طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی

طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی

طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی

اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی بسیار خطرناک است. طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی یکی از راه حل های عقلانی است که زن یا مرد می توانند آن را انتخاب کنند. زندگی با افراد دائم الخمر شاید به مراتب دشوارتر از زندگی با یک شخص مبتلا به مواد مخدر باشد. استفاده از مایعات الکلی مشکلات زیادی ایجاد می کند. به طوری که در منابع دینی و آیات قرآنی به شدت افراد را از آن منع کرده اند. 

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی درباره طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی 

اعتیاد به مایعات الکلی ابتدا شخص و سپس خانواده را به نابودی می کشاند. زن و فرزندان شخص دائم الخمر در شرایط ناگواری به سر می‌برند. اگر زن در مواجهه با این مسئله تصمیم به طلاق بگیرد و بتواند پشتوانه دیگری برای فرزندان ایجاد کند کار شجاعانه ای کرده و جامعه باید از چنین شخصی حمایت نماید. مشاوره حقوقی با وکیل متخصص کمک می کند که افراد پروسه طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی را سریع تر طی کنند. 

منظور از مایعات الکلی چیست؟

الکل مایع سُکرآور و مست کننده ای است که مغز را در حالت انفعال قرار می دهد. در اثر مصرف مایعات الکلی مغز انسان زایل می شود و قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد. بعد از استعمال الکل رفتارهای انسان از کنترل مغز خارج می شود و هر فعلی که از وی سر می زند بی اختیار و غیر ارادی است. تنش های بیرونی و هیجاناتی که به وی وارد می شود می تواند رفتارهای او را تحت تاثیر قرار دهد و چه بسا با تحریکات بیرونی شخص مست دست به جرایم دیگری بزند. در مشاوره حقوقی تلفنی افراد می توانند درباره اعتیاد به مایعات الکلی و جرایم مرتبط با آن اطلاعات لازم را به دست آورند.

 

طلاق به دلیل فساد اخلاقی

 آیا مصرف مایعات الکلی در ایران جرم است؟

همانطور که گفته شد مصرف مایعات سُکرآور در قرآن نهی شده و از آنجایی که مبنا قانون ایران منابع شرعی است با استناد به آن اعتیاد به مایعات الکلی جرم انگاری شده است. چه بسا افرادی که فقط یک بار مشروبات الکلی استفاده کرده اما به دام قانون افتاده و محکوم به مجازات حدی شده باشند. برای مصرف مشروبات الکلی در ماده 264 قانون مجازات اسلامی 80 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است. اما اجرای مجازات جرایم حدی شرایط مخصوص به خود را دارد. در صورتی که اثبات شرب خمر شروط قانونی را نداشته باشد مجازات تعزیری اعمال می شود. مشاوره حقوقی آنلاین این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد که درباره نحوه اعمال مجازات و دریافت تخفیف اطلاعات لازم را به دست آورند. 

 چگونگی اثبات اعتیاد زوج به مایعات الکلی

اعتیاد به مشروبات الکلی به سه روش قابل اثبات است و چنانچه عمل شرب خمر شرایط قانونی را داشته باشد شخص محکوم به مجازات حدی می شود. اقرار اولین روش اثبات است، که باید نزد مقام قضایی و به تعداد لازم تکرار شود. در صورتی که اقرار شرایط قانونی نداشته باشد نمی تواند مبنا صدور حکم قرار بگیرد. 

شهادت دومین راه اثبات جرم اعتیاد به مایعات الکلی است. درباره جرم حدی دو مرد عاقل، بالغ، عادل باید به مشاهده مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد شخص شهادت دهند. این افراد باید شرط عدالت و ایمان را داشته باشند و همچنین احتمال خصومت و دشمنی با شخص متهم در ایشان وجود نداشته باشد. 

سومین روش اثبات علم قاضی است. اظهارات مطلعین، گزارشات بازپرس، انجام معاینات پزشکی می تواند به علم قاضی کمک کند. اما همانطور که گفته شد جرایم حدی شرایط مخصوص به خود را دارد. به طور مثال مثبت شدن تست مصرف الکل جزو امارات است و بر اساس آن قاضی نمی تواند مجازات حدی بر شخص اعمال نماید، بلکه مجازات تعزیری قابل اجرا می باشد. برای اثبات اعتیاد به مایعات الکلی می توان به مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته مراجعه کرد و به کمک وکیل مدارک و مستندات لازم را جمع آوری نمود. 

 

مشاوره حقوقی طلاق

مهریه زن در صورت اعتیاد او به مایعات الکلی

مهریه حقوق مالی است که قانونگذار برای زن در نظر گرفته است و جرایم کیفری مانند شرب خمر، زنا و باعث اسقاط این حق نمی شود.  بنابراین با توجه به ماده 1082 قانون مدنی به محض جاری شدن عقد زن مالک مهریه خواهد شد. در صورتی که زن اعتیاد به مایعات الکلی داشته باشد و مرد بخواهد وی را طلاق بدهد، باید مهریه زن را بپردازد. اگر طلاق قبل از نزدیکی باشد، نیمی از مهریه متعلق به زن است و اگر بعد از نزدیکی باشد مرد باید تمام مهریه را پرداخت کند. 

سلب حضانت فرزند از زوج در صورت اعتیاد به مایعات الکلی

بر اساس ماده 1173 قانون مدنی فرزندان باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند. عدم مواظبت و انحطاط اخلاقی سرپرست کودک می تواند باعث سلب حضانت از ایشان شود. در بند یک این ماده بیان شده اعتیاد زیان آور به مایعات الکلی یکی از موارد انحطاط اخلاقی است. اما همانطور که در این بند تاکید شده، اعتیاد به مایعات الکلی توسط سرپرست باید زیان آور باشد. فرزندان باید در شرایط ناگواری قرار گرفته باشند و این امر در دادگاه اثبات شود. افراد می توانند در بخش پرسش و پاسخ فوری حقوقی اطلاعات لازم درباره نحوه سرپرستی کودک را جویا شوند. 

 

ارتباط در واتس اپ

طلاق زن به علت اعتیاد زوج به مایعات الکلی به کمک وکیل 

اگر زن به علت اعتیاد به مایعات الکلی زوج قصد طلاق داشته باشد باید با توسل به مواد قانونی و شروط مندرج در دفتر نکاح برای طلاق اقدام کند. بر اساس ماده 1130 قانون مدنی در صورتی که شرایط زندگی تا حدی غیر قابل تحمل باشد که زن دچار عسر و حرج شود می تواند تقاضا طلاق نماید.  اعتیاد شخص باید زیان آور باشد و در اثر رفتارهای ناهنجار زن در تنگنا قرار بگیرد. چنین مسائلی باید به کمک وکیل خانواده در دادگاه اثبات شود تا حق طلاق برای زن ایجاد گردد. 

 

مشاوره حقوقی اجرت المثل 
آموزش انتخاب همسر 
اعاده دادرسی در دعاوی خانواده 
نگارش دادخواست طلاق 
درباره ما 


نظرات

احسان والی

با سلام و درود خدمت کاربران محترم و مدیریت محترم مجموعه موسسه وکیل تلفنی، خدمات آنلاین موسسه وکیل تلفنی طلاق به علت اعتیاد در صورتی می‌تواند از موجبات عسر و حرج زوجه باشد که بنیان زندگی را مختل نماید یعنی عملا مرد نتواند به علت اعتیاد نفقه زن را تامین نموده و ارتباط زناشویی نیز مختل گردد مگر اینکه زوجه عسر و حرج و غیر قابل تحمل بودن زندگی را در این رابطه با ادله دیگر اثبات نماید، این امر می‌تواند در جای خود از موجبات ضعف و یا حتی قوت قانون محسوب گردد که نیاز به بحث و بررسی دارد لذا در شرایط بیماری کرونا و ترافیک سنگین باعث حذف هزینه های غیر ضروری و افرایش راندمان کاری هم برای مشاور حقوقی هم برای کاربر می‌گردد، همچنین هزینه بسیار مناسب و تعرفه مربوطه به نفع کاربر بوده و می‌توان با کمترین هزینه در هر ساعت از شبانه روز از خدمات موسسه بهرمند گردید. اینجانب احسان والی با کد 11617 آماده انجام خدمات مشاوره ای به کاربران گرامی می‌باشم. با تشکر از مدیریت محترم و سایر پرسنل محترم


سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، الکل مایع سُکرآور و مست کننده ای است که مغز را در حالت انفعال قرار می دهد. در اثر مصرف مایعات الکلی مغز انسان زایل می شود و قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد. بعد از استعمال الکل رفتارهای انسان از کنترل مغز خارج می شود و هر فعلی که از وی سر می زند بی اختیار و غیر ارادی است. تنش های بیرونی و هیجاناتی که به وی وارد می شود می تواند رفتارهای او را تحت تاثیر قرار دهد و چه بسا با تحریکات بیرونی شخص مست دست به جرایم دیگری بزند. در مشاوره حقوقی تلفنی افراد می توانند درباره اعتیاد به مایعات الکلی و جرایم مرتبط با آن اطلاعات لازم را به دست آورند.


سهند مهدی پور

سللم و ادب مواد مخدر و اعتیاد ابتدا شخص و سپس خانواده را به نابودی می کشاند. زن و فرزندان شخص دائم الخمر در شرایط ناگواری به سر می‌برند. اگر زن در مواجهه با این مسئله تصمیم به طلاق بگیرد و بتواند پشتوانه دیگری برای فرزندان ایجاد کند کار شجاعانه ای کرده و جامعه باید از چنین شخصی حمایت نماید. مشاوره حقوقی با وکیل متخصص کمک می کند که افراد پروسه طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی را سریع تر طی کنند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی وبا تشکر از زحمات .اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی بسیار خطرناک است. طلاق به علت اعتیاد به مایعات الکلی یکی از راه حل های عقلانی است که زن یا مرد می توانند آن را انتخاب کنند. زندگی با افراد دائم الخمر شاید به مراتب دشوارتر از زندگی با یک شخص مبتلا به مواد مخدر باشد. استفاده از مایعات الکلی مشکلات زیادی ایجاد می کند. به طوری که در منابع دینی و آیات قرآنی به شدت افراد را از آن منع کرده اند.


Mohamad sheykhi

طلاق طبق قانون مدنی ایران از اختیارات مرد است. به همین دلیل در ماده ۱۱۳۳ اینگونه مقرر می دارد: « مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.» قانون مدنی بر طبق فقه شیعه دوازده امامی نوشته است. اما پیروان ادیان و مذاهب دیگر که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند طبق قانون طلاق و احوال شخصیه، می توانند بر طبق دین و آیین خود طلاق بگیرند. طبق اصول دوازدهم و سیزدهم فقط ادیان مسیحی، کلیمی و زرتشتی در ایران به رسمیت شناخته می شوند از سوی دیگر مذاهب اسلامی حنفی، شافعی ، حنبلی، مالکی و زیدی نیز در بحث طلاق از فقه و آیین خودشان پیروی می کنند. انواع طلاق طلاق هم مثل بسیاری از امور حقوقی انواع و تقسیم بندی ها مختلفی دارد که ما در ادامه به تعدادی از مهم ترین و پرکاربردترین آنها اشاره خواهیم کرد. طلاق به اعتبار اینکه به درخواست مرد باشد یا به درخواست زن، قابلیت رجوع داشته باشد یا خیر و اینکه به درخواست طرفین باشد یا به حکم دادگاه به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. اما در ماده ۱۱۴۳ قانون مدنی یک دسته بندی کلی برای طلاق ذکر شده است که همه انواع طلاق را به نحوی در خود جای می دهد. در این تقسیم بندی طلاق به دسته اصلی تقسیم می شود: طلاق بائن طلاق رجعی طلاق رجعی به چه معناست؟ طلاق رجعی یکی از انواع طلاق است که در آن تحت شرایطی مرد می تواند در مدت عده به زن رجوع کند. به عبارت دیگر یعنی مرد در صورتی که از طلاق پشیمان شود و عده طلاق نیز به پایان نرسیده باشد، می تواند به سراغ زن برود و زندگی را از سر گرفته و بدون هیچگونه تشریفات دیگری به زندگی خود ادامه دهند. حتب به عقد دوباره نیز نیاز ندارند. این نوع طلاق انواع مختلف و شرایط خاصی دارد که به آنها می پردازیم. مفهوم عده چیست؟ زنی که ازدواج او به هر علتی منحل شده است باید مدت زمانی را صبر کند و از ازدواج با مرد دیگری خودداری نماید. مثلا زنی که طلاق گرفته است یا عقد نکاح خود او به هردلیلی فسخ شده یا شوهر او فوت نموده است تا مدتی حق ازدواج ندارد و در صورتی که در این مدت ازدواج نماید، عقد نکاح باطل خواهد بود و چنانچه با علم به این موضوع اقدام به ازدواج مجدد و برقراری رابطه جنسی نموده باشد، رابطه او در حکم زنا خواهد بود. ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی نیز عده را اینگونه تعیرف می نماید: « عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده است نمی‌تواند شوهر دیگر اختیار کند.» اما عده خود انواع مختلفی دارد که عبارت است که از بحث ما خارج است و ما در اینجا صرفا به عده طلاق به دلیل امکان رجوع در طلاق رجعی می پردازیم. برای اطلاع بیشتر در این باره به عده و انواع آن مراجعه نمایید. چه طلاق هایی رجعیه هستند؟ ۱٫طلاق به درحواست مرد همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم طبق ماده۱۱۳۳ قانون مدنی طلاق یکی از اختیارات مرد است و مرد هر زمان که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق دهد. هرچند در چند سال اخیر به دلیل حمایت از نهاد خانواده این موضوع با محدودیت هایی مواجه شده است و در هر صورت برای طلاق باید به دادگاه مراجعه کرده و رای دادگاه را برای این موضوع اخذ نمود اما همچنان طلاق یکی از حقوق قانونی مرد است و طلاق به درخواست مرد یکی از مهم ترین انواع طلاق است . مرد در این نوع طلاق در صورتی که مدت عده زن به پایان نرسیده باشد حق رجوع وجود دارد. به عبارت دیگر بدون اینکه نیازی به عقد مجدد باشد مرد می تواند به زن رجوع کرده و به زندگی مشترک بازگردد. عده در این نوع طلاق در ماده ۱۱۵۱ قانون مدنی به این شرح مشخص شده است: « عده طلاق و عده فسخ نکاح سه طهر است مگر این که زن با اقتضای سن عادت زنانگی نبیند که در این صورت عده او سه ماه است.» در توضیح ابن ماده باید گفت که طهر به معنای پاکی است. یعنی اینکه زن باید سه بار به عادت ماهانه دچار شده و این دوره را به پایان برساند و به اصطلاح فقهی سه بار خون حیض ببیند و از آن پاک شود. زن پس از گذران این دوره که به آن عده گفته می شود می تواند دوباره ازدواج کرده و شوهر جدید اختیار کند. اما تا قبل از پایان آن در طلاق رجعی مرد حق رجوع به زن خود را دارد و در صورت رجوع زندگی زناشویی از سر گرفته می شود. در این باره باید اضافه کرد با توجه به اینکه این نوع طلاق به درخواست شوهر صورت گرفته است لذا به شوهر فرصت پشیمانی از آن نیز داده شده است. لذا اگر بخواهد که به زندگی مشترک بازگردد می تواند از طلاق رجوع نماید و برای این کار نیازی به رضایت زن ندارد. ۲٫طلاق خلع ومبارات در صورتی که زن رجوع به عوض کند طلاق خلع و مبارات نیز از اونواع طلاق هستند که به موجب که که به موجب کراهت زن از مرد یا کراهت هر دو طرف از یکدیگر صورت می گیرد. طلاق خلع و مبارات را به تفصیل در بخش مربوط به خود توضیح خواهیم داد. اما باید دانست در این نوع طلاق زن برای اینکه مرد به طلاق رضایت دهد میزان مشخصی از مال را به او می دهد. این نوع طلاق از نوع بائن ( غیر قابل رجوع) است ولی اگر زن از وجهی که به شوهر خود پرداخت کرده رجوع کند و آن را از شوهر خود پس بگیرد طلاق بائن تبدیل به طلاق رجعی می گردد و قابلیت رجوع پیدا می کند. پس در این صورت زن می تواند وجه پرداختی را از شوهر خود مطالبه و آن را پس بگیرد و شوهر نیز از طلاق رجوع کند و بدون نیاز به عقد نکاح دوباره، زن و شوهر به زندگی سابق خود بازگردند. پس طلاق خلع و مبارات پس از رجوع زن از بذل مال به طلاق رجعی تبدیل می گردد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.