آموزش فوری و شبانه روزی به کارآموزان وکالت قانون تسهیل

آموزش فوری و شبانه روزی به کارآموزان وکالت قانون تسهیل

آموزش فوری و شبانه روزی به کارآموزان وکالت قانون تسهیل

قانون تسهیل وکالت یکی از چالش برانگیز ترین قوانین سال 1400 بود که به محض اعلام با مخالفت های شدید گروه هایی از نمایندگان مجلس و مسئولان روبرو شد. اما با وجود این مخالفت ها نهایتا به تصویب اکثریت رسیده و در سال 1401 در دست اجرا قرار گرفت.

جالب است بدانید دلیل اصلی تاخیر در برگزاری آزمون وکالت 1400 نیز همین موضوع و چالش های پیش روی قوه قضاییه و کانون وکلا بر سر قانون تسهیل وکالت بود. اما با این حال بسیاری از فارغ التحصیلان رشته حقوق و افرادی که قصد شرکت در آزمون وکالت را دارند، از تصویب و اجرایی شدن این قانون بی اطلاعند.

اگر جزو متقاضیان شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا یا قوه قضاییه هستید، حتما تا انتهای این مطلب با موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید. مطمئنم مطالب درج شده در این مقاله برای شما خوشحال کننده خواهند بود!

 

 

هزینه مشاره حقوقی

 

قانون تسهیل چیست؟

منظور از قانون تسهیل در اصل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که در تاریخ 24/12/1400 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید. این قانون نیز مثل تمام قوانین موجود، متشکل از چندین ماده و تبصره می‌باشد.

ماده 5 قانون تسهیل که با نام قانون تسهیل وکالت یاد می‌شود بیان می‌کند: "کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ­قضائیه مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده ­اند، به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوط معرفی می‌گردند."

منظور از این ماده که اصلاحیه تبصره ماده 1 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری می‌باشد این است که؛ تمامی شرکت کنندگان در آزمون وکالت چنانچه حداقل 70% میانگین امتیاز نفر اول همان آزمون را کسب کرده باشند، در آزمون پذیرفته خواهند شد.

 

مشاوره حقوقی فوری طرح تسهیل

با توجه به این که طرح تسهیل وکالت یکی از طرح ها و قوانین تازه تصویب محسوب می‌شود، حدودا 90% متقاضیان شرکت در آزمون وکالت از آن بی خبرند. از طرفی تا زمانی که متقاضی شرکت در آزمون درباره این قانون و نحوه اجرایی شدن آن و تغییری که در روند آزمون ایجاد کرده، اطلاعات کافی نداشته باشد مسلما به شکل درست برای قبولی در آزمون تلاش نخواهد کرد!

بنابراین پیشنهاد من به شما عزیزانی که به تازگی از رشته حقوق فارغ التحصیل شده اید و قصد شرکت در آزمون وکالت را دارید، این است که حتما از مشاوره حقوقی قانون تسهیل موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. با این جلسه مشاوره، شما هرآنچه باید درباره آزمون وکالت جدید بدانید را کسب خواهید فهمید. سپس با این ذهنت شروع به مطالعه منابع کرده و با آمادگی بیشتر در جلسه آزمون حاضر خواهید شد.

 

هزینه آموزش فوری طرح تسهیل وکالت

  می‌دانید دلیل مخالفان قانون تسهیل وکالت چه بود؟! از نظر اکثر مخالفان، تصویب این قانون باعث می‌شد تا بسیاری از افرادی که از نظر علمی تخصص کافی ندارند، در آزمون پذیرفته شوند!

حالا شما که متقاضی شرکت در آزمون وکالت هستید باید از این دلیل به نفع خودتان استفاده کنید! منظورم این است که باید در کنار مطالعه منابع، ترفندهایی را یاد بگیرید تا به این ترتیب بتوانید امتیاز لازم را در آزمون کسب کنید.

یادگیری این ترفندها نیز مقدور نیست مگر با شرکت در کلاس های آموزش طرح تسهیل! در این کلاس های موسسه حقوقی وکلای تلفنی تمام نکات جزئی و فنون قبولی در آزمون وکالت جدید، توسط برترین وکلای دادگستری و اساتید این رشته آموزش داده می‌شوند.

شما پیش از شرکت در این دوره می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه ما، سوالات حقوقی خود را از وکلای موسسه بپرسید. همچنین برای اطلاع از هزینه آموزش فوری طرح تسهیل وکالت می‌توانید با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

حق الوکاله وکیل 
راهنمای نگارش انلاین
وکیل برای مشاوره 
مشاوره حقوقی به کاراموزان وکالت 
درباره ما 

 

آیا طرح تسهیل وکالت به معنای حذف آزمون وکالت است؟

یکی از پرتکرار ترین سوالات درباره قانون تسهیل وکالت این است که آیا با تصویب و اجرایی شدن این قانون، آزمون وکالت برای همیشه حذف خواهد شد؟!

پاسخ این سوال منفی است! پس اگر متقاضی اخذ پروانه وکالت هستید خیلی خوشحال نباشید و به امید حذف آزمون، منتظر نمانید. این طرح و قانون فقط باعث شد تا قوه قضاییه و کانون وکلا نتوانند برای صدور پروانه وکالت محدودیت اعمال کنند. یعنی مثلا اگر پیش از تصویب این طرح، قوه قضاییه هر سال سقف مشخصی برای پذیرش اعلام می‌کرد، حالا دیگر چنین اجازه‌ای ندارد و موظف است به هر تعداد شرکت کننده‌ای که پذیرفته شده اند، مجوز وکالت دهد.

 

مزایا و معایب قانون تسهیل

قانون تسهیل وکالت مزایای زیادی برای متقاضیان شرکت در این آزمون دارد. مثلا این که احتمال قبولی متقاضیان افزایش پیدا می‌کند و همچنین لازم نیست متقاضیان برای قبولی، متحمل فشار و سختی شوند.

اما خب از طرف مقابل این یک زنگ خطر برای وکلای دارای پروانه وکالت و کسانی است که به دنبال دریافت این پروانه هستند. زیرا وقتی تعداد پذیرفته شدگان و کارآموزان وکالت بیشتر شود، مسلما تعداد وکلای دارای پروانه وکالت نیز افزایش پیدا خواهد کرد!

همچنین عیب دیگر قانون تسهیل وکالت که نظر اکثر مخالفان این قانون نیز بود، این است که با عملی شدن این قانون هر فرد غیر متخصصی وارد حوزه وکالت شده و به دنبال آن تعداد افرادی که به دلیل واسپاری پرونده حقوقی خود به وکیل غیر متخصص، حقشان پایمال می‌شود نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

قانون تسهیل وکالت

 

اجرایی شدن قانون تسهیل وکالت

بالاتر به این موضوع اشاره کردم که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در اسفند ماه سال 1400 تصویب شد. از زمان تصویب نیز مراجع ذی‌صلاح این قانون را برای اجرایی شدن به سازمان های ذی‌ربط ابلاغ کردند. منتهی اجرای آن در برخی موارد به طول انجامید که آزمون وکالت یکی از همین موارد بود.

در نتیجه قوه قضاییه زمان برگزاری آزمون وکالت سال 1400 را جهت قطعی شدن اجرای این قانون، تا سال 1401 به تعویق انداخت. در نهایت پس از اجرای قانون تسهیل در اکثر مراکز و سازمان ها، آزمون وکالت در تاریخ 30 تیر 1401 با در نظر گرفتن این قانون برگزار شد.


سوالات متداول

نظرات

زهرا

خیلی خوب ب ود یه خیلی سوال توذهنم بود که به پاسخ همه رسیدم ممنون از محتوای خوبتون خداقوت


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.