شما را معالجه کند، مبلغی را از شما دریافت خواهد کرد. در واقع شما برای استفاده از تجربه و دانش دندانپزشک و همچنین حل مشکل خود مبلغی را پرداخت می کنید. استفاده از دانش و تجربه وکیل و حل و فصل پرونده های حقوقی نیز به همین صورت است. پس می توان حق الوکاله را اینگونه تعریف کرد: «حق الوکاله، مبلغی است که وکیل در ازای حل و فصل پرونده موکل و پیگیری آن از وی دریافت می کند». لازم به ذکر است که حق الوکاله وکیل معمولاً بر اساس توافق طرفین تعیین خواهد شد. پس برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

معیار تعیین حق الوکاله وکیل طلاق

شاید از خود بپرسید که معیار محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق چگونه است؟ در واقع در این بخش از این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که حق الوکاله وکیل طلاق بر اساس چه معیاری پرداخت می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وکالت یکی از مشاغل آزاد محسوب می شود و دولت بر آن نظارتی ندارد.

 

 

هزینه وکیل طلاق
حق الوکاله وکیل طلاق
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما

 

در نتیجه قوانینی پیرامون محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق وضع نشده است. پس آن مسئله ای که در فرایند استخدام وکیل طلاق و هزینه های مربوط به حق الوکاله وکیل طلاق مهم می باشد، توافق وکیل و موکل است. به عبارت دقیق تر، وکیل و موکل باید برای پرداخت حق الوکاله وکیل طلاق با یکدیگر به توافق برسند اما اگر توافق حاصل نشود، بایستی به سراغ تعرفه حق الوکاله تعیین شده از جانب قانونگذار برویم. این تعرفه بر اساس موضوع مورد دعوا متغیر خواهد بود.

 

میزان حق الوکاله وکیل طلاق 1401

برای محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق همانطور که گفته شد، ابتدا باید به توافق طرفین توجه کرد. در صورتی که توافق بین وکیل و موکل حاصل نشود، بر اساس تعرفه وکالت، میزان حق الوکاله وکیل طلاق نیز تعیین می شود. همانطور که ذکر شد، این تعرفه بر اساس نوع دعوا متغیر است. به عنوان مثال، تعرفه دعاوی مالی و حقوقی با تعرفه دعاوی حقوقی غیر مالی متفاوت خواهد بود. اکنون سوال مهمی در این میان مطرح می شود که طلاق جزء دعاوی مالی است یا غیرمالی؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگرچه طلاق دارای آثار مالی بسیاری نظیر مهریه می باشد، اما قانون گذار آن را یک دعوای غیر مالی در نظر گرفته است. در نتیجه بر اساس تعرفه مذکور، حق الوکاله وکیل طلاق، حداقل ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰ میلیون تومان خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر، بهتر است با مشاورین ما مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

 

 

حق الوکاله وکیل

 

نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل طلاق

در مورد محاسبه حق الوکاله پرونده طلاق و پرداخت آن همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد. در واقع طرفین می توانند با یکدیگر توافق کنند که حق الوکاله وکیل طلاق پس از قطعیت رای دادگاه پرداخت شود. به طور کلی، در پرداخت حق الوکاله وکیل طلاق، توافق طرفین حرف اول را می زند اما حق الوکاله وکیل طلاق به طور عرفی در دو قسط پرداخت می شود. در واقع در ابتدای کار، موکل ۵۰% از مبلغ توافق شده و هنگام دریافت گواهی عدم امکان سازش، مابقی را پرداخت خواهد کرد. همانطور که عنوان شد، نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل طلاق می تواند متغیر باشد. به همین خاطر بهتر است برای اطلاعات بیشتر و دقیقتر با مشاوران ما مشاوره حقوقی انلاین رایگان داشته باشید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

سید مرتضی دیلمی

سلام وعلیک اینکه قوه قضاییه یا دادگاهها سر از خود شاکی ویا خواهان را مجبور به گرفتن وکیل میکنند، کار و ظلمی است به اشخاصی که معسر وبشدت تنگدست ویا تحت حمایتند میباشد! از طرفی این دفاتر الکترونیک‌گاها بایک اشتباه در درج درخواست خواهان هم‌موجب بدبختی و رنج مراجعین میشوند وهم بجای تسهیل در اطاله دادرسی تاخیر بیشتری بر دادگاهها وارد میکنند،در قرآن مجید آمده است که تا جایی که میتوانید کار را به دادگاهها نبرید! وحضرت امیر ع درکتاب بی مثالش ونامه ۵۳ به جناب مالک توصیه میکنند با اربابان رجوع مهربان باشند چرا که مردم نقصان دستگاه قضا را بحساب حاکمیت‌میگذارند!در کرج دادگاهها اصلا توجهی به احکام قرآن ندارند وامروز قضاء را برشرع مقدس مقدم‌میدارند!!،مانند بلایی که بر سر این کمترین آوردند وحقم را علنا پایمال کردند علیرغم آوردن ویتامین دلائل متقن ونص صریح قرآن اصلا‌توجه‌نکردند! بله بنده از حاکمیت هم بدلیل عدم‌نظارت صحیح گله مندم،در این مبحث نمی گنجد عرایضم، اما بدانید این طبقه محروم هستند که همیشه بداد حاکمیت در بحرانها مانند جنگ تحمیلی میرسند! وقتی حق ایشان ایفا نگردد بجای حمایت تبدیل به دشمن میگردند! حاکمیت نباید بنیاد خود را با ندانم کاری افراد مغرور وغیر متعهد سست کند،در جنگ ثروتمندان چند درصد بودند تنها ۳ درصد!!! ما بودیم جنگیدیم جان دادیم تا ناموس خود و وطن امان بماند! اصول قانون اساسی اصلا رعایت نمی گردد! هشدار میدم بعنوان یه انقلابی ادامه روند کنونی قطعا چالشی غیر قابل کنترل ایجاد خواهد کرد! اگر تغییرات ونظارات جدی نباشد من هرگز شک ندارم،البته چنانکه بخواهید افتخاری میتونم در خدمت باشم چون این کمترین از مباحث حقوقی و قرآن سرآمد همه چی بی بهره نیستم!.یاعلی موفق باشید اگه خود را خادم میدانید!!!


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.