محرومیت از ارث پدری

محرومیت  از ارث پدری

محرومیت از ارث پدری

محرومیت از ارث پدری یکی از آن موضوعاتی بوده که به راحتی می‌توان از آن فیلم و سریال‌های جذاب ساخت اما واقعیت این مفهوم چیزی فراتر از یک داستان و روایت است. بسیاری از افراد در طول زندگی همیشه با والدین خود اختلاف دارند اما در عمل آن‌ها را دوست داشته و خواهان جدایی از والدین خود نیستند. با این حال به دلیل تضادهایی که وجود دارد، از خانواده طرد و از ارث محروم می‌شوند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که آیا در صورت محرومیت کلامی و کتبی از ارث، آیا شما حقیقتا از این حق مسلم خود برخوردار می‌شوید یا باید بپذیرید که امکان دستیابی به آن را ندارید. برای پاسخ به این سوال، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف ارث از زبان وکیل

همه ما یک روز و به یک دلیلی فوت می‌کنیم و بعد از مرگمان هر آن چه که اموال از ما به جا مانده باشد، به اعضای خانواده تعلق می‌گیرد. به این مالی که بعد از فوت هر فرد بین اعضای خانواده وی تقسیم می‌شود، ارث پدری گفته می‌شود. البته این واژه فقط بدان معنا نبوده که از مادر به فرزند ارث نمی‌رسد؛ فقط به این دلیل که در قدیم اختیار امور مالی به دست مردان بود؛ این واژه مرسوم شده است.

در تعریف ارث دو مفهوم وجود دارد که تقریبا هر دوی آن‌ها به یک معنا دلالت دارند. به طور کلی ارث به مال و روند انتقال دارایی بعد از مرگ به ورثه گفته می‌شود. این موضوع که در ماده 867 قانون مدنی مورد بررسی قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین حقوقی بوده که به یک فرد تعلق می‌گیرد.

 

وکیل کاربلد ارث چه خصوصیاتی دارد؟

وکیل ارث همان نماینده قانونی فرد متوفی محسوب می‌شود که قرار است به نحوه تقسیم ارث پدری نظارت داشته باشد. یک چنین وکیلی باید متخصص در زمینه ارث و به طور کلی امور خانوادگی باشد. از آن جایی که قوانین حوزه خانواده بسیار گسترده هستند، نیاز به یک شخص توانمند و با تجربه است که بتواند با اشراف کامل به قوانین و تبصره‌ها، پرونده را حل و فصل نماید.

  • سابقه کاری: یک وکیل تازه‌کار باید حتما در حضور فرد باتجربه‌تری فعالیت نماید. بنابراین اگر قصد پرداخت هزینه بیشتری ندارید بهتر است از همان ابتدا به سراغ وکیلی بروید که سابقه کاری مناسبی دارد.
  • دانش تخصصی: یک وکیل ارث، لازم است تا به صورت تخصصی در زمینه حقوق ارث فعالیت کرده باشد تا نسبت به قوانین پیچیده آن آگاهی کافی داشته باشد.
  • توانایی مذاکره: مذاکره کردن یکی از اجزای جدانشدنی کار یک وکیل است. بنابراین باید حتما به آن مسلط بوده و بتواند با زبانی شیوا و شکلی متقاعد کننده صحبت نماید.
  • دستمزد مناسب: پرداخت دستمزد وکیل هم موضوع مهمی بوده که برای خانواده متوفی اهمیت دارد. بنابراین گاهی به دلیل عدم توانایی در پرداخت، از استخدام یک فرد با تجربه خودداری می‌کنند. در اینجا می‌توانید مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در زمینه ارث را جایگزین استخدام وکیل نمایید.

 

 

محرومیت از ارث پدری

 

چه کسانی از ارث محروم می شوند؟

در بسیاری از فیلم و سریال‌ها دیده‌اید که در صورت سرپیچی از قوانین خانوادگی، والدین برخی از فرزندان خود را از ارث محروم می‌کنند. با این حال، براساس قوانین مدنی ایران این امکان وجود ندارد. در بعضی از کشورها، تصمیم پدر و مادر مبنی بر محرومیت یکی از فرزندان از ارث وجه قانونی و اجرایی دارد اما در کشور ما،‌ حتی اگر والدین چنین تصمیمی هم بگیرند امکان اجرایی شدن وجود ندارد.

به همین منوال تمام ورثه باید از اموال والدین خود سهم داشته باشند و این سهم هم براساس قانون تعیین می‌شود. بنابراین اگر به هر دلیلی قصد دارید تا یکی از فرزندان یا اعضای خانواده خود را از ارث محروم کنید، تنها راه قانونی این بوده که قبل از مرگ همه اموال را بین دیگران تقسیم نمایید تا در صورت فوت، مالی منتسب به شما دیگر وجود نداشته باشد.

 

ایا پدر می تواند فرزند خود را از ارث محروم کند؟

این صحبت را زیاد شنیده‌ایم که فردی از ارث پدر محروم شده است اما باید توجه نمود این موضوع از نظر قانونی سندیت نداشته و وصیت مزبور نافذ نیست. یک فرد می‌تواند در وصیت نامه خود تا یک سوم اموالش را به طور دلخواه تقسیم نماید اما در رابطه با بقیه اموال، نمی‌تواند تصمیم بگیرد و در صورتی که یکی از فرزندانش را از ارث محروم کرده باشد، این محرومیت تنها بر روی یک سوم این اموال قابل اجرا است. در صورت بروز اختلاف میان ورثه، بهتر است از یک مشاوره حقوقی استفاده نمایید.

 

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

بخشیدن همه ارث به یکی از فرزندان قانونی است؟

قوانین مربوط به ارث مشخص و ثابت بوده و با توجه به طبقات ارث تقسیم می‌شود. از آنجا که اموال یک شخص تنها زمانی به ارث تبدیل می‌شود که او فوت کرده باشد، پس دیگر اختیاری روی آن اموال نخواهد داشت. در صورتی که متوفی از قبل وصیتی تنظیم کرده باشد که همه ارث به یکی از فرزندانش برسد، باید در نظر داشت که متوفی تنها بر روی یک سوم اموال خود می‌تواند وصیت نماید و تصمیم درباره باقی اموال منوط به رضایت تمامی وراث است.

اگر بقیه وراث با این تصمیم درباره تقسیم ارث پدری موافق نباشند، این وصیت اجرایی نشده و قانونی نیست. فرد تنها می‌تواند در زمان حیات خود اقدام به تقسیم اموال خود نموده و می‌تواند در این شرایط تمامی ثروت خود را به نام یکی از فرزندان خود نماید. در این شرایط چون خود شخص زنده است، این اموال جزو دسته بندی ارث محسوب نشده و نام برده اختیار کاملی بر آن‌ها دارد و کاملا قانونی است. در صورتی که ارث پدر خود به صورت ناعادلانه تقسیم شود، می‌توانید جهت پیگیری و شکایت از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در اختیار داشتن وکلای حوزه ارث آماده بوده تا شما را در زمینه سوالاتتان راهنمایی نماید. بنابراین در صورتی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره دارید، می‌توانید با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. علاوه بر این فراموش نکنید که این موسسه به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل هفته هم در دسترس بوده و پاسخگوی سوالات حقوقی شما خواهد بود.

 

 

فروش سهم الارث
وکیل ارث 
مشاوره حقوقی انحصار وراثت 
مشاوره حقوقی ارث 
درباره ما 


نظرات

عبدالغنی کرد

عالی است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.