همه چیز درباره تابعیت خاک

همه چیز درباره تابعیت خاک

همه چیز درباره تابعیت خاک

اصل خاک به چه معناست؟

اصل خاک، یکی از روش های دادن تابعیت است. در کشورهایی که تابعیت خاک وجود دارد به فردی که در آن کشور متولد شود تابعیت خاک می دهند. کشوری مانند کانادا که مهاجر پذیر است و اصل خاک در آنجا مورد اقبال قرار گرفته است. حتی اگر نوزاد داخل کشتی یا هواپیما در محدوده کشورهایی که اصل خاک را برای تابعیت در نظر گرفته اند متولد شود بر اساس تابعیت خاک به او تابعیت آن کشور داده می شود. معمولا کشورهایی که وسعت زیادی دارند و برای سکنه به اندازه کافی جا دارند از سیستم خاک پیروی می کنند. در چنین کشورهای مهاجرت از آن به ندرت اتفاق می افتد اما مهاجر پذیر هستند. برخی از کشورهای توسعه یافته قاره آمریکا از جمله کانادا، برزیل، آمریکا و آرژانتین از اصل خاک پیروی می کنند. هر فردی باید دارای تابعیت باشد. تابعیت بر اساس یکی از روش های تابعیت خاک یا تابعیت خون اعطا می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

مزایای تابعیت ارضی چیست؟

یکی از مزایای تابعیت خاک این است که هر لحظه نوزاد به دنیا بیاید تابعیت او مشخص است اما در سیستم خون چنین موضوعی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر زن و مردی بیگانه در یک کشور با سیستم خون نوزاد خود را به دنیا بیاورند به نوزاد تابعیت داده نمی شود و از این رو تعداد آپارتایدی ها بیشتر می شود. با بدست آوردن تابعیت خاک فرد تبعه کشوری خواهد بود که در آنجا به دنیا آمده است و از لحاظ قانونی نیز از تمامی حقوق شهروندی برخوردار خواهد شد. البته بسیاری از کشورها که در گذشته تابعیت خاک یا گردشگری تولد را داشتند بنابر دلایل مختلف آن را لغو کرده اند و تعدادی از کشورهای دیگر نیز گرفتن تابعیت خاک سخت شده است.

مبنای تابعیت در کدام کشورها تابعیت ارضی است؟

برای تابعیت خاک، کشورهای مختلف جهان قوانین مختلف به خود را دارند برخی از کشورها نیز از تابعیت خون پیروی می کنند و به افرادی که در خاک آنها متولد می شوند تابعیت نمی دهند. اما هر ساله زنان باردار زیادی به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا مهاجرت می کنند تا فرزند خود را در خاک آن کشور به دنیا بیاورند.

برخی دیگر از کشورها نیز مانند اکوادور، پاکستان، تانزانیا، ایالات متحده اروگوئه، سنت لوسیا، برزیل، کانادا، پاناما، آمریکا و .... قوانین مختص به خود را در ارتباط با تابعیت خاک دارند. قوانین در کشورهای مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال در کشور فرانسه تنها به نوزادانی که پدر یا مادر آنها در فرانسه متولد شده باشند تابعیت داده می شود. در کشور ایتالیا نیز شرایط مختلفی وجود دارد و تابعیت خاک در صورتی اعطا می شود که نوزاد از پدر و مادری بی تابعیت باشد یا اینکه والدین او ناشناس باشند.  به دلیل اینکه اعطای تابعیت بعد از تولد به صورت خودکار به نوزاد متولد شده در کانادا و امریکا داده می شود اکثر ایرانیان برای به دنیا آمدن نوزاد خود به یکی از این دو کشور سفر می کنند.

 

مشاوره حقوقی اخذ شناسنامه

تابعیت خاک بهتر است یا تابعیت خون؟

به صورت مطلق نمی توان گفت که تابعیت خاک یا خون بهتر است اما حقایقی وجود دارد که نسبت به کشورهای جهان متفاوت است. موضوع تابعیت یک بحث سیاسی ملی است که کشورها بر اساس وضعیت جغرافیایی و سیاسی خود آن را در نظر می گیرد. بیشتر کشورها هر دو سیستم را پذیرفته اند تا موارد آپارتایدی بیشتر نشود.

 

تابعیت چگونه تعیین می شود

برای دریافت تابعیت خاک چه باید کرد؟

اعطا تابعیت فقط برای نوزاد متولد شده در خاک کشوری است که از سیستم خاک پیروی می کند و هیچ ارتباطی به اقامت پدر و مادر ندارد. اما برخی از کشورها اگر فرد متولد شده در کشور آنها به سن قانونی برسد برای پدر و مادر او نیز تابعیت صادر می شود. هرزگاهی در رسانه ها به بازیگران و افراد شاخص اشاره می شود که برای گرفتن تابعیت فرزند برای زایمان به یکی از کشورهای خارجی رفته اند. قبل از دریافت تابعیت خاک باید کامل قوانین تابعیت کشور مدنظر توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که شرایط دریافت تابعیت از کشور مدنظر وجود داشته باشد به صورت خودکار به نوزاد تابعیت داده می شود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

وکیل متخصص تابعیت از کجا پیدا کنم؟

بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت دارند به دنبال یک وکیل خوب می گردند تا آنها را در گرفتن تابعیت کمک کند. همچنین افرادی هستند که فرزند خود را در ایران به دنیا آورده اند و میخواهند تابعیت فرزند خود را بگیرند به راهنمایی های یک وکیل خوب و مجرب نیاز دارند. یک وکیل خوب اولا باید بر قوانین تابعیت تسلط کافی داشته باشد و همچنین آشنایی قابل توجهی با شرایط حقوقی و قانونی سایر کشورها داشته باشد. موسسات و وکلای زیادی مدعی هستند در حوزه تابعیت می توانند به موکلان کمک کنند اما یکی از موسسات با سابقه و حرفه ای در این زمینه موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. کاربران می توانند با شماره گیری یکی از شماره های مندرج در سایت وکلای تلفنی با وکیل متخصص ارتباط برقرار کنند و مشاوره حقوقی در این زمینه با کمترین هزینه انجام دهند.

 

ارتباط در واتس اپ

هزینه وکیل برای دریافت تابعیت خاک

هزینه مشاوره حقوقی و وکالت بر اساس تعرفه خواهد بود. اما موسسه حقوقی وکلای تلفنی شرایطی را فراهم کرده است تا همه بتوانند با کمترین هزینه از خدمات حقوقی این موسسه بهره ببرند. هزینه مشاوره با وکیل تابعیت خاک در این موسسه بسیار ناچیز است. همچنین تعرفه سایر خدمات حقوقی نیز بسیار منصفانه تعیین شده است. اگر می خواهید با وکیل تابعیت متخصص مشاوره حقوقی انلاین و رایگان هم داشته باشید در وبسایت وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

مشاوره حقوقی مهاجرت ارزان 
اجازه خروج از کشور 
الزام به ثبت ولادت
مشاوره حقوقی به سربازان نظام وظیفه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت دارند به دنبال یک وکیل خوب می گردند تا آنها را در گرفتن تابعیت کمک کند. همچنین افرادی هستند که فرزند خود را در ایران به دنیا آورده اند و میخواهند تابعیت فرزند خود را بگیرند به راهنمایی های یک وکیل خوب و مجرب نیاز دارند. یک وکیل خوب اولا باید بر قوانین تابعیت تسلط کافی داشته باشد و همچنین آشنایی قابل توجهی با شرایط حقوقی و قانونی سایر کشورها داشته باشد. موسسات و وکلای زیادی مدعی هستند در حوزه تابعیت می توانند به موکلان کمک کنند اما یکی از موسسات با سابقه و حرفه ای در این زمینه موسسه حقوقی وکلای تلفنی است. کاربران می توانند با شماره گیری یکی از شماره های مندرج در سایت وکلای تلفنی با وکیل متخصص ارتباط برقرار کنند و مشاوره حقوقی در این زمینه با کمترین هزینه انجام دهند.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ در کشور آمریکا بعنوان ابر قدرت جهانی و یکی از کشورهای بسیار وسیع جهان از نظر مساحت، عبارت مهمی بعنوان یکی از شعارهای ملی ایشان وجود دارد با این مضمون که « آمریکا برای آمریکایی ها نیست بکه برای کسانی است که در آن زندگی می کنند» از طرفی همگان می دانیم که قدمت این ابر قدرت جهانی به کمتر 250 سال می رسد و قبل از آن بومیانی در این کشور ساکن بوده اند که اثر چندانی از آنها باقی نمانده است. از بعد از جنگ دوم جهانی ، آمریکا تبدیل به ابر قدرت مطلق دنیا شد و مهاجران بسیار زیادی را در خود جای داد ، اصل خاک یعنوان یک اصل پذیرفته شده در این کشور این امکان را برای مهاجران تازه وارد فراهم آورد تا با حضور در این کشور و به دنیا آوردن فرزندان خود در خاک آن بتوانند جهت تابعیت بچه های خود اقدام نمایند، بعد از آمریکا کشورهای دیگری نیز که شرایط مشابه این کشور را داشتند اقدام به الگو برداری از آن نموده و از اصل خاک پیروی کردند کشورهای وسیعی مانند برزیل ، کانادا یا آرژانتین که این روش را الگوی خود قرار داده اند ، در طرف دیگر ماجرا نیز افراد زیادی هستند که به دلیل مشکلات سیاسی یا برورکراسی اداری مملکت خود شرایط بسیار دشواری جهت اخذ تابعیت در کشور های توسعه یافته دنیا را دارند لذا اقدام به علاج قبل از واقعه نموده و با استفاده از اصل خاک فرزندان خویش را در یکی از این کشورها بدنیا می آورند تا راه راحت تری جهت اخذ تابعیت داشته باشند اما همیشه روال کار به این آسانی نبوده و پیچ و خم های متفاوتی در مسیر آنها قرار دارد که باید با استفاده از وکلای با تجربه گام بردارند تا دچار مشکل نشوند. نداشتن مشکل سیاسی ، داشتن حرفه مناسب، هزینه های مالی کار و ... همه این مسائل با مشورت وکلای کارکشته موسسه انجام پذیرفته و بهترین راه حال مشکل به شما ارائه می گردد.


سجاد جداخانلو

سلام وقت بخیر . موضوع تابعیت در قانون مدنی و قوانین بین الملل خصوصی کشور عزیزمان بررسی شده است و شرایط کسب تابعیت ایران عزیز و یا خروج و کسب دیگر تابعیت ها مورد اشاره قانونگذار محترم قرار گرفته است . یکی از موارد رایج ازدواج زن خارجی با مرد ایرانی است که طبق قانون در اثر این ازدواج زن خارجی تابعیت کشور همسر خویش را کسب میکند و به نوعی تبعه آن کشور محسوب میشود . با توجه به اهمیت و حساسیت های ویژه در این خصوص پیشنهاد میشود قبل از هر اقدامی حتما با وکیل دادگستری مشورت نمایید .


سهند مهدی پور

سلام معمولا کشورهایی که وسعت زیادی دارند و برای سکنه به اندازه کافی جا دارند از سیستم خاک پیروی می کنند. در چنین کشورهای مهاجرت از آن به ندرت اتفاق می افتد اما مهاجر پذیر هستند. برخی از کشورهای توسعه یافته قاره آمریکا از جمله کانادا، برزیل، آمریکا و آرژانتین از اصل خاک پیروی می کنند. هر فردی باید دارای تابعیت باشد. تابعیت بر اساس یکی از روش های تابعیت خاک یا تابعیت خون اعطا می شود


Mohamad sheykhi

شهروندی به سبب حق تولد، قانونی است که تابعیت خاک نیز نامیده می شود. و حقی است که به تمامی افرادی که در کشوری متولد می شوند بی آنکه به ملیت والدین آن فرد توجه شود، بدان تعلق می گیرد. این قانون در کشور آمریکا بیش از هر جایی دیگر در جهان رواج دارد. تحقیقات نشان داده اند که در میان 194 کشور دنیا، تنها 30 کشور به این قانون پایبند هستند. همچنین قانونی تحت عنوان حق خون در اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه وجود دارد که تقریبا مشابه حق خاک می باشد و بدین معناست که نوزادان به سبب ملیت والدین خود و نه جایی که در آن متولد شده اند، تابعیت والدین را خواهند گرفت. در لیست زیر به کشور هایی که تابعیت خاک دارند اشاره شده است: ایالات متحده این قانون در آمریکا به اصلاحیه چهاردهم باز می گردد. با توجه به این قانون، هر کودکی که در 50 ایالت آمریکا و ناحیه کلمبیا، پورتوریکو، گوآم، جزایر ویرجینیا و جزایر ماریانای شمالی متولد شود، تابعیت خاک نیز دریافت می نماید. تنها استثنا برای دیپلمات های خارجی و دشمنان زمان جنگ اعمال می شود که قادر به اخذ تابعیت خاک نخواهند بود. آنتیگوآ و باربودا کسانی که در قلمرو آنتیگوآ و باربودا متولد شوند، تابعیت خاک دریافت می نمایند. از تاریخ 31 اکتبر سال 1981، تنها استثنا برای فرزندان دیپلمات های خارجی اعمال می گردد. کانادا تحت قانون 1977، کسانی که در خاک، قلمرو دریایی و یا هواپیمایی بر فراز آسمان کشور کانادا و یا پس از تاریخ 15 فوریه سال 1977 متولد شده باشند، قادر خواهند بود تا تابعیت خاک کانادا را دریافت نمایند. تنها استثنا برای فرزندان دولت مردان خارجی و کارکنان خارجی دولت کانادا می باشد. کشورهایی که تابعیت خاک را پیشنهاد می دهند کشورهایی که تابعیت خاک را پیشنهاد می دهند کشورهایی که تابعیت خاک را پیشنهاد می دهند آنتیگوآ و باربودا آرژانتین باربادوس بلیز بولیویا برزیل کانادا شیلی کوبا دومینیکا آکوادور ال سالوادور فیجی گرنادا گوآتمالا گویانا هندوراس جامیکا مکزیک نیکاراگوئه پاناما پاراگوئه پرو سن کیتس و نویس سنت لوئیس سن وینسنت و گرنادینز ترینداد و توباگو اروگوئه ونزوئلا کشور هایی که اجازه داشتن تابعیت دوم را نمیدهند تابعیت دوگانه( مضاعف) به طور گسترده در طول سالها مورد بحث بوده است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، سوئیس هیچ محدودیتی برای داشتن تابعیت مضاعف ندارند. در حالی که کشورهایی مانند سنگاپور، اتریش.، هندوستان، عربستان سعودی تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد و یا محدود کرده اند، پس از به دست آوردن شهروندی کشور دیگر منجر به از دست دادن خودکار شهروندی این کشور ها می شود. علاوه بر این بعضی از کشورها مانند اتریش، اسپانیا هنوز در موارد استثنایی، مانند افراد مشهور، ممکن است شهروندی مضاعف را براساس شرایط خاص اعطا کنند. در زیر لیستی از کشورهایی که اجازه شهروندی مضاعف را می دهند و یا نمی دهند، برای شما آورده شده است: لطفا در نظر داشته باشید که کشورها با گذشت زمان قوانین تابعیت را اصلاح می کنند واین قوانین ممکن است تغییر کنند. کشورهایی که اجازه تابعیت مضاعف را می دهند کشورهایی که اجازه تابعیت مضاعف را می دهند کشورهایی که اجازه تابعیت مضاعف را می دهند استرالیا باربادوس بلژیک نگلادش کانادا قبرس دانمارک ایالات متحده بریتانیا رومانی سوئیس کره جنوبی آفریقای جنوبی (نیاز به مجوز) مصر یونان فرانسه فنلاند آلمان (نیاز به مجوز) عراق ایتالیا اسرائیل ایرلند لهستان مجارستان ایسلند کنیا سوئد اسلوونی سوریه صربستان ارمنستان تایلند لبنان مالت اسپانیا (فقط با برخی از کشورهای آمریکای لاتین اجازه می دهد ) تونگا فیلیپین سیرالئون سریلانکا (با احتساب) پاکستان (با 16 کشور قابل قبول) پرتغال ترکیه (نیاز به مجوز) کشورهایی که به تابعیت مضاعف اجازه نمی دهند آندورا اتریش آذربایجان برمه بحرین بوتسوانا ژاپن چین جمهوری چک فیجی هند اندونزی اکوادور استونی ایران پاپوآ گینه نو برونئی ژاپن پرو کویت قزاقستان شیلی کیریباتی کره کویت لتونی سنگاپور اسلواکی اکوادور لیتوانی جزایر سلیمان فیجی مالزی موریس هلند امارات متحده عربی (UAE) مکزیک نپال ونزوئلا نروژ زیمبابوه موریتیوم میانمار نپال پاکستان اجازه تابعیت مضاعف را می دهد اما تنها با کشورهای زیر: بریتانیا ایتالیا فرانسه بلژیک ایسلند استرالیا نیوزیلند سوئد ایاالت ایرلند هلند سوئیس کانادا مصر اردن سوریه اسپانیا به برخی از کشورهای آمریکای لاتین اجازه شهروندی مضاعف را می دهد: آرژانتین بولیوی شیلی کلمبیا کاستاریکا جمهوری دومنیکا اکوادور گواتمالا هندوراس نیکاراگوئه پاراگوئه پرو و اروگوئه آندورا پرتغال فیلیپین و گینه استوایی.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.