آیا فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری است؟

آیا فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری است؟

آیا فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری است؟

ایا فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری است؟

این سوال که آیا فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری است ممکن است سوال خیلی از شما کاربران  دنیای مجازی باشد. اما واقعا چگونه و به وسیله کدام مرجع قانونی می توان مسئله فحاشی در اینستاگرام را پیگیری کرد؟ چگونه می توان از کسی که اسم و نشانی درستی از او در دست نیست و حتی اغلب از پیج فیک مبادرت به فحاشی نموده است شکایت کرد؟ یکی از مهمترین موضوعات شکایت های مطروحه در مورد اینستاگرام در خصوص فحاشی به کاربران در قسمت کامنت ، دایرکت و ... می باشد. با توجه به قانون مجازات اسلامی فحاشی و ناسزاگویی جرم به حساب می آید. مطابق همین براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی فحاشی و ناسزایی گویی و بکارگیری از واژه های رکیک و ناپسند اگرچه سبب حد قذف نباشد به مجازات شلاق یا ۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان جزای نقدی منجر می شود. در این صورت امکان پیگیری فحاشی در اینستاگرام وجود خواهد داشت.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

چگونگی اثبات فحاشی در اینستاگرام

اثبات فحاشی در اینستاگرام به چه صورت است؟ همانگونه که میدانید چنانچه کاربر متوجه فحاشی شد می تواند در این خصوص دادخواستی را تنظیم کند و از طریق دادگاه جرائم رایانه ای و یا شکایت بواسطه پلیس فتا مبادرت به پیگیری نماید. در صورت پیش آمدن این مسئله مناسب ترین و درست ترین کار، دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل متخصص در حوزه جرائم رایانه ای می باشد.

در این شرایط شخص می تواند با گرفتن اسکرین شات از ناسزاگویی و فحاشی صورت گرفته و اکانت فرد توهین کننده ، دلایل و اسناد ضروری جهت اثبات فحاشی در اینستاگرام  را اماده کرده و جهت طرح دادخواست در دادسرا اقدام نماید. توجه به این نکته مهم است که چنانچه معترض، شخص فحاشی کننده را بشناسد می تواند اسم متهم را جهت فراخوانی به دادگاه در دادخواست درج نماید، ولی چنانچه شخص ناسزاگو را نشناسد می تواند از صفحه شخصی اینستاگرامی متهم شکایت کرده و مدعی تشخیص و شناسایی شخص به وسیله پلیس فتا شود.

 

مجازات فحاشی درکامنت  اینستاگرام

شکایت بخاطر فحاشی در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام یکی از پلتفورم های مورد توجه کاربران است و برای عده زیادی محل درامدزایی می باشد اما در این بین مشکلاتی از جمله فحاشی در کامنت یکی از موانع بزرگ بر سرراه این افراد می باشد. سوالی که در اینجا توسط کاربران مطرح می شود این است که من چگونه می توانم علیه شخص خاطی شکایت کنم و از طریق کدام مرجع قضایی اقدام کنم؟؟ در این مقاله به ۳ مورد از روش های ممکن جهت شکایت از فرد خاطی اشاره شده است:

شکایت به واسطه پیج شخصی فرد و  نام و نشان فردی او (Page & account)

شکایت از مبحثی که شخص در پیج شخصی یا عمومی خود به اشتراک گذاشته است.( Post)

شکایت از نظر یا نگرش شخص در مورد شما( Comment)

در خصوص با هر ۳ مورد نامبرده شده شخص شاکی می تواند به طرح شکایت بخاطر فحاشی در اینستاگرام اقدام نماید. همچنین می توان به وسیله مشاوران حقوقی مبحث شکایت را عنوان کرده و از مفروضات و مراحل متنوع قانونی آگاه شد. شما می توانید با شماره 09212242670 تماس گرفته و در هر ساعت از شبانه روز مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

 

مشاوره جرائم رایانه ای

اثبات بی گناهی متهم در خصوص فحاشی در اینستاگرام

جهت اثبات بی گناهی شخص متهم به فحاشی در اینستاگرام بایستی عرض کرد که چنانچه در این خصوص هیچ مدرک، اسناد و شاهدی نداشته باشید او بی گناه تلقی می شود.همان طور که می دانید برای اثبات هر نوع جرمی بایستی به اندازه کافی مدارک داشته باشید وگرنه به هیچ وجه نمی توان جرمی را ثابت کرد.

هزینه وکیل برای دفاع در دادگاه فحاشی در اینستاگرام

جهت بررسی پرونده و دفاع از شخص در دادگاه، هزینه ای تحت عنوان حق الوکاله به وکیل پرداخت می شود. میزان حق الوکاله و نحوه پرداخت آن به عوامل متعددی بستگی دارد. وکلای مجرب و متبحر میزان حق الوکاله بیشتری را دریافت می کنند اما شانس پیروزی شما در پرونده تان به مراتب افزایش می یابد.

پیگیری متهم  به فحاشی در صورت حذف پیج

فرد خاطی پس از فحاشی اکانت خود را حذف کرد آیا می توان موضوع را پیگیری کرد؟ در پاسخ به این سوال بایستی گفت چنانچه شاکی مدارک و ادله کافی و محکمه پسند در این خصوص داشته باشد می توان موضوع را پیگیری و فرد خاطی را به مجازات رساند.

مدارک مورد نیاز برای شکایت از فحاشی در اینستاگرام

همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد فحاشی در اینستاگرام جرم به حساب می آید و در  قانون جرائم رایانه ای مورد بررسی قرار می گیرد. پلیس فتا به منزله یک مباشر قضایی وظیفه دارد به شکایات و اعمال مبادرات ضروری رسیدگی کند. اعاده حیثیت در فضای مجازی خیلی دشوار و اغلب ناممکن است بدین علت رسیدگی به این مسئله به تلاش و سعی بیشتری احتیاج دارد. در هر صورت شخص آسیب دیده هر موقع که متوجه ناسزاگویی و فحاشی در حساب کاربری خود شد می تواند مبادرت به دادخواست کیفری نماید. جهت ثبت دادخواست، اثبات و شناسایی شخص توهین کننده بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

در آغاز بایستی ادله و اسناد الکترونیکی را گردآوری نمایید.

در وهله دوم، دادخواست خود را ثبت کنید (لازم به ذکر است پیش از هرگونه اقدام قضایی با یک وکیل متخصص در این حوزه مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

در مرحله پایانی پس از گردآوری اسناد و ادله الکترونیکی و دستیابی به اطلاعات ضروری ، می توانید به مرجع قضایی محل سکونت خود رجوع و دادخواست خود را ثبت نمایید.

 

ارتباط از طریق واتس اپ

روند رسیدگی به پرونده فحاشی در اینستاگرام

روند رسیدگی به پرونده فحاشی در اینستاگرام به چه صورت است؟ بعد از طرح دادخواست  به وسیله مراجع قضایی همچون قوه قضاییه ، پرونده در دسترس پلیس فتا قرار می گیرد. بعد از حدود ۷ روز به وسیله سامانه ثنا و با آمدن یک پیامک به شخص شاکی مشخص خواهد شد که پرونده مذکور به کدام شعبه از دادگاه و پلیس فتا ارسال شده است. شاکی می تواند با رجوع به مرکز نامبرده شده مراحل پرونده را پیگیری نماید .بعد از طرح دادخواست شخص خطاکار مورد تعقیب و پی جویی قرار می گیرد.

اگرچه درگیر مشکلات مرتبط با اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی هستید و در این حیطه احتیاج به مشاوره حرفه ای دارید می توانید به وسیله مشاوران حقوقی در مراکز معتبر مسائل و مشکلات خود را مطرح کنید و از راه حل های قانونی در این خصوص بهره مند شوید. با مشاوره حقوقی آنلاین و دریافت مشاوره حقوقی شبانه روزی در موسسه وکلای تلفنی، تمامی مسائل و مشکلات مرتبط با اینستاگرام خود را برطرف کنید.

 

نگارش شکوائیه 
جرم توهین در واتس اپ و اینستاگرام 
مشاوره حقوقی جرم تهدید
مشاوره حقوقی تامین دلیل 
درباره ما 

 

سوالات متداول

شخصی در پیج من برای هر پست کامنت های شرم اوری می گذارد اما پیج خودش فیک است ایا می توانم از او شکایت کنم؟

بله. حتما از طریق پلیس فتا پیگیری کنید.

با سلام. یکی از آشنایان با یک آیدی ناشناس در اینستاگرام به من و خانواده ام فحاشی کرده آیا از طریق اسکرین شات پیام ها میشود شکایت کرد؟

 خیر. تنها از روی یک اسکرین شات مسئله قابل پیگیری نیست. ادله محکمه پسند لازم است.

با سلام. من چند وقت پیش از یک پیج یک لوازم خانگی تهیه کردم که پس از چند روز متوجه شدم پیج فیک بوده و از من کلاهبرداری کرده اند. به دنبال پیگیری های مداوم به من فحاشی هم کرده اند چگونه می توانم پیگیری کنم؟

  سلام. از طریق پلیس فتا اقدام کنید.

آیا فحاشی از طریق دایرکت را می توان پیگیری کرد؟

  بله از طریق مراجع قضایی اقدام کنید

آیا فحاشی ا طریق کامنت قابل پیگیری است؟

 بله از طریق پلیس فتا اقدام کنید. با ارائه ادله محکمه پسند قابل پیگیری قانونی می باشد.


سوالات متداول

نظرات

محمدیان

مزاحمت ها و توهین های مکرر یکی از آشنایان دور برای من و به تبع خوانده ام مشکلاتی ایجاد کرده بود اما فکر میکردم قابل پیگیری نیست چون عموما از طریق شبکه های اجتماعی بود یک تماس تلفنی و مشاوره با مشاورین شما دید تازه ای به من داد و تصمیم به طرح دعوا گرفتم به کمک شما امیدوارم که موفق بشم موفق باشید


مجید پریدست فومنی

با سلام بطور کلی هرنوع بزه که در واقعیت تعریف مجرمانه و تعیین مجازات دارد در فضای مجازی نیز تابع قوانین عام و خاص و مجازات میباشد فلذا آنچه این دو را کمی متفاوت مینماید اسناد تقدیمی جهت رسیدگی و مشتکی عنهم پرونده است که با عنایت به تشکیل ضابط قضایی مخصوص فضای مجازی (پلیس فتا) رسیدگی و پیدا نمودن مجرم واقعی سخت نخواهد بود


فاطمه عمادی

باسلام،، هرگونه تهدید و ایجاد مزاحمت از طریق اینستاگرام نیز قابل پیگیری و مجازات می باشد. مزاحمت از طریق اینستاگرام با هر انگیزه و هدفی که باشد جرم تلقی می گردد و قابل مجازات قانونی خواهد بود . توهین و فحاشی به هر شکلی که صورت پذیرد جرم بوده و قابل مجازات قانونی می باشدو بر اساس ماده ی ۶۲۸ قانون مجازات اسلامی در صورت هرگونه توهین و فحاشی چنانچه مستوجب حد قذف نباشد تا ۷۴ ضربه شلاق و تا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.


سیما غفوری

بر این اساس طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی توهین به افراد ، فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون جزای نقدی خواهد بود . بنابراین توهین و فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری قانونی خواهد بود .


سیما غفوری

بر این اساس طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی توهین به افراد ، فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون جزای نقدی خواهد بود . بنابراین توهین و فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری قانونی خواهد بود .


فاطمه موسوی نژاد

در مواردی دیگر شکایت کاربران در رابطه با توهین و فحاشی به ایشان در بخش نظرات ، دایرکت و … است . بنا به قانون مجازات اسلامی توهین و فحاشی جرم محسوب شده و شامل مجازات است . بر این اساس طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی توهین به افراد ، فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون جزای نقدی خواهد بود . بنابراین توهین و فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری قانونی خواهد بود .


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب بر این اساس طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی توهین به افراد ، فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون جزای نقدی خواهد بود . بنابراین توهین و فحاشی در اینستاگرام قابل پیگیری قانونی خواهد بود .


آزاده

توهین و فحاشی به هر شکلی که صورت پذیرد جرم بوده و قابل مجازات قانونی می باشد. حتی اگر در حین بحث و مشاجره مطرح شود و به شکل دو طرفه باشد نیز قابل مجازات قانونی خواهد بود. جزئیات قانونی بسیاری در رابطه با این موضوع وجود دارد که در روند دادرسی پرونده ی شما تأثیرگذار خواهد بود. حضور یک وکیل جرایم رایانه ای متخصص و با تجربه در این امر می تواند در گذری موفقیت آمیز از چالش های پیش رو از جمله جمع آوری ادله ی الکترونیکی ، نحوه ی ثبت شکایت و مطرح کردن جزئیات ، نحوه ی اثبات شکایت و بسیاری از مسائل حقوقی مختلف مؤثر باشد.


مهران رمضان پناه

باسلام؛ توهین و فحاشی در اینستاگرام و فضای مجازی همانند سایر طرق فحاشی جرم تلقی می شود و قابل مجازات خواهد بود.یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین شبکه های مجازی دنیاست که میلیون ها عضو در سرتاسر دنیا دارد. فضای مجازی این امکان را برای افراد به وجود آورد. تا با هویتی ناشناس و ناشناخته به این دنیا ورود کنند. و همین منجر به بروز رفتارهای خارج از عرف زیادی در این حیطه شده است که درهرصورت قابل پیگیری می باشد.


Mohammad sheykhi

یکی از مهمترین موضوعات شکایت های مطروحه در مورد اینستاگرام در خصوص فحاشی به کاربران در قسمت کامنت ، دایرکت و ... می باشد. با توجه به قانون مجازات اسلامی فحاشی و ناسزاگویی جرم به حساب می آید. مطابق همین براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی فحاشی و ناسزایی گویی و بکارگیری از واژه های رکیک و ناپسند اگرچه سبب حد قذف نباشد به مجازات شلاق یا ۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان جزای نقدی منجر می شود. در این صورت امکان پیگیری فحاشی در اینستاگرام وجود خواهد داشت.


مجید شیخی

با سلام همانگونه که میدانید چنانچه کاربر متوجه فحاشی شد می تواند در این خصوص دادخواستی را تنظیم کند و از طریق دادگاه جرائم رایانه ای و یا شکایت بواسطه پلیس فتا مبادرت به پیگیری نماید.


نیما عیسی زاده

در مورد استفاده از این شبکه و مشکلاتی که در خصوص آن وجود دارد این سوال برای کاربران مطرح خواهد شد که چطور و از طریق کدام مرجع قانونی می توان مسئله شکایت بخاطر فحاشی در اینستاگرام را پیگیری نمود در حالی که از شخص خاطی اسم و نشانی واضحی در دست نیست و حتی در بسیاری موارد شخص با پیج فیک (صفحه شخصی نا معتبر ) اقدام به فحاشی و یا ایجاد مزاحمت نموده . در اینجا به سه شکل میتوان طرح شکایت نمود : شکایت از طریق صفحه شخصی فرد و مشخصات فردی وی (پیج و اکانت شخصی page & account) شکایت از موضوعی که فرد در صفحه شخصی یا عمومی خود به اشتراک گذاشته است (پست post) شکایت در رابطه با نظر یا دیدگاه فرد در رابطه با شما (کامنت comment) که در رابطه با هر سه مورد ذکر شده فرد شاکی می تواند از طریق پلیس فتا شکایت خود را مطرح کند . همچنین می توان از طریق مشاورین حقوقی موضوع شکایت بخاطر فحاشی در اینستاگرام را عنوان کرده و اطلاعات و مراحل قانونی را جویا شد


بهنام رحمانی فرد

باسلام فحاشی در اینستاگرام جرم به حساب می آید و در قانون جرائم رایانه ای مورد بررسی قرار می گیرد. پلیس فتا به منزله یک مباشر قضایی وظیفه دارد به شکایات و اعمال مبادرات ضروری رسیدگی کند. اعاده حیثیت در فضای مجازی خیلی دشوار و اغلب ناممکن است بدین علت رسیدگی به این مسئله به تلاش و سعی بیشتری احتیاج دارد. در هر صورت شخص آسیب دیده هر موقع که متوجه ناسزاگویی و فحاشی در حساب کاربری خود شد می تواند مبادرت به دادخواست کیفری نماید. جهت ثبت دادخواست، اثبات و شناسایی شخص توهین کننده بایستی مراحل زیر را انجام دهید: در آغاز بایستی ادله و اسناد الکترونیکی را گردآوری نمایید.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با گسترش ارتباطات و تکنولوژی ، نوع و وسیله ارتکاب جرم تغییر پیدا کرده است . یکی از جرایمی که همواره در تمام کشورها وجود داشته است جرم توهین می باشد . توهین به حیثیت و آبرو اشخاص لطمه وارد می کند . در کشور ما نیز قانونگذار توهین را جرم شناخته و برای آن در قانون مجازات اسلامی مجازات تعیین کرده است. به موجب قانون توهین جرم شناخته شده است و قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است اما برای جرم توهین در فضای مجازی و رایانه ای از جمله اینستاگرام به صراحت ماده ای در قوانین وجود ندارد ولی با این وجود توهین به دلیل آن که به حیثیت و آبروی افراد لطمه وارد می کند جرم بوده چه آن که در فضای مجازی باشد و چه در غیر این صورت به هر حال قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی می باشد . مجازات جرم توهین را می توان بر طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه ای دانست که عبارت است از : ( هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند ، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد شد . ) و همچنین طبق ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی حسب مورد مجازات می گردند .


امین حسنوند

چنانچه کاربر متوجه فحاشی شد می تواند در این خصوص دادخواستی را تنظیم کند و از طریق دادگاه جرائم رایانه ای و یا شکایت بواسطه پلیس فتا مبادرت به پیگیری نماید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.