شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت بر اساس قانون مشخص شده است. در مذهب تشیع ازدواج موقت یا همان صیغه یک امر کاملا شرعی می­باشد. در صورتی که مردی یا زنی شرایط مالی، اقتصادی و ... را جهت ازدواج دائم نداشته باشد می ­تواند ازدواج موقت کند. تمامی شرایط عقد موقت مانند دائم می­ باشد اما تفاوت­ هایی هم با هم دارند. در ازدواج موقت مهریه کاملا اجباری می ­باشد، ازدواج موقت مدت­ دار است. در صورت فوت هر یک از زوجین هیچ یک از دیگری ارث نمی ­برد. یک مسئله مهم که ممکن است در ازدواج موقت پیش بیاید این است که ممکن است فرزندی متولد شود. سوال اینجاست که فرزند حاصل از ازدواج موقت مشروع است؟ در جواب باید گفت بله کاملا مشروع است و مانند فرزند ناشی از ازدواج دائم حق دریافت شناسنامه دارد و از پدرش ارث می برد. تمامی حقوقی را که یک فرزند حاصل از ازدواج دائم بر عهده پدرش دارد فرزند موقت نیز دارد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا می توان برای فرزند حاصل از صیغه شناسنامه گرفت؟

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت در ماده 1158 قانون مدنی بیان شده است. این ماده قانونی بیان می­ دارد: طفل متولد شده در زمان زوجیت، ملحق به شوهر است، مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد، کمتر از شش ماه و بیشتر از ده ماه نگذشته باشد. همانگونه که در این ماده قانونی به وضوح بیان شده است: هیچ فرقی مابین فرزند متعلق به عقد موقت و دائم وجود ندارد. پدر فرزند حاصل از ازدواج موقت موظف است که وسایل معاش فرزندش را فراهم کند. شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت نیز مانند دائم است. پدر یا مادر باید با در دست داشتن گواهی ولادت به اداره ثبت احوال مراجعه کند و جهت دریافت شناسنامه وی اقدام نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می ­توانید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید و با وکیل ثبت احوال این مجموعه گفت و گو  نمایید.

 

شرایط اخذ شناسنامه

برای اخذ شناسنامه فرزند حاصل از صیغه موقت چه مدارکی لازم است؟

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت شامل یک سری مدارک می شود. در صورتی که هر یک از افراد واجد شریط جهت دریافت شناسنامه فرزند تازه متولد شده اقدام کند باید مدارک زیر را ارائه نماید.

اصل شناسنامه پدر و مادر: هر یک از افراد واجد شرایط دریافت شناسنامه که برای دریافت شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کند اولین اقدامی که باید انجام دهد این است: شناسنامه پدر و مادر طفل را به مسئول مربوطه ارائه دهد.

گواهی تولد: گواهی تولد را پزشک یا ماما صادر می­کند که جزو مدارک لازم جهت صدور شناسنامه طفل می­باشد.

فیش بانکی : این فیش را باید زمانی تحویل ثبت احوال داد که مبلغ تعرفه توسط متقاضی شناسنامه پرداخت شده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانید از مشاوره حقوقی صیغه موقت موسسه وکلای تلفنی بهره ­مند شوید.

 

شناسنامه فرزند ناشی از ازدواج موقت

تکلیف شناسنامه فرزند حاصل از صیغه موقت در صورت فراری شدن پدر

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت در صورتی که ازدواج ثبت نشده باشد کمی مشکل است. در صورتی که پدر فراری باشد مادر می­تواند به دادگاه مراجعه کند. مادر در دادگاه باید عقد نکاح را اثبات کند. پس از اثبات واقعه نکاح الحاق فرزند هم به پدر اثبات خواهد شد. پس از آنکه هویت پدر بر دادگاه ثابت شد او را مجبور به دریافت شناسنامه خواهد کرد. در صورتی که مردی که زن از وی به عنوان پدر فرزند نام برده هرگز پیدا نشود مادر می­تواند به تنهایی جهت دریافت شناسنامه اقدام نماید. در صورتی که پدر کاملا مشخص باشد نام وی به عنوان پدر فرزند نوشته خواهد شد،  در صورت نامعلوم بودن پدر نوزاد نام فرضی به جای نام پدر ثبت خواهد شد. اگر نیازمند مشاوره حقوقی بیشتر در رابطه با عقد موقت هستید همین حالا با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید.

گرفتن شناسنامه به اسم مادر برای فرزند صیغه موقت

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت برای زمانی که پدر طفل به هر دلیلی حضور ندارد کمی متفاوت است. طبق قانون پدر بیشتر از هرکسی حق اخذ شناسنامه برای نوزاد را دارد. در صورتی که پدر یا هر یک از ابوین حضور نداشته باشند مادر موظف است که شناسنامه طفل را دریافت کند. اگر هویت پدر طفل نامشخص باشد یک نام فرضی برای پدر انتخاب می­کنند و از نام خانوادگی مادر برای طفل استفاده می­نمایند. مادر برای دریافت شناسنامه باید به دادگاه مراجعه کند و تقاضای گواهی صدور امین موقت را از دادگاه بنماید. مادر با دریافت حکم امین موقت دارای سمت قانونی می­شود. پس از دریافت حکم مادر می­تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند و تقاضای صدور شناسنامه برای فرزندش را بنماید.

 شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت ممکن است دارای مشکلات زیادی باشد. جهت دریافت مشاوره حقوقی صیغه موقت از دو طریق می­توانید اقدام کنید: می­توانید همین حالا تلفن را بردارید و با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی این موسسه بهره مند شوید، روش دیگر این است که وارد سایت این موسسه شوید و از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان آن برخوردار شوید.

 

ارتباط در واتس اپ

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت توسط وکیل

شرایط اخذ شناسنامه فرزند ناشی از صیغه موقت توسط وکیل به این صورت است که: وکیل با در دست داشتن شناسنامه والدین یا یکی از آن­ها به همراه وکالتنامه به اداره ثبت احوال مراجعه می­کند. معمولا والدین خودشان برای دریافت شناسنامه اقدام می­کنند. در صورتی که پدر طفل به هر دلیلی حضور نداشته باشد و یا از قبول طفل امتناع ورزد بهتر است مادر یک وکیل اختیار کند. وکلای موسسه وکلای تلفنی علاوه بر ارائه مشاوره به سه صورت آنلاین، تلفنی و حضوری در صورتی که بخواهید وکالت پرونده شما را هم بر عهده می­گیرند.

 

مشاوره حقوقی خانواده
اثبات بذل مدت در صیغه موقت 
مشاوره حقوقی اثبات نسب
مشاوره حقوقی اصلاح شناسنامه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سعیده رمضان بیک

سلام ببخشید من ازدواج موقت کردم زمان بدنیا اومدن بچه م پدرش بود واز بیمارستان گواهی ولادت گرفتیم ولی یه هفته بعد که میخواستیم بریم ثبت احوال برای گرفتن شناسنامه ایشون به دلیل مشکل قضایی ای که داشت وکدملی ش بسته شده بود بی مقدمه غیبش زد من خودم برای گرفتن شناسنامه به ثبت احوال رفتم ولی قبول نکردن گفتن برو از طریق دادگاه وبنده هم همین کارو کردم بعد از یه مدت دادگاه برای من حکم دی ان ای از پدر بچه و بچه صادر کرد درصورتی که من گفته بودم ایشون متواری شدن بهرحال دیگه اینقدر منو این ور و اون ور کشوندن خودم دیگه خسته شدم بیخیال شدم .الان من چیکار باید بکنم میشه لطفا راهنماییم کنید .


مریم ثابتی

سلام من حدود ۳ ساله بچم شناسنامه نداره پدرش فرار کرده من صیغش بودم الان هم هیچ مدرکی ندارم باید چیکار کنم .ممنونم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.