مجازات فرار از حق التنصیف

مجازات فرار از حق التنصیف

مجازات فرار از حق التنصیف

مجازات فرار از حق التنصیف

حق التنصیف چیست؟

از لحاظ لغوی تنصیف به معنی دو نیم کردن یا نصف کردن چیزی است. در واقع حق التنصیف در بحث طلاق مطرح می شود یعنی زمانی که دادخواست طلاق از طرف زوج ارائه شده باشد. بر خلاف درخواست مهریه و نفقه و غیره که بدون بحث طلاق نیز دریافت می شود حق التنصیف تا زمانی که دادخواست طلاق ارائه نشود محقق نمی شود. همچنین نباید طلاق زوجه از طرف مرد به خاطر سوء رفتارها و ناسازگاری زوجه باشد. در صورتی که شرایط دریافت حق التنصیف برای زوجه محقق شود تا سقف 50 درصد با نظر دادگاه تعیین خواهد شد. همچنین تنها دارایی از زوج به زوجه تعلق خواهد گرفت که در زمان زندگی مشترک به دست آمده باشد آن اموالی که زوج قبل از عقد داشته باشد یا ارث به او رسیده باشد شامل این موضوع نخواهد شد.

مشاوره حقوقی حق التنصیف

ممکن است زوج و زوجه در طول زندگی مشترک اموالی را به دست بیاورند اما قبل از طلاق به هر دلیلی بخشی از آن را از دست داده باشند در چنین حالتی تنها اموال موجود در این شرط اجرا خواهد شد. در صفحه هشتم سند ازدواج بحث حق التنصیف مطرح شده است که در هنگام عقد به امضای زوج خواهد رسید.

فرار از پرداخت حق التنصیف جرم می باشد؟

از آنجایی که در شرط گفته شده "تا نصف دارایی موجود" پس فروش اموال قبل از دادخواست طلاق برای فرار از پرداخت جرم محسوب نخواهد شد و هر آنچه که باقی مانده باشد بر اساس آن شرط تنصیف را محقق خواهند کرد. همچنین ذکر این نکته لازم است اگر دادگاه رای طلاق با نصف دارایی را صادر کند اما زوج نسبت به ثبت طلاق اقدام نکند زن نمی تواند از نصف دارایی استفاده کند چون دریافت نصف دارایی به ثبت و جاری شدن طلاق منوط می شود.

متقاعدسازی قاضی جهت صدور حکم تنصیف از حساسیت بالایی برخوردار است. این موضوع حقوقی نیز به مانند سایر مسائل حقوقی دارای پیچیدگی هایی است که به آسانی نمی توان در ارتباط با آن حکم مطلوب را گرفت. برای رسیدگی به امور تنصیف اموال بهتر است قبل از انجام هر کاری با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی انجام داد تا از زوایای مختلف موضوع بررسی شود و راه حل مناسبی دریافت کرد.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا به صورت 24 ساعته به صورت آنلاین یا تلفنی با وکلای مجرب ارتباط برقرار کنند و جواب سوالات و مشکلات حقوقی خود را در مورد حق التنصیف دریافت کنند.

چارت هزینه مشاوره حقوقی

راه های جلوگیری از پرداخت حق التنصیف چیست؟

مردی که دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه کرده و زوجه حق التنصیف را مطالبه کرده است باید در دادگاه ثابت کند که زن در وظایف زناشویی خود کوتاهی کرده است یا ناسازگاری دارد. اگر مرد بتواند ثابت کند که زوجه تمکین نمی کند حق التنصیف به زوجه پرداخت نخواهد شد.

همچنین اگر هیچگونه دارایی در زمان زندگی زناشویی زوجین به دارایی های آنها اضافه نشده باشد حق التنصیف به زوجه تعلق نخواهد گرفت. از آنجایی که به دارایی اشاره شده است اگر زوج بدهی مالی داشته باشد آن را از حق التنصیف کم خواهند کرد. به عنوان مثال اگر دادگاه تشخیص دهد که زوجین در زندگی مشترک یک میلیارد تومان با همدیگر به دارایی های خود اضافه کرده اند اما زوج 300 میلیون تومان بدهکار است اول بدهی را کسر خواهند کرد بعد از مقدار باقیمانده سهم زن را از دارایی خواهند داد.

شرایط کارشناسی و ارزیابی حق التنصیف چگونه می باشد؟

دادگاه الزاما باید میزان دارایی مشترک زوجین که بعد از شروع زندگی مشترک به دست آمده است را مشخص کند و برای ارزش گذاری به کارشناس ارجاع می دهد. اینکه برای تحقق شرط حق التنصیف چه مقداری از دارایی به زوجه داده شود دادگاه مواردی همچون مقدار زمانی که زوجین با هم بودن، وضعیت مالی آنها و میزان مشارکت زوجه در به دست آمدن آنها در نظر خواهد گرفت.

زوج در پرداخت حق التنصیف نمی تواند به مستثنیات دین استناد کند. مثلا اگر زوج خانه ای در زمان زندگی مشترک خریداری و دادگاه تعیین کرده جزو شرط نصف اموال است زوج نمی تواند به استناد مستثنیات دین از آن نام ببرد چون در شرط تنصیف محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد و باید از همان خانه سهم زوجه را پرداخت کند.

مشاوره حقوقی طلاق

آیا میتوان حق التنصیف را به صورت اقساطی پرداخت نمود؟

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد حق التنصیف یعنی نصف دارایی موجود، پس از مقدار دارایی که دادگاه برای زوج در نظر خواهد گرفت موجود است و زوج باید آن را به زوجه تحویل دهد. در چنین مواردی مگر اینکه زن و شوهر بر روی آن توافقی داشته باشند در غیر اینصورت باید حق التنصیف یکجا به زوجه تحویل داده شود. همچنین بر اساس ماده 1119 زن و شوهر می تواند هنگام عقد این شرط را تغییر دهند به عنوان مثال به جای این شرط درج کنند اگر طلاق از سوی زوج یا زوجه بود شرط تنصیف پا برجا باشد.

از آنجایی که تحقق شرط تنصیف در زمان طلاق دارای شرایط گوناگونی است نیاز است برای دریافت نتیجه بهتر حتما مشاوره حقوقی انجام داد. کاربران سایت وکیل تلفنی می توانند با کمترین هزینه با بهترین وکلا ارتباط برقرار کنند.

آیا حق التنصیف جز محکومیت های مالی محسوب می شود؟

در واقع باید گفت نصف دارایی دین نیست که زوج مدیون کسی باشد بلکه این شرطی است که زوج در هنگام عقد آن را پذیرفته است و در صورتی که شرط محقق شود باید نسبت به انتقال نصف دارایی اقدام کند. اگر دادگاه حکمی صادر کن که بر اساس آن زوج مقداری از دارایی خود را به عنوان حق التنصیف به زوجه بپردازد این یک حکم است و چون بحث مالی نیز برای آن پیش می آید اگر حکم را نادیده بگیرد قانون دارایی او را به اسم زوجه انتقال خواهد داد.

بزرگترین اشتباهات در طلاق  مشاوره حقوقی اجرت المثل
مشاوره حقوقی ازدواج دفتر حقوقی 24 ساعته خانواده
اعتراض به اجرت المثل ایام زوجیت درباره ما

سوالات رایج

+ اگر از شوهرم طلاق بگیرم می توانم نصفی از دارایی او را ببرم؟

در صورتی که دادخواست طلاق از طرف زوجه باشد هیچ سهمی از دارایی به زوجه تعلق نخواهد گرفت و شرط تنصیف محقق نخواهد شد.

+ در صورت تحقق حق تنصیف چه مقدار از اموال شوهر به زن داده می شود؟

در تعیین مقدار دادگاه تصمیم گیری خواهد کرد که از مقدار دارایی که در زمان زناشویی به دست آورده اند چقدر به زن داده شود.

+ اگر ارثی به مرد برسد می توان آن را جزو دارایی های مشترک قرار داد؟

خیر ارث جزو حق التنصیف نخواهد بود.

+ اگر مرد از دادخواست طلاق منصرف شود شرط تنصیف محقق می شود؟

خیر تنها با دادخواست طلاق از طرف مرد شرط حق تنصیف محقق می شود.

+ نیاز به مشاوره فوری در ارتباط با شرط تنصیف دارم چکار کنم؟

از طریق راه هایی که در سایت وکیل تلفنی موجود است با وکیل متخصص مشاوره حقوقی آنلاین انجام دهید.


سوالات متداول

نظرات

سهیل

 جرم فرار از دین، مشمول دین می گردد و شرط نصف اموال از آن خروج موضوعی دارد. با این وصف اگر مردی متعمدا اموال خود را قبل از دادخواست طلاق منتقل کرده باشد که زوجه از نصف اموال او سهمی نبرد، جرم نیست و از مصادیق جرم فرار از دین نمی باشد


امیر

آیا اگر مردی بخواهد همسر خود را طلاق بدهد قبل از درخواست طلاق اموال را به نام مادرش منتقل کند آیا شرط تصنیف شامل حال ایشان میشود و زن میتواند شکایت کند


قهیم پور

حق تنصیف اموال بهیچ وجه برای حمایت اززنان کافی نیست چون برخی آقایان پس ازفروش مایملک اقدام به طلاق میکنند.ضمنا زنان کارمندکه به زندگی شوهرشان بیش ازنصف اموال اضافه کرده اند تکلیفشان چیست.متاسفانه عدالت در اروپاو آمریکا بهتراز ایران اجرامیشود


راضیه دهقان

سلام و خداقوت وب سایت وکیل تلفی دارای وکلای متخصص در تمامی زمینه های حقوقی را دارد. با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کنید . مشاوره تلفنی در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز نگارش اوراق قضایی در سریع ترین زمان توسط وکیل مجرب انجام میشود


ملیکا محبوبی

مطابق ماده 1119 قانون مدنی «طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنمایند.» بموجب مواد 232 به بعد همین قانون امکان جعل شرط ضمن عقد با ماهیت قراردادی، بعنوان قاعده‌ای کلی در همه عقود پذیرفته شده است. از جمله شروط ضمن عقد نکاح در اسناد رسمی نکاحیه، شرط تنصیف دارایی است که براساس مصوبه شورای عالی قضایی در سال 61 و 62 به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت درج در اسناد نکاحیه ابلاغ شده است. به شرح ذیل: «در ضمن عقد نکاح ر عقد خارج لازم، زوج شرط نمود که هرگاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوءاخلاق و رفتار او نبوده، زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با او به دست آورده یا معادل آنرا طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل نماید.» . شرط تنصیف نیز در بند الف مجموعه مزبور، مندرج است که مبنای حمایتی‌ آن از زنان بارز و مشهود است زیرا چه بسا موجب انصراف زوج از طلاق و نیز تامین مالی زوجه پس از طلاق گردد


سحر نیک پور

سلام و عرض ادب، از لحاظ لغوی تنصیف به معنی دو نیم کردن یا نصف کردن چیزی است. در واقع حق التنصیف در بحث طلاق مطرح می شود یعنی زمانی که دادخواست طلاق از طرف زوج ارائه شده باشد. بر خلاف درخواست مهریه و نفقه و غیره که بدون بحث طلاق نیز دریافت می شود حق التنصیف تا زمانی که دادخواست طلاق ارائه نشود محقق نمی شود. همچنین نباید طلاق زوجه از طرف مرد به خاطر سوء رفتارها و ناسازگاری زوجه باشد. در صورتی که شرایط دریافت حق التنصیف برای زوجه محقق شود تا سقف 50 درصد با نظر دادگاه تعیین خواهد شد. همچنین تنها دارایی از زوج به زوجه تعلق خواهد گرفت که در زمان زندگی مشترک به دست آمده باشد آن اموالی که زوج قبل از عقد داشته باشد یا ارث به او رسیده باشد شامل این موضوع نخواهد شد.


سجاد جداخانلو

سلام وقت بخیر . طبق قانون اگر درخواست طلاق از سوی زوج باشد و زوجه هیچگونه ایراد یا مشکل جسمی یا روانی یا اخلاقی خاصی نداشته باشد و تمکین را نیز انجام دهد - زوج باید نصف اموالی را که بعد از ازدواج به دست آورده است بلا عوض به زوجه تملیک کند . البته این شرط باید در سند ازدواج درج شده باشد تا قابلیت اجرایی داشته باشد .


سهند مهدی پور

در صورتی که شرایط دریافت حق التنصیف برای زوجه محقق شود تا سقف 50 درصد با نظر دادگاه تعیین خواهد شد. همچنین تنها دارایی از زوج به زوجه تعلق خواهد گرفت که در زمان زندگی مشترک به دست آمده باشد آن اموالی که زوج قبل از عقد داشته باشد یا ارث به او رسیده باشد شامل این موضوع نخواهد شد.


بهاره توکلی پور

باسلام و ادب خدمت موسسه وکیل تلفنی.در وضعیت سخت و بیماری کرونا وشرایط بد مالی کاری بسیار ارزشمند و عالی انجام شده در راستای احقاق حق مردم و موسسه ای با بهترین وکلا ومتخصصین این رشته.بنده از مشاورین همکاران شما از جمله خانم بهاره توکلی پور در زمینه خانواده بهره بردم که بسیار راضی بودم بسیار سپاسگزارم.


فریبرز ذوالفقاری

مردی که دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه کرده و زوجه حق التنصیف را مطالبه کرده است باید در دادگاه ثابت کند که زن در وظایف زناشویی خود کوتاهی کرده است یا ناسازگاری دارد. اگر مرد بتواند ثابت کند که زوجه تمکین نمی کند حق التنصیف به زوجه پرداخت نخواهد شد. همچنین اگر هیچگونه دارایی در زمان زندگی زناشویی زوجین به دارایی های آنها اضافه نشده باشد حق التنصیف به زوجه تعلق نخواهد گرفت. از آنجایی که به دارایی اشاره شده است اگر زوج بدهی مالی داشته باشد آن را از حق التنصیف کم خواهند کرد


Mohamad sheykhi

ابتدا باید خاطر نشان کنیم در عقدنامه‌هایی که آقایان با سرعت هرچه تمام‌تر و با اشتیاقی وصف ناشدنی، 12 بند متداول آن را امضاء می‌کنند، در اولین بند به ذکر شرطی به نفع زن البته با شرایطی خاص پرداخته شده که به زبان ساده این می‌شود: اگر مرد همسر خود را طلاق دهد و دلیل آن بدرفتاری یا بد اخلاقی زن نباشد، دادگاه می‌تواند تا نصف دارایی که در فاصله عقد تا جدایی به دست آمده است را از اموال مرد، به زن منتقل کند. پس لزوماً نصف اموال نیست بلکه اگر سایر شرایطی که در ادامه توضیح خواهیم داد وجود داشته باشد، دادگاه می‌تواند مثلاً به انتقال یک چهارم یا یک ششم اموال حکم دهد. اما اگر تقاضا از جانب خانم باشد یا طلاق توافقی باشد این مقرره وجود نخواهد داشت. شرایط تملک نصف دارایی مرد پس از طلاق همان‌طور که گفتیم چنانچه درخواست جدایی توسط زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، این تقاضا ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را، به صورت بلاعوض به زوجه منتقل کند. به موجب ماده 1119 قانون مدنی، طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، در ضمن عقد ازدواج لحاظ کنند. طبق بند الف شرایط ضمن عقد مندرج در سند ازدواج، چنانچه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، این تقاضای ناشی از تخلف زن از وظایف همسری نباشد نصف اموال شوهر به زن تعلق خواهد گرفت. شرایط تحقق شرط تنصیف دارایی طلاق واقع شود؛ اجرای این شرط برخلاف سایر شروط، صرفاً منوط به واقعه طلاق است و بدون وقوع آن قابل اجرا نیست و امکان الزام شوهر برای اجرای شرط، قبل از درخواست وی وجود ندارد. زوج خواهان جدایی باشد؛ یکی از شرایط تحقق شرط تنصیف دارایی این است که زوج بخواهد از زوجه جدا شود و وی ارائه کننده درخواست باشد و نه این که زوجه خواهان آن باشد. جدایی مستند به تخلف زن از وظایف زناشویی یا سوء رفتار و سوء اخلاق وی نباشد. چنانچه سوء رفتار و سوء اخلاق زوجه علت جدایی زوج باشد با اثبات آن، شرط تنصیف نصف دارایی تحقق نمی‌یابد. مثلاً هرگاه زوج، نشوز و عدم تمکین زوجه را اثبات کند، این شرط برای زوجه قابل استفاده نخواهد بود. ملاک تا نصف اموال یا معادل آن است؛ در این شرط عبارت تا نصف دارایی یا معادل آن ذکر شده که این میزان می‌تواند از پایین‌ترین درصد اموال زوج تا سقف پنجاه درصد آن تلقی شود که تعیین آن به نظر دادگاه است. دارایی حاصل زندگی زناشویی با زوجه باشد؛ یکی دیگر از شرایط تحقق شرط مذکور حصول دارایی زوج، در زمان زندگی زناشویی با زوجه است. لذا به اموالی که زوج پیش از ایام زناشویی داشته (نه از تاریخ عقد) و اموال موروثی سرایت پیدا نمی‌کند. زیرا به مال ناشی از ارث اموال به دست آورده در زمان زناشویی اطلاق نمی‌شود. دارایی در حین طلاق موجود باشد؛ موجود بودن اموال شرط لازم برای اجرای این شرط است. بنابراین شامل اموال از بین رفته اعم از تلف یا مفقود شده نمی‌شود. همچنین آنچه موضوع شرط است، دارایی زوج است لذا به نظر باید دیون زوج نیز مدنظر قرار گیرد. قصور زوجه در عدم تحقق شرط تصنیف اموال چگونه است؟ تحقق شرط تنصیف اموال زوج به شرط عدم قصور زوجه در انجام وظایف زناشویی است. معنی متعارف این جمله این است که اگر زوجه تخلفی در انجام وظایف زناشویی و خانوادگی داشته باشد، موضوع تنصیف اموال منتفی است. برای مثال اگر زوجه نسبت به زوج ناشزه باشد؛ بدین معنی که زوجه وظایف زناشویی را به صورت تمکین عام و خاص انجام ندهد یکی از قصور زن به حساب می‌آید. اگر زوج نسبت به مهر زوجه‌ای که می‌خواهد او را طلاق دهد یا زوجه دیگرش مشغول‌الذمه باشد، پرداخت مهریه زوجه مذکور یا زوجه دیگر از دارایی زوج، نسبت به اعمال شرط تنصیف دارایی مقدم است و حتی بنابر نظری، اجرای این شرط نسبت به مستثنیات دین هم ممنوع بوده و تعهد به انتقال تا نصف مال زوج نیز نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد. درخواست تنصیف اموال زوج چگونه است؟ تحقق موضوع تنصیف اموال زوج برای زوجه به این صورت است که هرچند طبق قانون مدنی زوج می‌تواند هر زمان که بخواهد از زوجه جدا شود؛ ولی که اگر شوهر خودسرانه و بدون قصور زوجه بخواهد جدا شود، زوجه می‌‌تواند با تنظیم دادخواست به دادگاه رسیدگی کننده حکم (دادگاه خانواده)، درخواست تنصیف اموال زوج را همزمان با صدور حکم جدایی از محکمه بخواهد. در این صورت دادگاه رسیدگی کننده به موضوع درخواست طلاق زوج، ضمن صدور حکم، مبادرت به محکومیت زوج به پرداخت حقوق زوجه از قبیل مهریه، نفقه (درصورتی که از قبل پرداخت نشده باشد) و نفقه ایام عده و همچنین تنصیف اموال زوج می‌کند. فرار از تنصیف اموال چگونه است؟ فرار از تنصیف اموال زوج برای زوجه زمانی است که زوج بخواهد برای عدم دسترسی زوجه به نصف اموال، قبل از درخواست طلاق از سوی خود و یا قبل از درخواست تنصیف اموال از سوی زوجه، اموال خود را به صورت واقعی یا صوری به غیر منتقل کند. در این صورت بعد از صدور حکم تنصیف اموال زوج، عملاً مالی موجود نیست که زوجه بخواهد آن را تملک کند. در نتیجه برفرضی که حکم تنصیف اموال صادر شده باشد، عملاً ضمانت اجرایی وجود ندارد. فرار از تنصیف اموال چه راهکاری برای جلوگیری فرار از تنصیف اموال وجود دارد؟ در چنین شرایطی زوجه می‌تواند برای جلوگیری از فرار زوج از تنصیف اموال و انتقال آن به غیر، همزمان با دادخواست تنصیف اموال زوج، درخواست صدور دستور موقت برای جلوگیری از نقل و انتقال را از دادگاه درخواست کند و یا این که در قالب شکایت کیفری پس از وجود دلایل و مقررات کافی به عنوان فرار از دین، در دادسرای محل وقوع جرم شکایت کند و وی را مورد تعقیب کیفری قرار دهد. مجازات فرار از تنصیف اموال چیست؟ براساس قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب سال 1394؛ انتقال مال به دیگری به هر نحو بوسیله مدیون با انگیزه فرار از ادای دین به نحوی که باقیمانده اموال برای پرداخت دیون کافی نباشد، موجب حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه شش یا جزای نقدی معادل نصف محکوم‌به یا هر دو مجازات می‌شود. و در صورتی که منتقل‌الیه نیز با علم به موضوع اقدام کرده باشد در حکم شریک جرم است.


محمد

سلام برای استفاده از حق تنصیف اولا درخواست طلاق باید از طرف زوج و علت طلاق نیز تخلف از وظایف زناشویی نباشد. دوما تا نصف اموال هست نه لزوما نصف اموال


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.