دادن وکالت در طلاق

دادن وکالت در طلاق

دادن وکالت در طلاق

طلاق و انواع آن

بر اساس ماده 1143 قانون مدنی دو نوع طلاق داریم که به آنها رجعی و بائن گفته می شود. اگر طلاق به شیوه رجعی انجام شود زوج در زمان عده می تواند به زن رجوع کند و باز زوجه را به عنوان همسر خود قبول کند. اما اگر طلاق از نوع بائن باشد مرد حق رجوع را ندارد.

·        طلاق بائن تحت شرایطی اتفاق می افتد که شامل موارد زیر می باشد.

·        طلاق قبل از رابطه جنسی اتفاق افتاده باشد.

·        زن در زمان طلاق یائسه باشد.

·        سومین طلاق بعد از سه وصلت باشد.

هر دو نوع طلاق شرایط خاصی را دارند برای اینکه بیشتر در مورد این دو نوع طلاق و وکالت در طلاق بدانید با وکیل طلاق در موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید و سوالات خود را مطرح کنید. بهترین وکیل به شما پاسخ خواهد داد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مدارک لازم برای طلاق

برای انجام طلاق مدارکی برای ارائه به دادگاه لازم است. در صورتی که وکالت در طلاق به وکیل داده شود  باید وکالتنامه نیز پیوست دادخواست و سایر مدارک شود.برای انجام طلاق مدارکی همچون شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج لازم است اما برای اینکه روند رسیدگی به پرونده تکمیل شود نیاز به یکسری دیگر مدارک از جمله موارد زیر است.

·        گواهی شرکت در جلسات مشاوره خانواده که از طریق سامانه تصمیم صادر می شود.

·        در صورت دوشیزه بودن زوجه گواهی سلامت پرده بکارت لازم است.

·        اگر طلاق توافقی باشد توافقنامه بین زوجین باید ارائه شود.

·        گواهی آزمایش بارداری برای زوجه

برای اینکه درباره مدارک و وکالت در طلاق با وکیل گفتگو کنید با وکلای موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. وکیل مربوطه در تماس تلفنی مشاوره حقوقی با کیفیتی به شما ارائه می دهد.

 

نگارش دادخواست طلاق

دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده طلاق

پرونده طلاق در دادگاه خانواده رسیدگی می شود. خواهان یا وکیل طلاق با داشتن وکالت در طلاق دادخواست را تنظیم و در یکی از دفاتر خدمات قضایی آن را به ثبت میرسانند. دادخواست به یکی از شعبه های دادگاه خانواده ارجاع می شود و مراحل رسیدگی به آن آغاز می شود. با ثبت اظهارات خواهان و خوانده در نهایت شعبه اقدام به صدور رای خواهد کرد. اگر طرفین به رای صادره اعتراض داشته باشند پرونده در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با دادن وکالت در طلاق حضور وکیل باعث می شود پرونده روند سریعتری بگیرد. همچنین موکل کمتر در دادگاه حضور پیدا می کند. در روند طلاق زوجین باید در جلسات مشاوره خانواده حضور پیدا کنند و زوجه تست بارداری را در یکی از آزمایشگاه ها انجام دهد. اگر وکیل طلاق حضور نداشته باشد ممکن است روند پرونده طولانی شود. مشاوره حقوقی تلفنی در باره وکالت در طلاق به شما کمک می کند تا روند پرونده سریع انجام شود.

طلاق از جانب زوجه به کمک وکیل

بر اساس ماده 1133 قانون مدنی حق طلاق با مرد است یعنی زوجه فقط در شرایطی خاص می تواند از همسر خود طلاق بگیرد اما مرد بدون دلیل و هر زمانی که بخواهد با پرداخت حق و حقوق قانونی همسر خود را طلاق می دهد. به همین دلیل گرفتن طلاق از جانب زوجه عملی تقریبا سخت است که زوجه باید دادگاه را قانع کند که یکی از شرایط گرفتن طلاق از همسر خود را دارد. به عنوان مثال اگر ادعا می کند که زوج به او نفقه نمی دهد باید در دادگاه ادله کافی برای این موضوع داشته باشد تا بتواند طلاق بگیرد. زوجه در صورت داشتن یکی از شرایط دوازده گانه مندرج در عقدنامه می تواند تقاضای طلاق داشته باشد. زوجه برای گرفتن طلاق به کمک وکیل باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد.

·        عدم پرداخت نفقه به زوجه به مدت 6 ماه

·        رفتارهای نادرست زوجه که زندگی را برای زوجه سخت کند

·        مرد به امراض لاعلاج مبتلا باشد به صورتی که زندگی زوجه را به خطر بیندازد·       

 

حق طلاق مشروط

 

·        مرد شغلی داشته باشد که منافی مصالح خانواده باشد و دادگاه او را از این شغل منع کند

·        مرد به 5 سال یا بیشتر محکوم به تحمل حبس شود

·        مرد مبتلا به اعتیاد زیانبار باشد

·        مرد خانه را ترک و دادگاه این ترک خانواده را تایید کند.

·        با گذشت 5 سال زن به علت عقیم بودن مرد نتواند باردار شود

·        مرد به جرمی مغایر با حیثیت خانوادگی محکوم شده باشد

·        زوج مفقودالاثر باشد

·        مرد بدون اجازه همسر فعلی ازدواج مجدد داشته باشد

 

مشاوره حقوقی طلاق

وکیل خوب برای طلاق از جانب زوج

طلاق از جانب زوج به ندرت راحت تر از طلاق از جانب زوجه است چون قانونگذار به زوج این اختیار را داده است که در هر زمانی با پرداخت حق و حقوق قانونی زوجه او را طلاق دهد. اما باز هم چون مسئله طلاق دارای پیچیدگی هایی است و موارد زیادی از آن انشعاب می گیرید برای انجام طلاق با دادن وکالت در طلاق نیاز به حضور وکیل طلاق کاربلد و باتجربه است. در بحث طلاق به هر صورتی موضوع نفقه، مهریه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و ... مطرح می شود که هر کدام از این موارد قوانین خاص مربوط به خود را دارند و با دادن وکالت در طلاق باید وکیل طلاق در تمامی این موارد از موکل خود دفاع کند. با دادن وکالت در طلاق وکیل طلاق از جوانب مختلف پرونده طلاق را بررسی می کند و علاوه بر اینکه از موکل خود دفاع می کند در رفع ابهامات نیز به قاضی کمک می کند که پرونده هرچه سریعتر به نتیجه برسد. یک وکیل خوب جدا از اینکه دانش لازم را در امر وکالت و مسائل حقوقی دارند باید دارای تجربه و تخصص در حوزه خانواده و طلاق نیز باشد. با دادن وکالت در طلاق وکیل طلاق به دلیل اینکه سال ها در حوزه طلاق وکالت انجام داده است تجربه مفیدی را به دست آورده است که می توانند در زمان دادرسی پرونده این تجربیات را در اختیار موکل خود قرار دهد. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل برای 0 تا 100 پرونده طلاق

حق الوکاله وکیل بر اساس توافق میان وکیل و موکل تعیین می شود البته سالانه تعرفه هایی برای امر وکالت تعیین می شود اما همانطور که به آن اشاره شد حق الوکاله توافقی است. برای دادن وکالت در طلاق، وکیل طلاق منصف و کاربلد برای حق الوکاله 0 تا 100 پرونده طلاق تمامی جوانب پرونده و موضوعات مطرح در آن را بررسی میکند و به اندازه زمان و توانی که برای پرونده می گذارد از موکل پول می گیرد. معمولا برای وکالت پرونده طلاق مبلغی حدود 5 میلیون تومان حق الوکاله دریافت می شود البته این مبلغ قطعی نیست و به شرایط پرونده بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات شفاف و دقیق در مورد حق الوکاله و نحوه قرارداد با وکیل می توانید با شماره 09212242670 تماس بگیرید و با وکیل متخصص مشاوره حقوقی انجام دهید. در موسسه حقوقی وکلای تلفنی شرایط موکل در نظر گرفته خواهد شد و در حد امکان کمترین هزینه برای انجام وکالت از موکل دریافت می شود.

 

مشاوره حقوقی حجر 
مشاوره حقوقی نفقه
مشاوره حقوقی ازدواج سفید 
نگارش دادخواست استرداد جهیزیه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، بر اساس ماده 1143 قانون مدنی دو نوع طلاق داریم که به آنها رجعی و بائن گفته می شود. اگر طلاق به شیوه رجعی انجام شود زوج در زمان عده می تواند به زن رجوع کند و باز زوجه را به عنوان همسر خود قبول کند. اما اگر طلاق از نوع بائن باشد مرد حق رجوع را ندارد. طلاق بائن تحت شرایطی اتفاق می افتد که شامل موارد زیر می باشد: طلاق قبل از رابطه جنسی اتفاق افتاده باشد. زن در زمان طلاق یائسه باشد.سومین طلاق بعد از سه وصلت باشد.هر دو نوع طلاق شرایط خاصی را دارند برای اینکه بیشتر در مورد این دو نوع طلاق و وکالت در طلاق بدانید با وکیل طلاق در موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید و سوالات خود را مطرح کنید. بهترین وکیل به شما پاسخ خواهد داد.


بهاره توکلی پور

با سلام خدمت موسسه و همکاران وکیل تلفنی،ضمن تشکر از خدمات ارزندتان در این شرایط خاص و مشکل ساز بیماری به هموطنان عزیز پیشنهاد میکنم با توجه به بودجه بسیار مناسبی که نسبت به حل مشکلات حقوقی خود می‌پردازید از همه مهمتر در زمان خود صرفه جویی میکنید و با تماسی که کمتر از 5دقیقه با شما گرفته میشود از مشاوره وکلای خبره پایه یک بهره مند می شوید و برای مراجعه به دادگاه دیگر استرس و دغدقه چندانی ندارید.باارزوی حل مشکلات حقوقی مردم عزیز.وکیل پایه یک بهاره توکلی پور در زمینه خانواده با کد 30972 در خدمت مردم عزیز هستم.با تشکر


فاطمه موسوی نژاد

وقتی درخواست طلاق از طرف مرد صورت می گیرد ، باید تشریفاتی طی شود ، هرچند طلاق در گذشته به عنوان یکی از حقوق مرد محسوب می شد اما امروزه رعایت این تشریفات الزامی است که در ماده 1133 قانون مدنی نیز بر این نکته تاکید شده است : " مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید. " انواع طلاق داریم مثل طلاق رجعی وبائن وطلاق خلع که باید برای فهمیدن مفهوم هر یک از آنها از یک مشاور حقوقی کمک بگیریم


احسان والی

با سلام و درود خدمت کاربران محترم و مدیریت محترم مجموعه موسسه وکیل تلفنی، وکالت در طلاق به نوعی اذن بابت مطلقه نمودن زوجه از طریق عقد وکالت میباشد که در دفاتر اسناد رسمی یا ضمن عقد نکاح به زوجه تفویض اختیار می‌گردد و ایشان می‌تواند در صورت داشتن اختیار در وکالت، از طرف خود و زوج وکیل اخذ نموده و بدون حضور زوج به استثنا مشاوره خانواده، اقدام به طلاق و طی مراحل قانونی و ثبت آن در دفاتر طلاق نماید. وکالت در طلاق نیز آثار خاص خود را به همراه می‌تواند داشته باشد از جمله امکان عزل زوجه توسط زوج که نیاز به مشاور حقوقی دارد و خدمات آنلاین موسسه وکیل تلفنی در شرایط بیماری کرونا و ترافیک سنگین باعث حذف هزینه های غیر ضروری و افرایش راندمان کاری هم برای مشاور حقوقی هم برای کاربر می‌گردد، همچنین هزینه بسیار مناسب و تعرفه مربوطه به نفع کاربر بوده و می‌توان با کمترین هزینه در هر ساعت از شبانه روز از خدمات موسسه بهرمند گردید. اینجانب احسان والی با کد 11617 آماده انجام خدمات مشاوره ای به کاربران گرامی می‌باشم. با تشکر از مدیریت محترم و سایر پرسنل محترم


علیرضا محمدی

بسیار ممنونم که تا این حد متعهدانه نسبت به ارائه اطلاعات و مطالب مفید در سایت اقدام میکنید. برای من که امروز سایتهای زیادی را جست و جو کردم تا به اطلاعاتی در مورد وکالت در طلاق دست پیدا کنم، سایت شما بسیار مفید و جامع بود و پاسخ بسیاری از سوالاتم را پیدا کردم به علاوه جهت تکمیل اطلاعاتم یک مشاوره تلفنی هم از طریق سایت تقاضا کردم که واقعا سریعا تماس مشاوری مجرب و متخصص در امور خانواده با من برقرار شد و صبورانه تک تک سوالاتم را پاسخگو بود. برای تمام خدماتتون ممنونم و آرزوی موفقیت دارم برای همه همکارانتون


سهند مهدی پور

اگر وکالت به صورت شرط در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، قراردادی لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید. خوب است که بدانیم ۱۲ شرط پاپی عقدنامه ها وکالت طلاق بی قید و شرط و کامل نیست و اگر زوجین توافق کنند بایستی مستقلا در سند ازدواج نوشته و شرط شود. وکالت قبول بذل جه میزان از مهریه و اسقاط حق اعتراض تحدید نظر و فرحام خواهی بسیر مهم است به طور خلاصه کامل بودن شرط ضمن عقد بسیار برای دادگاه ها مهم است


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .اساس ماده 1143 قانون مدنی دو نوع طلاق داریم که به آنها رجعی و بائن گفته می شود. اگر طلاق به شیوه رجعی انجام شود زوج در زمان عده می تواند به زن رجوع کند و باز زوجه را به عنوان همسر خود قبول کند. اما اگر طلاق از نوع بائن باشد مرد حق رجوع را ندارد. · طلاق بائن تحت شرایطی اتفاق می افتد که شامل موارد زیر می باشد. · طلاق قبل از رابطه جنسی اتفاق افتاده باشد. · زن در زمان طلاق یائسه باشد. ·سومین طلاق بعد از سه وصلت باشد. هر دو نوع طلاق شرایط خاصی را دارند برای اینکه بیشتر در مورد این دو نوع طلاق و وکالت در طلاق بدانید با وکیل طلاق در موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید


Mohamad sheykhi

گرفتن وکالت زن در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت از زوج برای گرفتن طلاق. اگر زوج خارج از کشور باشد اعطای وکالت از طریق تنظیم وکالتنامه طلاق در سفارت یا کنسولگری ایران نیز می باشد. با توجه به اینکه اکثر دفاتر اسناد رسمی به دلایلی تمایلی به تنطیم سند وکالت طلاق ندارند برای معرفی دفترخانه در تهران با ما تماس بگیرید. مرسوم است که به همراه وکالت،سند بخشش کل یا قسمتی از مهریه یا سند ابراء هم زوجین تقاضا میکنند و همین علتی است که دفتر اسناد رسمی همراه بودن یکی از نردیکان درجه یه زوجه را شرط میکنند. با توجه به راه اندازی سامانه میخک توسط وزارت خارجه ،ایرانیان مقیم خارح کشور از این طریق باید وکالت تنظیم کنند ۲- اگر وکالت به صورت شرط در ضمن عقد نکاح (سند ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دائم، قراردادی لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید. خوب است که بدانیم ۱۲ شرط پاپی عقدنامه ها وکالت طلاق بی قید و شرط و کامل نیست و اگر زوجین توافق کنند بایستی مستقلا در سند ازدواج نوشته و شرط شود. وکالت قبول بذل جه میزان از مهریه و اسقاط حق اعتراض تحدید نظر و فرحام خواهی بسیر مهم است به طور خلاصه کامل بودن شرط ضمن عقد بسیار برای دادگاه ها مهم است. ۳- اگر وکالت بعد از عقد، و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است. مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالتنامه، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می کنند. ۴- داشتن وکالت از زوج یا همان تعبیر عامیانه حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی تواند همسرش را طلاق بدهد. اساسا واگذاری حق طلاق از سوی مرد به زن و یا هر شخص دیگری از لحاظ حقوقی غلط است چون حق طلاق قابل واگذاری نیست.زوج(شوهر) میتواند به دیگری از جمله زوجه وکالت در راستای طلاق اعطا کند نه اعطای حق طلاق. ۵- مرد می تواند وکالت را به غیر از همسرش نیز واگذار نماید فرض کنید مردی مقیم خارج از کشور است، و به برادرش در ایران از طریق وکالتی که در سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل اقامت تنظیم کرده، وکالت برای گرفتن وکیل دادگستری برای طلاق همسرش را می دهد. ۶- هیچکس از جمله زنی که از مرد وکالت دارد نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال نماید به عبارت دیگر کسی می تواند در دادگاه وکالت کند که وکیل دادگستری باشد. در وکالتی که مثلا زن از شوهر دارد، برای طلاق باید از طریق انتخاب وکیل دادگستری برای همسر اقدام نماید. در این راستا زن به استناد وکالتنامه طلاق به وکیل دادگستری مراجعه می کند و بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه، برای شوهر وکیل انتخاب می کند و وکیل منتخب، وکیل مع الواسطه شوهر می شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.