شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده

شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده

شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده

شرایط لازم برای ازدواج مجدد مرد

یکی از مهمترین شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده به موجب ماده 56 قانون حمایت خانواده، رضایت داشتن همسر نخست است. اگر همسر نخست به ازدواج مجدد مرد متاهل رضایت دهد، مرد به دادگاه مراجعه کرده و در ضمن مدارکی که ارائه می دهد، تمکن مالی خود را اثبات کند. در چنین حالتی قاضی با در نظر گرفتن رضایت زوجه و تمکن مالی مرد، اجازه ثبت ازدواج دوم را صادر می کند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده، باید به رعایت عدالت و برابری میان هر دو همسر از طرف شوهر اشاره کرد. در صورتی که شوهر نتواند عدالت را میان همسران متعدد خودش رعایت کند، هر یک از زنان وی می تواند با مراجعه به دادگاه و اثبات عسر و حرج خود درخواست صدور گواهی عدم سازش و طلاق مطرح کند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید .

عواقب ازدواج مجدد مرد بدون اذن همسر

از نگاه وکیل خانواده نخستین نتیجه حقوقی در نتیجه ازدواج دوم مرد بدون اذن همسر نخستش حاصل می شود، ایجاد حق طلاق برای زوجه اول است. بنابر این مطابق با یکی از شروط دوازده گانه ازدواج، در صورتی که همسر اول متوجه شود شوهر او بدون رضایتش زن دیگری را به عنوان همسر دوم برگزیده است، می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کرده تقاضای صدور گواهی عدم سازش و طلاق بنماید.

 

شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل

برای دریافت اذن ازدواج مرد متاهل به کجا مراجعه کنیم؟

اذن مانند ایقاع یک اراده حقوقی یک جانبه است و در مورد ازدواج مجدد مرد متاهل، اذن باید از زوجه اول او اخذ شود. برای دریافت اذن انجام تشریفات خاصی مثل رجوع به دفاتر ثبت احوال و اسناد ضروری نیست. اذن ممکن است به هر شیوه ای که نمایانگر رضایت زوجه اول باشد، اخذ شود. اذن زوجه اول به ازدواج مجدد شوهر خود، ممکن است صریح یا ضمنی باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید

مجازات ثبت ازدواج مجدد مرد متاهل به صورت غیر قانونی

قانونا دفتر ثبت ازدواج حق ندارد ازدواج مجدد مرد متاهل را، به ثبت برساند. بنابراین اگر دفتردارِ ازدواج و طلاق نسبت به ثبت ازدواج مجدد مرد متاهل اقدام کند، ممکن است مجوز دفتر او توسط مراجع ذی صلاح باطل شود. مردی که ازدواج مجدد کرده است اگر آن را ثبت نکند، به پرداخت جزای نقدی و مجازات حبس از نود و یک روز تا شش ماه محکوم می گردد.

به علاوه شایان توجه است که، از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده ایجاد حق طلاق برای زن می باشد. اگر مرد بدون رضایت و اذن همسر فعلی خودش اقدام به ازدواج مجدد کند، زن اول او از تاریخ اطلاع از تجدید فراش می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند.

 

ازدواج مجدد مرد متاهل

قانون جدید خانواده- ازدواج مجدد مرد متاهل

از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده این است که اگر یکی از موارد زیر وجود داشته باشد، مرد می تواند حتی بدون رضایت همسر اول به دادگاه مراجعه کرده و اجازه ثبت ازدواج دوم را از قاضی دریافت کند.

  • زوجه اول توانایی انجام روابط زناشویی را با شوهر خود نداشته باشد.
  • در صورتی که زن اول ناشزه باشد. منظور از ناشزه زنی است که با وجود توانایی، از برقراری رابطه جنسی با همسر خود خودداری می کند.
  • در صورتی که زوجه اول به جنون یا بیماری صعب العلاجی مبتلا شده باشد.
  • در صورتی که همسر به اعتیاد مضر مبتلا باشد.
  • چنانچه ناسازگاری همسر اول و بد رفتاری وی در دادگاه ثابت شده باشد.
  • زوجه اول برای بیش از ششماه زندگی مشترک را ترک گفته باشد.
  • همسر اول به مدت بیشتر از یک سال غایب باشد.
  • در صورتی که به دلیل ارتکاب جرایم عمدی، همسر اول فرد به بیش از یک سال زندانی محکوم شود.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل خوب برای پرونده ازدواج مجدد مرد متاهل بدون اذن دادگاه

وکیل خوب و متعهد در حوزه دعاوی خانوادگی باید بر شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده تسلط و اشراف داشته باشد. همچنین در زمینه حقوق خانوادگی قوانین و مقررات متعدد و پیچیده ای وجود دارد که پیشبُرد دعاوی خانوادگی مستلزم آگاهی داشتن نسبت به آنها است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع و اقسام دعاوی خانوادگی، می توانید با مجموعه وکلای تلفنی در تماس باشید. این موسسه با حضور بیش از هزار وکیل آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی خانوادگی و شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده می باشد. همچنین مجموعه وکلای تلفنی ارائه دهنده  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان برای شما هموطنان عزیز می باشد.

 

مشاوره حقوقی ازدواج موقت 
کسب اجازه ازدواج دوم
مشاوره حقوقی ازدواج 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محسن حاجی آبادی

شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۱ شرایط لازم برای ازدواج مجدد مرد یکی از مهمترین شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده به موجب ماده 56 قانون حمایت خانواده، رضایت داشتن همسر نخست است. اگر همسر نخست به ازدواج مجدد مرد متاهل رضایت دهد، مرد به دادگاه مراجعه کرده و در ضمن مدارکی که ارائه می دهد، تمکن مالی خود را اثبات کند. در چنین حالتی قاضی با در نظر گرفتن رضایت زوجه و تمکن مالی مرد، اجازه ثبت ازدواج دوم را صادر می کند.   از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده، باید به رعایت عدالت و برابری میان هر دو همسر از طرف شوهر اشاره کرد. در صورتی که شوهر نتواند عدالت را میان همسران متعدد خودش رعایت کند، هر یک از زنان وی می تواند با مراجعه به دادگاه و اثبات عسر و حرج خود درخواست صدور گواهی عدم سازش و طلاق مطرح کند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید . عواقب ازدواج مجدد مرد بدون اذن همسر از نگاه وکیل خانواده نخستین نتیجه حقوقی در نتیجه ازدواج دوم مرد بدون اذن همسر نخستش حاصل می شود، ایجاد حق طلاق برای زوجه اول است. بنابر این مطابق با یکی از شروط دوازده گانه ازدواج، در صورتی که همسر اول متوجه شود شوهر او بدون رضایتش زن دیگری را به عنوان همسر دوم برگزیده است، می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کرده تقاضای صدور گواهی عدم سازش و طلاق بنماید.   برای دریافت اذن ازدواج مرد متاهل به کجا مراجعه کنیم؟ اذن مانند ایقاع یک اراده حقوقی یک جانبه است و در مورد ازدواج مجدد مرد متاهل، اذن باید از زوجه اول او اخذ شود. برای دریافت اذن انجام تشریفات خاصی مثل رجوع به دفاتر ثبت احوال و اسناد ضروری نیست. اذن ممکن است به هر شیوه ای که نمایانگر رضایت زوجه اول باشد، اخذ شود. اذن زوجه اول به ازدواج مجدد شوهر خود، ممکن است صریح یا ضمنی باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 02147625900 تماس بگیرید مجازات ثبت ازدواج مجدد مرد متاهل به صورت غیر قانونی قانونا دفتر ثبت ازدواج حق ندارد ازدواج مجدد مرد متاهل را، به ثبت برساند. بنابراین اگر دفتردارِ ازدواج و طلاق نسبت به ثبت ازدواج مجدد مرد متاهل اقدام کند، ممکن است مجوز دفتر او توسط مراجع ذی صلاح باطل شود. مردی که ازدواج مجدد کرده است اگر آن را ثبت نکند، به پرداخت جزای نقدی و مجازات حبس از نود و یک روز تا شش ماه محکوم می گردد. به علاوه شایان توجه است که، از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده ایجاد حق طلاق برای زن می باشد. اگر مرد بدون رضایت و اذن همسر فعلی خودش اقدام به ازدواج مجدد کند، زن اول او از تاریخ اطلاع از تجدید فراش می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند.   قانون جدید خانواده- ازدواج مجدد مرد متاهل از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده این است که اگر یکی از موارد زیر وجود داشته باشد، مرد می تواند حتی بدون رضایت همسر اول به دادگاه مراجعه کرده و اجازه ثبت ازدواج دوم را از قاضی دریافت کند.


علیرضا محمدی

همیشه جامع ترین و جدیدترین اطلاعات حقوقی را از سایت شما به دست می آورم و از دنبال کنندگان شما هستم اینکه با زحمات شبانه روزی پاسخگوی سوالات مراجعین هستید و امکان دسترسی به وکلای مجرب در کل کشور را برای همه مردم حتی ساکنین دورترین نقاط کشور و نیز ایرانیان خارج از کشور فراهم کردید بسیار قابل تقدیر و تشکر است موفق باشید و به مسیرتان ادامه دهید که راهگشای مشکلات مردم هستید


Mohamad sheykhi

نگاه فقهی و قانونی به ازدواج مجدد مرد متاهل بر خلاف آنچه که در عرف ایران بر سر زبان هاست و گفته می شود از نظر فقهی مرد مجاز به داشتن چهار زن عقدی است و ازدواج مجدد مرد متاهل مشروع شناخته شده، باید گفت آیات قرآنی مردان را از ازدواج مجدد بر حذر داشته و گوشزد کرده است که برقراری عدالت میان همسران کار بسیار دشوار است و این کار از عده همه افراد بر نخواهد آمد. یقینا صورت واقعی عمل کسانی که بی پروا همسران متعهد اختیار می کنند در جهان دیگری آشکار می شود. قانونگذار برای حفظ بنیان خانواده و برای کم کردن اختلافات میان زوجین در ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده شرط ازدواج مجدد مرد متاهل را رضایت همسر اول وی قرار داده است. بنابراین اگر مردی قصد ازدواج دوم به طور رسمی داشته باشد باید ابتدا همسر اول خود را راضی کند. ازدواج مجدد مرد متاهل شرایط ازدواج مرد متاهل برای ازدواج مجدد مرد متاهل ابتدا رضایت همسر اول نیاز است. پس از آن مرد باید به دادگاه مراجعه کرده و تمکن مالی خود را برای ازدواج دوم ثابت کند. دادگاه با در نظر گرفتن رضایت همسر اول و توانایی مالی مرد برای اداره دو خانواده اجازه ثبت ازدواج دوم را صادر می نماید. در صورتی که مرد بدون تشریفات قانونی عقد دائم میان خود و همسر دوم جاری کند و سپس او یا همسر دوم برای ثبت قانونی عقد دائم به دادگاه درخواست دهند، درخواست ایشان رد خواهد شد، زیرا رضایت همسر اول شرط اساسی صدور اجازه دادگاست. در صورتی که همسر اول راضی به ازدواج مجدد مرد نباشد مرد می تواند با ثابت کردن هر یک از موارد زیر اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه دریافت کند: همسر اول توانایی تمکین خاص را نداشته و از برقراری روابط زناشویی عاجز باشد. همسر اول با وجود توانایی از همسر خود تمکین نکند و دادگاه در این باره حکم صادر کرده باشد. همسر اول به جنون یا مرض صعب العلاج دچار شده باشد. همسر اول دچار اعتیاد مضر باشد. ناسازگاری همسر اول و سوء رفتار وی در دادگاه ثابت شده باشد. همسر اول بیش از ۶ ماه زندگی مشترک را ترک کرده باشد. همسر اول بیش از یک سال غایب باشد. همسر اول در جرایم عمدی محکومیت قطعی دریافت کرده و به مجازات یک سال حبس محکوم شده باشد. همچنین در صورت عدم تمکن مالی و نپرداختن جزای مالی اگر به یک سال حبس محکوم شود، اجازه ازدواج مجدد مرد متاهل صادر خواهد شد. در صورتی که مرد بتواند هر یک از موارد گفته شده را در دادگاه ثابت کند نیاز به اثبات تمکن مالی نیست و دادگاه حکم به ازدواج مجدد وی می دهد. حقوق زن در صورت ازدواج مرد متاهل در دفتر نکاح آمده است که در صورت ازدواج مجدد مرد متاهل حق طلاق برای زن ایجاد می شود. این مورد جزو شروط دوازده گانه دفتر نکاح است که زن با توسل به آن می تواند برای طلاق اقدام کند. در این بند آمده که ازدواج مجدد مرد بدون رضایت همسر اول حق طلاق برای زن به وجود می آورد. طلاق می تواند به صورت طلاق توافقی یا به درخواست زوجه باشد. در صورتی که همسر اول به وکیل طلاق و یا خانواده مراجعه کند، می تواند این امید را داشته باشد که بدون گذشتن از مهریه خود و با گرفتن سایر حقوق مالی حکم طلاق را دریافت کند. در صورتی که مرد با اثبات هر یک از موارد فوق اجازه دادگاه را برای ازدواج مجدد مرد متاهل دریافت کند، حق طلاق زن بر اساس شروط دوازده گانه دفتر نکاح منتفی می شود و فقط در صورتی که مرد عدالت را بین همسران خود رعایت نکند و رفتار وی موجب عسر و حجر همسر اول شود، زن می تواند برای طلاق اقدام نماید. مرد برای اثبات موارد اجازه ازدواج مجدد باید دادخواستی مبنی بر اجازه ازدواج مجدد به طرفیت همسر اول خود تهیه و به دادگاه ارائه نماید. دادگاه با تعیین وقت قبلی اظهارات طرفین را می شنود و در این باره تعیین تکلیف خواهد کرد. در صورتی که همسر اول به ازدواج مجدد مرد متاهل رضایت دهد و پس از مدتی همسر دوم طلاق بگیرد یا فوت شود، برای ازدواج سوم نیز مرد باید رضایت همسر اول خود را به دست آورد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همانطور که می دانیم به مجرد ثبت عقد نکاح بین زوجین و جاری شدن صیغه عقد طرفین در مقابل یکدیگر دارای یک سری از حقوق و تعهدات می گردند گه ملزم به رعایت آن هستند یکی از مواردی که در عقد نامه و جزو شروط من عقد برای زوجه پیس بینی شده است داشتن حق طلاق برای زوجه می باشد که در صورت ازدواج مرد چنین حقی برای زن در نظر گرفته شده است . البته قانون تحت شرایطی خاص اجاره چنین ازدواجی را برای زوج صادر نموده است که شاید مهمترین حالت آن داشتن رضایت از سوی همسر اول می باشد . شرایط دیگری نیز برای صدور مجوز ازدواج مجدد وجود دارد مثلا اگر زوجه از زوج تمکین نکند و از ایفای وظایف زناشویی خود داری ورزد که در بسیار زا موارد شاد بروز چنین حالتی هستیم که زنی به حالت قهر و جدایی به خانه پدری می رود و علیرغم صدور رای قطعی مبنی بر تمکین از ادامه زندگی مشترک خود داری می نماید در چنین حالتی دادگاه به مرد اجازه داشتن همسر دوم را خواهد داد . مواردی چون ناتوان بودن زوجه ، ترک زندگی بیش از شش ماه ، اعتیاد یا ابتلا به بیماری صعب العلاج از دیگر مواردی ات که دادگاه این حق را مرد جهت اجازه ازدواج مجدد خواهد داد. اگر قصد انجام کاری در این خصوص را دارید یعنی چه ثبت شکایت از زوج بعلت ازدواج مجدد و چه درخواست صدور مجوز از دادگاه برای چنین امری برای زوج، بهتر است با وکلای موسسه وکیل تلفنی مشورت کرده و بعد از آن اقدام به انجام چنین کاری نمائید.


احمد جوکاری

سلام و عرض ادب در بحث ازدواج مجدد ذکر یک نکته کاربردی است و آن رای وحدت رویه دیوان عالی کشور به شماره 716مورخ 1389/07/20است که بیان می دارد؛ نظر به اینکه مطابق ماده 1108قانون مدنی تمکین از زوج تکلیف قانونی زوجه است،بنابراین درصورتی که بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع و زوج این امر را در دادگاه اثبات و با اخذ اجازه از دادگاه همسر دیگری اختیار نماید،وکالت زوجه از زوج در طلاق که به حکم ماده 1119قانون مدنی ضمن عقد نکاح شرط و مراتب در سند ازدواج ذیل بند(ب) شرایط ضمن عقد در ردیف 12قید گردیده،محقق و قابل اعمال نیست.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام قانونا دفتر ثبت ازدواج حق ندارد ازدواج مجدد مرد متاهل را، به ثبت برساند. بنابراین اگر دفتردارِ ازدواج و طلاق نسبت به ثبت ازدواج مجدد مرد متاهل اقدام کند، ممکن است مجوز دفتر او توسط مراجع ذی صلاح باطل شود. مردی که ازدواج مجدد کرده است اگر آن را ثبت نکند، به پرداخت جزای نقدی و مجازات حبس از نود و یک روز تا شش ماه محکوم می گردد. به علاوه شایان توجه است که، از جمله شرایط ازدواج مجدد مرد متاهل طبق قانون جدید خانواده ایجاد حق طلاق برای زن می باشد. اگر مرد بدون رضایت و اذن همسر فعلی خودش اقدام به ازدواج مجدد کند، زن اول او از تاریخ اطلاع از تجدید فراش می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند.


سعید سعیدی

سلام وقت بخیر خانم بنده الان ۶ماهه منزل رو ترک کرده و ور زمانی که با هم بودیم تا ۴ماه با بنده همبستر نشده الان میتوانم درخواست ازدواج محدد کنم در ضمن بنده قصد طلاق وی رو دارم ولی هنوز در حال کارهای قانونی نفقه هستم و هنوز اقدام به طلاق ندادم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.