طلاق خوب است یا بد

طلاق خوب است یا بد

طلاق خوب است یا بد

طلاق خوب است یا بد ؟

دادگاه های خانواده مملو از زوجینی است که به دنبال جدایی و طلاق هستند و برخی از آنها حتی فکر نکرده اند که طلاق خوب است یا بد؟ و با کمال خودخواهی فقط به خود و آمال و آرزوهای گم شده فکر می کنند بدون اینکه در نظر بگیرند آخر این مسیر به کجا ختم می شود.

 

مشاوره حقوقی طلاق

آیا طلاق بهترین راه است؟

طلاق واژه ای است که سختی و ناچار بودن را در ذهنمان تداعی می کند. در گذشته واژه طلاق بسیار منفور و ترسناک بود، ولی در سالهای اخیر با توجه به  تغییر در نگرش آحاد مردم، طلاق از واژه ای زشت و منفور به واژه ای جهت رهایی از اسارت و قدمی به سوی زندگی بهتر تغییر ماهیت داده است.

در طول زندگی مشترک بسیار پیش می آید که زن و مرد با تفکرات و عقاید یکدیگر همسو نباشند و یا اختلاف نظر داشته باشند ولی سعی بر درک یکدیگر  داشته و زوجین به مرور زمان  تلاش می کنند به تفاوت های فرهنگی و تفاوت در نگرش و عقاید هم احترام بگذارند و هم دیگر را با تمام تفاوت ها بپذیرند و به زندگی مشترکشان ادامه دهند. ولی اگر از ابتدای زندگی، نقطه مشترکی جهت ادامه زندگی وجود نداشته باشد بهتر است قبل از بارداری و دعوت فرد دیگری به زندگی مشترک، جهت رفع نمودن مشکلات از مشاوره خانواده کمک گرفت . باید توجه داشت جنگ روانی حاکم بر خانواده در طولانی مدت می تواند تاثیرات روحی و روانی جبران ناپذیری بر خود و فرزندانمان برجای گذارد. آمار نشان می دهد اگر زوجین با راهنمایی و مشاوره، به ادامه زندگی برگردند ولی زخم های کهنه قابلیت فراموشی را نداشته باشند و زخم های جدید هم اضافه شوند، بهتر است برای جلوگیری از صدمات بیشتر به خود و خانواده مسیر زندگیشان را از هم جدا کنند.برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص طلاق با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 در چه صورت طلاق گرفتن اشتباه است؟

اگر به پاسخ قطعی این سوال که طلاق خوب است یا بد؟ نرسیده اید و اگر در زندگی مشترک احساس محبت به همسرتان دارید بهتر است دست نگه دارید و به جای تصمیم به طلاق، به دنبال رفع مشکلات و کمک از دیگران باشید. اگر خاطرات خوبی در دوره زندگی مشترکتان داشته اید بهتر است تجدید نظر کنید. اگر از روی شتاب و احساسات تصمیم به جدایی گرفته اید و نمی دانید طلاق خوب است یا بد؟ با ارتباط با مشاوران خانواده از آنها راهنمایی و کمک درخواست کنید.

اگر می دانید شرایط بعد از طلاقتان از زندگی امروزتان سخت و دشوار تر است و به این اطمینان نرسیده اید که اقدام به طلاق خوب است یا بد؟ در باره آن بیشتر فکر کنید.

اگر هر دو نفرتان می دانید ادامه زندگی مشترک پیامدهای خوبی در پی نخواهد داشت می توانید برای جلوگیری از صدمات کشمکش و درگیری های دوران طلاق، با ارتباط با مشاوره حقوقی و کمک از تخصص آنها، به صورت توافقی به زندگی مشترکت پایان دهید.

مشاوره حضانت

 

تجویز طلاق، برای افزایش درآمد

متاسفانه بسیاری از دفاتر وکالت و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق افراد را برای دریافت پول و درآمد بیشتر به طلاق توافقی تشویق می کنند. طلاق توافقی به دلیل روند کوتاه در صدور گواهی عدم امکان سازش و اجرای صیغه طلاق آسان، به ابزاری جهت درآمد بیشتر برای وکلای سودجو که تعهدات اخلاقی را به فراموشی سپرده اند، تبدیل شده است.

برای مقابله با چنین افرادی، قانونگذار باید نظارت بیشتری بر روند طلاق توافقی داشته باشد. افراد برای دریافت پاسخ سوال طلاق خوب است یا بد، باید با وکلایی ارتباط برقرار نمایند که متعهد و قابل اعتماد باشند تا در ضمن بررسی مشکلات، بتوانند بهترین راهکار را با علم و تخصص خود به زوجین ارائه دهند.

وکیل طلاق خوب از کجا پیدا کنیم؟

برای ارتباطی درست با وکیل متخصص در حوزه طلاق و استفاده از خدماتی نظیر، مشاوره حقوقی،پذیرش وکالت در طلاق توافقی، و به طور کلی خدمات حقوقی و خانواده راهکارهای مختلفی وجود دارد مانند:

  • وکیل آنلاین:

 ارتباط سریع در فضای مجازی و اینترنت، کار را آسان نموده است و یکی از ارزان ترین راههای ارتباطی به شمار می آید. در واقع شما می توانید در موقع بروز هر مشکل و نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین از طریق فضای مجازی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ و سایر پیام رسان های داخلی و خارجی و یا تالارهای گفتگوی سایت، از مشاوره حقوقی استفاده نموده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

مشاوره حقوقی با وکیل طلاق به صورت آنلاین می تواند گزینه خوبی باشد برای افرادی باشد که به وکیل خوب و مطمئن دسترسی ندارند و نیاز هست در کمترین و سریعترین زمان پاسخ سوالی مانند طلاق خوب است یا بد؟ را دریافت نمایند.

  • وکیل تلفنی:

وکیل تلفنی ،  یکی از گزینه های آسان و در دسترس است تا بتوانید راهکاری برای مشکلات پیش آمده بدست آورید. در این خصوص در موسسه وکلای تلفنی وکلای با تجربه، با حوصله به سوالات موکل های خود گوش  می دهند تا اطلاعات لازم را کسب و راهنمایی های لازم را انجام دهند، بنابراین دیگر نباید نگران مسائل پیش آمده باشید وکیل تلفنی با بررسی شرایط به شما اعلام می کند طلاق خوب است یا بد و گزینه مناسبی برای شما می تواند باشد یا خیر؟

وکیل انلاین طلاق

رشوه گرفتن وکیل و تبانی با زوج                 

رشوه دادن، معمولا برای رسیدن آسانتر به حق قانونی و یا رسیدن به هدفی که بر اساس قانون حق فرد نیست، انجام می شود. در پرونده های حقوقی خانواده گاهی وکیل زوجه با زوج تبانی کرده و رشوه دریافت می کند تا حقی از زوجه ضایع و پرونده به نفع زوج تغییر وضعیت دهد که این عمل ناشایست از طرف قانونگذار و در صورت اثبات، با شش ماه تا سه سال حبس و 74 ضربه شلاق مجازات می شود. صرفه نظر اینکه طلاق خوب است یا بد، ارتشاء و تغییر غیر قانونی پرونده به نفع زوج و یا زوجه عملی بسیار ناشایست و در تضاد با شان و شخصیت انسان است.

می خوام طلاق بگیرم از کجا شروع کنم؟

در صورت به بن بست رسیدن زندگی مشترک و ضرورت جدایی، ابتدا باید با وکیل مجرب و کارشناسان حقوقی مراجعه و شرایط زندگی را تشریح و دلایل تمایل به طلاق را مطرح و راهکار بخواهیم وکیل مجرب با بررسی شرایط و صرف نظر از اینکه طلاق خوب است یا بد، بهترین راهکار را ارائه و مسیر پیگیری طلاق را پیشنهاد خواهد داد.

سپس به کمک وکیل دادخواست طلاق تنظیم و همراه با اسناد و دلایل مستند به دفاتر قضایی مراجعه و تقاضا را ثبت و منتظر فراخوان دادگاه برای حضور و بررسی دادخواست داده می شویم.

 

مشاوره قبل از طلاق

جواب این سوال که طلاق خوب است یا بد کاملا روشن است و بر کسی پوشیده نیست که طلاق نامطلوب ترین حلال ممکن است. اما از آنجا که رسیدن به این مرحله با فشارهای روانی زیاد و تنش های فراوان همراه است قبل از اقدام به طلاق حتما با مشاوران و کارشناسان حقوقی مشورت کنیم.

در بسیاری از موارد طلاق انتهای مسیر مشترک زندگی است و قبل از رسیدن به این نقطه باید همه جوانب به دقت بررسی و مسائلی مانند آینده خود و فرزندان، معیشت خانواده و دهها سوال دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا اثرات منفی طلاق کاهش یافته و بتوانیم در پاسخ سوال طلاق خوب است یا بد، بگوییم که برای این فرایند بد، نهایت تلاش، دقت و مشاوره های لازم را انجام داده ایم.

 

نگارش دادخواست طلاق 
نگارش دادخواست سلب حضانت
نگارش دادخواست طلاق از طرف زوجه
مشاوره حقوقی الزام به تمکین 
مشاوره حقوقی ابراء مهریه 

سوالات متداول

رشوه گرفتن وکیل تبعاتی در پی دارد؟

از طرف قانونگذار و در صورت اثبات با شش ماه تا سه سال حبس و 74 ضربه شلاق مجازات می شود.

وظیفه مشاوره طلاق توافقی چیست؟

نشان دادن بهترین و کوتاهترین راه با بهترین توافق و کمترین تبعات برای جدایی تا پاسخ منطقی برای سوال طلاق خوب است یا بد داشته باشیم.

در پاسخ سوال طلاق خوب است یا بد، چه بگوییم؟

برای این فرایند بد، نهایت تلاش، دقت و مشاوره های لازم را انجام دهیم تا پاسخی منطقی در پاسخ به این سوال داشته باشیم.

در چه صورتی زوجین می توانند به طلاق فکر کنند؟

  • عدم امید به اصلاح رفتارهای آزار دهنده هر یک از زوجین.
  • مطمئن شدن از انتخاب نادرست و عدم اشتراک با همسرتان.
  • خیانت بدون ابراز پشیمانی هر یک از زوجین.
  • عدم  وابستگی احساسی و عاطفی به همسرتان زمینه ساز طلاق است.
  • آزارهای روحی و جسمی و عدم آرامش در زندگی مشترک.
  • عدم تفاهم در فرزند آوری هر یک از زوجین.
  • عدم همکاری جهت رفع مشکلات و بهبود شرایط.

مدت زمان مشاوره اجباری قبل از طلاق چقدر است؟

در مدت زمان 45 روز 5 جلسه مشاوره برگزار می شود تا زوجین به جمع بندی برسند طلاق خوب است یا بد؟


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، طلاق واژه ای است که سختی و ناچار بودن را در ذهنمان تداعی می کند. در گذشته واژه طلاق بسیار منفور و ترسناک بود، ولی در سالهای اخیر با توجه به تغییر در نگرش آحاد مردم، طلاق از واژه ای زشت و منفور به واژه ای جهت رهایی از اسارت و قدمی به سوی زندگی بهتر تغییر ماهیت داده است.در طول زندگی مشترک بسیار پیش می آید که زن و مرد با تفکرات و عقاید یکدیگر همسو نباشند و یا اختلاف نظر داشته باشند ولی سعی بر درک یکدیگر داشته و زوجین به مرور زمان تلاش می کنند به تفاوت های فرهنگی و تفاوت در نگرش و عقاید هم احترام بگذارند و هم دیگر را با تمام تفاوت ها بپذیرند و به زندگی مشترکشان ادامه دهند. ولی اگر از ابتدای زندگی، نقطه مشترکی جهت ادامه زندگی وجود نداشته باشد بهتر است قبل از بارداری و دعوت فرد دیگری به زندگی مشترک، جهت رفع نمودن مشکلات از مشاوره خانواده کمک گرفت . باید توجه داشت جنگ روانی حاکم بر خانواده در طولانی مدت می تواند تاثیرات روحی و روانی جبران ناپذیری بر خود و فرزندانمان برجای گذارد. آمار نشان می دهد اگر زوجین با راهنمایی و مشاوره، به ادامه زندگی برگردند ولی زخم های کهنه قابلیت فراموشی را نداشته باشند و زخم های جدید هم اضافه شوند، بهتر است برای جلوگیری از صدمات بیشتر به خود و خانواده مسیر زندگیشان را از هم جدا کنند.برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص طلاق با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید.


راضیه دهقان

سلام وقت بخیر خداقوت خدمت تمام کادر موسسه وکیل تلفنی با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان پیتواند با وکیل مجرب متخصص در زمینه موضوع حقوقی خود ارتباط بگیرید


فاطمه سلیمانی

با سلام و عرض ادب‌ خدمت مدیریت محترم سایت وکیل تلفنی و همکاران گرامی.آمار نگران کننده طلاق در جامعه افراد مسئول در جایگاههای مختلف را بر آن داشته تا راستای جلوگیری از آثار مخرب این فاجعه‌اجتماعی فعالیت نمایند لیکن در مواردی اقدام به طلاق و جدایی زوجین متاسفانه تنها چاره بوده و گریزی از آن نیست در این صورت وکیل متخصص و حرفه ای با ارائه مشاوره لازم میتواند از حواشی مخرب و درگیریهای بی فایده جلوگیری نموده و با راهنمایی پرونده مطروحه را به سرانجام برساند.موسسه وکیل تلفنی با همکاری وکلای متخصص در زمینه خانواده آماده ارائه خدمات حقوقی به کاربران عزیز می باشد.با احترام_فاطمه سلیمانی


فاطمه سلیمانی

با سلام و عرض ادب‌ خدمت مدیریت محترم سایت وکیل تلفنی و همکاران گرامی.آمار نگران کننده طلاق در جامعه افراد مسئول در جایگاههای مختلف را بر آن داشته تا راستای جلوگیری از آثار مخرب این فاجعه‌اجتماعی فعالیت نمایند لیکن در مواردی اقدام به طلاق و جدایی زوجین متاسفانه تنها چاره بوده و گریزی از آن نیست در این صورت وکیل متخصص و حرفه ای با ارائه مشاوره لازم میتواند از حواشی مخرب و درگیریهای بی فایده جلوگیری نموده و با راهنمایی پرونده مطروحه را به سرانجام برساند.موسسه وکیل تلفنی با همکاری وکلای متخصص در زمینه خانواده آماده ارائه خدمات حقوقی به کاربران عزیز می باشد.با احترام_فاطمه سلیمانی


بهاره توکلی پور

با سلام خدمت موسسه و همکاران وکیل تلفنی،ضمن تشکر از خدمات ارزندتان در این شرایط خاص و مشکل ساز بیماری به هموطنان عزیز پیشنهاد میکنم با توجه به بودجه بسیار مناسبی که نسبت به حل مشکلات حقوقی خود می‌پردازید از همه مهمتر در زمان خود صرفه جویی میکنید و با تماسی که کمتر از 5دقیقه با شما گرفته میشود از مشاوره وکلای خبره پایه یک بهره مند می شوید و برای مراجعه به دادگاه دیگر استرس و دغدقه چندانی ندارید.باارزوی حل مشکلات حقوقی مردم عزیز.وکیل پایه یک بهاره توکلی پور در زمینه خانواده با کد 30972 در خدمت مردم عزیز هستم.با تشکر


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .طلاق واژه ای است که سختی و ناچار بودن را در ذهنمان تداعی می کند. در گذشته واژه طلاق بسیار منفور و ترسناک بود، ولی در سالهای اخیر با توجه به تغییر در نگرش آحاد مردم، طلاق از واژه ای زشت و منفور به واژه ای جهت رهایی از اسارت و قدمی به سوی زندگی بهتر تغییر ماهیت داده است. در طول زندگی مشترک بسیار پیش می آید که زن و مرد با تفکرات و عقاید یکدیگر همسو نباشند و یا اختلاف نظر داشته باشند ولی سعی بر درک یکدیگر داشته و زوجین به مرور زمان تلاش می کنند به تفاوت های فرهنگی و تفاوت در نگرش و عقاید هم احترام بگذارند و هم دیگر را با تمام تفاوت ها بپذیرند و به زندگی مشترکشان ادامه دهند. ولی اگر از ابتدای زندگی، نقطه مشترکی جهت ادامه زندگی وجود نداشته باشد بهتر است قبل از بارداری و دعوت فرد دیگری به زندگی مشترک، جهت رفع نمودن مشکلات از مشاوره خانواده کمک گرفت


ملیکا محبوبی

کاربران گرامی می توانند در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی موسسه وکیل تلفنی با کادری مجرب و ماهر بهره مند شوند


سهند مهدی پور

در بسیاری از موارد طلاق انتهای مسیر مشترک زندگی است و قبل از رسیدن به این نقطه باید همه جوانب به دقت بررسی و مسائلی مانند آینده خود و فرزندان، معیشت خانواده و دهها سوال دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا اثرات منفی طلاق کاهش یافته و بتوانیم در پاسخ سوال طلاق خوب است یا بد، بگوییم که برای این فرایند بد، نهایت تلاش، دقت و مشاوره های لازم را انجام داده ایم


مینافراهانی

باسلام در خصوص طلاق که در گذشته واژه ای منفور بود باید گفت که اکنون قبه آن ریخته و خیلی راحت به آن فکر میکنند وتصمیم میگیرند.البته در خیلی مواقع بهترین راه و چاره کار میشود.ولی در بعضی موارد ممکن است با قدری تامل و مشاوره و آموزش از خیلی از طلاقها جلوگیری کرد.مشکل اینجاست که خیلی ها دوست ندارند آموزش ببینند


Mohamad sheykhi

تشکيل زندگي مشترک علاوه بر اينکه مستلزم عبور از جريان‌هاي مادي است، نتيجه علاقه و پيوندي عاطفي بوده است که چنان ريشه در قلب و ذهن طرفين داشته که آنها را به اوجي از رضايت رسانده است تا جايي که خوشبختي خود را در گرو پيوندي استوار مي‌بينند و با کمال ميل و رضايتي آميخته با عشق و احساسات، خود را زير بار تعهداتي مي‌برند که علم حقوق از سنگيني آن به شگفت مي‌آيد. زندگي مشترک که در علم حقوق به پيوند نکاح شهرت دارد، اگرچه در حيطه عقود و در رديف ساير قراردادها مورد مطالعه قرار مي‌گيرد، اما نقش پررنگ معنويات و جنبه فرا مادي آن ايجاب مي‌کند که ما قواعد آن را از حيث ايجاد، تداوم، بقا و انحلال؛ با نگرشي سواي آنچه به ديگر عقود داريم مورد بررسي قرار دهيم تا کليت قواعد و اصول حقوقي ما را به جمود انديشه نکشاند و با ديدي انعطاف پذير احکام نکاح را از منابع و مقتضايات اين رابطه استخراج کنيم. بنابراين نمي‌توان پذيرفت؛ ازدواجي که آن همه هزينه‌هاي مادي و معنوي در برداشته، به‌راحتي قرباني خشمي زودگذر و نفرتي ظاهري گردد تا اين خشم در نهايت به شکل صيغه طلاق در آيد و بنيان استواري که در انديشه طرفين بود به يکباره فرو ريزد. اينجاست که حقوق در جامه مصلحت وارد عرصه خصوصي خانواده مي‌شود و با وضع احکام و قواعد منطقي، جلوي خشم آني و احساسات سست را مي‌گيرد تا طرفين فرصتي جهت بازبيني رفتار و گذشته خود بيابند و فارغ از تصميمات خشم‌آلود، با تعقل و هم‌فکري بتوانند در خصوص بقاء اين پيوند يا گسستن دائمي آن تصميمي قاطع بگيرند. به همين جهت شارع براي حفظ اين مصلحت، طلاق رجعي به عنوان اصل قرار داد تا ادامه زندگي زناشويي را با رجوعي ساده در مدت عده امکان پذير سازد. در همين راستا جز موارد معدود از طلاق را از حکم رجعي بودن خارج ساخته و آنها را بائن ناميده است[1] که راه برگشتي جز توسل به تشريفات مجدد ازدواج وجود ندارد. اگرچه در رجعي بودن طلاق مصلحت‌ها و حکمت‌هايي نهفته است اما حکم رجوع مانند هر وسيله اي ممکن است در راه نادرست مورد استفاده قرار گيرد و مورد شايع آن زماني است که زن به دلايل مربوط به شوهر خويش، متقاضي طلاق از وي مي‌باشد و پس از امتناع شوهر از دادن طلاق و رجوع به دادگاه و الزام شوهر به طلاق و غيره، موفق به جدايي از همسر خويش مي‌شود، اما پس از گذشت اين مراحل دشوار، شوهر با رجوعي ساده[2] وضعيت را به حال سابق باز مي‌گرداند.[3] اين وضعيت سبب مي‌شود که زمينه ايذاء زن توسط شوهر فراهم شده و راه سوء استفاده شوهر مخالف طلاق باز باشد، در اين صورت تلاش زن به دور تسلسلي مي‌ماند که هر بار با رجوع شوهر بي فايده مي‌شود. بنابراين بايد راه چاره اي جست تا نه مصلحتي که گفتيم ناديده گرفته شود و نه مفسدتي ديگر به بار آيد. بعضي از حقوقدانان خود را از قيد تکلف تحليل، رها کرده و چاره را در پاک کردن صورت مسئله دانسته اند، به اين صورت که طلاق اگر به حکم دادگاه و به درخواست و تقاضاي زن باشد، ديگر رجعي نيست بلکه بائن است،[4] اگرچه خارج از مصاديق طلاق بائن باشد. اين عقيده در ظاهر منطقي و متين به نظر مي‌رسد چراکه اگر طلاق به تقاضاي زن و با حکم دادگاه صورت گيرد رجوع شوهر حکم دادگاه را از اثر مي‌اندازد و به عبارتي مبناي اين جريان را منتفي مي‌سازد. اما بايد واقع‌بين بود و به صرف مواجه شدن با چنين مشکلي، بي درنگ صورت مسئله را حذف ننمائيم و موضوع حکم قانون را تغيير ندهيم. از طرفي با توجه به ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب سال 1371 تمامي طلاقها با حکم دادگاه مجاز مي‌شود و بنابراين حتي اگر زوجين هر دو موافق طلاق باشند باز بايد به دادگاه رجوع کنند و در شرايط کنوني هيچ دفترخانه ازدواج و طلاقي حق ثبت طلاق بدون اذن دادگاه را ندارد. بنابراين عملاً تمامي طلاق ها با حکم دادگاه صورت مي‌گيرد.[5] پس طبق نظر حقوقدان مزبور در نظام حقوقي فعلي ما عملاً نبايد مصداقي از طلاق خلع[6] داشته باشيم چه زماني که طلاق به حکم دادگاه بائن محسوب مي‌شود ديگر دليلي وجود ندارد که زن براي اسقاط حق رجوع مرد مالي را به عنوان «فديه» به شوهر ببخشد، اما حقوقدان مذکور پاسخي به اين مسئله نداده است. همانطور که گفته شد نظر فوق در ظاهر مناسب و مطابق با اوضواع احوال و رويه قضايي است اما در واقع و نفس الامر چنين نيست و پذيرش اين نظر در پاره از موارد مخالف نصوص قانوني و شرعي است و از طرفي ممکن است به زيان زن تمام شود. براي رد نظريه فوق بايد آثار طلاق رجعي را به طور مختصر برشماريم و ببنيم آيا همه اين آثار با مقتضاي حکم دادگاه مخالف است. آثار طلاق رجعي را مي‌توان چنين برشمرد: 1. امکان رجوع شوهر به زن در مدت عده (ماده 1148 قانون مدني) 2. حق زن در مطالبه نفقه در مدت عده (ماده 1109 قانون مدني) 3. امکان توارث زوجين در صورت فوت يکي از آنها در مدت عده (ماده 943 قانون مدني). بنابراين اگر شوهر در مدت عده فوت کند زن از او ارث مي‌برد. 4. در مدت عده رجعيه ازدواج مرد با دختر برادر يا دختر خواهر زن موکول به اجازه زن است. 5. در مدت عده رجعيه مرد نمي تواند با خوهر زن ازدواج کند. 6. طبق شواهد عديده و ماده 8 قانون امور حسبي مطلقه رجعيه در حکم زوجه دانسته شده است. اين حکم آثار بسياري دارد. مثلاً رابطه نامشروع زن در مدت عده در حکم رابطه داشتن زن شوهر دار است. پس اگر زن يا مرد مرتکب زنا شوند به مجازات زناي محصنه (سنگسار) محکوم مي‌شوند. (ماده 85 قانون مجازات اسلامي) 7. زناي با زني که در عده رجعيه است موجب حرمت ابدي مي‌شود بر خلاف عده طلاق بائن (ماده 1054 قانون مدني) 8. در مدت عده رجعيه چنانچه مرد 3 همسر دائم ديگر داشته باشد نمي تواند ديگري را به نکاح دائم خود درآورد. 9. ايجاد حرمت ابدي ناشي از نه طلاق که شش تاي آن عدي (نوعي طلاق رجعي) باشد (ماده 1058 قانون مدني) بديهي است اگر ما طلاق به حکم دادگاه و به درخواست زن را بائن بدانيم سبب مي‌شود که علاوه بر رجوع، ساير آثار طلاق رجعي را نيز از اين طلاق سلب کنيم در حالي که هيچ دليل قانوني و منطقي براي اين امر نداريم و ملاحظه مي‌شود که از ميان آثار فوق فقط حق رجوع مرد ممکن است با مقتضاي حکم طلاق دادگاه مخالف باشد و هيچ يک از آثار ديگر آن با طلاق به حکم دادگاه منافاتي ندارد، و حتي رجعي بودن طلاق در مواردي به نفع زن مي‌باشد؛ مانند اينکه زن در مدت عده حق نفقه دارد که در طلاق بائن چنين حقي ندارد يا اگر در مدت عده مرد فوت نمايد زن از او ارث مي‌برد ليکن در طلاق بائن چنين نيست. پس دليلي ندارد که ما در طلاق به حکم دادگاه اين حقوق را از زن سلب نماييم و هيچ دليل شرعي و قانوني نيز بر سلب اين حقوق صحه نمي گذارد. پس تمامي آثار حقوقي طلاق رجعي نافي مقتضاي حکم دادگاه به طلاق نمي‌باشد و اين منطقي نيست که فقط به خاطر يکي از اين آثار، ساير نتايج طلاق رجعي را ناديده بگيرم و بي جهت حکم قانون را تخصيص (اکثر) بزنيم. به نظر مي‌رسد در اين مورد يعني طلاق به حکم دادگاه و به درخواست زن؛ اگرچه ما نمي توانيم به اطلاق حکم ماده 1149 قانون مدني مبني بر حق رجوع يکطرفه مرد عمل نماييم، اما آنچه متين به نظر مي‌رسد اينست که طلاق به حکم دادگاه را طلاق رجعي بدانيم با اين تفاوت که براي رجوع نيز رضايت زن بايد جلب شود. چه منطقي است که رضايت زن جهت بازگشت به رابطه اي که به درخواست وي منحل شده بايد وجود داشته باشد، همانطور که رضايتش در انحلال وجود داشته و مؤثر واقع شده است.[7] پس بهتر است بگوئيم که طلاق به حکم دادگاه رجعي است، ليکن رجوع بايد با توافق طرفين صورت گيرد که هم حکمي معارض با ماهيت طلاق نداده باشيم و هم اگر کدورتهاي ما بين زوجين برطرف شد و زن شرايط را براي بازگشت به زندگي مشترک مساعد ديد، امکان ادامه رابطه زناشويي وجود داشته باشد. اين هم به نفع زن است و هم شوهر و هم مصلحت جامعه در آن رعايت مي‌شود، مضافاً اينکه امکان سوء استفاده شوهر در اين مورد به کلي منتفي مي‌شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.