مشاوره با وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی

مشاوره با وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی

مشاوره با وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی

وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی، یکی از وکلایی است که وجود ایشان در جوامع امروزی بسیار حائز اهمیت است. در گذشته، صرف نظر از خوب یا بد بودن موضوع، طلاق به عنوان امری ناپسند شناخته می شده و حتی بسیاری از افراد به اصطلاح می سوختند و می ساختند. اما امروزه چنین دیدگاهی در مورد طلاق وجود ندارد و طلاق گرفتن بسیار رواج یافته است. به همین خاطر وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. در ادامه ضمن آشنایی با تعریف حکم طلاق غیابی، با امکان اعتراض به این حکم و مرجع رسیدگی کننده به آن نیز آشنا خواهیم شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از حکم طلاق غیابی چیست؟

قبل از این که با ضرورت مشاوره با وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی آشنا شویم، بهتر است تعریف مفهوم حکم طلاق غیابی نیز بپردازیم. برای این که با این مفهوم آشنا شویم، ضروری است که با تعریف رای غیابی آشنایی داشته باشیم. هر گاه دعوایی از جانب خواهان مطرح می شود، دادگاه باید وقت رسیدگی را به خوانده ابلاغ نماید. حال اگر نتوان این وقت را به اطلاع خوانده رساند، دادگاه حکم غیابی صادر می کند. همچنین اگر وقت رسیدگی، ابلاغ شده باشد، لکن خوانده در دادگاه حاضر نشود یا لایحه دفاعیه ارائه نکند، حکم صادر شده، غیابی خواهد بود. حکم طلاق غیابی نیز به همین صورت است. اگر خواهان (زن یا شوهر) خواستار طلاق باشند و نتوان وقت رسیدگی را به خوانده ابلاغ نمود یا در صورت ابلاغ وقت رسیدگی، وی در دادگاه حاضر نشود یا لایحه ندهد، حکم طلاق غیابی مطرح خواهد شد. البته باید بگوییم که شرایط درخواست طلاق از جانب زوجه، سخت تر است.

 

ایا می توان به حکم طلاق غیابی اعتراض کرد؟

سوال بعدی که در مسیر بررسی ضرورت دریافت مشاوره از وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی، باید بدان پاسخ داده شود، این است که آیا حکم طلاق غیابی قابل اعتراض است؟ همانطور که گفته شد، حکم طلاق غیابی نیز از احکام مربوط به آرای غیابی پیروی می کند. در پاسخ به سوال فوق الذکر باید به ماده ی 305 قانون آیین دادرسی مدنی اشاره داشته باشیم. بر اساس این ماده :« محکوم علیه غایب حق دارد به حکم غیابی اعتراض نماید. این اعتراض واخواهی نامیده می‌شود ...». در نتیجه امکان اعتراض به طلاق غیابی وجود دارد. اما مهلت این اعتراض چقدر است؟ پاسخ این سوال نیز در ماده  306 قانون ایین دادرسی مدنی وجود دارد. این ماده عنوان می کند: « مهلت واخواهی از احکام غیابی برای کسانی که مقیم کشورند بیست روز و برای کسانی که خارج از کشور اقامت دارند دو ماه از تاریخ ابلاغ واقعی خواهد بود ...».

نکته ای که ذکر آن ضروری می باشد این است که اگر فردی، ظرف مدت بیست روز نتوانست نسبت به واخواهی اقدام کند، می تواند با اثبات عذر های موجهی که منجر به عدم درخواست واخواهی در مدت 20 روز شده اند، نسبت به واخواهی حکم طلاق غیابی اقدام نماید. اثبات این موارد، امری تخصصی است، پس بهتر است با یک وکیل طلاق غیابی، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

 

مشاوره طلاق غیابی

 

مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض حکم طلاق غیابی

یکی از کارهایی که وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی و تسهیل رسیدگی به آن انجام می دهد، تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به واخواهی حکم طلاق غیابی می باشد. ماده ی 305 قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع صالح برای واخواهی حکم طلاق غیابی را مشخص می کند. این ماده عنوان می دارد :« ... دادخواست واخواهی در دادگاه صادر کننده حکم غیابی قابل رسیدگی است». از آنجایی که صلاحیت رسیدگی به دعاوی مربوط به طلاق، در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد، می توان گفت این دادگاه، صلاحیت رسیدگی به واخواهی حکم طلاق غیابی را خواهد داشت.

 

وکیل خانواده متبحر برای اعتراض به رای طلاق غیابی

از آنجایی که دعاوی مربوط به واخواهی حکم طلاق غیابی، در زمره ی دعاوی خانواده قرار می گیرند، دارای اهمیت ویژه ای هستند. همچنین قوانین مربوط به حکم طلاق غیابی بسیار پراکنده و پیچیده می باشند. در نتیجه بهتر است برای تمامی مراحل رسیدگی به اینگونه پرونده ها با یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی، مشاوره داشته باشید. شما می توانید برای مشاوره حقوقی طلاق غیابی با مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. اما بهترین وکیل خانواده دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

  • داشتن سواد حقوقی بالا در تمامی زمینه های لازم برای رسیدگی به پرونده از جمله لایحه نویسی و جمع آوری اسناد و مدارک اثبات کننده.
  • فعالیت تخصصی در زمینه ی حقوق خانواده.
  • توانایی استدلال و سخنوری فوق العاده در محضر دادگاه.
  • در نظر گرفتن مصلحت موکل خود.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

مدارک لازم برای نگارش لایحه اعتراض به رای طلاق غیابی

اگر قصد دارید با یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی مشاوره داشته باشید، ضروری است از قبل مدارکی را برای نگارش لایحه اعتراض به حکم طلاق غیابی آماده کنید. اگر قرار است نگارش لایحه واخواهی حکم طلاق غیابی را به یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی بسپارید، بهتر است مدارک زیر را مهیا کنید:

  • حکم غیابی صادر شده در مرحله ی نخستین.
  • مدارک شناسایی.
  • جمع آوری و ارائه ی مدارک و مستندات مربوطه.
  • سند ازدواج.
  • اسناد اثبات کننده ی دلایل موجه بودن.

شما می توانید برای درخواست نگارش لایحه اعتراض به حکم طلاق غیابی، با مشاوران، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

 

سامانه طلاق توافقی 
وکیل انلاین طلاق 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

یکی از کارهایی که وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی و تسهیل رسیدگی به آن انجام می دهد، تعیین مرجع صالح برای رسیدگی به واخواهی حکم طلاق غیابی می باشد. ماده ی 305 قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع صالح برای واخواهی حکم طلاق غیابی را مشخص می کند. این ماده عنوان می دارد :« ... دادخواست واخواهی در دادگاه صادر کننده حکم غیابی قابل رسیدگی است». از آنجایی که صلاحیت رسیدگی به دعاوی مربوط به طلاق، در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد، می توان گفت این دادگاه، صلاحیت رسیدگی به واخواهی حکم طلاق غیابی را خواهد داشت. وکیل خانواده متبحر برای اعتراض به رای طلاق غیابی از آنجایی که دعاوی مربوط به واخواهی حکم طلاق غیابی، در زمره ی دعاوی خانواده قرار می گیرند، دارای اهمیت ویژه ای هستند. همچنین قوانین مربوط به حکم طلاق غیابی بسیار پراکنده و پیچیده می باشند. در نتیجه بهتر است برای تمامی مراحل رسیدگی به اینگونه پرونده ها با یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی، مشاوره داشته باشید. شما می توانید برای مشاوره حقوقی طلاق غیابی با مشاوران و وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. اما بهترین وکیل خانواده دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ داشتن سواد حقوقی بالا در تمامی زمینه های لازم برای رسیدگی به پرونده از جمله لایحه نویسی و جمع آوری اسناد و مدارک اثبات کننده. فعالیت تخصصی در زمینه ی حقوق خانواده. توانایی استدلال و سخنوری فوق العاده در محضر دادگاه. در نظر گرفتن مصلحت موکل خود. مدارک لازم برای نگارش لایحه اعتراض به رای طلاق غیابی اگر قصد دارید با یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی مشاوره داشته باشید، ضروری است از قبل مدارکی را برای نگارش لایحه اعتراض به حکم طلاق غیابی آماده کنید. اگر قرار است نگارش لایحه واخواهی حکم طلاق غیابی را به یک وکیل خانواده برای اعتراض به طلاق غیابی بسپارید، بهتر است مدارک زیر را مهیا کنید: حکم غیابی صادر شده در مرحله ی نخستین. مدارک شناسایی. جمع آوری و ارائه ی مدارک و مستندات مربوطه. سند ازدواج. اسناد اثبات کننده ی دلایل موجه بودن.


دانیال

بسیار عالی


معراج فرجی

با سلام در حقوق و مسائل مربوط به خانواده به دلیل ریزه کاری و پیچیدگی های آن لزوم مشاوره و مراجعه به وکیل حتمی و ضروری است


محمد مهدی احمدی

مطالب عالی بود


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام یکی از حکم هایی که دادگاه صادر می کند ممکن است حکم غیابی باشد یعنی خوانده دعوا در زمان دادرسی حضور نداشته باشد یا اینکه ابلاغ قانونی به خوانده صورت گرفته باشد اما خوانده در جلسات دادرسی حضور نیابد یا این که لایحه دفاعیه نفرستد بنابراین در این موارد حکمی که دادگاه صادر می نماید حکم غیابی می باشد که برای افراد مقیم ایران ظرف ۲۰ روز و برای افراد مقیم خارج ظرف دو ماه قابل واخواهی می باشد که واخواهی در همان دادگاهی که حکم غیابی را صادر کرده است بررسی می شود،اما در این مقاله به طلاق غیابی اشاره شده است که همانطور که مشخص است طلاق نیز می‌تواند به صورت غیابی صادر شود و ظرف ۲۰ روز قابل واخواهی برای افراد مقیم ایران می باشد که برای این منظور بهترین راهکار این است که از افراد متخصص و وکلای متخصص استفاده نماییم در این راستا موسسه وکیل تلفنی با کادری مجرب از وکلای متخصص آماده خدمت می باشد.


سید محمد مهدی خلیل زاده

سلام باتشکر از موسسه وکیل تلفنی مطلب سودمندی بود. در خیلی از موارد به دلیل نداشتن ثنا و یا آدرس غلط حکم غیابی صادر میشود. که اطلاع از نحوه اعتراض مهم است.


سپیده کرمی

درود،حکم طلاق مانند احکام سایر دعاوی حقوقی می‌تواند به شکل حضوری و یا غیابی صادر شود. در شرایطی که یکی از زوجین اقدام به ارائه درخواست طلاق نموده و حکم ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی مدنی اجرا شود، دادگاه اقدام به صدور حکم غیابی طلاق می‌کند. بحث اعتراض به حکم طلاق غیابی نیز همین جا مطرح می شود که با توجه به پیچیدگی ها و شرایط خاص صدور این حکم نیاز به استفاده از تخصص وکیل خانواده در جهت حصول نتیجه مدنظر میباشد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.