ضابطه اخرین سکس نامشروع و اثبات آن در دادسرا

ضابطه اخرین سکس نامشروع و اثبات آن در دادسرا

ضابطه اخرین سکس نامشروع و اثبات آن در دادسرا

اگر دو نفر بالغ بدون داشتن هیچگونه رابطه شرعی اقدام به برقراری رابطه جنسی با هم کنند، مرتکب جرم شده‌اند. داشتن رابطه شرعی شامل عقد دائم و موقت می‌شود. بنابراین هرگونه رابطه‌ای که بدون داشتن این مجوز صورت بگیرد مصداق بارز جرم بوده و تحت پیگیرد قرار می‌گیرد.

سکس نامشروع می‌تواند بین دو نفر می‌تواند چند فرم داشته باشد: اول اینکه یکی یا هر دو آن‌ها دارای همسرانی باشند. دوم اینکه هر دو هیچ رابطه رسمی دیگری نداشته باشند و حالت سوم که تجاوز است. مساله تجاور به طور کلی متفاوت بوده و رضایتی یکی از طرفین در آن وجود ندارد. موضوع اصلی این مقاله در مورد روابط جنسی بوده که با توافق دو طرف صورت می‌گیرد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مجازات سکس نامشروع

رابطه نامشروع به طور کلی توسط قوانین اسلامی منع می‌شود. از طرف دیگر قانون مجازات اسلامی هم برای آن مجازاتی تعیین کرده است. در صورتی که سکس نامشروع بین دو نفر نزد مقامات قانونی مشخص شود، بسته به تشخیص قاضی هریک از طرفین به یک تا 99 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

البته در برخی مواقع گفته می‌شد که این مجازات برای طرف مرد، تبعید هم خواهد بود. در همین راستا، مجازاتی که برای زن در نظر گرفته شده سنگسار است. البته همه این موارد در صورت اثبات جرم بوده و فقط با یک ادعا نمی‌توان آن را اثبات کرد. بنابراین پیشنهاد ما این است که حتما یک مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل یا موسسه حقوقی داشته باشید.

در شرایط خاصی هم ممکن است به جای تحمل چند ضربه شلاق، وجه نقدی به عنوان مجازات دریافت شود. در صورتی که رابطه نامشروع در اثر تجاوز بوده باشد، شخص قربانی مجازاتی را تحمل نمی‌کند. در همین موقعیت کسی که تجاوز را انجام داده است موظف هم به پرداخت جریمه نقدی و تحمل شلاق است.

چگونگی اثبات سکس نامشروع

از آن جایی که سکس یکی از اعمالی بوده که در خلوت انجام می‌شود، در صورت جرم انگاری باید بتوان انجام آن را اثبات کرد. راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها این موضوع را به عنوان جرم به اثبات رساند شامل:

  • اقرار
  • سوگند
  • علم قاضی
  • قسامه

 

اثبات رابطه جنسی نامشروع

 

هریک از این موارد تعریف خاص خود را دارند. به عنوان مثال قسامه جز مواردی است که به دلیل آثارهای فیزیکی ناشی از رابطه روی بدن ایجاد می‌شود و توسط پزشکی قانونی سنجیده خواهد شد. سوگند خوردن نیز نمی‌تواند جرم تعزیری را ثابت کند. اقرار کردن هم همانطور که از نامش مشخص است به معنای اعتراف یکی از طرفین به داشتن رابطه جنسی نامشروع است.

با توجه به توضیحات ارائه شده برای اینکه بتوان داشتن سکس نامشروع را اثبات کرد چند راه بیشتر وجود ندارد که شامل علم و دانش قاضی، شهادت برخی از شهود و اقرار شخص خود متهم است.

مدارک لازم برای مراجعه به پزشکی قانونی

در صورتی که هیچ فیلم یا صدای ضبط شده‌ای ندارید که بتواند رابطه نامشروع را اثبات کند از طرفی به دلیل تجاوزی که به شما صورت گرفته، دچار جراحات فیزیکی شده‌اید؛ لازم است به پزشکی قانونی مراجعه کنید. برای این کار لازم است تا در 24 الی 48 ساعت اولیه حتما به پزشکی قانونی مراجعه کنید.

همچنین توصیه می‌شود که با وجود احساس ناخوشایندی که داشته از رفتن به حمام خودداری کنید زیرا بخش زیادی از DNA‌ فرد از روی بدن و لباس شما پاک می‌شود. حتی توصیه بیشتر این است که لباس‌های خود را هم تعویض نکنید.

 

مجازات رابطه جنسی نامشروع

 

مدارک لازم برای مراجعه به پزشکی قانونی بسته به نوع واقعه رخ داده متفاوت است. برای اثبات جرم تجاوز در محضر قانون لازم است تا با یک نامه از مرجع قضایی، دو قطعه عکس و کارت شناسایی به دفاتر پزشکی قانونی مراجعه کنید. همچنین مبلغی هم به عنوان هزینه معاینات از سوی این مرکز دریافت می‌شود. پس بهتر است مبلغی پول یا کارت همراه خود داشته باشید.

مراحل شکایت بابت سکس نامشروع

اگر قصد دارید تا بابت سکس نامشروع از کسی شکایت کنید باید ابتدا به سراغ دادسرایی که نزدیک‌ترین فاصله را تا محل جرم داشته بروید. دادسرا با توجه به درخواست شما، دستور رسیدگی به امور را صادر می‌کند. برای ثبت شکایت نیز باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنید. در داخل این دفاتر، از طریق سامانه مورد نظر ثبت نام شخص شما و همچنین نوع شکایتتان صورت می‌گیرد.

هنگامی که شکایت شما مبنی بر جرم رابطه جنسی نامشروع ثبت شد، باید هزینه دادرسی را پرداخت کنید. این هزینه هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیک دریافت می‌کند. سپس پرونده مسیر احراز جرم و بررسی‌های لازم برای شناسایی طرفین را آغاز می‌کند. در همین مسیر برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان را هم پیگیری کنید.

بعد از اینکه دادگاه به دنبال ادله و اسناد کافی گشت، به سراغ تعیین مجازات می‌رود. برای اینکه شکایت خود را هم در دفاتر خدمات قضایی ثبت کنید لازم است تا اصل کارت ملی، شکواییه خود از جمله شهادت شاهد و اسناد مربوطه را همراه خود ببرید. علاوه بر این هزینه‌ای هم برای پرداخت دادرسی باید واریز شود.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا می توان زمان آخرین سکس را مشخص کرد؟

در معایناتی که پزشکی قانونی برای تعیین زمان آخرین سکس لازم است تا کمترین تغییرات در شرایط به وجود آمده باشد. بنابر چنین موضوعی لازم است تا فرد نه تنها حمام نکرده، بلکه لباسش را نیز تعویض نکند. بنابراین با نمونه برداری‌هایی که از لباس و اندام‌های خصوصی شخص انجام می‌شود، می‌توان تا حدود زیادی به DNA فرد دسترسی پیدا کرد.

مساله مهم بعدی این است که نمی‌توان به طور دقیق زمان آخرین سکس را تعیین کرد اما می‌توان با تقریب خوبی روز آن را تعیین کرده و شرایط فیزیکی قربانی را هم برآورد کرد. البته چیزی که اهمیت دارد در این است که با یافتن DNA متجاوز، نیاز است تا در بانک DNA اطلاعاتی از وی وجود داشته باشد. در صورتی که هیچ نشانی از فرد نباشد، پیدا کردن او به خصوص اگر چهره‌اش هم مشخص نباشد کار خیلی خیلی سختی است. با این حال در کلیه اتفاقات تلخ و ناخوشایند این چنینی پیشنهاد می‌شود تا هم با وکیل در ارتباط باشید و هم اطرافیان نزدیک شخص قربانی مشاوره حقوقی خود را با وکیل ادامه دهند.

 

لواط دانش آموزان در مدرسه 
مشاوره حقوقی رابطه نامشروع با زن شوهردار 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی نامشروع 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

رابطه نامشروع به طور کلی توسط قوانین اسلامی منع می‌شود. از طرف دیگر قانون مجازات اسلامی هم برای آن مجازاتی تعیین کرده است. در صورتی که سکس نامشروع بین دو نفر نزد مقامات قانونی مشخص شود، بسته به تشخیص قاضی هریک از طرفین به یک تا 99 ضربه شلاق محکوم می‌شوند. البته در برخی مواقع گفته می‌شد که این مجازات برای طرف مرد، تبعید هم خواهد بود. در همین راستا، مجازاتی که برای زن در نظر گرفته شده سنگسار است. البته همه این موارد در صورت اثبات جرم بوده و فقط با یک ادعا نمی‌توان آن را اثبات کرد. در شرایط خاصی هم ممکن است به جای تحمل چند ضربه شلاق، وجه نقدی به عنوان مجازات دریافت شود. در صورتی که رابطه نامشروع در اثر تجاوز بوده باشد، شخص قربانی مجازاتی را تحمل نمی‌کند. در همین موقعیت کسی که تجاوز را انجام داده است موظف هم به پرداخت جریمه نقدی و تحمل شلاق است.


مهدی مظفری اناری

جرم رابطه نامشروع از جمله جرایم جنسی محسوب می شود که در نظام حقوقی ایران به منظور حفظ بنیان خانواده و آرامش روانی و اخلاقی جامعه جرم انگاری شده است. در مواردی که این جرم واقع می گردد، معمولا ادله اثبات دعوا بسیار اهمیت یافته و تنها از این طرق می توان جرم‌ها ثابت کرد؛ شهادت شهود، قسامه، علم قاضی حاصل از مستندات بین مثل صدای ضبط شده، پیامک ها و تصاویر و البته از همه مهم تر اقرار متهمین می تواند در این خصوص راهگشا باشد


بهنام رحمانی فرد

باسلام به عنوان مثال قسامه جز مواردی است که به دلیل آثارهای فیزیکی ناشی از رابطه روی بدن ایجاد می‌شود و توسط پزشکی قانونی سنجیده خواهد شد. سوگند خوردن نیز نمی‌تواند جرم تعزیری را ثابت کند. اقرار کردن هم همانطور که از نامش مشخص است به معنای اعتراف یکی از طرفین به داشتن رابطه جنسی نامشروع است. با توجه به توضیحات ارائه شده برای اینکه بتوان داشتن سکس نامشروع را اثبات کرد چند راه بیشتر وجود ندارد که شامل علم و دانش قاضی، شهادت برخی از شهود و اقرار شخص خود متهم است. مدارک لازم برای مراجعه به پزشکی قانونی در صورتی که هیچ فیلم یا صدای ضبط شده‌ای ندارید که بتواند رابطه نامشروع را اثبات کند از طرفی به دلیل تجاوزی که به شما صورت گرفته، دچار جراحات فیزیکی شده‌اید؛ لازم است به پزشکی قانونی مراجعه کنید. برای این کار لازم است تا در 24 الی 48 ساعت اولیه حتما به پزشکی قانونی مراجعه کنید. همچنین توصیه می‌شود که با وجود احساس ناخوشایندی که داشته از رفتن به حمام خودداری کنید زیرا بخش زیادی از DNA‌ فرد از روی بدن و لباس شما پاک می‌شود. حتی توصیه بیشتر این است که لباس‌های خود را هم تعویض نکنید


سهند مهدی پور

در شرایط خاصی هم ممکن است به جای تحمل چند ضربه شلاق، وجه نقدی به عنوان مجازات دریافت شود. در صورتی که رابطه نامشروع در اثر تجاوز بوده باشد، شخص قربانی مجازاتی را تحمل نمی‌کند. در همین موقعیت کسی که تجاوز را انجام داده است موظف هم به پرداخت جریمه نقدی و تحمل شلاق است


سید عبدالحمید سیدی

با سلام.توضیحات عالی بود و همه جوانب را در بر می گیرد .تقریبا هر نوع سوالی راجع به جرم مذکور باشد در توضیحات دارای جواب است.


سید عبدالحمید سیدی

با سلام توضیحات عالی بود و همه جوانب را در بر گرفت.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همه ما می دانیم برای اینکه در مورد متهم به جرمی، حکم محکومیت کیفری صادر شده و مجازات مربوطه نسبت به او اجرا شود، لازم است تا این اتهام از طریق ادله آن جرم، به اثبات برسد. ادله و راه های اثبات جرم در قانون مجازات اسلامی عبارتند از : اقرار، شهادت، قسامه ، سوگند و علم قاضی. جرم رابطه نامشروع نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اثبات آن صرفا با استفاده از دلایل و راه های اثبات مقرر شده در قانون امکان پذیر می باشد. البته در میان ادله نام برده شده، راه های اثبات رابطه نامشروع ، محدود به سه مورد اقرار، شهادت و علم قاضی بوده و دو مورد دیگر را در بر نمی گیرد. با توجه به اینکه، راه های اثبات رابطه نامشروع ، محدود بوده و هم چنین، با در نظر گرفتن اهمیت این مساله که چنانچه شاکی جرم رابطه نامشروع، موفق به اثبات این اتهام نشده، با خطر شکایت کیفری افترا و اعاده حثیت مواجه می گردد. جرم رابطه نامشروع، در حقوق کیفری کشور ما دارای معنای وسیعی بوده که مجموعه ای از جرایم حدی زنا، لواط، مساحقه و تفخیذ و جرایم تعزیری مادون این موارد از جمله بوسیدن و تماس های فیزیکی غیر شرعی را در بر می گیرد. پرینت تماس ها و مکالمات و پرینت پیام های تلگرام برای اثبات رابطه نامشروع، مطابق قانون کشور ما جزء دلایل اثبات جرم رابطه نامشروع نبوده و به طور مستقیم، از راه های اثبات رابطه نامشروع نمی باشد اما از آنجا که یکی از راه های اثبات رابطه نامشروع، علم قاضی است، در صورتی که پرینت مکالمات و تماس ها دلالت بر وجود رابطه خارج از چهارچوب شرعی میان دو نفر داشته و این امر، موجب ایجاد علم در قاضی رسیدگی کننده به پرونده شود،چنین اسنادی، نیز به طور غیر مستقیم از مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع خواهد بود. مضاف بر آن می توان در برخی از موارد از کمک پزکشی قانونی استفاده کرد مشروط بر انکه به سرعت اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا مدت زمان تشخیص این جرم در پزکشی قانون بسیار محدود می باشد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب ارتباط نامشروع به ارتباط بین زوجه و مردی بیان می شود که با هم محرم نباشند، این ارتباط یک عمل منافی عفت عمومی شناخته می شود و اگر ارتباط جنسی اینگونه برقرار کنند، زنا را اینگونه شامل می شود اما منظور در اینجا تنها تشکیل ارتباط است آن هم بدون تماس جنسی. این عمل نامشروع در ضابطه مجازات اسلامی ماده ۶۳۲ جرم محسوب شده و مجازات حبس و تا ۹۹ ضربه شلاق را شامل می گردد. ضابطه در ماده‌ی ۶۳۷ مجازات اسلامی در جرم ارتباط نامشروع ۹۹ ضربه شلاق را تعیین کرده اما اگر با اکراه یکی از دوجانب اجرا شده باشد، تنها فردی که اکراه کننده بوده است مجازات می گردد.


سید عبدالحمید سیدی

دیه از قوانین اسلام است و مال یا پولی است که به سبب کشتن انسان یا نقص عضو به کسی که صدمه دیده یا به بازماندگان او پرداخت می شود و میزان ان از سوی شارع (دادگاه) برای جنایت تعیین می شود و در ماه حرام و ماه معمولی میزان دیه نفس فرق می کند .در تصادفات دیه زن و مرد با هم برابر است.در مواردی که قتل غیر عمد یا عمد است باز میزان دیه متفاوت است.همچنین در مواردی پرداخت دیه بر عهده بیت المال گذاشته شده است.در قتل عمد بازماندگان مقتول می توانند هر مبلغی را به عنوان دیه در مقابل رضایت مطالبه کنند ولی در قتل غیر عمد طبق قانون مقرر هر سال محاسبه می شود.در مواردی هم بیمه مسوولیت پرداخت دیه را بر عهده دارد که بستگی به سقف تعهدات وایین نامه های بیمه و قرارداد بیمه نامه دارد .دیه باید پرداخت شود یا باید تهاتر و ابرا شود یا با صلح و اشتی ذمه مدیون بری شود.میزان دیه توسط پزشک قانونی و رای دادگاه تعیین می شود .در مواردی هم ارش اضافه بر دیه در رای دادگاه اعمال می شود.


مجید پریدست فومنی

با سلام با توجه به تقبیح عمل منافی عفت توسط تمام مردم در جهان چنانچه موردی در تجاوز حادث شود باید فردزیان دیده ضمن حفظ تمام موارد جرم مانند لباس ..ترس از بی آبرو شدن را کنار گذاشته و نسبت به تجاوز صورت گرفته شکایت مطرح نماید چون با این عمل ضمن اثبات و تحقق صدق گفتار خود حامی لازم در مسیر رسیدگی از خانواده تا قانون را خواهد داشت


پروانه برغمدی

با سلام جرم رابطه نامشروع مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی هر گاه بین زن و مردی که بین آنها رابطه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ‌یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد. اگر روابط نامشروع با عنف و اکراه باشد فقط اکراه ‌کننده تعزیر می‌شود. روابط نامشروع رابطه ای است که روابط دو جنس مخالف از حدود قانونی و شرعی خود خارج می شود. بنابراین ارتباط که خارج از محدوده شرعی روابط زن و مرد باشد رابطه غیر مشروع تلقی می شود.


مجید شیخی

با سلام اگر دو نفر بالغ بدون داشتن هیچگونه رابطه شرعی اقدام به برقراری رابطه جنسی با هم کنند، مرتکب جرم شده‌اند. داشتن رابطه شرعی شامل عقد دائم و موقت می‌شود. بنابراین هرگونه رابطه‌ای که بدون داشتن این مجوز صورت بگیرد مصداق بارز جرم بوده و تحت پیگیرد قرار می‌گیرد. سکس نامشروع می‌تواند بین دو نفر می‌تواند چند فرم داشته باشد: اول اینکه یکی یا هر دو آن‌ها دارای همسرانی باشند. دوم اینکه هر دو هیچ رابطه رسمی دیگری نداشته باشند و حالت سوم که تجاوز است. مساله تجاور به طور کلی متفاوت بوده و رضایتی یکی از طرفین در آن وجود ندارد. موضوع اصلی این مقاله در مورد روابط جنسی بوده که با توافق دو طرف صورت می‌گیرد.


شیرزاد افشاری

با سلام در دادسرا، به این خاطر که عملی منافی با عفت عمومی است با اقرار دوجانب، شهادت شهود و دانش پیدا کردن قاضی با توجه به اسناد و مستندات قابل اثبات است. یکی از راه های اثبات رابطه نامشروع زوج در دادسرا عرضه این اسناد است، این اسناد می توانند شامل موارد زیر باشند: تماس های دوجانب ، پیام ها و فیلم هایی که مبنی بر تشکیل ارتباط بوده است. اگر تشکیل ارتباط بین کسانی که با هم ارتباط زوجیت ندارند، از راه شبکه های همگانی باشد، باز هم با استفاده از راه کارهایی قابل اثبات است ، همه‌ی مواردی که بیان شد چنان سندیت دارد که از طرف هیچکدام از دوجانب قابل منکر نیست و قاضی با توجه به بدیهی بودن آنها حکم دادگاه را صادر خواهد کرد. پیام و اثبات رابطه نامشروع لذا، اتکا به پیام های موجود در شبکه های همگانی، میتواند یکی از راه های اثبات خیانت زوجه یا زوج باشد و اشخاص به مجازات ارتباط مشروع نامشروع از طریق تلگرام، تلفن و اینترنتی محکوم خواهند شد. اگرچه ضابطه برای کسانی که در مسند تهمت ارتباط ی نامشروع قرار گرفته اند، نظیر هر متهم دیگری حق دفاع از خود و انتخاب وکیل را داده است و اگر اجرا ارتباط بنا به زور یا اکراه بوده است، مجازات جرمی شامل حال آنها نخواهد شد. جرم ارتباط نامشروع لزوما به شاکی خصوصی نیازی ندارد و در صورتی که جرم اثبات شود، خود قاضی می تواند به عنوان مدعی العموم مطرح شکوائیه را اجرا دهد. پس لذا اگر شاکی در فرم دستیابی جرم متهم از شکوائیه خود انصراف دهد و به اصطلاح رضایت دهد، جرم مجرم به کل پاک نخواهد شد و بلکه تنها در آن تخفیف داده خواهد شد. مشاوره شکوائیه به سبب رابطه نامشروع همانگونه که قبلا عقیده شد، این جرم جزو جرایم منافی عفت بوده و بررسی آن در ماخذها قضایی با دشواری هایی همراه است، زیرا روند قانونی به این شکل است که معمولا تمایلی به بررسی این جرایم وجود ندارد، مگر اینکه اسناد و اسناد محکمی وجود داشته باشد. برای اینکه در مورد متهم به جرمی، دستور محکومیت کیفری صادر شده و مجازات مربوطه نسبت به او اجرا شود، لازم است تا این تهمت از طریق ادله آن جرم، به اثبات برسد. ادله و راه های اثبات جرم در ضابطه مجازات اسلامی عبارتند از : اقرار شهادت قسامه سوگند دانش قاضی جرم رابطه نامشروع اینگونه از این سیرت استثنا نبوده و اثبات آن صرفا با استفاده از ادله ها و روش های اثبات معین شده در ضابطه امکان پذیر وجود دارد. اگرچه در بین دلیل نام برده شده، راه های اثبات ارتباط نامشروع ، محدود به سه مورد اقرار، شهادت و دانش قاضی بوده و دو مورد دیگر را در بر نمی گیرد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام رابطه نامشروع به طور کلی توسط قوانین اسلامی منع می‌شود. از طرف دیگر قانون مجازات اسلامی هم برای آن مجازاتی تعیین کرده است. در صورتی که سکس نامشروع بین دو نفر نزد مقامات قانونی مشخص شود، بسته به تشخیص قاضی هریک از طرفین به یک تا 99 ضربه شلاق محکوم می‌شوند. البته در برخی مواقع گفته می‌شد که این مجازات برای طرف مرد، تبعید هم خواهد بود. در همین راستا، مجازاتی که برای زن در نظر گرفته شده سنگسار است. البته همه این موارد در صورت اثبات جرم بوده و فقط با یک ادعا نمی‌توان آن را اثبات کرد.


بشیر علی پاریاد

با سلام .راه های زیادی برای اثبات اینگونه روابط وجود دارد مانند کارهایی همچون بررسی مکالمه های بین زن و مرد و همچنین پرینت پیامک های رد و بدل شده بین زن و مرد، وجود تصاویر و یا فیلم، و بررسی رابطه آنها، اقرار، شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات است. البته در چنین پرونده هایی علم قاضی بسیار مهم است. در حال حاضر، قاضی می‌تواند دستور شنود مكالمات و دریافت پرینت پیامك ها را در این پرونده‌ها بدهد و این موضوعی است كه در رویه فعلی قضایی اتفاق می‌افتد و قاضی به مخابرات دستور ارسال متن پیامك های رد و بدل شده بین متهمین و یا پرینت تماسهای آن‌ها را می‌دهد.


الهه مرادی

بسیار عالی و روان توضیح دادند، موضوع جالب بود و البته مبتلا به جامعه می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.