وکیل امور اداری و استخدامی

وکیل امور اداری و استخدامی

وکیل امور اداری و استخدامی

در حقوق اداری به وظایف و اختیارات سازمان های زیر مجموعه قوه مجریه پرداخته می شود. حقوق اداری در کشور ایران در قالب قوانین، آیین نامه ها، بخشنامه ها و گاهی اوقات به شیوه عرف است و قانون واحد و جامعی ندارد. وکلای زیادی به صورت تخصصی در حوزه امور اداری و امور استخدامی قبول وکالت می کنند.

حقوق اداری شاخه ای از حقوق عمومی است. منابع حقوقی اداری شامل قانون اساسی، قوانین عادی و مصوبات دولتی می باشد که جزئیات آن به شرح زیر است:

  • قانون عادی: قانون دیوان عدالت اداری ، قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون رسیدگی به تخلفات اداری.
  • مصوبات دولتی: رئیس جمهور، هیئت دولت، استانداران، شوراهای اداری و ... .

 

هزینه مشاوره حقوقی

برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل متخصص حوزه امور اداری و استخدامی میتوانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرید. بهترین وکیل در کمترین زمان راه حل هایی مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مصادیق بارز تخلفات اداری و استخدامی

مصادیق بارز تخلفات اداری شامل نقض قوانین و مقررات مربوط، اخاذی، اختلاس، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع، ترک خدمت، تکرار تاخیر در ورود به محل کار، ایراد تهمت و افترا و ... می باشد. مصادیق بارز تخلفات اداری شامل موارد زیر نیز می باشد:

  • افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری
  • ارائه گزارش خلاف واقع
  • رشوه خواری
  • تماس و ارتباط با اتباع بیگانه
  • رعایت نکردن حجاب اسلامی
  • اعتیاد به مواد مخدر

مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی امور اداری و استخدامی

در ماده 1 قانون رسیدگی به تخلفات اداری آمده است: "به منظور رسیدگی به تخلفات اداری در هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون هیأت های تحت عنوان " هیات رسیدگی به تخلفات اداری‌کارمندان" تشکیل خواهد شد. هیأتهای مزبور شامل هیأت های بدوی و تجدید نظر می‌باشد."

دعاوی مربوط به استخدامی ابتدا در "شورای معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری" طرح می شود. در صورتی که خواهان به حق فرضی خود نرسد می تواند در دیوان عدالت اداری موضوع خود را پیگیری کند

 

مشاوره حقوقی امور اداری

مسائل حقوقی سختی خود را دارد و یک کار تخصصی است. اگر با مسائل حقوقی و قضایی مواجه شده اید و نیازمند راهنمایی های حقوقی هستید می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سوالات خود را مطرح کنید. در کمترین زمان ممکن بهترین وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات حقوقی شما پاسخ خواهند داد.

وکیل امور اداری چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل امور اداری باید متخصص این حوزه باشد. با توجه به گستردگی قوانین و موضوعات مختلف هر وکیلی نمی تواند در تمامی حوزه ها وکالت انجام دهد. به همین دلیل برای تخلفات حوزه امور اداری باید وکالت را به وکیلی داد که تسلط کافی بر قوانین مربوط به حقوق اداری را داشته باشد.

یک وکیل خوب امور اداری به صورت منظم قوانین و مصوبات جدید را دنبال می کند و از آخرین تغییرات اطلاع کافی دارد. چنین وکیلی از قوانین به نحو احسن برای دفاع از موکل خود استفاده می کند.

وکیل متخصص امور اداری به دلیل اینکه سال ها در این حوزه وکالت انجام داده است از هیچ راه قانونی برای دفاع از موکل خود نمی گذرد. همچنین وکیل خوب به قاضی پرونده در رفع ابهامات کمک خواهد کرد. این موضوع باعث خواهد شد که روند پروند سرعت بگیرد و سریع تر به نتیجه برسد.

یک وکیل خوب و کاربلد باید بتواند در حضور قاضی دادگاه روان و مسلط از حق و حقوق موکل خود دفاع کند. اگر چنین اتفاقی نیفتاد باید بتواند لایحه با کیفیت را بعد از هر جلسه تحویل دادگاه نماید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل اداری کاربلد

حق الوکاله وکیل امور اداری کاربلد بر اساس تعرفه هایی خواهد بود که سالانه توسط مرجع ذیربط اعلام می شود. البته بنا بر شرایط پرونده و موضوع پرونده، تعرفه وکالت در این حوزه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال تعرفه پرونده ای پر از تخلفات و حجیم با یک پرونده ساده فرق می کند.

تمام تعرفه هایی که برای خدمات حقوقی از جمله وکالت یا مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی منصفانه و به شیوه ای قیمت گذاری شده است که تمام اقشار بتوانند از خدمات حقوقی بهره ببرند. همانطور که گفته شد حق الوکاله وکیل خوب امور اداری به شرایط مختلفی بستگی دارد اما از 5 میلیون تومان شروع خواهد شد.

قبل از اینکه به یک وکیل اداری خوب و کاربلد در حوزه امور اداری و استخدامی وکالت دهید می توانید در مورد قرارداد وکیل و موارد پیرامون آن با موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید. در این موسسه شما را برای عقد قرارداد با یک وکیل خوب راهنمایی خواهند کرد.

 

مجازات استخدام جنسی در ایران 
مشاوره حقوقی امور استخدامی 
مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری 
مشاوره حقوقی در امور اداری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.