وکالت در دعاوی سایبری

وکالت در دعاوی سایبری

وکالت در دعاوی سایبری

جرائم سایبری با استفاده از سیستم های رایانه ای انجام می پذیرد. جرائم سایبری با هدف حمله به یک دستگاه رایانه ای یا یک شبکه اتفاق می افتد. فعالیت های غیر قانونی که از طریق سیستم های کامپیوتری اتفاق می افتد جرایم سایبری هستند که مهمترین آنها سرقت داده ها است. معمولا افراد برای موفقیت در دعاوی سایبری پرونده خود را به وکیل خبره و توانمند می سپارند.

در حوزه دعاوی سایبری اگر نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی دارید می توانید از طریق موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهترین وکیل مشورت کنید. تمامی مشاوره ها در این موسسه توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام می شود.

 

هزینه مشاوره حقوقی

برای اثبات جرائم سایبری چه باید کرد؟

اثبات جرائم سایبری نسبت به جرم های سنتی سخت تر و پیچیده تر است. به عنوان مثال در جرم های سنتی اقرار ، شهادت شهود یا مستندات می توانست به اثبات جرم کمک کند. اما چون جرائم سایبری در فضایی غیر واقعی اتفاق می افتد اثبات آن سخت و دعاوی سایبری برای اثبات جرم به مراجعی همچون پلیس فتا ارجاع داده می شود.

اگر با نظر مراجع مدنظر دادگاه اثبات شود که جرمی اتفاق افتاده است مجرم توسط دادگاه فراخوانده می شود. معمولا پروسه رسیدگی به جرایم سایبری کمی طولانی است. گاها در جرایم سایبری هم افراد زیادی درگیر خواهند شد هم وسعت دربرگیری آن نیز زیاد است که این یکی از دلایل طولانی بودن رسیدگی به جرایم سایبری است.

در اثبات جرائم سایبری نظر کارشناسی بعد از دستیابی به داده ها بسیار با اهمیت است. قاضی نیز به استناد نظر کارشناسی اقدام به صدور رای می کند.

مرجع قضایی صالح به جرایم سایبری

شاکی با تنظیم شکوائیه از طریق دادسرا شکایت خود را دنبال خواهد کرد. در بسیاری از مواقع پرونده جهت تکمیل تحقیقات به پلیس فتا ارجاع داده می شود. ( در تهران شعبه ویژه رسیدگی به جرایم سایبری به چنین پرونده هایی رسیدگی می کند).

پلیس فتا مدارکی که لازم است را از شاکی می گیرد شاید لازم باشد تا سیستم رایانه ای یا گوشی شاکی را نیز بررسی کند تا به سر نخی برسد. پلیس فتا بعد از انجام دستورات قضایی گزارش خود را به دادسرا ارسال می کند. در صورت پیدا کردن مجرم رسیدگی در دادگاه کیفری دنبال و پرونده به صدور رای منجر خواهد شد.

بخشی تحت عنوان مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی راه اندازی شده است که کاربران می توانند از این طریق سوالات حقوقی خود را مطرح کنند.

 

پلیس فتا

مصادیق بارز جرایم سایبری

مصادیق بارز جرایم سایبری شامل فیشینگ، باج خواهی آنلاین، تقلب، نقض قوانین کپی رایت، سرقت هویت، نفوذ به حریم خصوصی، جاسوسی، توهین کردن، آزار و اذیت، محتوای غیر اخلاقی، تروریسم سایبری و تحقیر سایبری می باشد.

به عنوان مثال در باج خواهی آنلاین پرونده های کاربر یا شرکت آسیب می بینند و مسدود می شوند. بعد از آن مجرمان برای اینکه مشکل کاربر را حل کنند از او پاداش پولی می خواهند. گاهی اوقات این اطلاعات به اندازه ای مهم است که شرکت ها مبلغ هنگفتی را پرداخت می کنند.

یا اینکه در فیشینگ مجرمان اقدام به ارسال لینک یا فرم های ویژه ای می کنند که از طریق آن کاربری و رمز عبورهای کاربر را پیدا می کنند و اهداف خود را که اکثرا نیز مالی است دنبال می کنند.

مشاوره حقوقی با وکیل سایبری

دعاوی سایبری یکی از مسائل حقوقی تخصصی است که حتی برخی از وکلا نیز اطلاعات حقوقی چندانی در مورد آن ندارد. به همین دلیل اگر فردی با دعاوی سایبری مواجه شود باید قبل از هر کاری با یک وکیل متخصص دعاوی سایبری مشاوره حقوقی انجام دهد.

مشاور حقوقی تسلط کافی بر قوانین مرتبط با حوزه دعاوی سایبری دارد و در سال های اخیر به صورت تخصصی در این حوزه وکالت انجام داده است. برای انجام مشاوره حقوقی با کیفیت با بهترین وکیل متخصص می توانید با یکی از شماره های مندرج در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل در دعاوی سایبری

حق الوکاله وکیل به صورت توافقی در بین موکل و وکیل تعیین می شود و این بر اساس قراردادی است که در هنگام قبول وکالت منعقد می شود. هرچند در ابتدای هرسال تعرفه حق الوکاله در تمام حوزه ها توسط مراجع ذیربط تعیین می شود.

اما اگر در دعاوی سایبری به دنبال یک وکیل متخصص با تعرفه منصفانه هستید با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. اگر سوالی هم در مورد تعرفه ها دارید می توانید با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

نحوه شکایت از جرائم سایبری

مالباختگان یا آسیب دیدگان جرایم سایبری با تنظیم شکوائیه می توانند شکایت خود را در دادسرا ثبت کنند. در سال های اخیر بیشترین جرایم سایبری مربوط به برداشت پول از حساب مالباختگان بوده است. این افراد معمولا در گام اول به پلیس فتا مراجعه می کنند.

 

وکیل پلیس فتا 
مشاوره حقوقی پلیس فتا 
مشاوره حقوقی جرایم رایانه ای 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

آرش سلیمی

با سلام امروزه زندگی ما یک جنبه مهم و جدانشدنی به نام زندگی دیجیتال دارد. دنیای دیجیتال هم مانند دنیای حقیقی مجرمانی دارد و جرایمی در آن اتفاق می‌افتد و جرم سایبرییک فعالیت مجرمانه است که در آن هدف اصلی، یک کامپیوتر یا شبکه است. برخی از جرائم سایبری با هدف حمله مستقیم به رایانه‌ها یا دستگاه‌های دیگر به منظور شکستن یا غیرفعال کردن آن‌ها انجام می‌شود. سایر جرائم سایبری، رایانه‌ها را برای پخش بدافزارها، سرقت اطلاعات و ... درگیر می‌کند.تقسیم‌بندی جرائم سایبری به دسته‌های جداگانه کار ساده‌ای نیست زیرا اغلب آن‌ها با هم در ارتباط هستند.با این حال می توان به جرائمی مانند جرائم مالی_فیشینگ_باج خواهی آنلاین_تقلب و نقض قوانی کپی رایت و ....اشاره کر.


فاطمه توکلی

جرائم سایبری دامنه وسیعی از اقدامات غیرقانونی را شامل می‌شود، از قاچاق مواد مخدر و جرائم تحقیر و نفرت‌پراکنی گرفته تا سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری. گاهی اوقات جدا کردن این جرائم از هم کار دشواری است. به عنوان مثال: حمله فیشینگ می‌تواند با هدف سرقت داده‌های شخصی انجام شود و هویت جدید جعلی می‌تواند متعاقباً برای گرفتن پول برای تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد. درک این نکته ضروری است که جرائم سایبری همیشه با طرح‌های پیشرفته همراه نیست. با ایجاد عادات اساسی امنیتی و آگاهی در مورد تهدیدات مدرن، می توان از بیشتر حملات جلوگیری کرد.


پروانه برغمدی

با سلام با وجود پیشرفت های موجود در موضوع ارتباطات رایانه ای و پیشرفت تکنولوژی و تاثیر رایانه و اینترنت در زندگی مردم، امروزه کمتر کسی وجود دارد که از رایانه و اینترنت استفاده نکند. طبیعتا با گسترش استفاده از این امکانات، جرایم رایانه ای و سایبری نیز افزایش پیدا می کند و این موضوع، نیاز به مراجعه افراد به وکیل سایبری را هم بیشتر کرده است. وکیل جرایم سایبری و اینترنتی به کسی گفته می شود که با داشتن پروانه وکالت در زمینه دعاوی و پرونده های مربوط به جرایم سایبری و اینترنتی قبول پرونده و فعالیت می کند. وکیل سایبری در زمینه موضوعات مربوط به جرایم و دعاوی سایبری و پیگیری قضایی موضوعات مربوط به این حوزه فعالیت می کند.


مجید شیخی

با سلام بنظر بنده پلیس فتا مدارکی که لازم است را از شاکی می گیرد شاید لازم باشد تا سیستم رایانه ای یا گوشی شاکی را نیز بررسی کند تا به سر نخی برسد. پلیس فتا بعد از انجام دستورات قضایی گزارش خود را به دادسرا ارسال می کند. در صورت پیدا کردن مجرم رسیدگی در دادگاه کیفری دنبال و پرونده به صدور رای منجر خواهد شد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام اثبات جرائم سایبری نسبت به جرم های سنتی سخت تر و پیچیده تر است. به عنوان مثال در جرم های سنتی اقرار ، شهادت شهود یا مستندات می توانست به اثبات جرم کمک کند. اما چون جرائم سایبری در فضایی غیر واقعی اتفاق می افتد اثبات آن سخت و دعاوی سایبری برای اثبات جرم به مراجعی همچون پلیس فتا ارجاع داده می شود. اگر با نظر مراجع مدنظر دادگاه اثبات شود که جرمی اتفاق افتاده است مجرم توسط دادگاه فراخوانده می شود. معمولا پروسه رسیدگی به جرایم سایبری کمی طولانی است. گاها در جرایم سایبری هم افراد زیادی درگیر خواهند شد هم وسعت دربرگیری آن نیز زیاد است که این یکی از دلایل طولانی بودن رسیدگی به جرایم سایبری است. در اثبات جرائم سایبری نظر کارشناسی بعد از دستیابی به داده ها بسیار با اهمیت است. قاضی نیز به استناد نظر کارشناسی اقدام به صدور رای می کند


فاطمه عمادی

باسلام جرائم سایبری انواع متفاوتی را شامل می‌شود ازجمله دسترسی غیر مجاز،شنود غیر مجازجاسوسی رایانه ایجعل رایانه ایسرقت رایانه ایجرایم رایانه ای جرایم علیه عفت و اخلاق عمومیهتک حیثیت و نشر و اکاذیب و ... لذا انواع جرایم سایبری و جرایم رایانه ای بسیار گسترده و متنوع هستند. طبیعی است برای وارد شدن به فضای مجازی باید با احتیاط عمل کنید تا بیهوده دچار مشکل نشوید. به همین دلیل برای انجام هر فعالیتی مشورت کردن با یک وکیل حرفه ای بهترین اقدام است.با چنانچه بزه دیده واقع شده و شاکی می‌باشید باید با کمک یک وکیل جهت احقاق حقوق خود وارد عمل شوید.


mohamad sheykhi

مصادیق بارز جرایم سایبری شامل فیشینگ، باج خواهی آنلاین، تقلب، نقض قوانین کپی رایت، سرقت هویت، نفوذ به حریم خصوصی، جاسوسی، توهین کردن، آزار و اذیت، محتوای غیر اخلاقی، تروریسم سایبری و تحقیر سایبری می باشد. به عنوان مثال در باج خواهی آنلاین پرونده های کاربر یا شرکت آسیب می بینند و مسدود می شوند. بعد از آن مجرمان برای اینکه مشکل کاربر را حل کنند از او پاداش پولی می خواهند. گاهی اوقات این اطلاعات به اندازه ای مهم است که شرکت ها مبلغ هنگفتی را پرداخت می کنند. یا اینکه در فیشینگ مجرمان اقدام به ارسال لینک یا فرم های ویژه ای می کنند که از طریق آن کاربری و رمز عبورهای کاربر را پیدا می کنند و اهداف خود را که اکثرا نیز مالی است دنبال می کنند


معراج فرجی

دعاوی سایبری از جمله حوزه های تخصصی است که علاوه بر نیاز به دانش حقوقی نیازمند دانش فنی و تخصصی در زمینه علوم کامپیوتر نیز می باشد. چراکه در این حوزه همان اندازه که تسلط بر علم حقوق نقش دارد مواردی چون نحوه مستند سازی داده و مدارک جرم یا دعوی، نگهداری ردپای مرتکب جرم و نحوه ارائه و دفاع فنی از مستندات ارائه شده


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با توجه به سرعت افسار گسیخته فضای مجازی و نیز تولید روز افزون علم ، ما هر روز شاهد ظهور اطلاعات جدید هستیم که به دنیای ما وارد شده و در کمترین زمان ممکن بخش عظیمی از زندگی ما را تحت الشعاع خود می گیرند. بسیاری از اموری که تا پیش از این در رویاهای خود به دنبال آن بودیم اکنون به مسائل پیش پا افتاده ای تبدیل شده اند دنیای مجازی و شبکه های اینترنتی نیز روز به روز در حال سرعت و فراگیری در سطح جهان بوده و انسان ها بسیاری از امور مهم خود را توسط فضای مجازی انجام می دهند، از مسائل مهمی چون تحصیات ، امور بانکی و حتی پزشکی گرفته تا امور دیگری چون سفارش غذا یا حل و نقل و خرید منزل . همان گونه که سرعت فضای مجازی و همه گیر شدن آن را شاهد هستیم باید بدانیم که همواره سود جویانی در کمین نشسته اند تا از این آب گل آلود ماهی گرفته و با فریبکاری دغل اموال دیگران را تصاحب کنند پس همان طور که با شتاب و هیجان فضای مجازی را وارد زندگی خود می کنیم باید بدانیم که استفاده از تجارب وکلایی که متخصص فضای سایبری می باشند نیز لازم وضروری بوده و باید با راهنمایی آنان گام برداریم تا از هرگونه لغزش در این حوزه امان باشیم. وکیل متخصص در امور سایبری کسی است که مدت زمان طولانی را صرف امور مربوط به جرایم رایانه ای نموده و تمام راه و چاه آن را می شناسد پس با اعتماد به وی می توان بسیاری از امور مربوط به جرایم سایبری را کنترل نموده و خاطره خوبی را تجربه نماییم.


امان آبادی

باسلام در جرایم سایبری خود مجرم نیز می تواند از وکیل جرایم رایانه ای متخصص بهرمند گردد و با احراز ندامت از کرده خویش، جریان دادرسی را به مسیر درست هدایت نماید و جبران ضرر متضرر و راهنمایی و مشاوره وکیل از مساعدت های قضایی آگاه شده و درخواست واعمال تخفیفات قضایی را تقاضا نماید.


متقی راد

مجرمان سایبری دوست دارند هنگام آلوده کردن رایانه‌های کاربران، راه ساده‌ای را انتخاب کنند. به همین دلیل، ایمیل یک وسیله مناسب برای حمله است. ماهیت کلاهبرداری فیشینگ، مجبور کردن گیرنده برای کلیک بر روی لینک وب، باز کردن فایل پیوست یا تکمیل فرم آنلاین است. پیام‌ها اغلب از طرف یک سازمان بزرگ و معتبر مانند خدمات مالیاتی، بانک‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ارسال می‌شود. در بسیاری از موارد کلاهبرداران می‌خواهند کلمات عبور شما را بدست آورند یا دستگاه را با بدافزار آلوده کنند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام 0 logo صفحه اصلی وکالت در دعاوی سایبری وکالت در دعاوی سایبری وکالت در دعاوی سایبری وکالت در دعاوی سایبری ۱۹مرداد ۱۴۰۱ Fereshteh Ghasemi کیفری جرائم سایبری با استفاده از سیستم های رایانه ای انجام می پذیرد. جرائم سایبری با هدف حمله به یک دستگاه رایانه ای یا یک شبکه اتفاق می افتد. فعالیت های غیر قانونی که از طریق سیستم های کامپیوتری اتفاق می افتد جرایم سایبری هستند که مهمترین آنها سرقت داده ها است. معمولا افراد برای موفقیت در دعاوی سایبری پرونده خود را به وکیل خبره و توانمند می سپارند. در حوزه دعاوی سایبری اگر نیاز به مشاوره حقوقی تلفنی دارید می توانید از طریق موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهترین وکیل مشورت کنید. تمامی مشاوره ها در این موسسه توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام می شود. هزینه مشاوره حقوقی برای اثبات جرائم سایبری چه باید کرد؟ اثبات جرائم سایبری نسبت به جرم های سنتی سخت تر و پیچیده تر است. به عنوان مثال در جرم های سنتی اقرار ، شهادت شهود یا مستندات می توانست به اثبات جرم کمک کند. اما چون جرائم سایبری در فضایی غیر واقعی اتفاق می افتد اثبات آن سخت و دعاوی سایبری برای اثبات جرم به مراجعی همچون پلیس فتا ارجاع داده می شود. اگر با نظر مراجع مدنظر دادگاه اثبات شود که جرمی اتفاق افتاده است مجرم توسط دادگاه فراخوانده می شود. معمولا پروسه رسیدگی به جرایم سایبری کمی طولانی است. گاها در جرایم سایبری هم افراد زیادی درگیر خواهند شد هم وسعت دربرگیری آن نیز زیاد است که این یکی از دلایل طولانی بودن رسیدگی به جرایم سایبری است.


مجید پریدست فومنی

با سلام از آنجاییکه در فضای مجازی احراز هویت و شناسایی افراد تنها آدرس یا شماره ای است که در اختیار طرف مقابل قراردارد لذا انجام و ارتکاب به جرم آسان و شرایط به دلیل جذابیت این فضا راحت است در مقابل قانونگذار نیز جهت صیانت از این فضا و کاربران با راه اندازی واحد تخصصی فتا بعنوان ضابط و دادسرای ویژه نسبت به دادخواهی از فریب خوردگان پرداخته که اولین قدم کاربر عدم تن دادن به خواسته های مجرمین فضای مجازی است هرچند که بهتر از دفاع در بعد از اتفاق جرم آشنایی کامل کاربر با مخاطرات و راههای جلوگیری از آن می باشد


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب دعاوی سایبری از جمله حوزه های تخصصی است که علاوه بر نیاز به دانش حقوقی نیازمند دانش فنی و تخصصی در زمینه علوم کامپیوتر نیز می باشد. چراکه در این حوزه همان اندازه که تسلط بر علم حقوق نقش دارد مواردی چون نحوه مستند سازی داده و مدارک جرم یا دعوی، نگهداری ردپای مرتکب جرم و نحوه ارائه و دفاع فنی از مستندات ارائه شده نیز بسیار مهم است.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.