نمونه شکواییه تصرف عدوانی - وکلای تلفنی

نمونه شکواییه تصرف عدوانی - وکلای تلفنی

نمونه شکواییه تصرف عدوانی - وکلای تلفنی

شکواییه تصرف عدوانی چیست؟ تعریف دعوای تصرف عدوانی چه می باشد؟ برای شکایت از تصرف عدوانی چه مراحلی را باید طی نمود؟ چه نکاتی هنگام تنظیم شکواییه تصرف عدوانی بایستی رعایت شوند؟ آیا نگارش فوری شکواییه توسط وکیل تصرف عدوانی امکان پذیر است؟ از جمله رایج ترین دعاوی کیفری که در سیستم حقوقی ایران وجود دارد، دعوای تصرف عدوانی می باشد. به همین منظور همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی تصرف عدوانی با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را از مشاورین ما می پرسند که به مهم ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه در راستای راحتی شما عزیزان تصمیم گرفته ایم که به صورت کامل و تفصیلی به سوالات مذکور بپردازیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از تصرف عدوانی چیست؟

در اولین گام از بررسی شکواییه تصرف عدوانی بایستی با تعریف تصرف عدوانی آشنا شویم. در ابتدا باید بگوییم با استناد به مواد 30، 31 و 35 قانون مدنی می توان اینگونه نتیجه گرفت که مالک حق هرگونه تصرفی در مال خود را خواهد داشت. همچنین هیچکس نمی تواند مالی را از تصرف مالکش درآورد مگر به حکم قانون و تصرف کردن تحت عنوان مالکیت، نشانه مالکیت است مگر اینکه خلافش ثابت شود. پس تصرف عبارت است از هر گونه سلطه و تسلط عرفی که هر شخصی بر مالی داشته باشد؛ اعم از اینکه مالک باشد یا با استناد به مواردی همچون اجاره، حق استفاده از مال مذکور به وی داده شده باشد. در نتیحه تصرف عدوانی عبارت است از اینکه مال غیر منقولی را به زور و بدون رضایت متصرف از حیطه تصرف او خارج کرده و آن را تصاحب کنیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دعوای تصرف عدوانی از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید.

 

 

نگارش فوری شکوائیه

 

مراحل شکایت از تصرف عدوانی

تا اینجای مقاله در مسیر بررسی شکواییه تصرف عدوانی با تعریف دعوای تصرف عدوانی آشنا شدیم. اکنون ممکن است این سوال را از ما بپرسید که کاربرد شکواییه تصرف عدوانی چیست؟ قبل از پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که تصرف عدوانی در دو نوع حقوقی کیفری تقسیم بندی می شود. پس نگارش شکواییه تصرف عدوانی برای دعوای تصرف عدوانی کیفری مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون نوبت آن رسیده که به مراحل شکایت از تصرف عدوانی اشاره کنیم. اگر بخواهید دعوای تصرف عدوانی کیفری خود را در دادگاه پیگیری نمایید، بایستی در اولین مرحله یک شکواییه تصرف عدوانی تنظیم کنید. پس تنظیم این شکواییه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به نحوی که اگر یک شکواییه اصولی نگارش نشود عملا دادگاه به شکایت ما گوش نخواهد داد. پس از این مرحله، بایستی با در دست داشتن شکواییه تصرف عدوانی خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت نمایید. شما می توانید برای اطلاع از هزینه نگارش شکواییه از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

وکیل کاربلد برای تصرف عدوانی

هنگامی که سخن از حل و فصل دعوای تصرف عدوانی کیفری به میان می آید، بسیاری از افراد فکر می کنند که خودشان می توانند از عهده این کار بر بیایند. در صورتی که یک وکیل تصرف عدوانی تنها شخصی است که می تواند به این افراد کمک کند. با این حال، پیدا کردن وکیل تصرف عدوانی کاربلد کار سختی خواهد بود. در نتیجه بایستی با ویژگی های این وکیل آشنا شویم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تسلط کامل بر قوانین و مقررات دعوای تصرف عدوانی کیفری.
  • تسلط کامل بر آیین دادرسی رسیدگی به دعوای مذکور.
  • توانایی نگارش اوراق قضایی مورد نیاز نظیر شکواییه تصرف عدوانی.
  • توانایی ارائه راهکارهای حقوقی کارآمد.
  • امکان استدلال حقوقی و تجزیه و تحلیل کیس های مورد نظر.
  • رضایت سایر مراجعین قبلی از وکیل مورد نظر.
  • داشتن تحصیلات تکمیلی متناسب با دعوای تصرف عدوانی.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

راهنمای نگارش انلاین 
مشاوره حقوقی تصرف عدوانی 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

نکات مهم در شکواییه تصرف عدوانی

یکی دیگر از سوالاتی که هنگام دریافت مشاوره حقوقی تصرف عدوانی از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی پرسیده می شود، این است که هنگام تنظیم شکواییه تصرف عدوانی چه نکاتی را بایستی رعایت کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به مواردی که بایستی در شکواییه تصرف عدوانی ذکر گردند، نکات زیر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • مشخصات کامل هویتی شاکی و مشتکی عنه نظیر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر و نشانی دقیق آنها باید ذکر گردد.
  • موضوع شکواییه بایستی به طور کامل ذکر شود که در این مورد، موضوع آن تصرف عدوانی خواهد بود.
  • ذکر دقیق تاریخ وقوع جرم و محل آن.
  • تنظیم متن درخواست شاکی از قاضی در راستای رفع تصرف عدوانی.
  • تعیین خسارات وارده.
  • ارائه دقیق اسناد و مدارک اثبات کننده ادعای شاکی به کمک وکیل تصرف عدوانی.

 

نمونه شکواییه تصرف عدوانی

برای تنظیم شکواییه تصرف عدوانی بسیاری از افراد به دنبال دانلود و کپی برداری از شکواییه های موجود در اینترنت می باشند. در صورتی که مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی این کار را کاملا اشتباه می دانند و معتقدند این کار می تواند به ضرر افراد باشد. به همین خاطر ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی به افراد پیشنهاد می کنیم که تنظیم شکواییه تصرف عدوانی را به یک وکیل تصرف عدوانی بسپارند. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با مشاورین ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد. با این حال یک نمونه شکواییه تصرف عدوانی برای شما آماده کرده ایم که در صورت لزوم می توانید تنها از آن ایده برداری کنید.

 

 

نمونه شکوائیه

 

 


سوالات متداول

نظرات

فریبرز ذوالفقاری

با سلام شکواییه تصرف عدوانی چیست؟ تعریف دعوای تصرف عدوانی چه می باشد؟ برای شکایت از تصرف عدوانی چه مراحلی را باید طی نمود؟ چه نکاتی هنگام تنظیم شکواییه تصرف عدوانی بایستی رعایت شوند؟ آیا نگارش فوری شکواییه توسط وکیل تصرف عدوانی امکان پذیر است؟ از جمله رایج ترین دعاوی کیفری که در سیستم حقوقی ایران وجود دارد، دعوای تصرف عدوانی می باشد. به همین منظور همه روزه اشخاص زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی تصرف عدوانی با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط هستند. این افراد سوالات گوناگونی را از مشاورین ما می پرسند که به مهم ترین آنها در آغاز مقاله اشاره داشتیم. در نتیجه در راستای راحتی شما عزیزان تصمیم گرفته ایم که به صورت کامل و تفصیلی به سوالات مذکور بپردازیم. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی، همراه ما باشی


معراج رمضان پور

باسلام؛ تمامی دوستان توضیحات جامع وکامل داده وبنده بسیاربهره برده ام. باتشکر


مجید پریدست فومنی

با سلام هرنوع بهره برداری ویا مانع شدن از انتفاع املاک غیرمنقول یک فرد توسط شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر با عنوان متصرف و تعریف دعوی آن تصرف عدوانی است که قابلیت طرح دعوی حقوقی و کیفری دارد که در نوع کیفری اثبات مالکیت مهم ترین بخش رسیدگی به چنین دعاوی است یعنی شاکی باید بتواند به محکمه و به تبع آن کارشناس اثبات نماید مالک است و متصرف عدوانا ملک را در اختیار دارد


ایمان فرامرزی

باسلام تصرف عدوانی چیست مطابق با ماده 158 قانون آیین دادرسی مدنی، تصرف عدوانی عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت وی مال غیر منقول را از تصرف او خارج کرده است و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می نماید. به عنوان مثال اگر فردی، بدون رضایت مستاجر یا مالک، ملک او را تصرف کند، به این کار تصرف از نوع عدوانی گفته می شود. در شرایط دعوی تصرف عدوانی صرف داشتن سابقه تصرف بر ملک کافی می باشد، اما در دعوای خلع ید ثابت کردن مالکیت فرد، ضروری می باشد. اگر شخصی، حق دیگری را پایمال کند، به مجازات قانونی دچار می شود. لازم به ذکر است که دادگاه در این شرایط فقط تصرف قبلی را در نظر می گیرد و فرقی نمی کند که در این دعوا شما مالک هستید یا مستاجر.


.alimohamadi

زمانی که به دفتر خدمات قضایی مراجعه کردم نمیدانستم که متن دادخواست را باید خودم به همراه ببرم فردی در دفتر شماره موسسه را به من داد تا نگارش برای من صورت بگیره و در کمال ناباوری با ارائه توضیحات پرونده دادخواست موردنظرم زیر یکساعت برام ارسال شد ممنونم ازتون


آزاده

تصرف عدوانی کیفری، عبارت است از اینکه، شخصی، بدون داشتن سابقه تصرف پیشین، مال غیر منقولی که در ید دیگری است و یا در آن، سابقه تصرف دارد را با قهر و زور، از ید او خارج کند. شکایت از جرم تصرف عدوانی کیفری، با ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می باشد. حکم مجازات این جرم، حبس، اعاده وضع به حالت سابق و رفع تصرف خواهد بود.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب تصرف عدوانی، تصرف بدون اجازه و غیرقانونی ملک دیگری است. شکایت از تصرف عدوانی، به صورت حقوقی و کیفری امکان پذیر است. شکایت کیفری، لزوما توسط مالک و با داشتن سند مالکیت صورت می گیرد. برای تنظیم شکواییه، به نمونه فرم شکایت تصرف عدوانی کیفری نیاز است، که بعد از تکمیل، باید در دفاتر خدمات قضایی ثبت بشود تا شکایت در جریان رسیدگی قرار بگیرد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام تصرف عدوانی در دو نوع حقوقی کیفری تقسیم بندی می شود. پس نگارش شکواییه تصرف عدوانی برای دعوای تصرف عدوانی کیفری مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون نوبت آن رسیده که به مراحل شکایت از تصرف عدوانی اشاره کنیم. اگر بخواهید دعوای تصرف عدوانی کیفری خود را در دادگاه پیگیری نمایید، بایستی در اولین مرحله یک شکواییه تصرف عدوانی تنظیم کنید. پس تنظیم این شکواییه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به نحوی که اگر یک شکواییه اصولی نگارش نشود عملا دادگاه به شکایت ما گوش نخواهد داد. پس از این مرحله، بایستی با در دست داشتن شکواییه تصرف عدوانی خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت نمایید.


Mohammad sheykhi

در خصوص تعيين عنصر قانوني جرم تصرف عدواني اختلافاتي مشاهده مي گردد كه بيشتر آنها ناشي از ابهام موجود در تشخيص عناصر تشكيل دهنده اين جرم است. برخي مواد 690 تا 696 قانون مجازات اسلامي را مستند قانوني جرايم تصرف عدواني،مزاحمت و ممانعت از حق مي دانند (6) و برخي ديگر مواد 690 الي 693 (7) و عده اي نيز صرفاً مواد 690 و 692 را.(8) در اينجا براي پي بردن به عنصر قانوني اين جرم ابتدا لازم مي بينيم مواد مذكور را براي برطرف كردن برخي ابهامات به صورت گذرا مرور كنيم: ماده 690 قانون مجازات اسلامي از 3 بخش تشكيل يافته و هر بخش بيانگر جرم خاصي است: 1) ايجاد آثار تصرف: در خصوص اين جرم كه صدر ماده 690 را به خود اختصاص داده است عده اي معتقدند تصرفي را در بر مي گيرد كه بوسيله صحنه سازي و تهيه آثار باشد و تصرف ساده را شامل نمي گردد.(9) اما به نظر مي رسد در اينجا مراد قانونگذار صرفاً ايجاد آثار تصرف در املاك ديگران با قصد تصرف يا ذي حق معرفي كردن خود يا ديگران بدون تصرف و استيلاي بر املاك مذكور بوده است و در خصوص تصرف همراه با ايجاد آثار بايد به سراغ ذيل ماده 690 قانون مجازات اسلامي برويم. 2) تخريب محيط زيست و منابع طبيعي 3) تصرف عدواني،مزاحمت يا ممانعت از حق(موضوع ذيل ماده 690 ق.م.ا) ماده 692 ق.م.ا نيز در مقام بيان جرم تصرف همراه با قهر و غلبه برآمده است. لذا اين جرم نيز تصرف عدواني بوده اما تصرفي كه با قهر و غلبه همراه است بنابراين قانونگذار مي توانست قهر وغلبه مذكور در اين ماده را از عوامل تشديد مجازات تصرف عدواني قرار دهد اما با توجه به وضعيت كنوني بايد آن را جرم مستقلي به حساب آوريم.(10) با ملاحظه مواد 691 و 694 قانون مجازات اسلامي و عبارات بكاربرده شده در آنها مشاهده مي گردد كه موضوع اين مواد منصرف از جرم تصرف عدواني است و بيانگر جرم ورود با قهر و غلبه به ملك مورد تصرف ديگري مي باشد. اما وجه تمايز مواد 696 از 691 در اين است كه موضوع ماده 691 ورود به قهر و غلبه در ملك مورد تصرف ديگري مي باشد و ملك در اين ماده به صورت مطلق ذكر گرديده در حاليكه موضوع ماده 694 ورود با قهر و غلبه به منزل يا مسكن ديگري است. نتيجه اينكه ماده 694 موضوع ماده 691 را تخصيص زده است و قانوگذار در پي آن بوده تا براي ورود با قهر و غلبه به منزل و مسكن ديگري ضمانت اجراي مجازات شديدتري در نظر گيرد. از مجموع مطالب بالا در خصوص عنصر قانوني نتيجه مي گيريم كه آنچه عنصر قانوني جرم تصرف عدواني ساده را تشكيل مي دهد ذيل ماده 690 قانون مجازات مي باشد و ماده 692 اين قانون نيز در اين ميان عنصر قانوني تصرف عدواني با قهر و غلبه است


رضا صادقی

با سلام تصرف عبارت است از هر گونه سلطه و تسلط عرفی که هر شخصی بر مالی داشته باشد؛ اعم از اینکه مالک باشد یا با استناد به مواردی همچون اجاره، حق استفاده از مال مذکور به وی داده شده باشد. در نتیحه تصرف عدوانی عبارت است از اینکه مال غیر منقولی را به زور و بدون رضایت متصرف از حیطه تصرف او خارج کرده و آن را تصاحب کنیم.


نیما عیسی زاده

ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی دعوای تصرف عدوانی را اینگونه تعریف نموده است: “ادعای متصرف سابق مبنی براینکه دیگری بدون رضایت او مال غیرمنقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید. ذینفع در دعوای تصرف عدوانی می‌تواند از دو طریق اقدام به طرح دعوا نماید: ۱- طرح دعوا در دادگاه حقوقی: در این مورد خواهان باید یک دادخواست با خواسته تصرف عدوانی را در یکی از دفاتر خدمات قضایی به طرفیت شخص متصرف ثبت نماید. ۲- طرح دعوی در دادسرا: دراین مورد شاکی باید یک شکواییه (شکایت نامه) با عنوان اتهام تصرف عدوانی را در یکی از دفاتر خدمات قضایی به طرفیت شخص متهم به تصرف عدوانی ثبت نماید. مجازات تصرف عدوانی مطابق ماده ۶۹۲ قانون تعزیرات اصلاحی ۱۳۹۹ حبس از چهل و پنج روز تا شش ماه می‌باشد. لازم به ذکر است مطابق نظریه مشورتی شماره ۷-۳۹۹۰۳ مورخ ۱۳۷۲،۶،۷ و رویه قضایی موجود طرح دعوای خلع ید حقوقی و تصرف عدوانی کیفری به طور همزمان علیه شخص متصرف چه در دادگاه حقوقی و چه در دادگاه کیفری امکان پذیر است. چون قانونگذار به تصرف و سکونت افراد جامعه که موجب آسایش است بسیار حساس بوده و چتر حمایتی خود را برای متصرفان فعلی گشوده است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.