موجبات طلاق برای زن

موجبات طلاق برای زن

موجبات طلاق برای زن

براساس ماده 1133 قانون مدنی مرد هر زمانی که بخواهد می تواند با رعایت شرایط قانونی که همان پرداخت حق و حقوق قانونی زوجه هست دادخواست خود را تقدیم دادگاه نماید و همسر خود را طلاق دهد. افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد انواع طلاق به دست بیاورند باید با وکیل متخصص مشاوره حقوقی  انجام دهند. طبق همین ماده قانونی زوجه تنها با استناد به ماده 1119، ماده 1129 و ماده 1130 قانون مدنی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید. جدا از مواد قانونی یا شرایط درج شده در سند ازدواج، زوجین می توانند هر شرطی را در ضمن عقد در سند ازدواج درج نمایند. البته بر اساس ماده 1119 قانون مدنی نباید این شرایط مخالف با مقتضای عقد باشد. گاهی اوقات ادامه زندگی مشترک برای زوجین یا یکی از آنها به اندازه ای سخت می شود که تحمل آن غیر ممکن می شود. در چنین حالتی تصمیم به طلاق و جدایی گرفته می شود. اما طلاق از سوی مرد یا زن دارای شرایطی است که حتما باید آن شرایط وجود داشته باشد تا حکم طلاق صادر شود. در صورتی که هر دو طرف راضی به طلاق باشند باید بر سر مسائل مهمی همچون حضانت فرزند، مهریه، اجرت المثل، حق التنصیف و... به توافق برسند و براساس آن طلاق بگیرند.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

ضرب و شتم از سوی زوج

قطعا ضرب و شتم زن از سوی زوج ناشایست و غیر تحمل است که این موضوع باعث می شود تحمل ادامه زندگی مشترک برای زن سخت شود. در چنین حالتی ادامه زندگی مشترک با شوهری که زن خود را مورد شتم و ضرب قرار می دهد سخت است و زن می تواند با مراجعه به دادگاه و اثبات آن دادخواست طلاق ارائه دهد. وکلای مجرب در موسسه وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و 24 ساعته آماده ارائه مشاوره حقوقی تلفنی  طلاق با کیفیت بالا و قیمتی ارزان هستند. یکی از مزیت های وکلای موسسه وکلای تلفنی تجربه و تخصص آنهاست.

اعتیاد شدید زوج

گاهی مواقع زوج به مواد مخدر اعتیاد دارد و مصرف او به قدری زیاد است که قادر نیست کار کند حتی برای خرید مواد هم یا لوازم خانه را می فروشد یا اگر زن شاغل باشد از او پول می گیرد. از طرفی بخاطر اثرات منفی که مواد مخدر بر خلقیات او دارد ممکن است بارها زن و فرزندانش را مورد ضرب و شتم قرار دهد در چنین شرایط زندگی با چنین ادمی زیر یک سقف واقعا غیرممکن است و امنیت جانی برای زن و فرزندان وجود ندارد در این شرایط بهترین گزینه طلاق است. در بند 2 ماده 1130 قانون مدنی آمده است اگر مرد اعتیاد شدید به مواد مخدر یا مشروبات الکلی داشته باشد از مصادیق عسر و حرج خواهد بود و زن می تواند به موجب این عمل از همسر خود جدا شود.

 

مشاوره حقوقی طلاق

ابتلا زوج به بیماری پارانوئید

پارانوئید نوعی بیماری است که در دسته اختلالات شخصیتی قرار دارد. فردی که دچار بیماری پارانوئید می شود نسبت به دیگران شک و بدبینی دارد. چنین فردی رفتارهای نامتعارف دارد و معمولا نسبت به همه چیز شک دارد.این افراد هیچ وقت نمی پذیرند که دچار چنین بیماری هستند و رفتارهای خود را عادی می دانند. چنین بیماری بدی های که در گذشته نسبت به او رخ داده هیچ وقت فراموش نمی کند. مبتلایان به پارانوئید شدیدا خشمگین هستند و با کوچک ترین اتفاق نمی توانند خشم خود را کنترل کنند.

در بحث زناشویی چنین افرادی که به پارانوئید مبتلا هستند به وفاداری همسر یا نامزد خود دچار شک هستند. بیشتر اوقات احساس می کنند که زن به او خیانت می کند. چنین بیماری با قبول کردن بیماری خود با تحت درمان قرار گرفتن روان درمانی و دارو درمانی درمان می شود.اگر چنین بیماری باعث اختلال در خانواده شود و زندگی را برای زوجه سخت کند این بیماری جزو مصادیق عسر و حرج خواهد بود. اگر زوجه به این دلیل دادخواست طلاق ارائه دهد و زوج در دادگاه آن را انکار کند زوج به پزشکی قانونی و معاینه توسط روانپزشک ارجاع داده می شود.

مشاوره حقوقی طلاق

مسائل حقوقی مرتبط با طلاق از جانب زن به مراتب پیچیده و سخت تر از سایر انواع طلاق ها است به همین دلیل زن باید قبل از هر اقدامی با وکیل طلاق متعهد و متخصص مشاوره حقوقی طلاق انجام دهد. انجام مشاوره حقوقی  به زوجه کمک خواهد کرد که دلیل محکمه پسندی را ارائه دهد اگر دلایلی که برای طلاق از جانب زن ارائه می شود کم اهمیت باشد دادخواست طلاق رد خواهد شد و باید زن راه دیگری را برای گرفتن طلاق پیدا کند. مشاوره حقوقی طلاق باعث می شود زوجه دید بهتری نسبت به مسائل پیدا کند و بعد از انجام مشاوره تصمیم نهایی را بگیرد.

 

حق طلاق مشروط

محدود کردن زن از سوی زوج

اگر زن کاری انجام دهد که موجب لطمه به کیان خانواده باشد یا بر علیه آبروی خانواده باشد مرد می تواند زوجه را محدود کند و مانع از انجام برخی از فعالیت های او شود. همچنین برای محدود کردن نیز زوجین می توانند در ضمن عقد شرایطی را برای خود در نظر بگیرند و آن را در سند ازدواج درج کنند. اما در حالت عادی زوج حق ندارد زن را به صورت نامتعارف محدود کند اگر محدودیتی که مرد برای زن در نظر میگیرد باعث اخلال در زندگی شود و زن نتواند آن زندگی را تحمل کند این اختیار را دارد که دادخواست طلاق تقدیم دادگاه نماید. در چنین موارد دادگاه دلایل زوجه را مورد بررسی قرار می دهد و اگر به این نتیجه برسد که این موارد باعث عسر و حرج زوجه می شود از زوج می خواهد که همسر خود را طلاق دهد. در موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی طلاق با وکیل متخصص با دو روش تماس تلفنی و مشاوره حقوقی طلاق انلاین انجام می شود. افرادی که نیاز به دریافت مشاوره دارند به سادگی می توانند با یکی از شماره های مندرج در سایت تماس بگیرند و مشاوره خود را با وکیل طلاق آغاز کنند.

عدم پرداخت هزینه زندگی مشترک

پرداخت هزینه های زندگی مشترک درطول زندگی بر عهده مرد است حتی اگر زن هم شاغل باشد یا تمکن مالی داشته باشد باز هم پرداخت هزینه های او در زندگی مشترک برعده همسر اوست. طبق ماده 1129 قانون مدنی . اگر به هر دلیل شوهر از پرداخت نفقه و هزینه های روزمره به زن امتناع ورزد و حتی با حکم دادگاه نیز راضی به دادن نفقه نشود. زن می تواند برای گرفتن طلاق به دادگاه مراجعه کند و دادخواست خود را تقدیم کند. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

مفقودالاثر شدن همسر

اگر شوهر به مدت 4 سال مفقود الاثر باشد و دادگاه مفقود الاثری او را تایید کند زن با تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه پرونده بررسی می شود و حاکم حکم طلاق زن را صادر می کند. اثبات این موضوع که زوج به مدت 4 سال مفقودالاثر است باید در جراید اعلام شود و از لحاظ حقوقی نیز باید قاضی به این نتیجه برسد. به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای طلاق گرفتن از همسری که 4 سال است مفقودالاثر شده است مشاوره حقوقی طلاق با وکیل طلاق انجام دهید.

غیبت شش ماهه شوهر

اگر مرد به مدت شش ماه متوالی یا 9 ماه متناوب در مدت یک سال بدون اینکه دلیل موجهی داشته باشد زندگی خانوادگی را ترک کند زن می تواند تقاضای طلاق داشته باشد. همچنین اگر مرد به 5 سال حبس یا بیشتر محکوم شود و حکم او نیز قطعی باشد زن می تواند از شوهر خود طلاق بگیرد. از دیگر مواردی که زن می تواند با استناد به آنها تقاضای طلاق کند مریضی صعب العلاج مرد است که باعث می شود زندگی مشترک مختل و سخت شود.

 

مشاوره حقوقی طلاق توافقی 
مشاوره حقوقی اجرت المثل 
مشاوره حقوقی ازدواج موقت 
نگارش دادخواست مطالبه مهریه به نرخ روز 
درباره ما 

 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، گاهی اوقات ادامه زندگی مشترک برای زوجین یا یکی از آنها به اندازه ای سخت می شود که تحمل آن غیر ممکن می شود. در چنین حالتی تصمیم به طلاق و جدایی گرفته می شود. اما طلاق از سوی مرد یا زن دارای شرایطی است که حتما باید آن شرایط وجود داشته باشد تا حکم طلاق صادر شود. در صورتی که هر دو طرف راضی به طلاق باشند باید بر سر مسائل مهمی همچون حضانت فرزند، مهریه، اجرت المثل، حق التنصیف و... به توافق برسند و براساس آن طلاق بگیرند.


بهاره توکلی پور

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان موسسه وکیل تلفنی کار بسیار ارزشمندی را در دوران بیماری انجام دادن و سبب صرفه جویی در هزینه ها و وقت مردم شدن ونیاز به مراجعه حضوری رو به حداقل رساندند،پیشنهادمیکنم مردم حتما از این حرکت خیروخوب استفاده کنندوبه وکلای مجرب موسسه مراجعه کنند باتشکر


علیرضا محمدی

مطلب بسیار مفید و جامعی بود. متاسفانه بسیاری از بانوان از حقوق خویش آگاهی ندارند و همین موضوع بعضا باعث میشود به مشکلات زیادی دچار شوند و پرونده های طلاق که متاسفانه تعداد آنها کم هم نیست، بسیار طولانی شود. اهمیت داشتن مشاوری دلسوز و متعهد همینجاست که روشن میشود. مشاور حقوقی با هزینه ای که برای عموم مردم معقول و قابل پرداخت است، میتواند جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرد و از قبل پیش بینی نماید. در طول پرونده نیز راهنمایی های یک مشاور میتواند به انتخاب بهترین مسیر کمک فراوانی کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .براساس ماده 1133 قانون مدنی مرد هر زمانی که بخواهد می تواند با رعایت شرایط قانونی که همان پرداخت حق و حقوق قانونی زوجه هست دادخواست خود را تقدیم دادگاه نماید و همسر خود را طلاق دهد. افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد انواع طلاق به دست بیاورند باید با وکیل متخصص مشاوره حقوقی انجام دهند. طبق همین ماده قانونی زوجه تنها با استناد به ماده 1119، ماده 1129 و ماده 1130 قانون مدنی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید. جدا از مواد قانونی یا شرایط درج شده در سند ازدواج، زوجین می توانند هر شرطی را در ضمن عقد در سند ازدواج درج نمایند. البته بر اساس ماده 1119 قانون مدنی نباید این شرایط مخالف با مقتضای عقد باشد. گاهی اوقات ادامه زندگی مشترک برای زوجین یا یکی از آنها به اندازه ای سخت می شود که تحمل آن غیر ممکن می شود. در چنین حالتی تصمیم به طلاق و جدایی گرفته می شود.


ریحانه یاری

طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد. طلاق اجتماعی، تغییرات در دوستی‌ها و سایر روابط اجتماعی است که مرد یا زن طلاق گرفته با آن‌ها سر و کار دارد. طلاق روانی، موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن تن دردهد. طلاق با بطلان ازدواج متفاوت است. بطلان ازدواج به معنای این است که ازدواج صورت گرفته از ابتدا باطل و بی‌اعتبار بوده‌است. شیوهٔ انجام طلاق در قوانین کشورهای مختلف بسیار متفاوت است اما در اغلب کشورها نیاز به تأیید یک دادگاه یا مرجع رسمی حقوقی وجود دارد. مذاهب مختلف نیز رویکردهای متفاوتی به طلاق دارند. طلاق در اسلام به اختیار شوهر انجام می‌شود اما زن نیز در شرایط خاصی ممکن است حق طلاق را به دست بیاورد.


Mohamad sheykhi

مطابق ماده 1130 قانون مدنی، زوجه می تواند در مواردی که ادامه زندگی زناشویی، وی را در وضعیت عسروحرج قرار میدهد، با مراجعه به حاکم و اثبات حالت عسروحرج، درخواست طلاق نماید. از ویژگی های مثبت این ماده نسبت به مواد دیگری که به زن حق درخواست طلاق می دهد، عام بودن آن است که به موجب آن زن می تواند بدون توجه به مبنای عسروحرج، با اثبات علت موجد سختی و تنگی، خود را از علقه زوجیت رها سازد. اما عدم توجه به مبنای عسروحرج موجب شده است که این ویژگی مثبت، منتج به سلیقهای شدن کاربرد آن در محاکم خانواده گردد. نگارنده معتقد است تلاش برای ایجاد و توسعه رویه قضایی صحیح در اجرای این ماده، آموزش مفاهیم، مبانی و روش تشخیص عسروحرج به قضات و همچنین الزام قانونی به حضور قضات زن در دادگاههای خانواده، می تواند تا حدی موجب رفع مشکلات اجرایی این ماده گردد.


مینافراهانی

باسلام طبق قوانین موجود طلاق از حقوق مرد می باشد و لکن در بعضی موارد قانون به زن این اجازه را داده که با اثبات موارد عسروحرج تقاضای طلاق کند.مواردی مثل ترک منزل زوج عدم پرداخت نفقه از سوی زوج مریضی صعب العلاج زوج یا بیماری روانی بچه دار نشدن زوج محومیت زوج به حبس بیش از۵ سال و..... که دادگاه با توجه به دلایل ابرازی تصمیم گرفته و زوجه را طلاق میدهد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.