مسئولیت سلبریتی ها در قبال قربانیان کلاهبرداری

مسئولیت سلبریتی ها در قبال قربانیان کلاهبرداری

مسئولیت سلبریتی ها در قبال قربانیان کلاهبرداری

کلاهبرداری 2 هزار میلیارد تومانی با وعده فروش گوشی آیفون فقط و فقط با 20 میلیون تومان!!! در روزهای اخیر شاهد تبلیغات گسترده " خرید موبایل آیفون با 20 میلیون تومان " بوده ایم. تبلیغی که توسط سلبریتی ها و افراد سرشناس کشور انجام شد. و این امر منجر به به دام افتادن افراد زیادی از طرفداران این سلبریتی ها شد.  حال سوالی که مطرح می شود این است که  سلبریتی های تبلیغ کننده در قبال مشتریانی که به واسطه تبلیغات آن ها متضرر شده اند چیست؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

در پاسخ به این سوال  باید گفت:

در قانون فعلی ایران هیچ ماده ای دیده نمی شود که صراحتا به مسئولیت سلبریتی ها در قبال مشتریانی که به واسطه تبلیغات آن ها متضرر شده اند پرداخته باشد. اما برای بررسی این موضوع می توان از برخی قوانین موجود مانند قانون مدنی، قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و یا قانون تجارت الکترونیک استفاده نمود. 

اما در جامعه ای مانند ایران که مردم به سلبریتی ها و افراد سرشناس اعتماد دارند و در بسیاری از موارد آن ها را سرلوحه خود قرار می دهند.

سلبریتی ها به منظور گذران زندگی، در ازای دریافت پول نسبت به تبلیغ محصولات دیگران اقدام می کنند. اما آیا این تبلیغات صرفا یک تبلیغ بوده و هیچ مسئولیتی برای سلبریتی به همراه ندارد؟

 

 

 

 

 

 بدون شک سلبریتی ها در قبال افرادی که به آنها اعتماد کرده اند و با دیدن تبلیغات آن ها نسبت به خرید و یا انجام کاری اقدام کرده اند و به واسطه تبلیغات آنها متضرر شده اند، مسئولیت دارند. از مهمترین مصادیق که سلبریتی ها ممکن است در قبال مشتریان مسئول شناخته شوند عبارتند از :

1-  تبلیغ محصول  تقلبی

2-  تبلیغ محصول و یا خدمات به صورت اغراق آمیز

3-  عدم بیان عوارض و معایب احتمالی محصول و یا خدمات

4-  سواستفاده از اعتماد مردم و تشویق آنها به خرید محصولی که حتی ممکن است غیرواقعی باشد.

 

 

کلاهبرداری رایانه ای 
مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

پس پیشنهاد می شود که سلبریتی ها قبل از پذیرش هر گونه تبلیغی نسبت به اصالت و کیفیت محصول و خدمات مورد نظر مطمئن شده و سپس اقدام نمایند.

این مسئولیت به دو صورت " مسئولیت مدنی " و " مسئولیت کیفری" می باشد.

در مسئولیت مدنی؛ سلبریتی ها مسئول جبران خسارت وارده به مردم خواهند بود. در حالیکه مسئولیت کیفری ممکن است  مجازات سلبریتی را به جرم کلاهبرداری و یا  تشویش اذهان عمومی به همراه داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09212242670 تماس بگیرید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز می باشد.

 

 

 

کلاهبرداری با گوشی آیفون 20 میلیونی

 

 

خدمات موسسه حقوقی وکلای تلفنی شامل مشاوره حقوقی (به صورت مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان )، نگارش اوراق قضایی اعم از (دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و ...)، تنظیم قرارداد، انعقاد قرارداد وکالتی و ... می باشد. جهت دریافت هر یک از خدمات فوق در هر ساعت از شبانه روز حتی در ایام تعطیل با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید. 

 

 


سوالات متداول

نظرات

سیما غفوری

در ماجرای کلاهبرداری کوروش کمپانی، بعد از کلاهبرداران، تقصیر اول و بزرگ برای نهادهای دولتی و نظارتی است. عبور سالم و بی دردسر کلاهبرداران کوروش کمپانی از نهادهای متعدد اجرایی و نظارتی، موضوعی تعجب برانگیز است. باور کردنی نیست همه این نهادها وسازمان ها متوجه مقدمات کلاهبرداری بزرگ نشده باشند با اینکه شیوه مورد استفاده در کلاهبرداری، روش نخ نما و تکراری در جهان است.  سلبریتی ها در این مورد مسوولیت غیرمستقیم و غیرآگاهانه دارند چرا که برای فعالیتی تبلیغات انجام دادند که مشکوک به کلاهبرداری بود.  تبلیغات چهره ها، بسیاری از شهروندان دارای تردید را تشویق کرد به پیش خرید و پرداخت پول اقدام کنند. به آنها اطمینان داد از تردید عبور کنند. همانگونه که سکوت نهادهای اجرایی و نظارتی دربرابر پیش فروش جنجالی و مشکوک آیفون، به این فعالیت، مشروعیت ضمنی داد.


امین

نظر شخصی من اینه که سلبریتی ها هیچ گونه مسئولیتی ندارند نه حقوقی و نه کیفری ...


مجید شیخی

با سلام بدون شک سلبریتی ها در قبال افرادی که به آنها اعتماد کرده اند و با دیدن تبلیغات آن ها نسبت به خرید و یا انجام کاری اقدام کرده اند و به واسطه تبلیغات آنها متضرر شده اند، مسئولیت دارند. از مهمترین مصادیق که سلبریتی ها ممکن است در قبال مشتریان مسئول شناخته شوند عبارتند از : 1- تبلیغ محصول تقلبی 2- تبلیغ محصول و یا خدمات به صورت اغراق آمیز 3- عدم بیان عوارض و معایب احتمالی محصول و یا خدمات 4- سواستفاده از اعتماد مردم و تشویق آنها به خرید محصولی که حتی ممکن است غیرواقعی باشد.


مجید پریدست فومنی

با سلام در توضیح مطلب ابتدا باید دانست که سلبریتی به چه کسانی اطلاق میشود تمام اشخاصی که چه در فضای واقعی ویا مجازی تبدیل به چهره تاثیر گذاری بین آحاد جامعه از نوع پوشش و رفتار و.. به دلیل به دست آوردن موقعیت شغلی میشوند سلبریتی گویند از سوی دیگر چون در قوانین فعلی ایران این اشخاص درقبال اعمال و رفتار خود مسئول شناخته نشده اما در قوانین کیفری و تجارت الکترونیک اشخاصی که در بردن اموال دیگران به هرشکل با استفاده از اعمال متقلبانه چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه اقدام نمایند مجرم و تعقیب و مجازات خواهند شد


مهران رمضان پناه

باعرض سلام؛ حضور گسترده چهره‌ها در تبلیغات بازرگانی، آورده زیادی برای شرکت‌ها و همچنین سلبریتی‌ها در مقام «تاییدکننده‌ کالاها و خدمات» به همراه دارد. با اینکه از مسئولیت تبلیغات‌چی‌ها کمتر یاد می‌شود، ولی این افراد در برابر آنچه تبلیغ می‌کنند تکلیف حقوقی دارند.


فاطمه عمادی

باسلام،، سلبریتی ها در وقوع این نوع جرایم نقش تایید کننده را دارند تایید کننده به معنی شخص حقیقی و حقوقی یا سازمانی به غیر از سفارش دهنده آگهی است که کالاها یا خدمات را با نام یا تصویر خود معرفی و تایید می‌کند. بر این مبنا کسی که درباره کیفیت و سلامت کالایی اظهارنظر و به نوعی آن را تایید می‌کند، در صورت اثبات کذب بودن ادعا و ایراد خسارت به مصرف کننده مسئول تلقی می شود. در چنین فرضی می توان ضرر را منتسب به تایید کننده دانست. بر اساس قواعد عام مسئولیت مدنی و با تکیه به نظریه تقصیر در برخی موارد مسئولیت مدنی بر تایید کننده قابل تحمیل است. بدیهی است که چنانچه این فعالیت‌ها و اقدام‌هایی به تحقق جرم عمومی منجر شود، علاوه بر اعمال ضمانت اجراهای مقرر پرونده متخلف یا متخلفان برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع می‌شود.


آزاده

اکثر افرادی که اقدام به تبلیغ فعالیت‌های این شرکت کرده‌اند در فیلم‌ها و کلیپ‌های منتشرشده از آنان اقوال و فعل‌هایی مشاهده می‌شود که بر مصادیق تبلیغات خلاف واقع که در ماده فوق‌الذکر تصریح شده تطبیق دارد و شخص مشهور با تأیید و‌ تبلیغ خلاف واقع خود برای مصرف‌کننده ظاهر قابل‌اعتماد ایجاد می‌کرده است، مصرف‌کننده را به خرید ترغیب می‌کرده و به نحو تسبیب موجب ورود خسارت شده است. این ادعا که در زمانی که سلبریتی‌ها اقدام به تبلیغ می‌کردند، این شرکت سازو‌کار قانونی داشته و تعهدات خود را نسبت به مشتریان خود انجام می‌داده است؛ بنابراین مسئولیتی متوجه آنان نیست نیز مردود است چراکه هم‌زمانی تسبیب و ورود ضرر شرط نیست به عبارت دیگر در شرایط ضرر قابل مطالبه فعلیت آن شرط نیست. ممکن است در لحظه تبلیغ ضرری به مشتریان وارد نشده باشد و‌ پس از آن در اثر تبلیغات گذشته ضرری به افراد وارد شود، نمی‌توان با این ادعا که تبلیغ در زمان گذشته اتفاق افتاده از مسئولیت مدنی گریخت.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس قانون «هر شخصی که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی جامعه است، در سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، مقالات، پیام‌ها و یادداشت‌های خود در فضای حقیقی یا مجازی در مورد اموری که نیاز به اظهارنظر مراجع رسمی است و هنوز اعلام نظر رسمی نشده است، مطالبی را خلاف واقع، بیان کند که بازخورد گسترده داشته باشد و در اخلال شدید در نظم عمومی کشور..» مرتکب جرم شده است و شاید با استناد به این قانون بتوان گفت اگر افراد مشهور یا به اصطلاح سلبریتی از موقعیت خود استفاده کرده و برای تبلیغاتی که می کنند ضمانی به مردم بدهند و یک کالا را بی چون چرا تضمین کنند و یا نوع بیان ایشان توام با دروغ یا امور موهوم باشد باید پاسخگوی ایجاد اعتماد کاذب بین عامه مردم باشند اما در حالت کلی و به صرف تبلیغ یک کالا نمی توان برا این افراد مسئولیتی برشمرد . نکته مهم دیگر اینکه برای اعتماد به هر نوع کاری اعم از انعقاد قرارداد یا خرید محصولات و یا هرچیز دیگر بهترین کار ، مشورت گرفتن از کلای گارکشته موسسه وکیل تلفنی می باشد.که هم دارای نماد اعتماد هستند و هم دایره شمول فعایلت ایشان قاطبه موارد حقوقی و اجتماعی را در برمی گیرد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام بدون شک سلبریتی ها در قبال افرادی که به آنها اعتماد کرده اند و با دیدن تبلیغات آن ها نسبت به خرید و یا انجام کاری اقدام کرده اند و به واسطه تبلیغات آنها متضرر شده اند، مسئولیت دارند. از مهمترین مصادیق که سلبریتی ها ممکن است در قبال مشتریان مسئول شناخته شوند عبارتند از : 1- تبلیغ محصول تقلبی 2- تبلیغ محصول و یا خدمات به صورت اغراق آمیز 3- عدم بیان عوارض و معایب احتمالی محصول و یا خدمات 4- سواستفاده از اعتماد مردم و تشویق آنها به خرید محصولی که حتی ممکن است غیرواقعی باشد


رها

من تمام پس اندازم همین ۲۰ میلیون بود که به ذوق دست گرفتن آیفون دادم به اینا‌. تو رو خدا بگین چیکار کنم که بتونم پولمو پس بگیرم.


خانم جانی پشتیبانی سایت وکلای تلفنی

باسلام ممنون از توجه شما دوست عزیز لطفا جهت رزرو فوری مشاوره تلفنی روی لینک ذیل کلیک نمایید ویا با شماره 09212242670 تماس حاصل نمایید. https://vakiltel.org/Legal_chart


زینب

واقعا چرا به این کمپانی مجوز داده شده چرا سلبریتی ها تبلیغ کردن چرا مردم اعتماد کردن و به طمع سود سرمایه شون رو به باد دادن قبل سلبریتی باید افراد و نهادی که به این کمپانی مجوز فعالیت و تبلیغ در سطح وسیع داده رو زیر سوال برد وبعد سراغ سلبریتی و.... در این مورد هم آیا میشه در کنار مبلغین از نهادی که مجوز فعالیت داده شکایت کرد ؟چطوری؟ممنون از پاسخگوییتون


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.