وکالت برای انواع معافیت سربازان

وکالت برای انواع معافیت سربازان

وکالت برای انواع معافیت سربازان

معافیت سربازی یکی از داغ ترین بحث های امروزی است. شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که سوالات متعدد و متنوعی در این باره ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد. اگر چنین است، تا پایان با ما همراه باشید تا مهم ترین سوالات مطرح شده در این زمینه را پاسخ دهیم. به همراهی شما مفتخریم!

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

منظور از معافیت سربازی چیست؟

واژه سربازی که به معنای جانفشانی کردن و در رزم ایستادن می باشد، یادآور دوران مقدسی است که بسیاری از افراد با آن خاطره دارند و بسیاری دیگر در پی آنند که از انجام آن معاف گردند. سربازی در کشور ما کلمه ای قانونی است. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مردان بالای 18 سال موظفند به طور دائمی یا موقت به خدمت در نیروهای مسلح کشور بپردازند. البته در برخی شرایط خاص گذراندن این دوره برای مشمولین اجباری نمی باشد. این جا است که سر و کله واژه معافیت سربازی پیدا می شود. معافیت سربازی تنها تحت شرایطی خاص امکان پذیر می باشد. در واقع می توان گفت که دلایل خاصی برای معافیت از سربازی به صورت دائم یا موقت وجود دارد که به غیر از این موارد انجام خدمت سربازی برای مشمولین الزامی می باشد.

شرایط و ادله لازم برای معاف شدن از خدمت سربازی

امکان معافیت سربازی در صورت وجود یکی از 7 شرایط زیر میسر می باشد:

معافیت پزشکی

این معافیت به وضعیت سلامت مشمول مرتبط است. به عبارت دیگر در صورتی که مشمول بر اساس قوانین نظام وظیفه سلامت در خطر باشد، از انجام خدمت سربازی معاف می باشد.

معافیت کفالت

در صورتی که فرد مشمول از یکی از شرایط منجر به کفیل شدن برخوردار باشد، از انجام خدمت ضرورت معاف خواهد شد. بر این اساس لازم است که فرد کفیل والدین و یا یکی از بستگان خویش باشد تا بدین ترتیب معاف گردد.

معافیت بنیاد ملی نخبگان

افراد مشمول خدمت سربازی می توانند در عوض رفتن به خدمت سربازی به یک دوره آموزشی رفته و یک پروژه را انجام دهند. این افراد می توانند از طریق بنیاد ملی نخبگان نسبت به دریافت این نوع معافیت اقدام نمایند.

معافیت تحصیلی

معافیت مشمولان مشغول به تحصیل یکی از معافیت های موقت به شمار می رود. بر اساس این معافیت دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند، از انجام خدمت سربازی معاف هستند.

 

سربازی

معافیت سه برادری

در صورتی که سه برادر فرد مشمول خدمت وظیفه را انجام داده باشند، خود فرد از انجام خدمت وظیفه معاف خواهد شد.

معافیت بخشودگی سنی

یکی از انواع معافیت سربازی معافیت بخشودگی سنی است. بر این اساس افرادی که بیش از 50 سال تمام سن دارند، از انجام خدمت وظیفه معاف می باشند.

متاهل بودن

متاهل بودن یکی از شروط کاهش دوره خدمت می باشد. بر اساس قوانین موجود در این زمینه افراد متاهل از سه ماه کسر خدمت بهره مند می گردند. این در حالی است که به ازای هر فرزند نیز سه ماه از این مدت کاسته می شود. در صورتی که فرد مشمول دارای همسر و دو فرزند بوده و 30 سال سن داشته باشد، کارت معافیت دریافت خواهد نمود.

برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در هر ساعت از شبانه روز به وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی به نشانی www.vakiltel.org مراجعه فرمایید.

حق الزحمه وکیل برای دریافت کارت معافیت موکل

حق الزحمه وکیل معافیت سربازی برای دریافت کارت معافیت موکل با توجه به نوع معافیت و توافق طرفین قرارداد متغیر می باشد. بسیار دیده شده است که افراد برای دریافت معافیت سلامت خود را به خطر انداخته و دست به انجام کارهایی می زنند که عواقب آن تا پایان عمر گریبان گیر آن ها است. این در حالی است که این افراد می توانند از طریق مشورت با وکیل می توانند مناسب ترین راه برای دریافت معافیت را البته در صورت وجود بیابند.  برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوره حقوقی سربازان

معافیت تحصیلی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که معافیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل این افراد وابسته است. لازم به ذکر است که مراجع ذی صلاح نسبت به ارائه این گواهی اقدام می نمایند. مدت زمان اعتبار معافیت تحصیلی یک سال بعد از صادر نمودن گواهی پایان دوره تحصیلات در هر مقطع تحصیلی است.

آیا مددجویان کمیته امداد از خدمت سربازی معاف می شوند؟

دولت برای مددجویان کمیته امداد که مشمول خدمت سربازی هستند، شرایطی را در نظر گرفته است تا بدین ترتیب این امر برای آنان تسهیل گردد. اعطا معافیت سربازی به این دسته از افراد البته در شرایطی خاص و از پیش تعیین شده یکی از اقدامات دولت در راستای ساده سازی خدمت سربازی برای مددجویان کمیته امداد می باشد. بر اساس این قانون هر فردی که دارای شرایط مورد نیاز برای بهره مندی از فرصت مذکور باشد، واجد شرایط دریافت کارت معافیت کمیته امداد است. آن دسته از مددجویانی که پدرشان را از دست داده و در حال حاضر مشغول زندگی با مادرشان هستند، تک پسر خانواده ای هستند که دارای سه دختر بوده و تحت حمایت کمیته امداد هستند و یا آن گروه از افرادی که والدینشان از یک دیگر جدا شده اند و تحت حمایت این نهاد هستند، می توانند نسبت به دریافت معافیت اقدام نمایند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

مراحل دریافت معافیت از سربازی به صورت قانونی

گفتنی است که مراحل دریافت معافیت از سربازی با توجه به نوع معافیت سربازی متفاوت می باشد. نخستین گام برای اخذ هر گونه معافیتی مشورت با یک وکیل زبده است. موسسه وکلای تلفنی با برخورداری از برترین و مجرب ترین وکلای ایران بر آن شده است که به بهترین نحو ممکن شما را در این زمینه یاری نماید.

مجازات کارت معافیت از خدمت جعلی

بسیار دیده شده است که کارت معافیت سربازان جعلی است. این جرمی است که مجازات سنگینی در پی دارد. بر اساس ماده 538 قانون مدنی هر گاه فردی خودش یا به وسیله فرد دیگر نسبت به جعل کارت معافیت برای خود و یا دیگری اقدام نماید، محکوم به حبس از 6 ماه تا 1 سال یا پرداخت جزای نقدی از 3 تا 6 میلیون ریال خواهد بود.

 

نگارش انواع دادخواست 
مشاوره حقوقی دفاتر خدمات قضایی
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی به جانبازان جنگ تحمیلی 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.