توضیحاتی در مورد اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث

توضیحاتی در مورد اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث

توضیحاتی در مورد اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث

اعتراض ثالث برای دعاویی صورت می گیرد که طرفین غیر دعوا از رای صادر شده ضرر یا زیان ببینند. در برخی از مواقع رای صادر شده از سوی دادگاه، ممکن است به ضرر اشخاص ثالث باشد. در این صورت فرد ثالث حق دارد که به رای صادر شده اعتراض نمایند. طرح چنین دعواهایی را در دادگاه، دعوای اعتراض ثالث می گویند.

البته شما می توانید جهت بررسی دقیق دعاوی اعتراض ثالث با همکاران ما در ارتباط باشید. چرا که در این صورت می توانید از مشاوره حقوقی بهره مند شوید. توصیه می شود که قبل از اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث، با یکی از بهترین وکلای موسسه وکلای تلفنی در ارتباط باشید. ما در این مجموعه سعی داریم تا مطالب دقیقی را در خصوص دعوی اعتراض ثالث برای موکل های خود ارائه دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

کدامیک از آراء قابل اعتراض ثالث هستند؟

سوال های بسیار متعددی در خصوص اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث ذهن افراد را به سوی خود مشغول کرده است. یکی از این سوال ها را آراء قابل اعتراض شکل داده است. از مهمترین این آراء می توان به رای های دادگاه بدوی، حضوری و غیابی، دادگاه تجدیدنظر،  قطعی و غیر قطعی اشاره کرد. همچنین فراموش نشود در صورتی که پرونده ی شما در دیوان عالی کشور مطرح شود، باز هم حق اعتراض ثالث را دارید. با این حال توصیه می گردد که جهت دفاع از حقوق خود به شکل ایده آل حتما از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوید. چرا که در این صورت می توانید با مدارک و آگاهی بالایی اقدام به تنظیم دادخواست مدنظرتان نمایید.

 

اصحاب دعوی اعتراض ثالث

در مبحث مربوط به اصحاب دعوای اعتراض ثالث، می توان به ماده 417 قانون مدنی اشاره نمود. بر اساس ماده ی یاد شده، اصحاب دعوی به شخصی اطلاق می شود که در جلسه دادرسی حضور نداشته و رای دادگاه نیز به زیان او صادر شده باشد. به عبارتی در حین صدور حکم، به حقوق او خللی وارد شود. از دیگر اصحاب دعوی می توان به ماده 420 اشاره نمود. بر اساس این ماده نیز اعتراض بایستی به طرفیت محکوم علیه و محکوم له باشد. البته شما می توانید جهت بررسی اصحاب دعوی و اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث، هم اکنون با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای این منظور با همکاران ما در تماس بوده و از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی اعاده دادرسی

 

اعتراض ثالث اجرایی و اصلی چه تفاوتی دارد؟

جهت تنظیم دادخواست اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث می توان به مراجع مختلفی مراجعه نمود. همین امر نیز سبب شده است که دعاوی ثالث اعتراض از تنوع بالایی برخوردار باشد. از مهمترین آنها می توان به اعتراض ثالث اجرایی و اصلی اشاره نمود. منظور از اعتراض ثالث اجرایی و اصلی عبارتند از:

-         اعتراض ثالث اصلی: در چنین حالتی شما می توانید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید. سپس دادخواست شما از سوی دفاتر مذکور به مراجع لازم صادر می شود.

-         اعتراض ثالث اجرایی: در صورتی که رای دادگاه مبنی بر توقیف اموال منقول و غیر منقول اشخاص ثالث باشد، در این صورت شخص یاد شده می تواند از حق اعتراض ثالث خود بهره مند شود. البته تاریخ اعتراض بایستی مقدم بر تاریخ توقیف باشد. در چنین حالتی رای توقیف رفع شده و ماموران دادگاه می توانند با دقت بالایی حق اعتراض ثالث را بررسی کنند.

همچنین شما می توانید جهت بررسی تفاوت های اعتراض ثالث اجرایی و اصلی با مشاوره حقوقی آنلاین ما در تماس باشید و راهنمایی های لازم را به دست آورید.

 

مدارک لازم برای دادخواست اعاده دادرسی

پیشنهاد می شود که قبل از تنظیم کردن دادخواست خود در خصوص اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث ، با مهمترین مدارک لازم برای تنظیم دادخواست مذکور از نزدیک آشنا شوید. چرا که در چنین حالتی می توانید با آگاهی بیشتری برای دادخواست اعاده دادرسی خود اقدام نمایید. همچنین مهمترین مدارک لازم برای دادخواست اعاده دادرسی عبارتند از:

-         تنظیم نمودن لایحه ای با خطاب به ریاست محترم دیوان عالی کشور. جهت تنظیم لایحه ی یاد شده می توانید از خدمات مشاوره حقوقی موسسه ی ما بهره مند شوید.

-         قید کردن شماره دادنامه مورد اعتراض ثالث

-          پرداخت هزینه های اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث

-         قید کردن شماره تلفن متقاضی در دادخواست اعتراض ثالث

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

-         ابطال تمبر مربوط به هزینه ی دادرسی

-         ارائه وکالتنامه وکیل تان: در صورتی که برای تنظیم لایحه مدنظرتان نزد وکیل حرفه ای مراجعه می کنید، موظف هستید که وکالتنامه ی مذکور را نیز به دادگستری ارسال نمایید.

 

هزینه دادخواست اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث وجود دارد، هزینه های دادخواست مذکور می باشد. توجه نمایید که هزینه های دادرسی در اعتراض ثالث بر اساس تعرفه های قضایی پنج و نیم درصد خواهد بود. البته شما می توانید جهت بررسی هزینه های دادخواست یاد شده با همکاران ما تماس گرفته و از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شوید.

شما می توانید بعد از بررسی هزینه های دادخواست اعاده دادرسی در پرونده اعتراض ثالث، درخواست خود را تنظیم و به دادگاه ارسال نمایید.

 

 

اعاده دادرسی در دعوای حقوقی غیرمالی 
اعاده دادرسی در دعوای حقوقی (مالی)
هزینه نگارش دادخواست 
نگارش انواع دادخواست 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohammad sheykhi

در مبحث مربوط به اصحاب دعوای اعتراض ثالث، می توان به ماده 417 قانون مدنی اشاره نمود. بر اساس ماده ی یاد شده، اصحاب دعوی به شخصی اطلاق می شود که در جلسه دادرسی حضور نداشته و رای دادگاه نیز به زیان او صادر شده باشد. به عبارتی در حین صدور حکم، به حقوق او خللی وارد شود. از دیگر اصحاب دعوی می توان به ماده 420 اشاره نمود. بر اساس این ماده نیز اعتراض بایستی به طرفیت محکوم علیه و محکوم له باشد.


علیرضا

سلام یک دادخواست اعاده دادرسی داشتم که بسیاری از وکلا به من گفتند به نتیجه نمیرسه اما وقتی با شما تماس گرفتم و با یکی از وکلای خوبتون ارتباط گرفتم به کمک راهنمایی های مرحله به مرحله و نگارش دادخواست در کمال تعجب اعاده دادرسی پذیرفته شد ممنونم از خدا براتون بهترینهارو آرزو دارم


سیما غفوری

اعتراض شخص ثالث، یکی از روش‌های مهم و قانونی برای شکایت از رای دادگاه است که در قانون آیین دادرسی مدنی پیش‌بینی شده است. با این حال، با سایر روش‌های قانونی شکایت از رای دادگاه، مانند فرجام‌خواهی و اعاده دادرسی، تفاوت دارد. به دلیل عدم پیش‌بینی موارد یا جهاتی که باعث می‌شوند اعتراض شخص ثالث مطرح شود، این روش به شکل متفاوتی عمل می‌کند. همچنین، آراء قابل اعتراض ثالث نیز شمارش نشده‌اند. در عوض، جهات اعاده دادرسی و فرجام‌خواهی در قانون آیین دادرسی مشخص شده‌اند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، یکی از مهمترین آثار حکمی که در دادگاه صادر می شود را اثر نسبی رای دادگاه می گویند . به این معنا که حکم دادگاه فقط در خصوص طرفین دعوا قابل اجرا خواهد بود و در حقوق و تکالیف دیگران تاثیرگذار نیست اما این بدان معنا نیست که حکم دادگاه اشخاص ثالث را درگیر نکند. در برخی شرایط حکمی که در دعوای دو نفر صادر می شود در دعوای سایر اشخاص نیز قابلیت استناد دارد به همین دلیل قانونگذار روشی را پیش بینی کرده است تا اگر شخص ثالث یعنی شخصی غیر از طرفین دعوا در آن متضرر شد بتواند به رأی صادر شده شکایت و اعتراض کند. چرا که اصولا آن شخص در دعوا حضور نداشته است و حکم غیابی بر علیه او صادر شده است و حقوق و تکالیف وی را تحت تاثیر قرار داده است. قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی در مواد 424 و 437 آثار متفاوتی برای اعاده دادرسی و اعتراض شخص ثالث در مورد اجرای حکم مقرر کرده است. بر اساس این مواد, اثر اعاده دادرسی شدیدتر است چون با صدور قرار قبولی اعاده دادرسی اجرای حکم متوقف می شود, مگر در خصوص محکوم به مالی, در صورتی که امکان اخذ تامین و جبران خسارت وجود داشته باشد که در این صورت عملیات اجرایی با اخذ تامین از محکوم له ادامه می یابد اما اعتراض شخص ثالث, اجرای حکم را به تاخیر نمی اندازد, مگر جبران خسارت ناشی از اجرای حکم غیر ممکن باشد که در این حالت با اخذ تامین از محکوم علیه, اجرای حکم برای مدت معین به تاخیر می افتد. باید دانست که رای صادره از اعتراض ثالث نیز ثابلیت اعاده دادرسی دارد اما برای این کار بهتر است از وکلای کارکشته موسسه استفاده نموده و بعد زا آن اقدام نمائید.


حسین سیفی

در خصوص اعتراض ثالث بدوا باید توجه داشت که اعتراض ثالث در امور حقوقی و اجرایی می‌باشد که هر یک آثار متفاوتی دارند ، در اعتراض ثالث حقوقی ، اعتراض اصلی و اعتراض طاری وجود داشته که برای طرح چنین اعتراض هایی یقینا بایستی از وکلای متخصص بهره برد تا حقوق اکتسابی بواسطه طرح ناصحیح دعوی زایل نگردد .


مجید پریدست فومنی

با سلام هرگاه در پرونده فی مابین خواهان و خوانده دادنامه در تمام مراحل به گونه ای باشد که مازاد بر خواهان یا خوانده پرونده شخص ثالث نیز متضرر گردد ثالث توان طرح دعوی یا همان اعتراض ثالث جهت ورود به پرونده را داشته باشد که این امر حتی در مرحله اجرا احکام نیز قابل انجام است و مسبب توقف اجرا حکم نیز خواهد شد


محدثه عابدی

موضوع اعتراض ثالث یکی از موضوعات کاربردی در قانون بوده و مبتلابه فراوانی دارد و زمانی درخواست می شود که رای صادر شده به ضرر افرادی غیر از اصحاب دعوا وارد شده باشد و به اصطلاح به شخص ثالث وارد شده باشد که این شخص می تواند با ارائه دلیل و مدرک محکمه پسند به دادگاه اعتراض نموده و به نفع وی رای صادر گردد.


وحید فراست

اعتراض شخص ثالث مقید به زمان نیست


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.